تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816650596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناسان و فعالان سياسي در گفت‌و‌گو با مطرح كردند توليد ملي ضامن امنيت و اقتدار ملي


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: كارشناسان و فعالان سياسي در گفت‌و‌گو با مطرح كردند توليد ملي ضامن امنيت و اقتدار ملي
گروه سياسي امنيت ملي جمهوري اسلامي در شرايط فعلي و به دلايل متعدد از جمله تمركز قواي جبهه غرب بر فشار اقتصادي در گرو حمايت از توليد ملي، كار و سرمايه ايراني است.
دشمن قطعاً با توجه به تحولات بين‌المللي غير‌قابل پيش‌بيني تلاش خواهد كرد ستون مركزي اين تحولات را با مشكل مواجه نمايد، محور تلاش‌هاي اردوگاه شيطاني عالم نيز بر موضوعات اقتصادي استوار شده در نتيجه شكست دشمن در اين حوزه نه تنها امنيت ملي جمهوري اسلامي بلكه امنيت ملت‌هايي كه عليه جبهه استكبار قيام كرده‌اند را تضمين مي‌كند. رئيس جمهور نيز روز شنبه با تأكيد بر عزم دولت بر اجراي شعار سال از دو برنامه مدون دولت جهت حمايت از توليد ملي خبر داد تا نشان دهد قوه مجريه با تمام توان به ميدان حمايت از توليد ملي وارد شده است.
شتاب خودكفايي در دولت‌هاي نهم و دهم
عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي، با اشاره به اينكه انقلاب ما به دليل اينكه همواره از سمت قدرت‌هاي جهاني به رسميت شناخته نشده و طي سه دهه گذشته امريكا و دولت‌هاي همپيمانش در برابر امنيت ملي و حيات انقلاب در حال توطئه هستند، گفت: به همين دليل، نياز داريم كه يك اقتصاد ملي، متكي به توليد ملي داشته باشيم تا بتوانيم موانعي كه بر سر استقلال كشور، بخصوص تحريم‌هاي اقتصادي و تهديدهاي نظامي قرار دارد را پشت‌سر بگذاريم. محمدكاظم انبارلويي در گفت‌و‌گو با با بيان اين‌كه ما در چهارراه دنيا قرار داريم، تصريح كرد: چشم طمع قدرت‌هاي دنيا همواره بر منابع زميني و زيرزميني ما است و درصدد هستند كه بر خاك و نظام ما تسلط يابند. بنابراين بايد در زمينه مواد غذايي، امنيت غذايي و بخش كشاورزي متكي بر توليد داخلي باشيم و در صنعت و تجارت داخلي و خارجي هم بايد يك اقتصاد خودكفا را مديريت كنيم.
وي همچنين مي‌افزايد: بعد از انقلاب، چه در زمان امام‌(ره) و چه در زمان مقام معظم رهبري يك عزم ملي براي خودكفايي شكل گرفت و در دولت‌هاي نهم و دهم اين اراده ملي شتاب بيشتري گرفت و با توليد ناخالص ملي بيش از هزار ميليارد دلار، يك ركورد خوبي را از توليدات داخلي در ايران به ثبت رساند. سردبير روزنامه رسالت، تكيه بر توليد ملي را از عواملي مي‌داند كه بايد براي عبور از موانع اقتصادي، همچون تورم و اشتغال بر آن تكيه بزنيم.
انبارلويي امكانات براي توليد ملي را مهيا مي‌داند و مي‌افزايد: به اندازه كافي سرمايه داريم. همچنين سرمايه انساني و منابع زميني و زيرزميني فوق‌العاده‌اي را در‌اختيار داريم و مي‌توانيم با توجه به ساماندهي كه در زيرساخت‌ها داريم، آن را به خوبي مديريت كنيم. دبير سياسي حزب مؤتلفه اسلامي در پاسخ به اين سؤال كه توليد ملي چه نقشي مي‌تواند در ارتقاي امنيت ملي كشور داشته باشد، مي‌گويد: طبيعي است وقتي به توليد ملي تكيه داشته باشيم، طمع قدرت‌هاي جهان در رابطه با تهديدات اقتصادي به صفر مي‌رسد، تورم كاهش پيدا مي‌كند و اشتغال مولد ايجاد مي‌گردد و اين موضوع به تبع خود امنيت سياسي و اجتماعي را با خود به همراه دارد كه با توليد ملي مي‌توانيم در برابر تهديدات سياسي و نظامي دشمن بايستيم.
با خودكفايي در برابر تهديدات محكم‌تر مي‌ايستيم!
همچنين يك استاد دانشگاه با اشاره به اينكه بايد با واقعيت‌هاي موجود در كشور واقعي برخورد كنيم، معتقد است: تحت تحريم قرار گرفته‌ايم و با محدوديت‌هاي بانكي و تجاري مواجه هستيم و بايد هر چه بيشتر به سرمايه ملي خود در بخش توليد ملي توجه كنيم.
فريد اجلالي در گفت‌وگو با دو طرح كليدي دولت در سال 91 را پاسخ صريح و روشني مي‌داند به خواسته مقام معظم رهبري در زمينه توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني و خاطرنشان مي‌كند: با توجه به اينكه در بخش كشاورزي فعال مي‌باشم، خبر مسرت‌بخش افزايش دو ميليون هكتار زمين زير كشت كشاورزي در سال 91 براي پاسخ به اين شعار ملي از طرف رياست محترم جمهور به نظر من يكي از راهكارهاي ملي است براي اينكه بتوانيم با مشكلاتي كه دشمنان كشور فراهم كرده‌اند، مبارزه كنيم.
وي با بيان اينكه همواره از سال‌هاي اوليه انقلاب، تهديدها را تبديل به فرصت كرده‌ايم، مي‌گويد: امسال هم تهديد تحريم‌هاي اقتصادي را بايد تبديل به فرصت توليد ملي بكنيم.
اين استاد دانشگاه با بيان اينكه ممكن است زماني كه تحت فشار قرار داريم دنبال راهكارهاي كوتاه‌مدت باشيم، خاطرنشان مي‌كند: بايد يك برنامه‌ريزي درازمدت را مبتني بر توليد ملي داشته باشيم چرا كه شعارها فقط مربوط به يك سال نيستند بلكه راهنمايي هستند كه در سال‌هاي آينده هم بايد مورد استفاده قرار بگيرند.
اجلالي راه‌حل محدوديت‌هاي نقل و انتقالات ارزي را توجه ويژه به توليد ملي مي‌داند و مي‌افزايد: امسال بايد سالي باشد كه صادرات ملي رونق بگيرد چرا كه ما مي‌توانيم با صادر كردن محصولاتمان بخصوص به كشورهاي همسايه و آسياي ميانه و مبادلات پاياپاي و وارد كردن محصولاتي كه در زمينه ماده اوليه و نه محصولات مصرفي مورد نياز است محدوديت‌هاي مالي را دور بزنيم و ان‌شاءالله تهديدات را به فرصت جهش صادراتي و جهش توليد ملي تبديل كنيم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه مشخصاً چه نقشي براي توليد ملي در امنيت ملي قائل است، مي‌گويد: به هر حال اگر به كشورهاي خارجي در زمينه مواد اوليه غذايي و دارويي وابستگي نداشته باشيم مي‌توانيم خيلي محكم و استوار بر سر شعارهاي اصيل خود بمانيم و در صورت خودكفايي صددرصد مي‌توانيم در برابر تهديدات محكم‌تر بايستيم. اجلالي با بيان اينكه يك بار براي هميشه مي‌بايست نيازهاي وارداتي خودمان را از داخل تأمين نماييم، تصريح مي‌كند: اين ظرفيت در كشور وجود دارد. ايران كشور بزرگي است، دانشگاه‌هاي كشور توانسته‌اند متخصصان بزرگي را پرورش دهند، ما اگر توانسته‌ايم در زمينه مسائل موشكي و دفاعي و پرتاب ماهواره به خودكفايي برسيم در بقيه موارد هم حتماً مي‌توانيم با توجه به زيرساخت‌ها و استعدادها و جوان‌هاي موجود موفق باشيم.
توليد ملي، اقتدار ملي را به دنبال خواهد داشت
معاون رئيس‌جمهور نيز در اين خصوص مي‌گويد: در سال جاري همه بايد باور داشته باشند كه توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني عدالت را در كشور پياده مي‌كند.
لطف‌الله فروزنده با اشاره به نامگذاري سال جاري از سوي مقام‌معظم رهبري به عنوان«توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» مي‌افزايد: با حمايت از توليد ملي بسياري از مشكلات اقتصادي همچون تورم و بيكاري حل مي‌شود. وي با مورد توجه قرار دادن نقش قوا و مسئولان در تحقق شعار سال‌جاري معتقد است: مجلس با تنقيح قوانين و سهل و آسان‌تر كردن آنها، همچنين حمايت‌هاي لازم در قالب بودجه و ديگر موارد مي‌تواند نقش خود را در اين راستا به خوبي ايفا كند و دولت نيز با سياستگذاري‌ها و برنامه‌ريزي‌هايي كه انجام مي‌دهد و با حمايت از بخش توليد، مسكن و كشاورزي مي‌تواند گام‌هاي مؤثري در مورد تحقق شعار امسال بردارد.
فروزنده با اينكه افزايش دانش و مهارت توليدكنندگان، تشويق روحيه كارآفريني، بالان بردن كيفيت محصول داخلي و ترغيب مردم براي مصرف كالاي ايراني از جمله موارد ديگري است كه مي‌تواند در راستاي تحقق شعار امسال مثمرثمر باشد، مي‌گويد: رسانه‌هاي گروهي مختلف با فرهنگ‌سازي و تبليغ كالاي ايراني مي‌توانند نقش اساسي را ايفا كنند و با ترغيب مردم نسبت به استفاده از كالاهاي داخلي به توليدكنندگان داخلي نيز كمك برسانند.
وي تصريح كرد: مصرف كالاي ايراني نه تنها در داخل، بلكه در خارج از كشور نيز مي‌تواند مورد توجه قرار گيرد و به اين صورت از توليدكننده ايراني حمايت شود.

دوشنبه|ا|21|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن