تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820708973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هفته فرهنگي ايلام در كشور عراق برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: هفته فرهنگي ايلام در كشور عراق برگزار مي شود
هفته فرهنگي ايلام در كشور عراق برگزار مي شود
ايلام - خبرگزاري مهر: استاندار ايلام گفت: هفته فرهنگي ايلام در كشور عراق برگزار مي شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، مجتبي اعلايي در نشست برگزاري هفته فرهنگي ايلام در كشور عراق، با بيان اينكه اشتراكات فرهنگي زيادي بين دو كشور وجود دارد، افزود: برگزاري اين هفته فرهنگي نقش بسزايي در تقويت روابط دوجانبه و مبادلات در عرصه هاي مختلف فرهنگي خواهد داشت.

وي اظهار داشت: هفته فرهنگي ايلام در كشور عراق با محوريت هاي معرفي پيشينه و تمدن ايران و ايلام، عرضه محصولات فرهنگي، بررسي فعاليت هاي مشترك و دوجانبه و هم انديشي در حوزه هاي فرهنگي برگزار مي شود.

استاندار ايلام پرداخت مسائل فرهنگي دو كشور، به دور از نگاه ها و تنش هاي سياسي را ضروري دانست و تصريح كرد: بررسي و تقويت ارتباطات و اشتراكات فرهنگي بين كشورهاي ايران و عراق، دشمنان دو ملت، اسلام و ارزش هاي ديني و فرهنگي را مأيوس و ناتوان مي سازد.

اعلايي برگزاري هفته فرهنگي ايلام در كشور عراق را فرصتي مناسب براي عرضه و معرفي استعدادها و توانمندي هاي استان در كشور عراق توصيف كرد و گفت: جاذبه ها و پتانسيل هاي جغرافيايي، فرهنگي و اجتماعي ايلام، زمينه مناسبي براي ارائه در كشورهاي منطقه بويژه كشور عراق دارد.

وي توجه به حوزه عتبات عاليات را در راستاي بهبود روندهاي مبادلاتي مرتبط در بخش هاي فرهنگي عنوان كرد و افزود: موضوع عتبات عاليات به عنوان قوي ترين رشته ارتباطي با كشور عراق، از مهمترين ظرفيت هاي ايجاد و مبادله تعاملات در حوزه هاي فرهنگي بين دو كشور است.

استاندار ايلام گفت: ايران به عنوان حلقه واسط جهان تشيع، نقشي اساسي در تحولات منطقه دارد و اين مهم مديريت و استفاده كاربردي از برنامه هاي تدوين شده در عرصه هاي مختلف ارتباطي با ساير كشورها را دوچندان ساخته است.

ارتقا كيفيت كالاهاي ايراني بيشترين كمك در تحقق شعار رهبري است

استاندار ايلام گفت: بخش هاي مختلف توليدي، صنعت، معدن، كشاورزي و دامپروري با مصرف كالاهاي ايراني، حمايت از توليدات داخلي و كمك به ارتقا كيفيت كالاهاي ايراني شعار رهبري را تحقق مي بخشند.

اعلايي افزود: از مهمترين دغدغه هاي ما در سال جاري توجه بيشتر به جذب سرمايه در بخش داخلي و حمايت از توليدات داخلي است.

وي ادامه داد: حركت در راستاي حمايت از توليد ملي، نهادسازي هاي قانوني و مدني و ايجاد تشكل هاي متناسب با اين حركت بزرگ در جامعه، مهم و تأثيرگذار خواهد بود چرا كه اگر آزادسازي قيمت ها با به كار گيري تدبير دولت در بازارها از طريق شاخص ها، نرخ ها و عملكرد اقتصاددانان بخش خصوصي و سرمايه گذاران به درستي تنظيم شود، انگيزه لازم براي رشد جامعه و افزايش سرمايه گذاري فراهم مي شود.

اعلايي اظهار داشت: مسائل اقتصادي از جمله موضوعات مهم و كلان كشور است و شعار توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني با تلاش، همدلي و عزم ملي تحقق مي يابد.

استاندار ايلام گفت: مهمترين هدف شعار سال 1391 به عنوان توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني كه توسط رهبر معظم انقلاب هوشمندانه انتخاب شده، رسيدن به خودكفايي و شكوفايي اقتصادي نظام مقدس جمهوري اسلامي است.

اعتبارات لازم براي خريد دام و علوفه مورد نياز كشاورزان در نظر گرفته شده است

استاندار ايلام در جلسه ستاد بحران استان از تخصيص اعتبارات لازم براي خريد دام و علوفه مورد نياز كشاورزان و دامداران جهت كاهش خسارات ناشي از خشكسالي دراستان خبر داد.

اعلايي با تأكيد بر بسيج ظرفيت هاي ملي و استاني در خصوص مقابله با عوارض خشكسالي احتمالي كه ممكن است در سال جاري رخ دهد خواستار ارائه ي گزارش كامل از بخش هاي مختلف ، بررسي پيشنهادات دستگاه ها براي رفع مشكلات و مديريت منابع داخلي استان شد.

وي با اشاره به وضعيت آب و هواي فعلي جهان گفت: كشاورزي ما بايد متناسب با آب و هواي فعلي به روز شود و در بخش مصرف آب و همچنين گونه هاي مورد استفاده بايد به تكنولوژي روز دنيا مجهز شد.

استاندار ايلام با تأكيد بر تقويت فعاليت هاي زيربنايي در بخش آب و خاك خاطر نشان كرد: آموزش كشاورزان براي كاهش عوارض ناشي از خشكسالي بسيار لازم و ضروري به نظر مي رسد و در اين خصوص بايد بسته هاي آموزشي خشكسالي تهيه و در اختيار كشاورزان قرار گيرد.

استاندار ايلام در ادامه خواستار توسعه كارخانجات توليد خوراك دام و طيور و پشتيباني از اين گونه طرح ها شد و بيان داشت: يكي از اولويت هاي ما براي كاهش عوارض ناشي از خشكسالي حمايت از توليدات علوفه اي و خوراك دام و طيور در استان است كه با ارائه ي تسهيلات و اعتبارات لازم اين مهم تحقق مي يابد.

وي همچنين يكي از از موارد تأثيرگذار را آموزش و اطلاع رساني موثر و سازنده دانست و افزود : در بحث تبليغات و اطلاع رساني بايد برنامه ريزي جامعي در جهت اطلاع رساني و ترويج از طريق صدا و سيما و مطبوعات انجام شود و فرهنگ سازي لازم جهت كاهش عوارض ناشي از خشكسالي در استان شكل گيرد.

عبور از تحريم ها با حمايت از توليد ملي محقق مي شود

استاندار ايلام در محل استانداري گفت: حضور جهادي مردم و مسئولين در عرصه اقتصادي و حمايت از توليد ملي، كشور را از شرايط تحريم عبور مي دهد.

اعلايي با بيان اينكه از مهمترين وظايف دولت و تشكل هاي صنفي اتخاذ تدبير و تنظيم مناسب در سياست هاي بازار و ايجاد شفافيت در برنامه هاي مرتبط با كالا، پول، كار و سرمايه است افزود: اگر سياست هاي نرخ ارز، سياست هاي مالي، پولي و بانكي، نرخ تعرفه، ماليات و قوانين كار به عنوان سياست هاي مكمل مورد توجه قرار گيرد، قطعأ قدرت رقابتي توليد داخلي افزايش خواهديافت و شاهد حضور كالاي باكيفيت و با قيمت مناسب ايراني خواهيم بود.

وي گفت: توسعه اقتصادي، نيازمند يك روند چند ساله و حداقل يك دهه است و برنامه حمايت از توليد ملي به دنبال توجه به اصلاح الگوي مصرف، جهاد اقتصادي و طرح هاي تحول و هدفمندي يارانه ها و در جهت توسعه مي باشد.

اعلايي تصريح كرد: دهه پيش رو، به نام دهه عدالت، توسعه و پيشرفت مورد توجه قرار گرفته است، بنابراين ضروري است كه شاخص هاي اقتصادي ايران متناسب با شأن ملت در منطقه رشد كند و شاهد پيشرفت اقتصاد و قدرت ايران باشيم.

هشت ميليارد ريال براي رفع مشكل كم آبي ايوان اختصاص يافت

معاون برنامه ريزي استاندار ايلام گفت: هشت ميليارد ريال براي رفع مشكل كم آبي شهرستان ايوان اختصاص يافته است.

حشمت عسگري در اين باره گفت: دو حلقه چاه با عمق 200 متر و ظرفيت آبدهي 50 ليتر در ثانيه در اين شهرستان ايجاد و حفر مي شود.
وي افزود: با ايجاد خط انتقال 10 كيلومتري آب اين چاهها به شهر ايوان انتقال داده مي شود.

معاون برنامه‌ ريزي استاندار ايلام ادامه داد: بهره ‌برداري از اين دو حلقه چاه تا پايان خرداد ماه امسال آغاز خواهد شد.

وي ادامه داد: برنامه هاي ديگري براي رفع مشكل كم آبي اين شهرستان تدوين و طراحي شده كه تامين آب ايوان از چشمه‌هاي سياهگل از مهمترين برنامه‌ها در اين خصوص است. شهرستان ايوان در 45 كيلومتري شمال ايلام 48 هزار نفر جمعيت دارد.

چهار هزار و 750 ميليارد ريال به حوزه حمل و نقل ايلام اختصاص يافت

مديركل راه و ترابري استان ايلام گفت: در دولت هاي نهم و دهم بيش از چهار هزار و 750 ميليارد ريال اعتبار به بخش زيرساخت هاي حوزه حمل و نقل استان اختصاص يافته است.

رضا سليماني با بيان اين مطلب افوزد: در بخش احداث راه هاي جديد اصلي و فرعي و راه روستايي و همچنين حذف نقاط پرحادثه در اين دولت ها اقدامات جدي صورت گرفت.

وي اصلاح باند فرودگاه ايلام را يكي از عمده ترين اقدامات انجام شده در دولت هاي نهم و دهم عنوان كرد و گفت: در حوزه راهداري نيز فعاليت هاي موثري در خصوص تعمير ابنيه فني، نصب علايم و تابلوهاي راهنمايي و رانندگي و روكش و آسفالت محورها انجام شد.

سليماني گفت: بهسازي و آسفالت راه‌هاي روستايي استان همواره از اولويت‌هاي كاري اداره كل راه و ترابري است و اين دستگاه اجرايي براي تحقق اين مهم برنامه‌هاي مختلفي را تدوين و تنظيم كرده است كه در طول سال به مرور اجرايي مي كند

مديركل راه و ترابري استان ايلام گفت: دولت نهم و دهم توجه ويژه‌اي به مناطق در حال توسعه از جمله استان ايلام داشته است.

وي تصريح كرد: اين توجه و عنايت ويژه سبب توسعه همه جانبه استان ايلام در بخش‌هاي مختلف از جمله ايجاد، نوسازي و بهسازي راه‌هاي استان مي‌شود.

هزار ميليارد ريال براي توسعه بخش كشاورزي ايلام اختصاص يافت

استاندار ايلام گفت: هزار ميليارد ريال اعتبار امسال به منظور تقويت بخش توليد و اشتغال و اجراي طرح هاي توسعه اي در بخش كشاورزي اين استان اختصاص يافته است.

اعلايي در نشست ستاد توسعه كشاورزي استان ايلام بيان كرد:‌ با توجه به وجود پتانسيل و استعدادهاي ويژه در بخش كشاورزي استان و نقش اين حوزه در توليد و تامين مواد غذايي و ايجاد اشتغال پايدار، استفاده از اين ظرفيت در برنامه هاي توسعه اقتصادي استان ضروري به نظر مي رسد.

وي با بيان اين كه بخش كشاورزي از محوري ترين زيرساخت هاي توسعه است، اظهار داشت: توجه به برنامه ها و اجراي دقيق طرح هاي مرتبط با بخش كشاورزي با توجه به نامگذاري امسال به عنوان سال حمايت از توليد ملي، كار و سرمايه ايراني مي تواند در توليد، توسعه و ايجاد اشتغال پايدار در استان بسيار موثر باشد.

استاندار ايلام افزود: سهم بخش كشاورزي استان در ايجاد اشتغال پايدار اكنون 32 درصد است كه با توجه به ظرفيت زمين هاي قابل استفاده استان در بخش كشاورزي، با اجراي طرح هاي توسعه اي در اين بخش، مي توان شاهد افزايش آمار شاغلان بخش كشاورزي در آينده نزديك بود.

توليد ماهي در ايلام 10 درصد افزايش يافت

مدير شيلات ايلام از افزايش 10 درصدي توليد انواع ماهي در اين استان خبر داد.

فتح الله سليماني با اعلام اين خبر افزود: سال گذشته در مجموع پنج هزار تن ماهي گرم و سرد آبي در استان توليد شده است.

وي افزود: اين ميزان ماهي گرم آبي و سردآبي در مناطق مختلف استان ايلام توليد شده است.

مدير شيلات استان ايلام ادامه داد: امسال از 45 مزرعه سردآبي يك هزار و 300 تن و 100 مزرعه دو منظوره پرورش ماهي گرم آبي نيز 326 تن ماهي توليد شده است.

سليماني عنوان كرد: همچنين از محل صيد و صيادي در درياچه پشت سدها و رودخانه‌هاي استان ايلام نيز سه هزار و 300 تن انواع ماهي توليد شده است.

وي اضافه كرد: توليد اين ميزان ماهي در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد را نشان مي‌ دهد.

سهميه حج تمتع ايلام براي نخستين بار افزايش يافت

جانشين حج و زيارت ايلام از افزايش سهميه كاروان حج تمتع اين استان براي نخستين بار در سال جاري خبر داد.

حسين نيك روش با اعلام اين خبر گفت: با رايزني هاي انجام گرفته امسال ظرفيت زايران حج تمتع استان ايلام به دو كاروان افزايش يافته است.

وي ادامه داد: به همين منظور امسال 290 زاير از اين استان به همراه 16 نفر عوامل اجرايي شامل روحاني، مدير، معاون و پزشك به حج تمتع اعزام خواهند شد.

نيك روش بيان كرد: به همين منظور افراديكه تا مردادماه سال 84 در شعب بانك ملي ثبت نام كرده اند مي توانند اقدام به ثبت نام كنند.

وي اضافه كرد: اعزام كاروان هاي حج تمتع استان ايلام مهرماه جاري انجام خواهد شد.

ميزان جابجايي كالا در ايلام افزايش يافت

مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان ايلام گفت: ميزان جابجايي كالا در اين استان در سال گذشته در مقايسه با سال ماقبل افزايش يافته است.

فيض الله جواديان با بيان اين مطلب افزود: 160 هزار سرويس به وزن دو ميليون و 294 هزار تن پارسال توسط ناوگان حمل و نقل استان ايلام جابجا شده است.

وي ادامه داد: اين ميزان جابجايي كالا از لحاظ بارنامه مصرفي 11 درصد و از نظروزن كالاي حمل شده 18 درصد رشد نشان مي دهد.

مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان ايلام اظهار داشت: بيشترين كالاهاي حمل شده شامل سيمان، ماسه و مصالح ساختماني است.

استاديوم 15 هزار نفره ايلام امسال به بهره برداري مي رسد

مديركل ورزش و جوانان استان ايلام گفت: استاديوم 15 هزار نفره ايلام امسال به بهره برداري مي رسد.

فرزاد فتاحي با بيان اين مطلب افزود: كار ساخت ورزشگاه 15 هزار نفري ايلام از سال 76 آغاز شده است.

وي اضافه كرد: ساخت ورزشگاه 15 هزار نفره ايلام از محل اعتبارات ملي آغاز شده و براي ساخت اين پروژه تاكنون اعتبارات ويژه‌اي هزينه شده است.

فتاحي تصريح كرد: پيشرفت فيزيكي ساختمان اين ورزشگاه 80 درصد و محوطه آن نيز 40 درصد است.

مديركل ورزش و جوانان استان ايلام گفت: پس از نصب سيستم آبياري زمين چمن، پيست تارتان و كشت چمن، پروژه استاديوم 15 هزار نفره شهر ايلام به بهره‌برداري خواهد رسيد.

40 گروه بهداشتي در ايلام فعال شد

مديركل دامپزشكي استان ايلام گفت: 40 گروه بهداشتي در ايلام فعال شده است.

وهاب پيراني اظهار داشت: اين تعداد گروه به منظور اجراي طرح مايه كوبي عليه بيماري‌هاي واگيردار ويروسي از جمله شاربن فعال شده است.

وي ادامه داد: اين طرح به منظور كاهش بيماري‌هاي مشترك دام و انسان از سوي اين دستگاه اجرايي شروع شده است.

اين مسئول اضافه كرد: اين طرح از امروز به مدت يك ماه در مناطق مختلف شمالي و جنوبي استان ايلام اجرا خواهد شد.

پيراني تصريح كرد: براي اجراي مناسب اين طرح 40 گروه عملياتي خصوصي و دولتي در مناطق روستايي و عشايري اجراي طرح واكسيناسيون را عهده‌دار هستند.

مديركل دامپزشكي استان ايلام ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر اجراي طرح واكسيناسيون، برنامه‌هاي بهداشتي ديگري در دستور كار اين دستگاه اجرايي قرار دارد.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن