تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820647095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار استانداري لرستان/لرستان قطب توليد داروي كشور/ رشد 20 درصدي صادرات غيرنفتي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار استانداري لرستان/لرستان قطب توليد داروي كشور/ رشد 20 درصدي صادرات غيرنفتي
لرستان قطب توليد داروي كشور/ رشد 20 درصدي صادرات غيرنفتي
خرم آباد - خبرگزاري مهر: استاندار لرستان گفت: 50 درصد از كل تجارت خارجي و صادرات داروهاي انساني و دامي كشور به لحاظ ارزشي و ارزي از محل محصولات توليدي استان لرستان به عنوان يكي از قطب هاي بزرگ و اصلي توليد دارو در كشور تامين و صادر مي شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، حبيب الله دهمردهدر شوراي توسعه و برنامه ريزي استان لرستان اظهار داشت: اين ميزان صادرات دارو به خارج از كشور نشان دهنده ظرفيت و توانمندي ويژه استان لرستان در زمينه تهيه و توليد داور به لحاظ كمي و كيفي با برند مشخص و معتبر داخلي است.

وي اظهار داشت: براساس گزارشات دريافتي، درحال حاضر داروي توليدي با برند استان لرستان در سطح كشورهاي اروپايي و آمريكايي از جايگاه ويژه و منحصربه فردي برخوردار است به گونه اي كه بخش عمده اي از كشورهاي غربي خريدار دائم داروهاي توليدي استان لرستان هستند.

استاندار لرستان تصريح كرد: برهمين اساس با سرمايه گذاري مناسب و برنامه ريزي علمي و كارشناسي، استان لرستان مي تواند به قطب توليد داروي گياهي در سطح كشور و يكي از مراكز اصلي تهيه و صادرات محصولات اين بخش تبديل شود.

وي تصريح كرد: در شرايط اعمال فشارهاي سياسي و اقتصادي غربيها به ايران اسلامي شاهد هستيم كه كشور آمريكا به عنوان عامل اصلي اعمال تحريمهاي اقتصادي، يكي از خريداران و واردكنندگان محصولات توليدي استان لرستان است.

رشد 20 درصدي ميزان صادرات غيرنفتي استان لرستان

دهمرده همچنين با اشاره به مبادلات تجاري استان لرستان با 35 كشور خارجي، افزود: در شرايطي كه استكبار جهاني با اعمال تحريمهاي اقتصادي سعي در منزوي كردن ايران در حوزه اقتصادي دارد، استان لرستان به بيش از 35 كشور در چهار قاره اروپا، آسيا، آمريكا و افريقا محصول صادر مي كند.

وي با اشاره به اينكه در عرصه فعاليت هاي صادراتي توجه به كيفيت و مرغوبيت كالا بسيار مهم است، اظهار داشت: كيفيت بالاي محصولات توليدي موجب جذب مشتريان بيشتر و تصاحب بهتر بازارهاي جهاني براي حضور موثر در عرصه رقابتي صادرات است.

استاندار لرستان گفت: لرستان در زمينه سنگ، گياهان دارويي، مصالح ساختماني و سيمان، محصولات باغي و كشاورزي قابليت بسيار بالايي در زمينه توليد و صادرات محصولات باكيفيت به كشورهاي خارجي را دارد كه در صورت برنامه ريزي و بازاريابي درست و توليدات كيفي، شاهد حضور موفق استان در عرصه صادرات غيرنفتي خواهيم بود.

استاندار لرستان افزود: رشد 20 درصدي ميزان صادرات غيرنفتي استان لرستان در سال 90 نسبت به سال 89 نشاندهنده موفقيت در اجراي برنامه ها و طرح هاي اجرا شده در حوزه فعاليت هاي تجاري و بازرگاني استان است.

ضرورت همكاري و همراهي نخبگان و دانشگاهيان با مديران

استاندار لرستان در جلسه مشترك با رؤساي دانشگاههاي استان اظهار داشت: همراهي و همكاري نخبگان و دانشگاهيان با مديران و مسئولان اجرايي راه توسعه را هموارتر و آهنگ پيشرفت را شتاب بيشتري مي بخشد.

دهمرده همچنين با تشكر از مسئولان دانشگاه لرستان در خصوص آزادسازي قلعه كه كمك به مبلمان شهري است، افزود: آزادسازي قلعه ضمن آنكه قانون است از منويات مقام معظم رهبري در راستاي كمك به توسعه صنعت گردشگري و ايجاد فرصت هاي شغلي در استان است.

وي همچنين پيشرفتها و تلاشهاي دانشگاه علوم پزشكي در راستاي خدمت رساني به مردم به خصوص در عرصه بهداشت و توسعه رشته هاي علوم پزشكي و دانشكده هاي پرستاري تقدير كرد

استاندار لرستان در ادامه در خصوص تخصيص بودجه هاي فرهنگي و ضرورت كار فرهنگي در دانشگاهها اظهار داشت: از جامعه دانشگاهي انتظار مي رود براي مصوبات سفر چهارم رئيس جمهوري مطالب، طرح ها، پيشنهادات و مسائل لازم را تهيه تا مصوبات سفر از منظر جامعه دانشگاهي تنظيم شود.

دهمرده يادآور شد: همچنين گسترش دوره هاي تحصيلات تكميلي در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري بايد در اولويت دانشگاههاي استان قرار داده شود.

وي ادامه داد: دانشگاههاي استان در راستاي افزايش توليدات علمي و ايجاد رشته هاي نوين و كاربردي تلاش كنند و در پيشرفتهاي مراكز صنعتي و غيرصنعتي نقش آفريني داشته باشند.

كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز لرستان

جلسه كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان لرستان به رياست معاون سياسي - امنيتي استاندار لرستان و با حضور اعضاي كميسيون برگزار شد.

حسن شريعت نژاد رئيس كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز لرستان به بيان تأثيرات مخرب قاچاق پرداخت و افزود: نامگذاري سال 91 به عنوان سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني وظايف دستگاههاي عضو كميسيون در بحث مبارزه با قاچاق كالا و ارز را مضاعف مي كند تا در راستاي عملي كردن منويات مقام معظم رهبري تلاش مضاعف كنند.

وي خواستار مبارزه جدي براي جلوگيري از فعاليت سوء استفاده كنندگان و واردكنندگان اجناس قاچاق و بي كيفيت شد و تصريح كرد: با فرهنگ سازي مناسب و تبليغات هوشمندانه در راستاي ارتقا سطح آگاهي مردم در خصوص تقبيح قاچاق و ترغيب به استفاده از كالاي توليد داخلي بايد حركت كنيم.

معاون سياسي - امنيتي استاندار لرستان مقابله با قاچاق كالا و ارز و اقدامات پيشگيرانه را باعث رونق كالاهاي داخلي و تأثيرگذاري بر درآمدهاي عمومي دانست و آن را نوعي حمايت از توليد ملي عنوان كرد.

در اين جلسه مرحله دوم اجراي طرح منطقه اي كردن عرضه موقت نفت و گاز به تصويب اعضاء كميسيون رسيد و مقرر شد دستگاهها عملكرد سال گذشته خود را در رابطه با اجراي مصوبات هيئت دولت در رابطه با قاچاق كالا و ارز به دبيرخانه كميسيون ارسال كنند.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|21|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن