تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821139591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده نيروي زميني ارتش: هر تهديدي فورا سركوب مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: فرمانده نيروي زميني ارتش: هر تهديدي فورا سركوب مي‌شود
فرمانده نيروي زميني ارتش بر تاكيد بر اين كه از رصد تهديدات دشمن غافل نيستيم، گفت: ارتش در كنار ساير نيروهاي مسلح اجازه هيچ حركتي را به دشمنان نخواهد داد و هر تهديدي كه جنبه عملي و عيني به خود گيرد در همان ابتدا سركوب خواهد كرد.


آفتاب:‌ فرمانده نيروي زميني ارتش بر تاكيد بر اين كه از رصد تهديدات دشمن غافل نيستيم، گفت: ارتش در كنار ساير نيروهاي مسلح اجازه هيچ حركتي را به دشمنان نخواهد داد و هر تهديدي كه جنبه عملي و عيني به خود گيرد در همان ابتدا سركوب خواهد كرد.

امير احمدرضا پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش كه به مناسبت فرا رسيدن 29 فروردين روز ارتش قبل از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران سخنراني كرد طي سخناني به اقدام مستكبران نسبت به انقلاب و جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت:‌ پس از فروپاشي شوروي آمريكا به عنوان تنها ابرقدرت بود كه سعي داشت اعلام كند ابرقدرتي دنيا حق آنها است بنابراين نظم نوين جهاني را تعريف كردند و سپس پروژه جنگ ستارگان را تعريف كردند به اين معني كه دنيا بداند كه ما در زمين و هوا و دريا با هر تهديدي مقابله مي‌كنيم. بنابراين تبليغات كردند و حتي فيلم‌ها ساختند.

وي گفت: در چنين شرايطي كه آمريكايي‌ها مست قدرت بودند موسسات پژوهشي اعلام كردند كه چه نشستيد كه قدرت‌هاي جديدي در حال شكل گيري است و اگر به آنها نپردازيد شما را با مشكل روبرو مي‌كنند و يكي از اين قدرت‌ها كه توسط اين موسسات معرفي شد قدرت دنياي اسلام بود. قدرت ديگر نزديكي روسيه و چين بود. آمريكايي‌ها تحليل‌هاي زيادي كردند كه چگونه جلوي شكل گيري اين قدرت‌هار ا بگيرند و متوجه شدند تسلط بر مناطق جغرافيايي كارساز نيست بنابراين تسلط بر منابع انرژي را در دستور كار قرار دادند.

وي ادامه داد: ديدند اگر بخواهند قدرت ديگري مانند آنها ظهور نكند بايد بر منابع انرژي دنيا تسلط داشته باشند. 60 درصد منابع انرژي دنيا در خاورميانه است و بايد بهانه‌اي باشد تا آمريكا در خاورميانه ظاهر شود، بنابراين حادثه 11 سپتامبر طراحي و به اجرا گذشته شد و انگشت اتهام را به سمت تروريست‌ها گرفتند و تاكيد كردند تروريست‌ها در منطقه خاورميانه و در كشورهاي مسلمان هستند و تمامي افراد سياسي و هنرپيشه‌هايشان اين حرف را تكرار كردند كه همه مسلمان‌ها تروريست نيستند اما همه تروريست‌ها مسلمان هستند تا دنيا بداند هر جا كار تروريستي انجام مي‌شود از سوي مسلمانان است و با اين عمليات پيش دستانه حركت خود را به سمت خاورميانه آغاز كردند.

وي با اشاره به حضور آمريكايي‌ها در افغانستان به بهانه حذف طالبان و همچنين حضور در عراق تصريح كرد:‌‌ آنها امروز براي جمهوري اسلامي چنگ و دندان نشان مي‌دهند و سامانه‌هاي اطلاعات جاسوسي‌شان را به منطقه مي‌آورند و صحبت از حمله به ايران مي‌كنند اما قبل از حمله نيروهاي مسلح ما را ارزيابي كردند و ديدند كه نيروهاي مسلح ما در اوج اقتدار و آمادگي است و نمي‌توانند با نيروهاي مسلح ما روبرو شوند. سپس ملت را ارزيابي كردند ديدند كه اين ملت ولايتمدار و شهيدپرور است بنابراين راهبردشان را تغيير دادند و امروز براي مقابله با جمهوري اسلامي از تهديدات و جنگ نرم استفاده مي‌كنند.

پوردستان تاكيد كرد:‌ در آينده نزديك صداي خرد شدن استخوان آمريكا را دنيا خواهد شنيد و اين آينده محتومي است كه خدا براي مستكبران رقم زده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به 29 فروردين اشاره و آن را از ايام‌الله انقلاب اسلامي خواند و گفت: در اين روز حضرت امام (ره) با اعتماد و اطمينان به ارتش به آن حياتي دوباره بخشيدند.

فرمانده نيروي زميني ارتش خاطرنشان كرد: اين روز يادآور ژرف نگري و وسعت ديد حضرت امام در تثبيت و بقاي ارتشي است كه در جنجال‌هاي معاندين و مخالفان نظام به مرز انحلال و نابودي رسيده بود. امام(ره) با پيوند اين ارتش به اقيانوس بيكران مردم آن را به يك ارتش الهي تبديل كرد.

وي گفت: تشخيص درست و قاطعيت و شجاعت آن مردم بزرگ الهي در حفظ ارتش موجبات افزايش قدرت نظامي و توان دفاعي نظام نوپاي جمهوري اسلامي شد و آن را مقابل خطرات بيمه كرد.

پوردستان ادامه داد: در اين تصميم شجاعانه حضرت امام(ره) مشورت و نقطه نظرات تصميم سازان به ويژه رهبر معظم انقلاب نقش كليدي داشت و ارتش حيات و عزت خود را پس از امام (ره) مرهون مقام معظم رهبري مي‌داند.

پوردستان گفت: امروز علاوه بر روز ارتش روز حماسه آفريني نيروي زميني قهرمان است. "قهرمان" لقبي است كه حضرت امام(ره) در روزهاي پاياني عمر شريفشان به نيروي زميني دادند و ايشان در پيامي انشاء مي‌كنند كه نيروي زميني قهرمان كه در حقيقت در تمامي حوادث در نوك پيكان حملات ناجوانمردانه دشمنان بوده به حق چهره راستي و استوار و شكست ناپذير خودش را در دفاع از مرزهاي گسترده كشورمان نشان داد. اين پيام لقب مدال افتخاري بود كه به سينه نيروي زميني وصل كردند و نشان از رضات معظم له از عملكرد نيروي زميني ارتش در جنگ بود.

فرمانده نيروي زميني ارتشي يادآور شد: امروز در آستانه سي و چهارمين سال پيروزي انقلاب اسلامي هستيم. 34 سال از تحريم اقتصادي و بستن كريدورهاي بازرگاني و تجاري به روي ايران اسلامي مي‌گذرد اما در اين 34 سال ارتش هر روز بالنده‌تر و پرنشاط ‌تر و آماده تر از قبل در صحنه‌هاي پژوهشي، آموزشي و نوآوري دفاعي حاضر است و با حمايت از توليد ملي لحظه‌اي درنگ و تعلل را جايز نمي‌شمارد.

وي گفت: تحريم‌ها نه تنها سدي در برابر ايمان و اراده كاركنان ارتش ايجاد نكرد بلكه قدرت ابتكار و خلاقيت‌هاي آنان را بالا برد. نخبگان و دانشمندان ارتش با ارتباطي عميق با مراكز عملي و دانشگاهي و به كارگيري صنايع داخلي توانستند گام‌هاي مهمي در جهت عرصه توليد تجهيزات جديد و به روز رساني تجهيزات قديمي بردارند.

پوردستان ساخت هواپيماهاي جنگنده و بمب افكن صاعقه و آذرخش، انواع هواپيماهاي بدون سرنشين تاكتيك و برد بلند، ناو جماران، بالگردهاي بدون سرنشين، جنگ الكترونيك، سيستم‌هاي راداري و تجهيزات پدافندي را گوشه‌اي از اين تلاش‌ها برشمرد و گفت: آنچه در ارتش جمهوري اسلامي ايران محور تمامي فعاليت‌هاست، ارتقا توان رزمي و كفايت عملياتي است. از هر فرصتي و امكاني براي ارتقاي قابليت‌هاي عملياتي استفاده مي‌شود.

وي خاطر نشان كرد: تقويت بنيه‌هاي ايماني و اعتقادي، آموزش‌هاي سخت شبانه و روزانه و به روز نگه داشتن تاكتيك‌ها و تكنيك‌ها از اولويت‌هاي ما در اين مسير است كه اين اولويت‌ها مداوم مورد بازنگري قرار مي‌گيرد و با توجه به تهديدات هر روز آنها را به روز مي كنيم. همه اين تلاش‌ها در قابل دكترين دفاعي جمهوري اسلامي ايران و مبتني بر اصل بازدارندگي تعريف شده است.

فرمانده نيروي زميني ارتش خاطرنشان كرد: ما براي دفاع از استقلال و تماميت ارزي جمهوري اسلامي ايران خود را آماده مي ‌كنيم و هيچگاه شروع كننده نخواهيم بود همان طور كه در 8 سال دفاع مقدس شروع كننده نبوديم اما اين به معني اين نيست كه از رصد تهديدات غافل شويم. كوچكترين حركات در زمين و هوا و دريا از نگاه تيزبين و موشكافانه متخصصان و كارشناسان ما پوشيده و مخفي نيست. تمامي حركات رصد مي‌شود و مورد تحليل قرار مي‌گيرد.

پوردستان گفت: هرچند اعتقاد داريم دشمنان در شرايطي نيستند كه بتوانند جبهه‌اي عليه جمهوري اسلامي ايران باز كند. براي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران "دشمن"، دشمن است و در هيچ شرايطي كوچك، خوار و حقير شمرده نمي‌شود.

وي در پايان سخنان خود خطاب به ملت قدرشناس ايران خاطرنشان كرد: فرزندان شما در نيروهاي مسلح از استحكام و قابليت‌هاي بسيار بالايي هم براي دفاع و هم براي ضربه به دشمنان در زمين، دريا و هوا برخوردار هستند.

به گزارش مهر، وي گفت:‌ ارتش جمهوري اسلامي ايران با انگيزه و بنيه‌هاي قوي ايماني و بهره مندي از تجهيزات و سلاح‌هاي پيشرفته كه به دست تواناي متخصصان ايراني ساخته شده، دوشادوش سپاه پاسداران ، بسيج و نيروهاي انتظامي با حمايت و پشتيباني قاطع ملت ولايتمدار اجازه هيچ حركتي را به دشمنان نخواهند داد و هر تهديدي كه جنبه عمي و عيني به خود بگيرد در همان ابتدا سركوب خواهند كرد.

كد مطلب : 151920

جمعه|ا|25|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن