تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816260017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قره شيخ‌لو مدعي شدگسترده‌ترين شبكه قرآني كشور در اختيار سازمان دارالقرآن است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: قره شيخ‌لو مدعي شدگسترده‌ترين شبكه قرآني كشور در اختيار سازمان دارالقرآن است
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان دارالقرآن كريم با اشاره به تعداد پست‌هاي كارشناسي و مؤسسات قرآني اين سازمان مدعي شد: گسترده‌ترين شبكه قرآني كشور را در اختيار داريم.


به گزارش خبرنگار آئين و انديشه فارس همايش تبيين راهبردهاي قرآني سازمان دارالقرآن كريم صبح امروز با حضور مديران كل تبليغات اسلامي سراسر كشور و مديران و كارشناسان سازمان دارالقرآن شريف برگزار شد.

مهدي قره‌ شيخ‌لو رئيس سازمان دارالقرآن الكريم كه اولين سخنران اين همايش بود پس از تشكر از زحمات ادارات كل تبليغات اسلامي استان‌ها در اجراي برنامه‌هاي قرآني كشور گفت: پس از 10 سال فعاليت سازمان دارالقرآن الكريم اينك اين سازمان گسترده‌ترين شبكه قرآني كشور را در اختيار دارد.

وي تعداد پست‌هاي كارشناسي اين سازمان در سراسر كشور را 460 تعداد موسسات قرآني را يك هزار و 700 باب و تعداد خانه‌هاي قرآن روستايي را 2 هزار و 250 باب اعلام كرد.

* سازمان دارالقرآن، آغازگر بسياري از طرح‌هاي قرآني كشور

قره شيخ‌لو در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه نقطه آغازين بسياري از طرح‌هاي قرآني كشور ر سازمان دارالقرآن بوده است گفت: طرح‌هايي همچون احيا و اجراي 5 ساله نهضت قرآن‌آموزي كشور كه طي برنامه سوم فراموش شده بود از اين دست از طرح‌هاست.

رئيس سازمان دارالقرآن الكريم با اشاره به اينكه اين سازمان براي اولين بار طرح جامع قرآني كشور را تدوين كرد گفت: هرچند كه اين طرح به مرحله اجرا نرسيد اما ريشه حركت‌هاي بعدي كشور در رابطه با مديريت قرآني قرار گرفت.

* سازمان دارالقرآن، تنها مجموعه قرآني داراي راهبرد

قره شيخ‌لو از تدوين سند راهبردي سازمان مطبوع خويش به عنوان قدمي اساسي نام برد و در اين باره اظهار داشت: اكنون هيچ دستگاه و بخش قرآني كشور داراي سند راهبردي نيست كه اين مسئله بيانگر ضرورت توجه ويژه به اين سند است.

* برگزاري 270 دوره آموزشي توسط سازمان دارالقرآن

رئيس سازمان دارالقرآن سپس به تشريح برنامه‌هاي اجرا شده در طول 10 سال عمر اين سازمان پرداخت و در اين باره گفت: 270 هزار دوره آموزشي شامل دوره‌هاي عمومي، متوسطه و تخصصي است و استفاده 6 ميليون نفر از اين طرح‌ها برگزاري 6 هزار برنامه تبليغي و ترويجي همچون مسابقات و جشنواره‌ها، صدور مجوز چاپ براي يك ميليون و 700 هزار قرآن، انتشار 2 ميليون و 500 هزار نشريه و نرم‌افزار قرآني، حمايت نقدي از موسسات به ميزان 40 هزار ميليارد ريال، برگزاري بزرگترين مسابقه تفسيري كشور با عنوان نورالهدي و تحت پوشش قرار دادن 35 هزار نفر طي اين مسابقه و اعطاي معتبر‌ترين مدرك حفظ از معادل ديپلم تا دكترا از مهمترين اين فعاليت‌ها بوده است.

* سازمان دارالقرآن داراي جايگاه مستقل حقوقي است

قره‌شيخ‌لو سازمان دارالقرآن را داراي جايگاه مستقل حقوقي به عنوان يك سازمان عمومي غيردولتي وابسته به سازمان تبليغات اسلامي معرفي كرد و گفت: در سال 81 هنگام تاسيس دارالقرآن بنا بر مقتضياتي از دبيرخانه تشكل‌هاي مردمي وزارت ارشاد مجوز گرفتيم اما به دليل وجود نگاه‌هاي خاص در اين وزارتخانه سازمان دارالقرآن از تاريخ 27 آذرماه سال 1390 با ابلاغ رئيس سازمان تبليغات اسلامي به عنوان يك سازمان عمومي غيردولتي وابسته به سازمان تبليغات اسلامي محسوب مي‌شود.

وي استناد اين ابلاغ را مربوط به ماده واحده قانون فهرست موسسات عمومي غيردولتي و مواد 3، 6 و 11اساسنامه سازمان تبليغات اعلام كرد.

* سازمان تبليغات در شوراي توسعه فرهنگ قرآني مشاركت جدي دارد

رئيس سازمان دارالقرآن الكريم با اشاره به اينكه مسئوليت كارگروه قرآن و فضاي مجازي از سوي شوراي توسعه فرهنگ قرآني به اين سازمان واگذار شده است از ارايه برنامه جامع مدون با بودجه مشخص در اين خصوص خبر داد و گفت: سازمان با مشاركت جدي خود در اين شورا تاكنون اولين كارگروهي است كه برنامه خود را ارايه داده است.

*ضرورت ارتقاي جايگاه دفاتر قرآني به ادارات قرآني استان‌ها

قره‌ شيخ‌لو همچنين خواستار توجه ويژه مديران كل تبليغات اسلامي به تشكيلات قرآني استان‌ها شد و گفت: ارتقاء جايگاه دفاتر قرآني استاني به اداره قرآن ضرورتي اجتناب‌ناپذير است.

وي جديت در جذب اعتبارات قرآني استان‌ها و توانمند‌سازي دارالقرآن‌ها از حيث سخت‌افزاري را بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: اين مسئله در 90 درصد از مراكز استانها محقق شده است كه بايد به سطح دفاتر شهرستاني نيز گسترش يابد.

قره شيخ‌لو در انتها با اشاره به تحميل فضاي تنش به سازمان دارالقرآن از سوي برخي دستگاه‌ها گفت: اينجانب در دوران مديريت خود بنا را بر تعامل با ساير بخش‌هاي قرآني كشور گذاشته‌ام و قصد داريم با توجه به جايگاه شناخته شده سازمان در سراسر كشور مديريت قرآني خود را به صورت تعيني به پيش ببريم.

پس از قره شيخ‌لو معاونان نظارت بر چاپ و نشر قرآن كريم ارتباطات و فناوري اطلاعات و آموزش و پژوهش به ترتيب برنامه‌هاي راهبردي سازمان در اين سه حوزه براي مديران كل تبليغات اسلامي استانها تشريح كردند.

انتهاي پيام/ك

يکشنبه|ا|3|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن