تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816429045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون عمراني شهرداري اصفهان: مركز همايش‌هاي بين‌المللي در اصفهان با جديت در حال ساخت است


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: معاون عمراني شهرداري اصفهان: مركز همايش‌هاي بين‌المللي در اصفهان با جديت در حال ساخت است
اصفهان- خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي: موقعيت استراتژيك و ظرفيت‌هاي بالاي اصفهان در عرصه‌هاي مختلف تاريخي، فرهنگي و اقتصادي، ايجاد مركزي براي برگزاري همايش‌هاي ملي و بين‌المللي در خور شأن پايتخت فرهنگي جهان اسلام و پايتخت فرهنگ و تمدن اسلامي را در اين شهر ضرورت مي‌بخشيد. بر اين اساس با پيگيري‌هاي به عمل آمده سال گذشته عمليات اجرايي احداث مركز همايش‌هاي بين‌المللي اصفهان با حضور مسئولان كشور و استان آغاز شد و با گذشت يكسال، اين پروژه در اصفهان تثبيت شد. گرچه هنوز برگزاري اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد به ميزباني ايران در شهر اصفهان يا تهران قطعي نيست اما برگزاري اين اجلاس بهانه‌اي بود تا مديريت شهري اصفهان از اين فرصت استفاده كرده و پروژه حياتي را كه جزو زيرساخت‌هاي اساسي اين كلانشهر به حساب مي‌آيد طراحي و با جديت اجرا كند تا جايي كه در حال حاضر اين پروژه در مرحله طراحي بيش از 90 درصد، در بخش اجرا 28 درصد پيشرفت فيزيكي در محل كارگاه و در مجموع بالغ بر 40 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. با اين وجوداحداث اين پروژه عظيم و مهم در شهر اصفهان هنوز در معرض يك تهديد جدي است كه گذشت زمان و طولاني شدن مراحل اجرا اين پروژه را به سرنوشت پروژه‌هايي چون مصلي بزرگ اصفهان، بهشت آباد، ورزشگاه نقش جهان، مترو و... دچار كند. اگرچه معاون عمران شهري شهرداري اصفهان از عزم جدي و تلاش شبانه روزي مديريت شهري براي اجراي اين پروژه در سال 91 و رساندن آن به مرحله تكميلي خبر داد تا اين پروژه عظيم به خاطر موانع و مشكلات مالي دچار وقفه نشود و اصفهان تنها شهري در كشور باشد كه مركز مناسبي براي برگزاري همايش‌هاي مختلف و فضاهاي جانبي فرهنگي، تفريحي و اقامتي در كنار آن داشته باشد.
معاون عمران شهري شهرداري اصفهان در نشستي با خبرنگاران، احداث مركز همايش‌هاي بين‌المللي را جزو زيرساخت‌ها و نيازهاي اساسي شهر اصفهان دانست و گفت: اجلاس سران كشور‌هاي غير متعهد بهانه‌اي براي تحقق اين مهم بود.
عليرضا قاري قرآن با اشاره به ويژگي‌هاي شهر اصفهان و نياز اين كلان شهر به مركز همايش‌هاي بين‌المللي اظهار داشت: با توجه به مركزيت اصفهان در كشور، همچنين جاذبه‌هاي تاريخي فرهنگي اين كلان شهر، احداث چنين مركزي در اصفهان اجتناب ناپذير است.
وي با تاكيد بر اين كه ساخت يك مركز براي برگزاري همايش‌هاي مختلف در شهر اصفهان هر سال به دليل در اولويت قرار نگرفتن به تعويق مي‌افتاد خاطر نشان كرد: برگزاري اجلاس سران كشورهاي غير متعهد در ايران فرصتي براي در اولويت قرار گرفتن اين طرح شد كه خوشبختانه تاكنون بسياري از اقدامات آن انجام شده است.
معاون عمراني شهرداري با تاكيد بر اينكه در اين مجموعه كليه امكانات مورد نياز برگزاري همايش‌هاي مختلف در نظر گرفته شده است افزود: احداث هتل 5 ستاره و مركز خدماتي و تجاري در كنار سالن اصلي اين مجموعه در زميني به مساحت 50 هكتار در حال انجام است.
وي با بيان اين كه برگزاري اجلاس سران غير متعهد در تهران از نيمه دوم سال گذشته قطعي شده بود تصريح كرد: با اين وجود مديريت شهري اصفهان همچنان طبق تعهداتش در احداث اين مركز مصمم بوده و تا كنون كل اين پروژه حدود 40 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
قاري قرآن تحريم‌هاي ايجاد شده در نيمه دوم سال گذشته را يكي از دلايل ركود در احداث اين مركز عنوان و خاطر نشان كرد: مراحل طراحي اين طرح بيش از 90 درصد پيشرفت داشته و بخش‌هاي اجرايي نيز حدود 27 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
وي با بيان اين كه 90 درصد از سازه‌هاي بتني ساختمان سالن اصلي احداث شده است اظهار داشت: حضور سران غير متعهد‌ها در اصفهان ظرفيت‌هاي ديگري مانند بين‌المللي شدن فرودگاه اصفهان را نيز در راستاي بهبود زير ساخت‌هاي اين شهر تاريخي ايجاد مي‌كرد.
معاون عمراني شهرداري اصفهان تعهدات دولت در خصوص تخصيص اعتبار براي اجراي اين پروژه را يادآور شد و گفت: تا كنون 20 ميليارد تومان از تعهدات دولت در اختيار شهرداري قرار گرفته و لايحه 80 ميليارد تومان ديگر نيز در سال جاري از سوي دولت به مجلس تقديم شده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بودجه 578 ميليارد توماني پروژه‌هاي عمراني شهر اصفهان در سال جاري گفت: اين بودجه در سال 90 نسبت به سال 89 سي و دو درصد و در سال جاري نسبت به سال قبل 7 درصد افزايش داشته است.
بازگشايي خيابان باغ گلدسته تا دو ماه آينده
معاون عمراني شهرداري اصفهان از اتمام عمليات عمراني پروژه پاركينگ و فاز اول خيابان باغ گلدسته خبرداد و اظهار داشت: طول خيابان باغ گلدسته 700 متر و در دو فاز در حال احداث است كه تاكنون عمليات فاز اول اين خيابان، حد فاصل آمادگاه تا سيدعليخان به طول 222 متر به اتمام رسيده است.
وي با تاكيد بر اين كه تملك تنها يك ملك در مسير خيابان باغ گلدسته باقي مانده است گفت: آزادسازي اين ملك از طريق قانوني درحال انجام است و طي يكي دو ماه آينده تكميل خواهد شد.
قاري قرآن تاكيد كرد: با توجه به اين كه اقدامات اجرايي اين پروژه انجام شده و حتي بخش‌هايي از آسفالت اين خيابان نيز اجرا شده است، اين خيابان تا دو ماه آينده بازگشايي خواهد شد.
وي در ادامه با بيان اين كه سال گذشته عمليات اجراي تقاطع ورودي جنوب غرب آغاز شد تصريح كرد: آزادسازي تقاطع غير همسطح قائميه يا 9 دي نيز با هزينه‌اي بالغ بر150 ميليارد ريال در حال انجام است و اين طرح در 4 ماهه اول سال جاري به بهره برداي خواهد رسيد.
تكميل طرح تعريض پل بزرگمهر در نيمه دوم سال جاري
معاون عمراني شهرداري اصفهان به عمليات اجرايي تعريض پل بزرگمهر اشاره و بيان كرد: اين پروژه با قرارداد اوليه 30 ميليارد ريال با همكاري شهرداري مناطق 4 و6 در حال انجام است.
وي با بيان اين كه براي اجراي فاز دوم طرح اتوبوس‌هاي تندرو در اين كلان شهر تعريض پل بزرگمهر اجتناب ناپذير است ادامه داد: قرارداد اين طرح 12 ماه در نظر گرفته شده اما با توجه به تجربه‌هاي مديريت شهري اصفهان پيش‌بيني مي‌شود اين پروژه در نيمه دوم سال جاري طي 9 ماه به بهره‌برداري برسد.
قاري قرآن به اجراي فاز دوم طرح احياي ميدان امام علي (ع) اشاره كرد و گفت: اين پروژه شامل احياي كل ميدان، فضاي اطراف آن و ساخت فضاي چند منظوره زير ميدان مي‌باشد كه اعتبار آن بالغ بر 200 ميليارد تومان است و از اين مبلغ 100 ميليارد تومان با مشاركت به صورت تملك زمين معوض در حال اجرا است.
فاز دوم ميدان امام علي(ع) تا پايان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد
وي با بيان اين كه 11 پروژه در اين فاز با فعاليت 4 پيمانكار به صورت مجزا در حال اجراست افزود: تلاش مديريت شهري براي تكميل اين پروژه تا پايان سال جاري است.
معاون عمراني شهرداري با اشاره به ادامه نهضت پاركينگ سازي در شهر اصفهان افزود: پاركينگ‌هاي خواجه نظام الملك در منطقه 3 خيابان گلزار و پاركينگ اقبال لاهوري در منطقه 4 نيز در نيمه دوم سال 91 در اختيار شهروندان قرار خواهد گرفت.
وي در ادامه با اشاره به آغاز مراحل اجرايي رينگ چهارم ترافيكي شهر اصفهان، اظهار داشت: با توجه به اين كه اين طرح از مصوبات سفر اول و دوم رياست جمهوري است همچنين يك پروژه استاني مي‌باشد، اجراي آن نيازمند مشاركت شهرداري‌هاي استان است.
آغاز مراحل اجرايي رينگ چهارم در سال جاري
قاري قرآن با تاكيد بر اين كه مطالعات فاز صفر اين طرح به طور كامل انجام شده است گفت: عمليات اجرايي بخشي از اين پروژه كه در منطقه 12واقع شده است با حمايت‌هاي دولتي در سال جاري آغاز خواهد شد.
وي با اشاره به طول 84 كيلومتري اين رينگ، تصريح كرد: مطالعات اين طرح در سال 90 تكميل شده و عمليات اجرايي آن در سال جاري آغاز و در سال‌هاي آينده پي گيري خواهد شد.
معاون عمراني شهرداري اصفهان با بيان اين كه پروژه شهر روياها در فضايي به مساحت 170 هزارمتر مربع در كمربندي شرق اصفهان در حال اجرا است گفت: اين شهربازي مدرن با 7 بخش موضوعي مختلف و مدرن و بيش از 70 جاذبه متنوع در فضاهاي باز و بسته، در حال احداث مي‌باشد.
بهره‌برداري از شهر روياها در سال 91
قاري قرآن اضافه كرد: شهربازي روياها با زيربنايي بالغ بر 50هزار متر مربع طراحي شده و شامل دو بخش اصلي، هتل چهار ستاره و مجموعه تجاري و اداري مي‌باشد كه با اعتبار يك هزار ميليارد ريال در حال اجراست و مقرر شده در ابتداي نيمه دوم سال جاري به بهره‌برداري برسد.
وي با تاكيد بر اين كه در مباحث ساخت و ساز اين شهر بازي تا كنون 80 درصد پيشرفت داشته است گفت: بخشي از تجهيزات اين پروژه وارد شده و بخشي در حال انتقال است و در صورتي كه تجهيزات به موقع برسد اين پروژه در نيمه اول سال به بهره‌برداري خواهد رسيد.
تكميل رينگ سوم ترافيكي شهر طي 4 ماه آينده
معاون عمراني شهرداري در بخش ديگري از سخنانش در خصوص تكميل رينگ سوم ترافيكي در سال جاري خاطرنشان كرد: از اين پروژه تنها عمليات اجرايي تونل زير باند فرودگاه باقي مانده است.
قاري قرآن يا بيان اين كه اين پروژه شامل 3 قسمت احداث تونل در زير باند فرودگاه به طول 340 متر، احداث بزرگراه به طول 1600 متر مربع و احداث تقاطع غيرهمسطح شهيد همت با شهيد كشوري است، يادآور شد: با توجه به اين كه اين پروژه در اراضي نظامي واقع شده است و محدوديت‌هاي خاص خود را دارد پيش‌بيني مي‌شود اين پروژه طي 4ماه آينده تكميل شود.
وي همچنين با اشاره به آسفالت 830 معبر شهر اصفهان در سال گذشته، اظهار داشت: سال 90 براي آسفالت معابر اصلي و فرعي شهر در حدود 245 هزار تن آسفالت مصرف شده است.
معاون عمراني شهرداري با بيان اين كه اين پروژه با هزينه‌اي بالغ بر 155 ميليارد ريال انجام شده است، تصريح كرد: عمده اين معابر در مناطق حاشيه‌اي شهر اصفهان هستند كه اجراي آن در راستاي محروميت زدايي انجام شده است.

چهارشنبه|ا|30|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن