تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816769878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پنجشنبه 7 ارديبهشت؛ آغاز تبليغات مرحله دوم انتخابات مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: پنجشنبه 7 ارديبهشت؛ آغاز تبليغات مرحله دوم انتخابات مجلس
رئيس ستاد انتخابات كشور با اشاره به زمان آغاز تبليغات نامزدها و اينكه چه مدت فرصت تبليغات را دارند تصريح كرد: تبليغات براساس قانون همانند دور اول هفت روز خواهد بود يعني از بامداد روز پنجشنبه 7 ارديبهشت ماه تا ساعت 8 صبح پنجشنبه يعني 24 ساعت قبل از برگزاري انتخابات داوطلبان و يا منتخبيني كه به مرحله دوم راه پيدا كردند مي توانند فعاليت هاي تبليغاتي خودشان را شروع كنند.


به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ سيد صولت مرتضوي رئيس كل ستاد انتخابات كشور، در برنامه گفتگوي ويژه خبري شب گذشته در خصوص نحوه برگزاري دوره دوم نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و تمهيدات انديشيده شده در اين زمينه به بحث و گفتگو پرداخت.

مرتضوي در پاسخ به اين سوال كه در چه صورت انتخابات به دور دوم كشيده مي شود گفت:‌ براساس قانون كساني كه كمتر از يك چهارم آراي صحيح ماخوذه را به خود اختصاص دادند نمي توانند به مجلس راه پيدا كنند، به عبارت ديگر در حوزه هاي انتخابيه اي كه داوطلبان قادر نيستند 25 درصد آرا به بالاتر را به خودشان اختصاص دهند يعني حداقل 25 درصد آرا را، اين افراد براي رقابت به مرحله دوم خواهند آمد.

وي ادامه داد: براساس قانون بعد از اينكه شوراي نگهبان صحت انتخابات را بررسي و نتيجه انتخابات را اعلام كرد، وزارت كشور مكلف است ظرف مدت يك ماه انتخابات ميان دوره اي را برگزار كند.

رئيس ستاد انتخابات كشور در ادامه بيان كرد: با هماهنگي ها و همكاري هايي كه شوراي نگهبان با ستاد انتخابات داشتند و با پيشنهاد وزير كشور كه شوراي نگهبان نيز موافقت كردند روز جمعه 15 ارديبهشت مرحله دوم انتخابات را برگزار خواهيم كرد.

وي درباره بررسي مجدد صلاحيت نامزدها تصريح كرد: صلاحيت نامزدها داراي تاريخ مشخصي بوده كه بر اساس قانون در همان فرجه در مرحله اول بررسي مي شود.

وي ادامه داد:‌ به عبارت ديگر مي توانيم بگوييم كه منتخبيني كه كمتر از يك چهارم آرا را به خودشان اختصاص دادند، در مرحله دوم انتخابات با يكديگر رقابت مي كنند.

وي در پاسخ به سوال مجري مبني بر اينكه به استناد ماده 1 و تبصره 3 ماده 9 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي آگهي انتخابات و اسامي نامزدها از چه زماني آغاز مي شود گفت: در مرحله دوم بعد از اينكه شمارش آرا صورت گرفت در اطلاعيه هاي متفاوتي اعلام كرديم كه چه كساني به مرحله دوم راه پيدا خواهند كرد و راه يافتگان مي توانند در رقابت هاي مرحله دوم شركت كنند.

مرتضوي در پاسخ به اين سوال كه آيا اسامي نامزدها مجددا اعلام مي شود يا خير؟ افزود: يك روز قبل از تبليغات آزاد انتخابات مجددا براي اطمينان حتما توسط فرمانداران؛ اسامي نامزدهايي كه به مرحله دوم راه پيدا كرده اند اعلام خواهد شد.

رئيس ستاد انتخابات كشور با اشاره به زمان آغاز تبليغات نامزدها و اينكه چه مدت فرصت تبليغات را دارند تصريح كرد: تبليغات براساس قانون همانند دور اول هفت روز خواهد بود يعني از بامداد روز پنجشنبه 7 ارديبهشت ماه تا ساعت 8 صبح پنجشنبه يعني 24 ساعت قبل از برگزاري انتخابات داوطلبان و يا منتخبيني كه به مرحله دوم راه پيدا كردند مي توانند فعاليت هاي تبليغاتي خودشان را شروع كنند.

وي در ادامه افزود: نحوه تبليغات دور دوم همانند دور اول است بدين معنا كه همان مقرراتي كه در رابطه با انتخابات مرحله اول صورت گرفت در مرحله دوم نيز به همان شكل خواهد بود.

مرتضوي خاطرنشان كرد: در مراكز شهرستانها و يا شهرها امكان تعبيه ستادهاي تبليغاتي براي بانوان و اقايان به صورت مجزا وجود دارد.

وي استفاده از هرگونه پوستر يا ديوارنويسي را ممنوع اعلام كرد و گفت: همانند قانون مرحله اول چاپ عكس هاي خارج از قانون يعني بيشتر از 15 در 20، چسباندن عكس به ديوارهاي عمومي مگر اينكه مردم خودشان راضي باشند، ديوارنويسي، استفاده از بلندگو در محيط هاي باز، تبليغات در رسانه هايي كه وابسته به دولت هستند و از امكانات بيت المال براي داوطلبان و منتخبيني كه به مرحله دوم راه پيدا كردند ممنوع است.

مرتضوي با اشاره به تعداد شعبات و حوزه هاي انتخابيه در دور دوم انتخابات اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات در 18 استان و 14 هزار و 300 شعبه اخذ راي در 33 حوزه انتخابيه در روز جمعه 15 ارديبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وي با اشاره به چگونگي فراهم شدن امكانات و تجهيزات مورد نياز شعب افزود: تمام امكانات از جمله تعرفه ها و صندوق هاي اخذ رأي آماده توزيع هستند، لذا در مرحله اول در 14 حوزه انتخابيه به صورت كاملا مكانيزه انتخابات را برگزار كرديم كه خوشبختانه گزارشاتي كه به دست ما رسيد و همچنين تاييداتي كه شوراي نگهبان داشتند حكايت از موفقيت صد در صد در اين 14 حوزه بوده است. در دور اول كمترين ايرادات و مشكلات را كه حتي پيش بيني مي كرديم با آن مواجه نشديم و انتخابات خوبي را برگزار كرديم.

مرتضوي در ادامه تصريح كرد:‌ نتيجه انتخابات 14 حوزه در كمتر از يك و نيم ساعت بعد از اينكه انتخابات به پايان رسيد مشخص شد كه هم سرعت و دقت در اين حوزه ها مطلوب بود، در مرحله دوم نيز مجددا چند حوزه انتخابيه به صورت رايانه اي يعني به صورت تمام الكترونيكي برگزار خواهيم كرد.

رئيس ستاد انتخابات كشور در پاسخ به اين سوال كه هيئت هاي اجرايي در دور دوم همانند دور اول خواهد بود يا مجددا انتخاب خواهند شد گفت: همان هيئت هاي اجرايي مرحله اول هستند البته به استناد قانون فرمانداران اگر به اين نتيجه برسند كه هيئت اجرايي در يك حوزه انتخابيه بنا به عللي قادر به انجام وظايف خود نبوده هم در حين انتخابات و هم در مرحله دوم مي توانند تغييراتي را انجام دهند ولي خوشبختانه تمام هيئت هاي اجرايي در انجام وظايف خود موفق بوده اند و تاكنون هيچگونه تغيير و تحولي را در وظايف اجرايي نداشتيم و همان هيئت هاي اجرايي كه در مرحله اول بودند در مرحله دوم نيز انتخابات را برگزار خواهند كرد.

وي ادامه داد: تمام هيئت هاي اجرايي در حال حاضر بسيج شده اند تا به وظايف خود از جمله مشخص كردن مجدد اعضاي شعب و تمامي وظايف چه در حوزه هاي اصلي و چه فرعي در چارچوب قانون عمل كنند.

مرتضوي با اشاره به حضور بازرسان در دور دوم انتخابات خاطرنشان كرد: تقريبا به تعداد هر شعبه اخذ رأي يك بازرس خواهيم داشت يعني هر شعبه يك بازرس و تقريبا مي توان گفت كه 15 هزار نفر بازرسين ويژه وزارت كشور بوده كه در امر بازرسي در انتخابات فعاليت مي كنند.

وي با اشاره به تدابير امنيتي لازم براي اخذ رأي در مرحله دوم اظهار داشت: نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران متكي بر امنيت جامعه و مردم محور است لذا مردم عزيز و بزرگوار كشورمان خودشان حافظ امنيت بوده و همواره با حضور گسترده خود و با همراهي و همكاري يكديگر امنيت را برقرار خواهند كرد.

مرتضوي در ادامه تصريح كرد: براي برگزاري انتخابات قطعا بايد تمهيدات امنيتي نيز صورت بگيرد تا هيچ مساله اي نتواند مزاحمتي را براي رأي دهندگان ايجاد كند و همانند دور قبلي نيروهاي محترم انتظامي به وظايف امنيتي كه حفاظت از صندوق ها و شعب اخذ رأي و مراكز حوزه انتخابيه و مراكزي كه صندوق هاي اخذ رأي در آن تجديد آرا مي شود به عمل خواهد آورد.

رئيس ستاد انتخابات كشور گفت: به استناد قانون مسئول نهايي تاييد صحت انتخابات، شوراي محترم نگهبان است لذا اشخاص و داوطلبان مي توانند ظرف مدت يك هفته بعد از ا ينكه نتيجه انتخابات توسط وزارت كشور اعلام شد شكايات خود را به شوراي نگهبان تحويل دهند كه قطعا نيز مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

مرتضوي در پايان خاطرنشان كرد: انتخابات در مرحله اول با مشاركت بسيار گسترده، مطلوب و مصونيت بخش در كشور برگزار شد كه البته بركات و اثرات آن را چه در داخل و چه در خارج از كشور به عينه مشاهده كرديم كه البته لازم به ذكر است در مرحله دوم حساسيت ها كمتر خواهد بود.

/ع2

جمعه|ا|1|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن