تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814982864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صادرات خدمات فني و مهندسي ايران به نيجريه افزايش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: صادرات خدمات فني و مهندسي ايران به نيجريه افزايش مي يابد
تهران- برگزاري چهارمين اجلاس كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي ايران و نيجريه ، فرصت مناسبي بود تا زمينه هاي حضور همكاري بيشتر تهران و ابوجا و حضور فعال ترمهندسان ايراني در حوزه هاي ، صنعت و عمران نيجريه فراهم شود .


به گزارش ايرنا ، چهارمين اجلاس كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي جمهوري اسلامي ايران و نيجريه، عصر امروز (يكشنبه) با حضور وزيران صنعت ،معدن و تجارت و امور خارجه دو كشور آغاز به كار كرد ، اين اجلاس به مدت دو روز ادامه دارد.

وزيرصنعت ، معدن و تجارت كشورمان دراين اجلاس با بيان اينكه روابط سياسي دو كشور در حد بسيار خوبي است ، افزود: رهبران سياسي دو كشور علاقه مند به توسعه روابط در چارچوب روابط سياسي هستند .

" مهدي غضنفري " ادامه داد : جمهوري اسلامي ايران در روابط خارجي خود همواره بر عدالت و آزادي تاكيد كرده و در اين استراتژي توسعه روابط با كشورهاي آفريقايي درجايگاه خاصي قرار دارد كه توسعه روابط با نيجريه نيزاز اهميت خاصي برخوردار است .

وي عضويت دو كشور در گروه دي – هشت و ، OIC را مورد توجه قرارداد و گفت: مي توان همكاري هاي منطقه اي خوبي را دراين خصوص داشت .

غضنفري با اشاره به حضور فعال ايران در بسياري از كشورهاي جهان در حوزه خدمات فني ومهندسي از آمادگي كشورمان براي سرمايه گذاري مشترك در طرح هاي توسعه اي ، زيرساختي، اجراي پروژه هاي صنعتي ، معدني ، فني ، نفت وگاز و نيرو خبر داد.

وزير صنعت ، معدن وتجارت با بيان اين جمله كه مبادلات 200 ميليارد دلاري ايران با بيش از 160 كشور در سال گذشته نشان از بي اثر بودن تحريم ها داشته ، گفت : برخي كشورهاي غربي كه فرصت بازار ايران را از دست داده اند به ديگران نيز توصيه مي كنند كه وارد اين بازار نشوند.

اجراي اصل 44 قانون اساسي و خصوصي سازي در كشور و اجراي قانون هدفمندي يارانه ها از جمله موضوعاتي بود كه وزير صنعت ، معدن و تجارت دراين اجلاس به تشريح آن پرداخت .

" ويولا اونووليري " وزير امور خارجه نيجريه دراين اجلاس با ابراز تمايل به سرمايه گذاري ايران در اين كشور ابراز اميدواري كرد تا اين اجلاس منجر به توافقات خوبي در حوزه توسعه روابط شود .

به گزارش ايرنا ، جمهوري فدراتيو نيجريه با 923 هزار كيلومتر مربع و بيش از 155 ميليون نفر جمعيت در غرب آفريقا قراردارد .

درآمد سرانه در نيجريه 2 هزار و 500 دلار ، نرخ بيكاري 10 درصد و تورم آن 13.9 درصد است ،

حجم تجارت نيجريه با جهان 131 ميليارد دلار است و چين، هلند، آمريكا، جمهوري كره، انگلستان، فرانسه، برزيل، آلمان، ايتاليا و هند مهمترين شركاي تجاري اين كشور هستند.

يادآور مي شود، ميزان مبادلات دو كشور درسطح پاييني قراردارد.

مقام نيجريه اي در ادامه اين اجلاس با بيان اينكه دوكشور توانمندي هاي بالايي درتوسعه روابط اقتصادي دارند،گفت: كشاورزي از عمده ترين حوزه هاي فعاليت مردم اين كشور است و جمهوري اسلامي ايران مي تواند در كشت و صنعت و صنايع تبديلي سرمايه گذاري داشته باشد .

از نظر خانم اونووليري ، نقشه جغرافيايي نيجريه به نحوي است كه ارتباط ايران با اين كشور فقط به ابوجا ختم نمي شود بلكه جمهوري اسلامي ايران مي تواند به نيجريه به عنوان مركز توزيع كالاي خود نگاه كند .

وي با اشاره به اينكه نيجريه در مراحل نخست هدفمندي يارانه ها است از مسئولان كشورمان خواست تا زمينه آگاهي و آشنايي بيشتر كارشناسان هيات همراه خود را با اجراي فاز نخست آن در ايران فراهم كنند .

وزير امور خارجه نيجريه از جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك كشورعمده توليد كننده نفت نام برد وتمايل كشورش را درباره اطلاع از چگونگي اجراي موفق قانون هدفمندي يارانه ها در ايران اعلام كرد .

اقتصام **1601**1319

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80080194

يکشنبه|ا|27|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن