تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816505469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير نفت: ايران با وضعيت كنوني تا 100 سال ديگر نفت دارد نفت جهان 30 سال ديگر تمام مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: وزير نفت: ايران با وضعيت كنوني تا 100 سال ديگر نفت دارد نفت جهان 30 سال ديگر تمام مي‌شود
وزير نفت با پيش‌بيني افزايش قيمت جهاني نفت در آينده، از طرح افزايش ضريب بازيافت ميادين نفتي به 35 درصد و بروز انقلابي در برداشت نفتي در ايران خبر داد.
به گزارش خبرنگار ، رستم قاسمي در همايش توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني در صنعت نفت كه در هفدهمين نمايشگاه صنعت نفت برگزار شد با اعلام اين مطلب تأكيد كرد: از همكاران خود در صنعت نفت مي‌خواهم با شركت‌هايي كه در اين نمايشگاه حضور دارند حتماً مساعدت جدي‌تري انجام شود تا تجهيزات آنها در صنعت نفت به‌كارگيري شود. وي افزود: قطعاً شركت‌هاي خارجي حاضر در اين نمايشگاه با توجه به شرايط تحريم حتماً مورد حمايت و مساعدت بيشتر ما قرار خواهند گرفت. وزير نفت درادامه درباره تبعات تحريم نفتي ايران گفت: تحريم نفتي ايران غرب را با چالش‌هاي بزرگي مواجه خواهد كرد. به همين دليل است كه با تحريم نفت ايران بلافاصله بيش از 20درصد در قيمت نفت جهاني تغيير ايجاد مي‌شود و اگر اين روند ادامه داشته باشد حتماً بازار نفت تغييراتي خواهد داشت.
پايان ذخاير نفتي جهان 30سال ديگر
وي درادامه با تأكيد بر اين كه نبايد بعد از 100 سال داشتن نفت وابستگي جدي در حوزه تجهيزات نفت داشته باشيم، گفت: ملي شدن نفت فقط در فروش نفت نيست و بايد در تجهيزات هم صنعت نفت ملي شده و داخلي‌سازي شود.قاسمي با اشاره به رتبه اول ايران در مجموع ذخاير نفت و گاز جهان گفت: بيش از 600 ميليارد بشكه ذخيره نفت داريم كه با روش فعلي و با ضريب بازيافت 25درصدي بين 150 تا 160 ميليارد بشكه آن قابل برداشت است. وي تصريح كرد: اگر اين 25 درصد به 26 درصد تبديل شود 60 ميليارد بشكه يعني توليد پنج سال كشور به ذخاير قابل برداشت ما اضافه مي‌شود. قاسمي با تأكيد بر اين كه امروز يكي از مسائل عمده و تعيين‌كننده ما افزايش ضريب بازيافت است، گفت: اگر 25 درصد فعلي ضريب بازيافت به 35 درصد افزايش يابد كه ان‌شاء‌الله شدني نيز هست انقلابي در برداشت نفت درجاي كشور صورت مي‌گيرد. وي در ادامه اظهار داشت: اگر به مقدار فعلي از ذخاير برداشت كنيم با همين ضريب بازيافت بيش از 100 سال ديگر نفت خواهيم داشت و اين در حالي است كه ذخاير بعضي كشورها با برداشت فعلي85 ميليون بشكه در روز جهان تا 30 سال ديگر حتماً پايان مي‌يابد.قاسمي تأكيد كرد: ما در كنار صنعتگران هستيم و با قراردادهاي درازمدت و قراردادهاي مربوط به مراحل پايلوت، راه‌اندازي و تحقيقات از آنها حمايت مي‌كنيم. وي تأكيد كرد: امروز اين اراده در صنعت نفت حتماً وجود دارد كه از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني بيش از گذشته حمايت كند و تقاضا داريم صنعتگران و پيمانكاران با ميل و رغبت به سوي صنعت نفت حركت كنند.
مذاكره براي احداث 20 طرح پتروشيمي با اعتبار خارجي
قاسمي در ادامه با بيان اين كه 70 واحد ميان‌دستي پتروشيمي امروز در حال ساخت است، گفت: بيش از 20 طرح پتروشيمي براي استفاده از خط اعتباري خارجي در دست اقدام است كه با پيگيري مسئولان اميدواريم واحدهاي پتروشيمي بتوانند از اين منابع استفاده كنند. وزير نفت با اشاره به موجودي قابل توجه و مناسب صندوق توسعه ملي اظهار كرد: امسال اعتبارات خوبي از صندوق توسعه ملي به طرح‌هاي در دست ساخت وزارت نفت اختصاص خواهد يافت. قاسمي اظهار كرد: اكنون بسياري از طرح هاي وزارت نفت آماده استفاده از اين منابع هستند.
عربستان خيلي دوام نمي‌آورد
قاسمي با تأكيد بر اين‌كه سقف توليد نفت عربستان زمان زيادي دوام نخواهد داشت، افزود: ايران دومين توليدكننده نفت اوپك است. كيفيت نفت در بسياري از زمينه‌ها قابل جايگزيني نيست. اغلب پالايشگاه‌ها براساس نفت ايران ساخته شده است. بازارهاي جهاني به نفت ايران نياز دارند. بازار ما سقف توليد را بالا نگه‌داشته است، اين سقف 10ميليون پايدار نيست.
بازار جهاني متلاطم خواهد شد
وزير نفت در ادامه درباره آثار مذاكرات هسته‌اي نيز تصريح كرد: بازار جهاني نفت همواره خيلي متشنج است. تحريم عدم وجود نفت در بازارهاي بين‌المللي بسيار جدي است. اگر نتايج مذاكرات 1+5 استانبول مثبت باشد، بدون شك بر قيمت انرژي اثرگذار خواهد بود. ما منابع انرژي را به بيش از 50كشور جهان صادر مي‌كنيم و به همين دليل ايران يكي از بزرگ‌ترين توليدكنندگان نفت جهان در بازار اثرگذار خواهد بود. اگر نتايج مذاكرات 1+5 در بغداد مثبت نباشد بازار جهاني تلاطم پيدا خواهد كرد.
ارتباط با 15 كشور جهان
قاسمي تأكيد كرد: كشور ما با 15 كشور دنيا در ارتباط و هم مرزي است كه موضوع خيلي نادر از نظر ژئوپلتيك در منطقه به شمار مي‌رود و با كشورهاي حواشي خليج فارس در ميادين مشترك نفت وگازي نسبت به رقبا عقب‌ماندگي‌هايي داريم كه به سرعت در حال جبران آن هستيم و اين عقب‌ماندگي به دلايل مختلفي بستگي دارد، بايد به سمتي حركت كنيم كه اين كمبود‌ها را برطرف سازيم بنابراين تا پايان سال مياديني را به مرحله افتتاح خواهيم رساند و ميادين مشترك آذر قرارداد واگذاري و ميدان ياوران مراحل عملياتي و فرزادa در اواخر سال 90 تكليفش مشخص خواهد شد. در حال حاضر 10 قرارداد با پيمانكاران داخلي بسته شده و عمليات اجرايي آنها شروع شده است.
تدوين برنامه‌اي در راستاي خودكفايي
وزير نفت در خصوص خام فروشي فرآورده‌هاي نفتي نيز اظهار داشت: موضوع عدم خام فروشي مورد تأكيد رهبر انقلاب بود كه بايد اقدامات اساسي در اين زمينه صورت گيرد، براي پالايشگاه‌هاي جديد برنامه توسعه اي تدوين كرديم تا بتوانيم به سمت خودكفايي حركت كنيم.
ساخت بيش از 10 پالايشگاه جديد در كشور
قاسمي تصريح كرد: بيش از 10پالايشگاه جديد توسط بخش خصوصي ساخته مي‌شود كه نياز به سرمايه‌گذاري دارد كه با اين پالايشگاه‌هاي جديد 2ميليون بشكه تبديل به فرآورده‌هاي نفتي مي‌شود.

پنجشنبه|ا|31|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن