تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816937441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرهاي خوشي كه ايرانيان هفته گذشته شنيدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خبرهاي خوشي كه ايرانيان هفته گذشته شنيدند
تهران - هفته گذشته درحالي سپري شد كه خبر ديدار اعضاي دوره جديد مجمع تشخيص مصلحت نظام با رهبر معظم انقلاب و خبرهاي مرتبط با روز ملي فناوري هسته اي و اجراي مرحله بعدي هدفمندي يارانه ها درصدرعناوين مربوط به حوزه داخلي بود.


به گزارش روز جمعه خبرنگار سياسي ايرنا، در هفته گذشته كليات لايحه بودجه سال 1391 كه بررسي آن در كميسيون تلفيق با كش و قوس هاي فراواني رو به رو بود سرانجام در اين كميسيون به تصويب رسيد.

با توجه به مخالفت روزافزون نمايندگان مجلس نسبت به استيضاح وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي طرح اين موضوع در جلسه هفته آتي مجلس نيز در پرده اي از ابهام قرار دارد.

** مجمع تشخيص مصلحت به روند رو به جلوي كشور كمك كند

ديدار اعضاي دوره جديد مجمع تشخيص مصلحت نظام با رهبر معظم انقلاب از اخبار مهم هفته گذشته بود كه بازتاب هاي گسترده اي در رسانه هاي داخلي و خارجي به همراه داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين ديدار كه يكشنبه گذشته انجام شد، مجمع را مظهر خرد جمعي در نظام اسلامي دانستند و تأكيد كردند: بخشي از اساسي ترين مسايل كشور در مجمع حل و فصل مي شود كه اين موضوع نشانگر جايگاه بسيار مهم مجمع تشخيص مصلحت نظام است.

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با اشاره به حركت رو به جلوي كشور و نظام خاطرنشان كردند: مجمع تشخيص مصلحت نظام بايد با نگاه مثبت به مسائل كشور، به اين روند حركت رو به جلوي نظام، كمك كند.

** سفر استاني دولت در ايستگاه 99

حلقه سفرهاي استاني دولت كه از آبان ماه 84 با سفر به استان خراسان جنوبي آغاز شده بود، اين هفته در ايستگاه نود و نهم براي چهارمين بار به استان هرمزگان رسيد و ساحل نشينان استقبالي بهاري از رييس دولت دهم داشتند.

رييس جمهوري روز سه شنبه به همين منظور سفر استاني دور چهارم به هرمزگان را با حضور در جمع مردم بندرعباس آغاز كرد و پس از آن در شهرستان هاي حاجي آباد، بستك، بندر خمير، پارسيان، بندر لنگه، ابوموسي، هرمز، قشم، بندر جاسك، بشاگرد، سيريك، ميناب و رودان حضور يافت.

ديدار ايثارگران، علما، منتخبان و مديران استان هرمزگان و شركت در جلسه استاني دولت از ديگر برنامه هاي داخلي رييس جمهوري در اين سفر بود. كوفي عنان فرستاده ويژه دبيركل سازمان ملل در امور سوريه در حاشيه سفر استاني دولت و زماني كه رييس قوه مجريه در جزيره قشم حضور داشت، با وي ملاقات كرد.

محمد رضا رحيمي معاون اول رييس جمهوري در بيان گزارشي از چهارمين جلسه استاني دولت در استان هرمزگان گفت: در دو نشست شوراي عالي اشتغال و جلسه هيات دولت كه پنجشنبه شب برگزار شد،طرح ها و پيشنهادات بسيار مهمي براي هرمزگان به تصويب رسيد.

معاون اول رييس جمهوري با اشاره به 583 مصوبه سفرهاي قبلي هيات دولت به هرمزگان خاطرنشان كرد:در مجموع 44مصوبه از سفرهاي پيشين اجرايي نشده بود كه دراين سفر درباره آنها تصميم گيري شد.

به گفته رحيمي، بخشي از مصوباتي كه بدليل نداشتن مجوزتحقق نيافته بودند ، 215 مصوبه بود كه مقرر شد تا روز دوشنبه هفته آينده مجوز تمامي آنها به صورت يكجا صادر شود.

سفر به خراسان رضوي در روز آغازين هفته اي كه گذشت از جمله برنامه هاي رييس جمهوري بود كه در قالب آن به طور همزمان 17 هزار و 500 واحد مسكن مهر در سطح استان با اعتباري بالغ بر 640 ميليارد تومان افتتاح شد.

در جريان سفر رييس جمهوري به خراسان رضوي همچنين 575 راه اصلي، بزرگراه و راه شهري و روستايي با هزينه 261 ميليارد تومان احداث يا بهسازي شده، مورد بهره برداري رسمي قرار گرفت.

** خبرهاي خوش احمدي نژاد براي مردم

خبر خوش رييس جمهوري در خصوص اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها هفته گذشته در صدر اخبار بود و رييس قوه مجريه تاكيد كرد كه هيچ كس نمي تواند در مسير اجراي قانون، اخلال ايجاد كند.

رييس قوه مجريه روز چهارشنبه در دومين روز از سفر استاني هيات دولت به هرمزگان در اجتماع باشكوه مردم شهرستان پارسيان افزود: اعتقاد داريم يارانه ها حق مردم است و حق هر كس بايد در جيب خود او باشد.

احمدي نژاد اظهارداشت: به راحتي مي توان ماهي 70 تا 80 هزار تومان از محل يارانه ها به هر ايراني پرداخت كرد تا خودش طبق نيازهايي كه دارد آن را مديريت كند.

رييس جمهوري با اشاره به اخلال هاي اخير در بازار ارز نيز گفت: عده اي توطئه مي كنند و بازار ارز را بهم مي ريزند تا هدفمندي يارانه ها را زير سوال ببرند در صورتي كه اين دو موضوع هيچ ربطي به هم ندارد.

وي تاكيد كرد: دولت به فضل خدا و با كمك مردم اين توطئه ها را در هم خواهد شكست و فضاي كاذبي را كه ايجاد شده است از بين خواهد برد.

محمود احمدي نژاد اين هفته خبر خوش ديگري اعلام كرد و آن اين كه طي دو سال اخير 35 ميليارد دلار در صندوق توسعه ملي ذخيره شده است.

رييس جمهوري افزود: با توجه به روند صعودي قيمت نفت موجودي صندوق توسعه ملي تا پايان سال مي تواند به 55 ميليارد دلار برسد.

** استمرار حركت در مسير افتخارآميز ملت در استفاده از انرژي هسته اي

خبرهاي خوشي كه 20 فروردين ماه 91 و همزمان با روز ملي فناوري هسته اي اعلام شد از استمرار حركت ملت ايران در مسير دست يابي به قله هاي رفيع دانش در حوزه فناوري هسته اي و استفاده صلح آميز از اين نيرو حكايت دارد.

دانشمندان و متخصّصين هسته‌اي سازمان انرژي اتمي ايران در تلاشي ارزشمند موفق به طراحي و ساخت مجتمع سوخت ميله‌اي حاوي اورانيوم با غناي 3.5 درصد شدند كه تاكنون دو هزار و 800 مگاوات ساعت پرتودهي شده است.

ساخت مجتمع‌هاي سوخت مجازي راكتور تحقيقاتي 40 مگاواتي اراك ديگر خبر خوش هسته اي هفته گذشته بود.

خط توليد مجتمع‌هاي سوخت مجازي راكتور تحقيقاتي IR40 اراك در مجتمع سوخت راكتورهاي هسته‌اي اصفهان با توان داخلي راه‌اندازي شد.

همچنين متخصصان پژوهشكده توسعه كاربرد پرتوهاي اصفهان وابسته به پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي، موفق شدند سامانه آشكار ساز مواد پرتوزا در وسايل نقليه متحرك (Gate Monitoring) را طراحي كرده و بسازند.

دستگاه "دزيمتر" قابل حمل با تلاش متخصصين و پژوهشگران پژوهشكده كاربرد پرتوهاي اصفهان ساخته شد.

رييس جمهوري نيز در مراسمي به همين مناسبت روز ملي فناوري هسته اي را به ملت سرافراز ايران تبريك گفت و از همه كساني كه در دفاع از حقوق هسته اي كشور تلاش كردند قدرداني كرد و گفت: در اين زمينه اگر قرار باشد روزي از اشخاصي تقدير شود بايد طي مراسمي از 75 ميليون نفر ايراني تقدير كرد.

**تصويب كليات لايحه بودجه سال91 در كميسيون تلفيق مجلس

موسي قرباني عضو كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد كه كليات لايحه بودجه سال 1391 در اين كميسيون با 20راي از 29 نماينده حاضر تصويب شد.

تصويب كليات پس از كش و قوس هاي فراوان در كميسيون تلفيق و پس از دو راي گيري صورت گرفت كه در راي گيري اول نمايندگان با تصويب كليات مخالفت كردند و در راي گيري بعدي كه در روز بعد صورت گرفت نمايندگان موافقت خود را اعلام كردند.

** مخالفت روزافزون نمايندگان با استيضاح "شيخ الاسلامي"

شمار زيادي ازنمايندگان مجلس شوراي اسلامي هفته گذشته ضمن مخالفت صريح با استيضاح وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تاكيد كردند كه عملكرد "عبدالرضا شيخ الاسلامي" بسيار مثبت است و برخي از نمايندگان بايد از لج بازي و سياسي كاري در اين زمينه دست بردارند.

گفتني است در پي انتصاب "سعيد مرتضوي" به عنوان مديرعامل صندوق تامين اجتماعي با امضاي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در روزهاي پاياني سال 90، برخي از نمايندگان با جمع آوري چند امضا ،‌ استيضاح شيخ الاسلامي را خواستار شدند.

نمايندگان طراح استيضاح نتوانستند تعداد زيادي از همكاران خود را با خود همراه كنند چرا كه برآيند نظرخواهي ها از 50 نماينده مجلس حاكي از آن است كه عملكرد مثبت وزير 45 ساله تعاون، كار و رفاه اجتماعي مورد اتفاق نظر اكثريت مجلس است.

اكثر نمايندگان تاكيد كردند كه يقينا قاطبه نمايندگان ملت گرفتار سياسي بازي برخي نشده و در مسير لج بازي با دولت آن هم در سالي كه همه بايد حول محور حمايت از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني متمركز شوند، قرار نمي گيرند.

اكثر نمايندگان مجلس همچنين معتقدند كه استيضاح شيخ الاسلامي در مجلس راي نمي آورد و كابينه دهم بدون تغيير به فعاليت خود ادامه خواهد داد.

قرار است استيضاح شيخ الاسلامي روز يكشنبه آينده در صحن علني مجلس مطرح شود؛ هرچند امكان منتفي شدن اين استيضاح زياد است.

** دو موفقيت مهم سربازان گمنام امام زمان (عج)

وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران هفته گذشته اعلام كرد كه اعضاي يكي از شبكه‌هاي بزرگ ترور و خرابكاري رژيم صهيونيستي و تعدادي از هسته‌هاي حفاظت شده عملياتي آنها در كشور شناسايي و بازداشت شدند.

در اطلاعيه روابط عمومي وزارت اطلاعات تصريح شده بود كه با انجام سلسله عملياتي در چند استان مرزي و مركزي كشور ضمن بازداشت اين شبكه تروريستي همچنين گروهي از تروريست‌هاي جنايت‌پيشه و مزدوران همكاري‌كننده با آنها نيز بازداشت شدند.

در اين اطلاعيه آمده است: سلسله عملياتي كه در چند استان مرزي و مركزي كشور انجام شده و به بازداشت تروريست‌ هاي وابسته به رژيم صهونيستي منتهي شد، به دنبال ماه ها اقدامات اطلاعاتي - عملياتي پيچيده و متهورانه صورت گرفت كه خون پاك "مصطفاي ملت ايران" (شهيد مصطفي احمدي روشن) انگيزه‌اي دوچندان به مجاهدان خاموش و بركتي مضاعف به اقدامات و پيگيري‌هاي آنها در مسير شناسايي شياطين و حتي كشف ستاد منطقه‌اي صهيونيستها در يكي از كشورهاي منطقه و عوامل فعال در آن ستاد انجاميد.

اين اطلاعيه مي افزايد: تعدادي از هسته‌هاي عملياتي بازداشت شده در حالي كه آماده انجام عمليات تروريستي بودند، مورد ضربه رعد آساي سربازان بي نام و نشان ايران و اسلام قرار گرفته و از ماموريت‌هاي تروريستي آنها پيشگيري به عمل آمد.

وزارت اطلاعات در دومين خبر خوش خود در يك هفته گذشته اعلام كرد، عاملان ترور " مصطفي جنگي زهي" از علماي فرهيخته و استكبارستيز استان سيستان و بلوچستان در عمليات برق آساي سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسايي و بازداشت شدند.

بر اساس روابط عمومي وزارت اطلاعات، تاكنون 15 نفر از تروريست‌ها و هسته‌هاي پشتيباني كننده اين اقدام تروريستي را بازداشت كرده است.

در اين اطلاعيه تصريح شده است: اطلاعات به دست آمده نشان دهنده دخالت مثلث شوم سازمان منافقين (درطراحي عمليات)، گرايش‌هاي انحرافي متصل به وهابيت(در صدور مجوز و انجام عمليات تروريستي)، ‌كمك‌هاي مالي برخي كشورهاي مرتجع منطقه تحت حمايت آمريكا، ‌انگيس و رژيم صهيونيستي در اين اقدام تروريستي است.

سيام**9121**2026

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80076016

جمعه|ا|25|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 334]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن