تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813392968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هك روزانه 36 وبسايت در ايران/ شگردهاي اينترنتي برداشت از حساب هاي بانكي


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: هك روزانه 36 وبسايت در ايران/ شگردهاي اينترنتي برداشت از حساب هاي بانكي
به گفته ناصرآبادي براساس تفكيك جنسيتي صورت گرفته از مجرمان جرايم رايانه اي در كشور مشخص شده كه 89 درصد مجرمان جرايم رايانه اي مرد و 11 درصد زن هستند.
يك كارشناس امنيت الكترونيك با اشاره به آمارهاي منتشر شده از جرايم رايانه اي سال 90 گفت: به طور متوسط روزانه 36 وبسايت در ايران هك مي شود و 73 درصد حفره هاي امنيتي كشف شده در سال 90 مربوط به سايت هاي دولتي بوده كه از اين تعداد 60 درصد در حوزه خدمات اينترنتي مربوط به بانكهاي دولتي است.

پاشا ناصرآبادي در گفتگو با مهر با اشاره به آمارهاي منتشر شده از جرايم رايانه اي كه از سوي پليس فضاي تبادل اطلاعات كشور اعلام شده است، به جرايم رايانه اي مربوط به برداشتهاي غيرمجاز از حسابهاي بانكي اشاره كرد و گفت: در 10 ماهه سال 90 حدود 4 هزار پرونده جرايم رايانه اي در كشور به ثبت رسيده كه حدود 47 درصد از اين جرايم فضاي مجازي مربوط به برداشت غيرمجاز از حساب بانكي بوده است.

وي با تاكيد براينكه معمولا اينگونه اتفاقات ناشي از بي احتياطي كاربران است، در مورد شگردهاي مجرمان در برداشت از حسابهاي بانكي افراد گفت: براساس آمار منتشره 55 درصد از شگردهاي مجرمان از حسابهاي بانكي مربوط به سوء استفاده از رمز دوم اينترنتي بوده است و نصب نرم افزارهاي جاسوسي 24درصد، سرقت كارتهاي بانكي 9 درصد و فيشينگ يا صفحات اينترنتي جعلي 8 درصد اين موارد را تشكيل داده است.

مدرس و پژوهشگر حوزه فناوري اطلاعات با بيان اينكه به طور متوسط روزانه 36 وبسايت در ايران هك مي شود، ادامه داد: بالغ بر 73 درصد حفره هاي امنيتي كشف شده در سال 90 مربوط به سايتهاي دولتي بوده كه از اين تعداد 60 درصد حفره هاي امنيتي در حوزه بانكها و خدمات اينترنتي مربوط به بانكهاي دولتي است.

وي بيشترين انگيزه ارتكاب به جرايم رايانه اي در ايران را كسب منافع مالي با اختصاص 72 درصد آمار اعلام كرد و ادامه داد: مسائل ضد اخلاقي 14 درصد انگيزه ارتكاب به جرايم رايانه اي، انتقامجويي، تسويه حساب فردي و رقابتهاي شغلي 3 درصد و افتخار به توانايي و سرگرمي 11 درصد اين انگيزه ها را شامل مي شود.

به گفته ناصرآبادي بر اساس تفكيك جنسيتي صورت گرفته از مجرمان جرايم رايانه اي در كشور مشخص شده كه 89 درصد مجرمان جرايم رايانه اي مرد و 11 درصد زن هستند.

وي در مورد تفكيك سني مجرمان جرايم رايانه اي نيز گفت: جوانان 17 تا 25 سال 64 درصد مجرمان فضاي مجازي را تشكيل مي دهند و اين نشان مي دهد كه بسياري از جوانان ما كه اطلاعات زيادي از امنيت فضاي مجازي نداشته اند بسيار درخطر هستند.

اين كارشناس امنيت الكترونيك با بيان اينكه در سال 86 حدود 98 پرونده جرايم رايانه اي در كشور به پليس آگاهي ارجاع داده شد، تاكيد كرد كه در سال 90 و به دليل تشكيل پليس فتا و وجود قانون جرايم رايانه اي و اطلاع رساني مردم، اين ميزان به بيش از 4 هزار مورد رسيده است.

نظر شما:
------------

شنبه|ا|2|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن