تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815733066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار حوزه حوزه و مسؤليت دفاع از هويت ديني


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: اخبار حوزه حوزه و مسؤليت دفاع از هويت ديني
حضرت آيت‌الله صافي گلپايگاني، در روزهاي پاياني سال1390 در ديدار مسئولان طلاب حوزه علميه خاتم الاوصياء عليه السلام اظهار داشتند: همه به خصوص حوزه علميه بايد با استقامت و پايداري از هويت ديني و اسلامي خود دفاع كنند، و اجازه ندهند كه اين هويت خدشه‌دار شود.
معظم له در اين ديدار، با اشاره به اهميت اطلاع كامل از عقايد فرقه‌هاي مختلف و نوظهور تأكيد كردند: طلاب بايد خود را براي مقابله با فرقه‌هاي جديد و نوظهور آماده نمايند.
اين مرجع تقليد افزودند: هدف تشكيل و تأسيس حوزه‌ها همين بوده است كه در رشته‌هاي مختلف، اساتيد متبحري تربيت شوند تا بتوانند اسلام، اين دين كامل را به همه دنيا تبليغ نمايند. در زمان حضرت امام صادق عليه السلام هم آن حضرت در رشته‌هاي مختلف كساني را تربيت كرده بودند كه در هر جا و در هر رشته‌مخصوص حضور پيدا مي‌كردند، ديگران در مقابل آن‌ها نمي‌توانستند عرض اندام كنند.
حضرت آيت‌الله صافي ضمن ستودن استقامت شيعيان در حفظ هويت تشيع افزودند: الان در پاكستان شايد روزي نباشد كه جمعي از شيعيان به شهادت نرسند مع‌ذلك اين‌ها استقامت مي‌كنند و آنجا مانده‌اند، يا در قطيف و مناطق شيعه‌نشين عربستان و بحرين شيعيان در فشار و اذيت بسياري هستند ولي با قدرت تمام، هويت تشيع خود را حفظ مي‌كنند.
بايد ما هم آماده باشيم و در همه ميدان‌ها عرض وجود كنيم و شخصيت ديني خودمان را به همه اعلام نماييم، كه اگر در مقابل ضعيف‌شدن اين هويت ديني خداي ناكرده بي‌تفاوت باشيم، مرتكب تقصير خيلي بزرگي شده‌ايم.
* گراميداشت ياد آيت‌الله العظمي فاضل لنكراني(ره)در مدارس علميه سراسر كشور
به گزارش مركز خبر حوزه، مسئول ستاد بزرگداشت پنجمين سالگرد ارتحال حضرت آيت‌الله فاضل لنكراني، در نشستي با اصحاب رسانه، با اشاره به برنامه‌هاي پنجمين سالگرد اين مرجع فقيد، اظهار داشت: پنجمين مراسم سالگرد ارتحال حضرت آيت‌الله فاضل لنكراني(ره)، پنجشنبه، 7 ارديبهشت‌ماه سال جاري، بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم، با حضور مراجع عظام تقليد، علما، اساتيد، فضلاي حوزه و ديگر مسئولان و اقشار مختلف مردم، با سخنراني حجت‌الاسلام والمسلمين حسيني خراساني برگزار مي‌شود.
حجت‌الاسلام سيد جواد نور موسوي با اشاره به آغاز برنامه‌هاي پنجمين سالگرد ارتحال حضرت آيت‌الله فاضل لنكراني از 7 ارديبهشت‌ماه تا 26 خرداد سال جاري، اظهار داشت:‌براي برگزاري مراسم پنجمين سالگرد، ستادي با مشاركت نهاد‌هاي حوزوي، فرهنگي و اجتماعي از سه ماه قبل تشكيل شد كه برنامه‌هاي فراواني در راستاي گراميداشت مقام علمي، اخلاقي، اجتماعي و فرهنگي اين عالم وارسته در سراسر كشور برگزار مي‌كند.
وي افزود: برنامه‌هاي امسال اين ستاد با مشاركت مركز مديريت حوزه‌هاي علميه، نمايندگان مقام معظم رهبري در استان‌ها، دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، سازمان تبليغات اسلامي، شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، صدا و سيما، ستاد عالي مساجد، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان ورزش و جوانان و نمايندگي‌هاي ايران در سراسر جهان، در داخل و خارج كشور برگزار مي‌شود.
مدير روابط‌عمومي مركز فقهي ائمه اطهار(ع) درباره برنامه‌هاي حوزه علميه در سالروز ارتحال حضرت آيت‌الله فاضل لنكراني (ره)گفت: مركز مديريت حوزه‌هاي علميه با مشاركت ستاد بزرگداشت، مراسم تجليل از مقام علمي و ديني اين مرجع تقليد، را در مدارس علميه سراسر كشور برگزار مي‌كند.
وي ادامه داد: برگزاري برنامه معنوي ختم قرآن با عنوان "تلاوت نور"‌، با مشاركت ستاد عالي مساجد كشور در شب سالگرد معظم‌له، پاسداشت مقام و منزلت ايشان در نماز‌هاي جمعه، ‌برنامه ويژه بزرگداشت، توسط روحانيون مستقر طرح هجرت با مشاركت دفتر تبليغات اسلامي و سازمان تبليغات از جمله مهم‌ترينِ اين برنامه‌ها مي‌باشد.
حجت‌الاسلام نورموسوي، در پايان با بيان اين كه برگزاري مراسم بزرگداشت اين عالم فرزانه، تنها به داخل كشور خلاصه نمي‌شود، اظهار داشت:‌اين مراسم به صورت همزمان، با حضور مردم مؤمن و متدين در برخي ديگر از كشورها نيز برگزار مي‌گردد.
* چاپ 3 جلد جديد از دايرةالمعارف قرآن كريم
رئيس مركز فرهنگ و معارف قرآن از تدوين و چاپ سه جلد جديد از دايرةالمعارف قرآن كريم در سال جاري خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي (ايسكا)، حجت‌الاسلام محمدصادق يوسفي‌مقدم با اشاره به فعاليت‌هاي مركز فرهنگ و معارف قرآن اظهار كرد: گروه فرهنگ‌نامه‌هاي مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم در سال جاري بازنگري فرهنگ قرآن را در دستور كار خود قرار داده است.
وي خاطرنشان كرد: طرح تحليل واژگان مشابه در قرآن و ترجمه فرهنگ قرآن به زبان‌هاي اردو و عربي از ديگر طرح‌‌هاي در حال انجام گروه فرهنگنامه‌هاي مركز فرهنگ و معارف قرآن است.
رئيس مركز فرهنگ و معارف قرآن با تاكيد بر پشتيباني محتوايي پايگاه‌هاي مركز فرهنگ و معارف قرآن گفت: در بخش پژوهش‌هاي رسانه‌اي پايگاه‌هاي فرهنگ و معارف قرآن، دانشنامه موضوعي مقالات و ترجمه قرآن كريم از نظر محتوايي پشتيباني مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: پايگاه‌هاي پژوهشي بايد داراي محتواي خاص براي تامين نيازهاي مخاطبان باشد و يكي از برنامه‌ها، پشتيباني محتوايي از پايگاه‌هاي مركز است.
يوسفي‌مقدم با اشاره به ديگر برنامه‌هاي آينده مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم گفت: اكنون بحث توسعه و ترجمه پايگاه مركز فرهنگ و معارف قرآن در دستور كار قرار گرفته و تكميل كتابخانه ديجيتالي از ديگر فعاليت‌هاي اين مركز است.
وي به فعاليت‌هاي گروه تفسير موضوعي اشاره كرد و افزود: اين گروه علاوه بر تحقيق درباره موضوعات مصوب، كلان‌پروژه‌هاي تفسير موضوعي مانند قرآن و عرفان و مباني فلسفي فقه‌القرآن را انجام مي‌دهد.
رئيس مركز فرهنگ و معارف قرآن افزود: تدوين دايرةالمعارف قرآن كريم از جمله فعاليت‌هاي گروه دايرةالمعارف قرآن كريم مركز بوده كه جلد 10، 11 و 12 اين دايرةالمعارف به زودي براي نشر آماده مي‌شود.
وي يادآور شد: تدوين جلد نخست دايرة المعارف ويژه نوجوانان به پايان رسيده و اكنون در آستانه نشر است و تدوين جلد دوم اين دايرةالمعارف نيز در دستور كار قرار دارد.

دوشنبه|ا|21|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن