تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812689567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تكاپوي فدراسيون ها و شمارش معكوس تا آغاز المپيك 2012


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تكاپوي فدراسيون ها و شمارش معكوس تا آغاز المپيك 2012
تهران - هرچه زمان برگزاري المپيك 2012 لندن نزديك تر مي شود، تكاپوي فدراسيونهاي مختلف ورزشي براي اعزام ورزشكاران به رقابتهاي گزينشي لندن بيشتر مي شود.


حركت جدي آماده سازي از سال گذشته در فدراسيونهاي ورزشي آغاز شد و نتيجه اين تلاشها پذيرش افراد مستعد در رشته هاي مختلف براي راهيابي به المپيك 2012 لندن بوده است.

***‌كشتي (ورزش اول ايران در المپيك )

در ايام نوروز و در چارچوب مسابقات گزينشي المپيك در آستانه قزاقستان تيم ملي كشتي آزاد و فرنگي كشورمان موفق شد دو سهميه در فرنگي و دو سهميه المپيك در آزاد بگيرد.

در فرنگي، در وزن 55 كيلوگرم سوريان پس از حضور در فينال و مغلوب شدن در برابر ورزشكار ژاپني به مدال نقره رسيد اما با همين نتيجه سهميه المپيك را از آن خود كرد و قاسم رضايي در 96 كيلوگرم به مدال طلا رسيد.

اما در سال 90 و در چارچوب رقابت هاي جام جهاني تركيه ،‌ اميد نوروزي در 66 ، ‌سعيد عبدولي در 60،‌ بشير باباجان زاده در 120 كيلوگرم سهميه فرنگي گرفتند.

فرنگي ايران هنوز در وزن هاي 74 و 84 كيلوگرم سهميه نگرفته است اما در رقابتهاي گزينشي چين و فنلاند اين ميد وجود دارد كه جبران شود.

در بخش آزاد نيز مسعود اسماعيل پور در 60 كيلوگرم و احسان لشگري در 84 كيلوگرم توانستند در نوروز امسال سهميه بگيرند.

اسماعيل پور به مدال طلا رسيد در مسابقات آستانه با شكست حريف هندي و احسان لشگري هم با شكست حريف ازبك دارنده مدال طلا و نقره جهان شد.

اما پيش از آن در سال 90، آزاد كاران در وزن هاي 55، 66، 74 ، 96 سهميه گرفته بودند بنابراين تنها در وزن 120 كيلوگرم به دنبال كسب سهميه هستيم تا كشتي با تمام نفرات به المپيك اعزام شود.

تركيب تيم ملي كشتي آزاد و فرنگي كشورمان نيز در اردوهاي انتخابي تيم ملي مشخص خواهد شد.

**‌ وزنه برداري (دومين ورزش مدال آور ايران در المپيك)

تيم ملي وزنه برداري كشورمان موفق شده هر شش سهميه مورد نياز براي حضور در المپيك رو بدست بياورد و وزنه برداران كشورمان در مسابقات كسب سهميه المپيك در سه ماه باقيمانده تا زمان آغاز المپيك لندن تنها براي محك زدن خودشان به ميدان مي روند.

هم اكنون مجيد عسگري در62،مرتضي رضاييان وسجاد بهروزي 69 ، كيانوش رستمي و سهراب مرادي 85 ،‌سعيد محمد پور 94 سجاد انوشيرواني و بهداد سليمي 105 + ونواب نصير شلال 105 هشت وزنه برداري هستند كه شانس حضور در المپيك دارند با اين فرض كه دو وزنه بردار در روزهاي پاياني خط خواهند خورد.

تيم ملي وزنه برداري ايران بزودي به مسابقات كسب سهميه كره جنوبي خواهد رفت كه حكم بازي تداركاتي براي آنها دارد.

** تكواندو (سومين ورزش مدال آور ايران در المپيك)

در بخش مردان، هر كشور مي تواند دو سهميه داشته باشد كه يوسف كرمي و محمد باقري معتمد اين سهميه را گرفته اند.

در بانوان نيز دو سهميه مي توانستيم بگيريم كه سوسن حاجي پور تنها نماينده المپيكي بانوان ايران است.

بعد از كشتي و وزنه برداري پراميد ترين ورزش ايران براي كسب مدال تكواندو است كه حداقل بتواند يك مدال اين دوره را از آن خود كند.

** دووميداني

در سال 1390 تنش هايي در اين فدراسيون بر سر انتخاب رييس به وجود آمد كه سرانجام در اواخر سال 90 با حضور افشين داوري حواشي اين ورزش پايان يافت.

دووميداني ايران در سال 90 ،‌هفت سهميه المپيك بدست آورد و كاوه موسوي در پرتاب چكش، ‌ امين نيك فر در پرتاب وزنه، سجاد مرادي در دو 800 متر ، سجاد هاشمي در 400 متر، احسان حدادي در پرتاب ديسك،‌ ليلا رجبي بانوي ايراني بلاروسي تبار در پرتاب وزنه بدست آوردند.

‌براي اولين بار در تاريخ دووميداني ايران است كه يك بانوي ايراني مي تواند به صورت مستقيم سهميه المپيك را كسب و راهي المپيك شود.

اما در دووميداني تا اواسط تيرماه فرصت است و پيش بيني مي شود مريم طوسي نيز بتواند در دو 400 يا 200 سهميه بگيرد.

رضا قاسمي دونده سرعتي نيز احتمال دارد در 200 متر يا 100 متر سهميه المپيك را كسب كند.

محمد صميمي در پرتاب ديسك سهميه b ‌المپيك دووميداني را كسب كرده اما به دليل اينكه احسان حدادي ديگر ورزشكار كشورمان در اين رشته سهميه a ‌گرفته در اين رشته، صميمي يا برادران صميمي براي رسيدن به المپيك ، بايد به مانند احسان سهميه A ‌بگيرند تا راهي المپيك شوند.

بجز احسان حدادي ، ساير ورزشكاران كشورمان با سهميه b راهي المپيك مي شوند . برادران صميمي نيز به دليل اينكه در ماده اي كه احسان A ‌گرفته نمي توانند با سهميه b ‌به المپيك بروند و بايد براي المپيكي شدن سهميه a ‌بگيرند كه اين مساله دور از دسترس نيست چرا كه محمد صميمي تنها يك متر با سهميه a ‌المپيك فاصله دارد .

اما احسان مهاجر شجاعي ورزشكاري كه اين روزها خبر چنداني از وي نيست نيز شانس زيادي دارد چرا كه قبلا هم نشان داده است توانايي كسب المپيك در مواد 800 متر و يا حتي 400 متر را داشته و مي تواند يكي از گزينه هاي احتمالي ايران باشد.

اواخر سال 90 ، يعني چند روز به شروع سال نو نيز، براي نخستين بار در رشته پياده روي ابراهيم رحيميان توانست سهميه المپيك لندن را بدست آورد.

بجز احسان حدادي، ‌نمي توان شانسي براي كسب مدال در دووميداني قائل شد اما باتوجه به اينكه حدادي چند ماه پيش در مسابقات قهرماني جهان نخستين مدال جهاني دووميداني ايران را كسب كرد احتمال زيادي مي رود كه اين ورزشكار دووميداني را در المپيك مدال آور كند.

در مجموع پيش بيني مي شود تعداد سهميه هاي ايران در دووميداني به بيش از 10 سهميه برسد.

** جودو

محمد رضا رودكي در وزن 100 + كيلوگرم كاپيتان تيم ملي نيز هست. از طريق سهميه آسيا سهميه المپيك را گرفته است.

اما اگر در مسابقات قهرماني آسيا كه هشتم ارديبهشت در ازبكستان است بتواند روي سكو قرار گيرد از طريق سهميه جهاني هم به المپيك مي رسد . در آن موقع ما مي توانيم سهميه آسيايي او را به جودو كار ديگري بدهيم تا جودو نيز در المپيك دو سهميه داشته باشد.

بقيه جودوكاران ما شانسي براي المپيكي شدن ندارند و به عملكرد كاپيتان تيم ملي چشم دوخته اند.

در دو دوره قبلي المپيك جودو با تركيب كامل به المپيك مي رفت به طوري كه هفت جودوكار ايران در المپيك بودند اما هيچگاه اين رشته نتوانست در المپيك مدال كسب كند.

اما بايد به اين نكته نيز اشاره كرد كه شرايط كسب سهميه در گذشته راحت تر بود چرا كه در آن زمان سهميه المپيك تنها در مسابقات قهرماني آسيا و قهرماني جهان تقسيم مي شد اما در دوره جديد يك ورزشكار بايد در حدود 64 مسابقه شركت كند تا سهميه بگيرد.

از سويي نمي توان فراموش كرد كه فدراسيون جودو نيز در يك سال گذشته مشكلات فراواني داشت و تنها در دو سوم از مسابقات برگزار شده در جهان شركت كرد.

**بوكس

احسان روزبهاني در مسابقات جهاني باكو سهميه گرفت و مهدي طلوتي در مسابقات قزاقستان به مقام سوم رسيد و جواز حضور در مسابقات المپيك لندن را كسب كرد.

علي مظاهري، نماينده وزن 91 كيلوگرم ايران نيز موفق شد در فينال مسابقات بوكس كسب سهميه المپيك در قزاقستان برابر نماينده سوريه با نتيجه 14 بر 11 به پيروزي برسد و علاوه بر كسب مدال طلا، چهارمين سهميه المپيك 2012 لندن را در اين رشته به ارمغان آورد.

** قايقراني

فعلا دو سهميه كانويينگ گرفته كه در اين بخش، احمد رضا طالبيان در كاياك يك نفره و در دخترها آرزو معتمدي در كاياك يك نفره موفق به كسب سهميه المپيك شده اند.

در روئينگ ارديبهشت ماه مسابقات كسب سهميه المپيك برگزار مي شود و تيم كشورمان اين شانس را دارد تا با وجود محسن شادي يك سهميه ديگر كسب كند.

در بخش بانوان روئينگ هم مسوولان فدراسيون قايقراني اميدوارند يكي از بانوان كشورمان بتواند سهميه المپيك را بدست آورد.

از سويي ديگر با توجه به احتمال كسب سهميه از سوي محسن شادي احتمال مي رود در بهترين حالت در دونفره سنگين وزن مردان نيز ، ايران بتواند يك سهميه ديگر در قايقراني با توجه به فرصت باقيمانده كسب كند.

** واليبال

با توجه به حضور ولاسكو مربي آرژانتيني و پر آوازه جهان و شرايطي كه او در واليبال ايران حاكم كرده و موفق شده اين تيم را قهرمان آسيا كند اين انتظار از سوي مردم و مسوولان مي رود تا اين تيم بتواند خرداد ماه با حضور در مسابقات ژاپن سهميه المپيك را بدست آورد.

وظيفه سرمربي تيم واليبال خصوصا در شرايطي كه بسكتبال ايران با وجود داشتن پتانسيل هاي زياد از راهيابي به المپيك لندن باز مانده بسيار سنگين شده است.

اگر واليبال ايران بتواند يك سهميه بگيرد اين اتفاق براي نخستين بار در تاريخ اين رشته در كشورمان رخ مي دهد كه در اين صورت افتخار ديگري براي كشورمان رقم خواهد خورد.

**‌شنا

در شنا هم اكنون يك سهميه وايلد كارت به ايران اختصاص يافته است و ايران مي تواند يك ورزشكار در المپيك داشته باشد اما همچنان شانس كسب سهميه در روزهاي آينده براي ورزشكاران ما در اين رشته محتمل است.

**تيراندازي

در المپيك هاي گذشته ورزشكاران اين رشته همواره با اخذ سهميه وايلد كارت در المپيك حضور پيدا مي كردند.

خوشبختانه در ساليان اخير هزينه هاي زيادي در اين رشته صورت گرفت و امكانات زيادي در آن تزريق شد كه نتيجه آن كسب دو سهميه بانوان در رشته هاي تفنگ و يك سهميه مردان در رشته تپانچه بود.

تيم ايران اكثرا در بخش تيمي به مدال در مسابقات آسيا و جهان دست پيدا كرده است و نبايد فراموش كرد كه مسابقات تيراندازي المپيك تنها در بخش انفرادي برگزار مي شود.

با توجه به رشد تيراندازي ، نبايد انتظار مدال از تيراندازانمان در المپيك داشته باشيم اما اين مساله دور از دسترس نيست و ورزشكاران كشورمان توانايي خلق حماسه در اين رشته ورزشي را دارند چرا كه سال گذشته بانوان تيرانداز كشورمان بارها و بارها نشان دادند كه مي تواند در جمع هشت نفر برتر جهان در مسابقات باشند و به فينال اين رشته راه پيدا كنند.

پينگ پنگ

نوشاد عالميان و ندا شهسواري پس از ساليان طولاني ، توانستند پينگ پنگ را به صورت سهميه اي وارد المپيك كنند و‌ اين رشد خوبي براي پينگ پنگ ايران است.

فدراسيون پينگ پنگ به دنبال كسب سهميه هاي بيشتر در بخش مردان و زنان است و با توجه به خبرهايي كه از اين فدراسيون به گوش مي رسد گويا قرار است بانوان كشورمان را به مسابقات گزيشني قطر اعزام كند.

نيما عالميان و مديا لطف اله نسبي نيز اين فرصت را دارند تا بتوانند در مسابقات پيش رو شانس خود را براي كسب سهميه المپيك آزمايش كنند.

ندا شهسواري اولين بانوي المپيكي پينگ پنگ ايران نيز محسوب مي شود.

در مجموع براي پينگ پنگ نمي توان در المپيك شانس مدال قائل بود چرا كه چيني ها اكثريت مدال هاي انفرادي و تيمي مردن و بانوان اين رشته را درو مي كنند.

** تيروكمان

ميلاد وزيري موفق شد در ريكرو سهميه المپيك را اخذ كند و افزايش اين سهميه در رقابتهاي آينده و خصوصا با حضور فعال در مسابقات جام جهاني آمريكا محتمل است.

گزارش از رحمت الله خدادادي

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80079173

يکشنبه|ا|27|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن