تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821092991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارتش بازوي انقلاب و در خدمت كشور و نظام اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ارتش بازوي انقلاب و در خدمت كشور و نظام اسلامي است
اهواز - فرمانده قرارگاه و ارشد ارتش در جنوب غرب كشور گفت: ارتش جمهوري اسلامي ايران بازوي انقلاب و در خدمت كشور و نظام اسلامي است و بر اساس وظايف ذاتي خود روز به روز در حال ارتقاء آمادگي دفاعي خود است.


به گزارش خبرنگار ايرنا، سرتيپ دوم "سيد علي مهرابي" روز شنبه در نشست خبري در پادگان شهيد سر لشكر اقارب پرست اهواز با گراميداشت روز 29 فروردين, روز ارتش و تجليل از 49 هزار شهيد و 127هزار جانباز ارتش جمهوري اسلامي ايران بيان كرد: ارتش جمهوري اسلامي ايران در ابعاد مختلف انساني و تجهيزاتي در بهترين وضعيت ممكن قرار دارد و با بومي سازي انواع تجهيزات و اداوات نظامي و دفاعي ، وابستگي به واردات تجهيزات و قطعات نظامي را به صفر رسانده است.

وي گفت: هم اكنون با تلاش كاركنان صنايع دفاعي و نظامي، قادر هستيم انواع تجهيزات نظامي را طراحي و توليد كنيم و در بخش جنگ الكترونيك نيز موفقيت هاي بزرگي نصيب ما شده است.

سرتيپ مهرابي با بيان اينكه بر اساس اصل 143 قانون اساسي ماموريت پاسداري و دفاع از تماميت ارضي كشور را بر عهده داريم, بيان كرد: ارتش جمهوري اسلامي ايران با بهره گيري از تجربيات ارزشمند هشت سال دوران دفاع مقدس و استفاده از نيروهايي كه سختي هاي جنگ را چشيده اند مي تواند بخوبي وظايف خود را انجام دهد.

وي به تدبير حكميانه امام راحل (ره) در حمايت از ارتش و ناكام گذاشتن نغمه هاي شوم انحلال ارتش در سال هاي اول انقلاب اشاره كرد و گفت: امام (ره) با خنثي كردن توطئه انحلال ارتش، راه براي تقويت هر چه بيشتر ارتش هموار كردند و با حذف برخي نيروهاي ضد انقلاب از بدنه ارتش، اين نيرو را در خدمت كشور و انقلاب قرار دادند.

فرمانده قرارگاه و ارشد ارتش در جنوب غرب كشور در تشريح برگزاري مراسم 29 فروردين گفت: اين مراسم در دو شهر اهواز و دزفول با رژه نيروهاي مسلح و نمايش اقتدار ارتش جمهوري اسلامي ايران برگزار مي شود.

وي ديدار با خانواده هاي معظم شهدا، غبار روبي مزار شهدا، برگزاري صبحگاه مشترك نيروهاي نظامي و انتظامي و برگزاري مسابقات ورزشي را از ديگر برنامه هاي 29فروردين امسال عنوان كرد.

سرتيپ "امير ظريفي يگانه" فرمانده لشكر 92 زرهي خوزستان نيز در اين نشست ضمن گراميداشت 29فروردين, روز ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: به تعبير مقام معظم رهبري ارتش جمهوري اسلامي ايران كلمه "طيبه" است و اين نيروي الهي در خدمت كشور و انقلاب اسلامي بوده و خواهد بود.

وي به اقتدار لشكر 92زرهي خوزستان و نقش برجسته آن در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: اين لشكر با بهره گيري از نيروهاي متعهد و پر تلاش خود توانسته گام هاي خوبي در حفظ آمادگي دفاعي بر دارد.

ناخدا يكم "سيد حسين شريفي نسب" فرمانده پايگاه دريايي خرمشهر نيز در اين نشست خبري به ماموريت اصلي اين نيرو كه همانا صيانت از پهنه آبي كشور مي باشد, اشاره كرد و گفت: اين نيرو در سال هاي اخير با پديده شوم دزدي دريايي در آب هاي فرامنطقه اي و دفاع از منافع ايران اسلامي در آب هاي بين المللي اقتدار خود را در سطح جهان نشان داده است.

وي گفت: با تلاش هاي صورت گرفته گام هاي بسياري خوبي در ساخت تجهيزات پيشرفته دريايي از جمله ساخت ناوشكن و تجهيزات دفاع دريايي توسط متخصصان داخلي برداشته است.

ك/3 646/320

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80078046

شنبه|ا|26|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 292]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن