تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816944983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آقاي قاضي در تهران است؛ خانه نشيني مرتضوي تمام شد؟!


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: آقاي قاضي در تهران است؛ خانه نشيني مرتضوي تمام شد؟!


خبرگزاري آريا- گروه اجتماعي، الهام برمكي: قاضي مرتضوي در تهران است؛ حضور او در نمازجمعه ديروز تهران بدون شك بهترين سوژه اي بود كه مورد توجه عكاسان خبري قرار گرفت. اين حضور اما آنجا اهميت مي يابد كه پيش از اين اخباري منتشر شده بود كه بر مبناي آن قاضي مرتضوي به مسافرت مشهد رفته تا دولتي ها راضي به استعفاي او شوند.حالا اما رييس مستعفي سازمان تامين اجتماعي در تهران است و وزير كار هم امروز صبح ترجيح داد به هيچ كدام از سوالات خبرنگاران درباره او پاسخ ندهد. او فقط يك جواب ثابت براي خبرنگاران داشت : وضعيت قاضي مرتضوي را از خودش جويا شويد!

قاضي و نمايندگان

اسفند ماه سال 90 بود كه خبرهايي در خصوص انتصاب قاضي مرتضوي براي رياست سازمان تامين اجتماعي مطرح شد . اخباري كه از همان بدو مطرح شدن مخالفت هايي را در پي داشت.تا اينكه زمزمه و شايعات رنگ واقعيت به خود گرفت و حكم رياست او صادر و 27 اسفند روزي بود كه سعيد مرتضوي در مراسمي با حضور وزيرتعاون ، كار و رفاه اجتماعي به عنوان مديرعامل جديد صندوق تأمين اجتماعي كشور معرفي شد.
اما اعتراض ها همچنان ادامه داشت. پس از اين انتصاب پانزده نماينده مجلس طي تذكري به رئيس جمهور نسبت به اين اقدام دولت اعتراض كردند.
بلافاصله پس از انتشار خبر انتصاب مرتضوي به رياست صندوق تامين اجتماعي، محمد رضا باهنر از ارائه غير رسمي طرح استيضاح عبدالرضا شيخ الاسلامي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي به هيئت رئيسه خبر داد.
نايب رئيس مجلس با اشاره به درخواست برخي از نمايندگان مبني بر استيضاح وزير مي گويد: در صورت اين انتصاب در اولين فرصت آغاز كار مجلس استيضاح اعلام وصول مي شود.
پرويز سروري يكي ديگر از مخالفان به انتصاب مرتضوي بود. اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي معتقد است بهتر است تا دير نشده وزير كار اين انتصاب خود را پس بگيرد يا اين كه آقاي مرتضوي خودش داوطلبانه كنار رود چراكه اين كار هزينه كمتري خواهد داشت و در صورت كنار گذاشته نشدن مرتضوي جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طرح استيضاح وزير كار را كه متن آن تهيه شده و به امضاي نمايندگان مجلس رسيده است قطعا پيگيري مي كنيم.

مقاومت دولت ، اصرار مجلس
"دولت، شخص مرتضوي را براي اين سمت مناسب تشخيص داده و از انتخاب وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي براي انتخاب وي تشكر مي كنيم. با روي كار آمدن مرتضوي به سازمان تامين اجتماعي از اين پس حمايت هاي دولت بيش از گذشته خواهد بود." اين حرفي بود كه معاون اول رييس جمهور در نوروز 91 به علت انتصاب قاضي مرتضوي به مدير عاملي صندوق تامين اجتماعي گفت و از وزير كار، تعاون و رفاه تشكر كرد.
اما مجلسي ها عقب نشيني نكردند و بحث استيضاح وزير را مطرح كردند. در اولين هفته سال 91 كه نمايندگان به بهارستان آمدند، 21 نماينده مجلس درخواست استيضاح وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي را به هيات رئيسه تقديم كردند. در متن نامه استيضاح، سوالات در چهار محور «علت بركناري دكتر حافظي از مديرعاملي تامين اجتماعي»، «تغييرات مكرر در راس سازمان تامين اجتماعي»، «تحت الشعاع قرار گرفتن منابع و مصارف در سازمان تامين اجتماعي به علت تغييرات مكرر»، و «علت انتصاب مرتضوي به عنوان مدير عامل سازمان تامين اجتماعي» مطرح شد.
با وجود اقدامات نمايندگان، به نظر مي رسيد دولت مي خواهد تصميم خود را عملي كند. اين را مي توان از اقدامات آنها ديد؛ شيخ الاسلامي كه قرار بود براي رايزني در خصوص انتصاب مرتضوي به مجلس برود، اين اقدام را انجام نداد و قاضي مرتضوي هم براي مذاكره با نماينده هاي كميسيون اجتماعي و معارفه به عنوان مديرعامل صندوق تامين اجتماعي در كميسيون مجلس حاضر نشد.
سرانجام روز 16 فروردين استيضاح شيخ الاسلامي به جريان افتاد.

تغيير عقيده يك روزه مجلس
روز استيضاح 27 فروردين اعلام شد اما شب 26 فروردين سروري در گفت و گويي خبر از احتمال استعفاي مرتضوي داد و در اين صورت نيز استيضاح را ملغي اعلام كرد.
جلسه علني روز بيست و هفتم فروردين مجلس پس از اينكه جهانبخش محبي نيا عضو هيئت رئيسه مجلس اعلام كرد كه نخستين دستور‌كار جلسه علني استيضاح شيخ الاسلام وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي است، اميدوار رضايي عضو ديگر هيئت رئيسه طي سخناني گفت: 18 نفر از امضا‌كنندگان طرح استيضاح وزير كار،‌ امضاهاي خود را پس گرفتند.
وي اين اسامي را نادران، نجابت، زاكاني، نوروزي، توكلي، اكرمي، دهدشتي، مسعودي ريحان، پزشكيان، دهقاني نقندر، سروري، مصباحي‌مقدم، الهيان، حيدرپور، امير حسين رحيمي،‌ موسي‌الرضا ثروتي و شكور اكبر نژاد اعلام كرد.به اين ترتيب هيئت رييسه مجلس تاكيد كرد كه از آنجا كه 18 نفر امضاي خود را پس گرفتند، استيضاح قابل طرح نيست.
علي لاريجاني رئيس مجلس نيز اعلام كرد: ‌طبق آئين نامه مجلس طرح استيضاحي كه كمتر از 10 امضا داشته باشد، قابل طرح نيست.
پس از آن طراحان استيضاح وزير كار و رفاه اجتماعي با قرائت نامه اي خطاب به مردم اعلام كردند: طرح استيضاح وزير كار را پس مي‌گيريم اما بديهي است در صورتي كه ظرف دو سه روز آينده اين استعفا رسما ً‌اعلام نشود مجددا ً‌اين طرح در دستور كار مجلس شوراي اسلامي قرار مي‌ گيرد.
احمد توكلي كه از طراحان استيضاح وزير كار و امور اجتماعي بود، نامه اي را از سوي طراحان استيضاح خطاب به ملت ايران قرائت كرد.
در اين نامه آمده بود: "ملت شريف ايران چنانچه آگاهي داريد روز 15 فروردين ما امضاكنندگان استيضاح وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي را تقديم مجلس كرديم. علت استيضاح نصب مدير فاقد صلاحيت لازم و داراي پرونده مفتوح به عنوان مدير سازمان تامين اجتماعي بود.هدف نيز حفظ مصالح نظام و منافع بزرگترين سازمان اقتصادي اجتماعي كشور بود كه به 33 ميليون كارگر شريف شاغل و بازنشسته و خانواده‌اي محترم آنها و نسل‌هاي بعدي تعلق دارد. حال كه تلاش‌هاي انجام شده براي تامين هدف بدون نياز به استيضاح با تعهد آقاي مرتضوي به برادر ارجمند آقاي حدادعادل مبني بر استعفا به ثمر نشست فعلاً استيضاح خود را پس مي‌گيريم ولي چنانچه طي چند روز آينده پذيرش استعفا رسما ً‌اعلام نشود مجدداً تقاضاي استيضاح را تقديم مجلس خواهيم كرد."

استيضاح از زبان احمد توكلي
در بين تمام رفت و آمدهاي مديران و وزيران، احمد توكلي از يك پادرمياني خبر داد. توكلي در گفته هاي خود تاكيد كرد كه جلسات طراحان استيضاح و مرتضوي 30 ساعت طول كشيد و بنده پس از 15 ساعت دقت در اسنادي كه دو طرف ارايه كرده بودند نظر خود را اعلام كردم اما اين حكميت را رسانه‌اي نكردم تا اين فرآيند به نتيجه برسد.
توكلي در صحبت هاي خود در روز 27 فروردين اظهار داشت: هدف از اين استيضاح اين بود كه فردي كه با سازمان بزرگ اقتصادي و اجتماعي كه 33 ميليون كارگر و خانواده صاحب آن هستند و تناسبي با اين سازمان ندارد، نصب نشود و در اين راستا 20 نفر از نمايندگان مجلس به رييس جمهور تذكر دادند و ملاقات هاي خصوصي قبل از عيد انجام شد، همچنين تحركات تشكل هاي اجتماعي، ‌سياسي و دانشجويي انجام شد اما نتيجه اي حاصل نشد؛ به ناچار در 15 فروردين استيضاح كنندگان نامه استيضاح وزير را به عنوان ابزاري براي فشار، امضا كردند تا فردي كه نامناسب سمت صندوق تامين اجتماعي است، حاكم نشود. تلاش‌ها ادامه داشت تا اينكه معاون آقاي مرتضوي دو سه بار با اجمد توكلي تماس مي گيرد و اصرار مي كند تا حكميت بين ايشان و آقاي زاكاني را بپذيرند. احمد توكلي تاكيد مي كند: ابتدا بنده استنكاف كردم چون معتقد بودم كه خودم يك طرف امضا هستم اما ايشان گفتند كه چون به ديانت من اعتماد دارند فكر كردند كه توكلي كسي نيست كه دنيا را به آخرتش بفروشد از اين رو بنده حكميت را پذيرفتم. در اين راستا حداقل 13 ساعت جلسه با آقاي مرتضوي داشتم و چهار ضبط صوت تمامي مذاكرات را ضبط كرد و كار حكميت با دقت انجام شد و به حول قوه الهي بعد از 15 ساعت دقت در اسنادي كه طرفين ارائه دادند، راي حكم به عنوان قاضي تحكيم نه به عنوان قاضي منصوب بر كناره گيري به طرفين اعلام شد. دو روز بعد آقاي مرتضوي از آقاي حداد درخواست وقت كردند و در همين راستا دو ساعت و نيم صحبت كردند در همان جا استعفا قبول كرده و متن استعفا را نوشتند. در آن جلسه آقاي مرتضوي نظر مشورتي آقاي حداد را نيز گرفته و دست داده و قول شرف دادند كه ديگر به سازمان تامين اجتماعي برنگردند،‌ مگر براي خلاص كردن مسئوليت خود. اين توصيه آقاي حداد به نتيجه رسيد و ديروز بعدازظهر تا 11 شب روز گذشته دو سه بار آقاي مرتضوي با آقاي حداد تماس گرفتند و تاكيد كردند كه بر قول خود مبني بر استعفا پايبندند و همچنين از آقاي حداد درخواست كردند كه از استيضاح كنندگان بخواهند كه استيضاح را منتفي كنند چون بنده ديگر نخواهم بود. آقاي دكتر حداد نامه اي به استيضاح كنندگان نوشتند و اين موضوع را توصيه كردند بر اين اساس نمايندگان استيضاح كننده بيانيه اي را امضا كردند كه امروز آقاي دكتر رضايي از آن ياد كردند.

تكذيب ملاقات با قاضي

سعيد مرتضوي ادعاي ديدار با احمد توكلي را تكذيب كرد و گفت كه در پنج روز گذشته توكلي با بنده ديداري نداشته است و من هم با وي ديدار نكرده ام.
پس از آن توكلي در مصاحبه اي تاكيد كرد كه مرتضوي با زاكاني مذاكرات تلفني داشته است تا اين نتيجه حاصل شود.

لغو استيضاح و عدم تعهد دولت در خصوص بركناري مرتضوي
با وجود اينكه نمايندگان نامه ستيضاح خود را پس گرفتند، رئيس جمهور در مجلس حاضر شد و با تاكيد بر آمادگي براي پاسخگويي به استيضاح كنندگان، سه بار تصريح كرد كه دولت هيچ تعهدي در اين خصوص بركناري مرتضوي نداده است.
زماني كه احمدي نژاد به همراه معاون اول، شيخ الاسلامي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و تعدادي ديگر از اعضاي هيات دولت در محل مجلس شوراي اسلامي حضور يافت و با استقبال آقايان ابوترابي، حسينيان و جمعي ديگر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي رو به رو شد، اما در آستانه ورود به صحن علني مجلس شوراي اسلامي آقاي ابوترابي با اعلام اينكه تقاضاي استيضاح از سوي عده اي از طراحان پس گرفته شده است، از رئيس جمهور درخواست كرد تا در صحن علني حضور نيابد.
سرانجام با وجود تاكيد احمدي نژاد در مورد عدم تعهد در خصوص بركناري مرتضوي و با قطعي شدن خبر پس گرفته شدن استيضاح و بنا به درخواست ابوترابي، رئيس جمهور و هيئت همراهش مجلس شوراي اسلامي را ترك كردند.

روز استيضاح/ تغيير تصميم نمايندگان؛ حضور رئيس جمهور در مجلس

شايعه عدم استعفاي مرتضوي/ مطرح شدن دوباره استيضاح
جديدترين شايعه اي كه شنيده مي شود، حضور سعيد مرتضوي در محل كار خود به عنوان رئيس سازمان تامين اجتماعي است. شايعه اي كه در صورت صحت آن استيضاح وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي به جريان مي افتد.

مرتضوي در مشهد؟!/ تصوير ثبت شده وي در نماز جمعه تهران
در اين ميان الياس نادران، عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي خبر از حضور مرتضوي در مشهد داد. نادران مي گويد: مرتضوي اكنون در تهران نيست و به مشهد رفته است و مي خواهد مقامات را راضي كند تا به تعهدي كه بسته است پايدار بماند و استيضاح تا زماني كه شاهد خروج مرتضوي از صندوق تامين اجتماعي نباشيم منتفي نشده است.
اما سعيد مرتضوي در نماز جمعه روز گذشته تهران شركت كرده است.

مرتضوي كيست؟

سعيد مرتضوي كه بيشتر با نام قاضي مرتضوي شناخته مي شود، در سال 1346 در شهرستان تفت استان يزد متولد شده است.
مرتضوي بيشتر به عنوان دادستنان تهران شناخته شده است اما پيش از رسيدن به اين مقام، سمت‌هايي همچون رياست دادگاه عمومي شهر بابك، دادياري دادسراي رفسنجان، رياست دادگاه حقوقي شهر بابك، رياست دادگستري شهر بابك، رياست شعبه 9 دادگاه عمومي تهران، حضور در شعبه 34 مجتمع قضايي كاركنان دولت و شعبه 1410 دادگاه مطبوعات و همچنين قضاوت در دادگاه‌هاي يزد، دادگاه امنيتي تهران و دادگاه مطبوعات را پشت سر گذاشته است.
مرتضوي از سال 1381 تا هفتم شهريور 1388 دادستان تهران بود و در اين دوره اتفاقات و حواشي زيادي را تجربه كرد.
او زماني كه قاضي دادگاه مطبوعات و دادستان تهران بود، برخوردهايي با رسانه هاي اصلاح طلب داشت و پس از توقيف تعداد زيادي از نشريات اصلاح طلب در ارديبهشت 79 مورد غضب اين طيف سياسي قرار گرفت.
از سوي ديگر محاكمه برخي چهره هاي شاخص در دوره اصلاحات كه اين روزها به جرگه ضدانقلاب خارج نشين پيوسته اند، ناراحتي اين جريان از مرتضوي را دوچندان كرده بود. اكبر گنجي، عمادالدين باقي، ابراهيم نبوي، منصور اسانلو، احمد زيدآبادي، تقي رحماني، رضا عليجاني از جمله اين افراد بودند.
اما ماجراي بازداشتگاه كهريزك كه با پايان دوره آيت‌الله هاشمي شاهرودي و روي كار آمدن آيت‌الله آملي لاريجاني همزمان شده بود، سبب شد تا فعاليت‌هاي مرتضوي در اين سمت پايان يابد و او به معاونت دادستان كل كشور منصوب شود.
غلامحسين اژه‌اي دادستان كل كشور و سخنگوي قوه قضائيه مرداد سال گذشته اعلام كرد كه پرونده سعيد مرتضوي دادستان سابق تهران همچنان باز است و تبرئه اين مقام سابق قضايي را نيز تكذيب كرد.
اما در دي ماه 1388 ،محمود احمدي نژاد او را به عنوان رئيس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز منصوب كرد. انتصاب او به يك سمت دولتي پس از عزل از دستگاه قضايي بود واكنش ها و اعتراضات نمايندگان مجلس را برانگيخت.
57 تن از نمايندگان مجلس طي نامه‌اي خطاب به آيت الله آملي لاريجاني و محمود احمدي‌نژاد خواستار بركناري مرتضوي از هرگونه منصب دولتي شدند.

تامين اجتماعي، سازماني با درآمد بالا
موسسات وابسته به سازمان تامين اجتماعي به شرح ذيل است:

شركت سرمايه گذاري تأمين اجتماعي ( شستا )
شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي كه به اختصار شستا ناميده مي شود ، در سال 1365 به منظور حفظ و ارتقاء ارزش ذخاير سازمان با سرمايه اوليه 20 ميليارد ريال تاسيس شد و در سالهاي بعد در طي چند مرحله مبادرت به افزايش سرمايه گرديد .

بانك رفاه كارگران
در اجراي تبصره 39 قانون بودجه سال 1338 كل كشور و نيز ماده 38 قانون تامين اجتماعي، بانك رفاه كارگران با هدف ارائه خدمات بانكي در سراسر كشور و درجهت تامين مسكن كارگران و تسهيل امور بانكي داخلي و خارجي و همچنين در رشته هاي توليدي و انجام معاملات غير منقول در خدمت اقتصاد كشور با سرمايه اوليه 400 ميليون ريال از محل منابع سازمان تامين اجتماعي تاسيس و در سال 1340 شروع به فعاليت نمود.

موسسه خدمات بهداشتي،درماني ميلاد سلامت تهران
موسسه خدمات بهداشتي ودرماني ميلاد سلامت تهران (بيمارستان هزار تختخوابي ميلاد) درابتداي سال1380 به منظوراداره بيمارستان هزار تختخوابي ميلاد با ساختار مديريت مستقل تاسيس گرديده است و تامين قسمتي از نيازهاي درماني تخصصي كشور بخصوص بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي را بعهده دارد .

مؤسسه حسابرسي تامين اجتماعي
موسسه حسابرسي تامين اجتماعي در سال 1372 به صورت يك موسسه غيرتجاري تاسيس گرديد

شركت گروه پزشكي حكمت
شركت گروه پزشكي حكمت در سال1371 تاسيس گرديد و اداره بيمارستان صدر را بر عهده دارد

شركت مشاور مديريت و خدمات ماشيني تامين
شركت مشاور مديريت و خدمات ماشيني تامين (مجري طرح جامع اتوماسيون سازمان تامين اجتماعي) داراي گواهينامه نظام مديريت كيفيت (ISO-9001:2008) و اولين دارنده گواهينامه ISO 10002 در حوزه فناوري اطلاعات كشور داراي رتبه بندي ممتاز ماخوذه از شوراي عالي انفورماتيك (طي ساليان متوالي ) در سال 1370 با هدف حضور فعال در عرصهICT و اجراي پروژه هاي مرتبط براي مجموعه هاي معظم دولتي و خصوصي تاسيس شد كه ماحصل خدمات سنوات پيشين آن تدوين الگويي ملي در طراحي و پياده سازي نظام اتوماسيون سازمان ها و موسسات بزرگ بوده است

شركت سرمايه گذاري خانه سازي ايران
شركت سرمايه گذاري خانه سازي ايران درسال 1347 بصورت سهامي خاص با سرمايه اي بمبلغ 100ميليون ريال و مالكيت سازمان تامين اجتماعي تاسيس شد ودر طي سالهاي بعد سرمايه شركت افزايش يافت.

شركت رفاه گستر تأمين اجتماعي
شركت رفاه گستر تامين اجتماعي در سال1376 با عنوان شركت توسعه و تجهيز هتلهاي سازمان تامين اجتماعي تاسيس وموضوع فعاليت آن ، برنامه¬ريزي و هدايت امور سياحتي، زيارتي و رفاهي براي كاركنان شاغل، بازنشسته و مستمري بگيران تامين اجتماعي و اداره مراكز رفاهي سازمان مي باشد.

موسسه املاك و مستقلات تأمين اجتماعي
موسسه املاك و مستقلات تامين اجتماعي بمنظور انجام فعاليتهاي خدماتي در امور نگهداري املاك و ساختمانهاي متعلق به سازمان ، با شخصيت حقوقي مستقل و استقلال مالي و اداري در سال 1373 تاسيس گرديد.

شنبه|ا|2|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن