تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816456930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محسن مومني خبر داد: افزايش توليد محصولات حوزه هنري در سال توليد ملي


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: محسن مومني خبر داد: افزايش توليد محصولات حوزه هنري در سال توليد ملي
وظيفه مشترك ملي و شرعي ما اين است كه حتي‌المكان از خريد كالاي خارجي خودداري كنيم؛ حتي اگر جنس خارجي از كيفيت خوبي برخوردار است يا حتي نسبت به جنس ايراني ارزان‌تر تمام مي‌شود.


ايلنا: محسن مومني شريف در ديدار نوروزي با كاركنان حوزه هنري گفت: در سالي كه گذشت حوزه هنري در همه حساب و كتاب‌ها و گزارشات و ارزيابي‌ها، نمره قبولي گرفت و در حسابرسي مالي با همه زير مجموعه‌ها و شركت‌ها و سازمان‌هايش در سراسر كشور، مطلوب شناخته شد.

به گزارش ايلنا، رئيس حوزه هنري با بيان اينكه چرخه توليد آثار هنري به راه افتاده است، گفت: الحمدلله در سال گذشته هر روز خبري از يك موفقيت داشتيم كه حتي فرصتي براي معرفي مناسب آنها نبود. همچنين محصولات حوزه هنري در نگاه متخصصان و منتقدان و مخاطبان محترم بود. اين در حالي است كه بارها از مشتريان و مخاطبانمان عقب مانديم و تقاضاها بيش از عرضه بود.

او گفت: در سال 90 براي نخستين بار دو رمان از توليدات حوزه هنري به عنوان كتاب سال جمهوري اسلامي انتخاب شدند كه اتفاقي مهم بود.

مومني با اشاره به فعاليت ارگان ها و سازمان هاي متعددي كه در عرصه هنر دفاع مقدس تلاش مي كنند، گفت: آثار توليد شده در حوزه هنري بازار را تحت تاثير خودش قرار داده و مخصوصاً در ماه‌هاي آخر سال سه كتاب ارزشمند منتشر شد كه در همان مدت كوتاه به چاپ‌هاي متعدد رسيد و همكاران ما با تمام تلاش شبانه روزيشان نتوانستند تمام درخواست‌هاي كتابفروشي‌ها و مراكز پخش را برآورده كنند و طبعاً مشتريان زيادي را از دست داديم.

رييس حوزه هنري در خصوص توزيع آثار هنري توسط حوزه هنري توضيح داد: در بخش ارائه و توزيع آثار مان به تجارب جديدي دست يافتيم و به جاي اين كه تحت تاثير بازر قرار بگيريم، خودمان جريان ساز هستيم و در حوزه‌هاي مختلف، ابتكار عمل را به دست مي گيريم.

مومني شريف ادامه داد: به عنوان مثال يكي از فيلم‌هاي حوزه هنري يعني «يه حبه قند» كه سال گذشته اكران شد، در جذب مخاطب خاص و عام و فروش در تاريخ سينماي حوزه ركورد زد. متخصصان فن قبول دارند كه اين اتفاق نبود بلكه بر اثر برنامه ريزي و ابتكار بخش سينمايي حوزه هنري بوده است.

مومني در ادامه گفت: زماني كارشناسان اكران، براي فروش اين فيلم بيشتر از دويست ميليون تومان پيش بيني نمي كردند، اما ما برنامه هايمان را روي دو ميليارد تومان بستيم و اين را هم به همكاران مان در بخش سينما اعلام كرديم كه كمتر از يك ميليارد قابل قبول نيست؛ زيرا از نظر ما جذب مخاطب فراوان يكي از ويژگي‌هاي حوزه هنري دهه چهارم است.

رئيس حوزه هنري اضافه كرد: خوشبختانه با تمام نامهرباني‌هاي كه در حق اين فيلم ارزشمند و نجيب شد، نزديك به يك ميليارد و نيم فروش داشت و يقين داريم با اكران خارجي و توزيع نسخه‌هاي خانگي آن، فروش آن از دو ميليون پيش بيني شده،‌ فراتر خواهد رفت.

محسن مومني شريف سپس به فعاليت ها و دستاوردهاي مركز آموزش و پژوهش حوزه هنري پرداخت و گفت: در حوزه آموزش زحمات شبانه روزي همكارانمان و اساتيد محترم اين بخش دارد در حال به بار نشستن است و امروز از سوي دفتر مقام معظم رهبري حوزه هنري به عنوان مركز تربيت نيروهاي متعهد به ارگان‌ها و نهادهاي ديگر معرفي شده است.

وي ادامه داد: مركز تخصصي آموزش هنر اسلامي حوزه هنري به لحاظ حجم به اندازه يك دانشكده هنري فعاليت مي‌كند و ششصد دانشجوي هنرآموز را بدون اينكه از امكانات فيزيكي و مادي يك مدرسه برخوردار باشد در همين ساختمان‌هاي حوزه هنري پرورش مي‌دهد و درخواست هاي زيادي از ما شده است تا اين تعداد را تا سال آينده حداقل به دو هزار نفر برسانيم.

مومني گفت: همه اين اتفاقات در زمينه آموزش زماني مي‌افتد كه خيلي از همكاران وقتي حدود ساعت چهار از حوزه تشريف مي‌برند و گمان مي كنند حوزه تعطيل شده است، اما كار حوزه هنري تازه شروع مي‌شود! توفيق در بخش بين الملل

رئيس حوزه هنري با بيان اين كه در بخش پژوهش هم كارهاي زيادي شده كه ان شاالله امسال نتايجش را خواهيم ديد، افزود: در بخش بين الملل هم توفيقاتي داشتيم مخصوصاً در همكاري با حزب الله لبنان و اعزام استاد و هنرمند به آنجا و همچنين كمك به راه اندازي مركز رسالات در لبنان تلاش‌هايي شد كه بيش از آن كه ما از كار رضايت داشته باشيم، خود آن ها خيلي از روند كار راضي هستند.

وي ادامه داد: همچنين رئيس جمهور سودان بازديدي از حوزه هنري داشت كه بعدها متوجه شديم سفر او به ايران و بازديدش از مراكز موفق جمهوري اسلامي با اين هدف بوده است كه مراكزي مشابه با آنچه در اينجا ديده در كشورش ايجاد كند.تحول در حوزه هنري مشهود است

محسن مومني با بيان اين كه در سال 90 دفتر رهبري دو بار از ما گزارش عملكرد خواسته است، افزود: يكي از اين گزارش‌ها كه بر اساس شاخص‌هاي سند فرادستگاهي ابلاغي دفتر تنظيم شده بود و در جلسه‌اي با حضور عده‌اي از مسوولان تراز اول فرهنگي كشور مورد نقد و بررسي جدي قرار گرفت؛ نتيجه آن جلسه علاوه بر ارائه تذكرات و پيشنهادات اين بود كه كارنامه حوزه هنري را تحسين كردند و تاكيد شد كه تحول در حوزه هنري مشهود است.

رئيس حوزه هنري اضافه كرد: در نگاه اين عزيزان حوزه هنري سازماني عملياتي و انعطاف پذير تعريف شده است و اين در حالي است كه گزارش دو سال پيش درباره حوزه هنري غير از اين بود. البته حتما مسوولان پيش از ما در اين تحول و رو به رشد بودن، نقش موثري داشته اند.

مومني شريف گفت: به علت همين اعتقاد و اعتماد سال گذشته ماموريت هايي به حوزه هنري محول شد كه گفته مي‌شد در جاهاي ديگر اين آمادگي وجود نداشت؛ برگزاري جشنواره ايران 1404 يكي از اين ماموريت ها بود كه الحمدلله برگزاري آن در سال نخست قابل قبول بود و ان شاءالله در سال‌هاي آتي از اين جشنواره به عنوان يك فرصت براي ترسيم هنر مطلوب انقلاب اسلامي استفاده خواهيم كرد.جلوگيري از ورود كارهاي نامربوط به حوزه هنري

وي كه در جمع كاركنان حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي سخن مي گفت خطاب به حاضران گفت: در ميدان فعاليت‌هاي فراوان شما همكاران در سال گذشته دو نكته قابل توجه است: اول اينكه گفتمان انقلاب اسلامي به عنوان يك جهان بيني و فرهنگ پيشرو و اميدبخش در حوزه هنري، گفتمان غالب و ساري و جاري است. خوشبختانه امروز هر پيشنهاد و طرحي كه به حوزه مي‌آيد با توجه به اين مهم ارزيابي مي شود و از ورود كارهاي نامربوط به شدت كاسته شده است.

وي ادامه داد: مسئله دوم اين است كه در سال گذشته براي نخستين بار واحدها و مراكز حوزه هنري براساس برنامه‌اي از پيش طراحي شده - كه برمبناي اولويت‌هاي موضوعي حوزه برنامه ريزي شده بود - فعاليت كردند و خوشبختانه موفقيت نسبي هم داشتند. به هر دليل از قديم در ذهن ما اينگونه جاي گرفته است كه انقلابي‌گري و نهادي بودن يعني بي برنامگي، كه متأسفانه اين باور به روزمرگي منجر شد.برنامه ريزي و سياستگذاري منظم در همه بخش ها

مومني با بيان اين كه همكاران ما در دفتر طرح برنامه و معاونت‌ها كوشيدند تا با توجه به سياست‌هاي اعلام شده و با همكاري مديران بخش‌ها، براي هر بخشي برنامه‌اي داشته باشند و ارائه منابع به بخش ها در آن چهارچوب انجام گيرد، افزود: به عنوان مثال در ابتداي سال گذشته تقريبا تمامي برنامه‌هاي دفاتر استاني مان را ارسال كرديم. در حالي كه از بهمن و اسفند سال 89 اين دوستان نسبت به برنامه‌هاي حوزه توجيه شده بودند اما وقتي فرودين ماه برنامه‌هايشان رسيد، آقاي مصلحي و دوستانش تشخيص داند كه به عرايض ما توجه نشده. دوباره همه روساي استان‌ها و معاونانشان را در گروه‌هاي مختلف به تهران خواستيم و روي برنامه‌ها كار شد كه نهايتا به گزارش همكاران امور استان‌ها توفيقشان بالاي هشتاد درصد است.

رئيس حوزه هنري در بخش ديگري از سخنانش در خصوص سال جاري گفت: امسال از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني اعلام شده است كه اين به نظر صاحب نظران راهبردي هوشمندانه براي شكستن تأثير تحريم‌ها است.

او در ادامه با بيان اين كه اگر از منظر ديگري به اين موضوع نگاه ‌كنيم در مي يابيم كه كالاي خارجي با خود فرهنگ بيگانه‌اش را مي‌آورد، افزود: با نگاهي گذار به تاريخ صد ساله كشورمان اين دعا قابل اثبات است و امروز هم دشمن يكي از راهبردهايش براي شكست انقلاب اسلامي، تغيير سبك زندگي است و يكي از ابزارهاي تغيير سبك زندگي ايراني- اسلامي ما و تغيير هويت ما، ورود سيل كالاهاي خارجي است كه به همين منظور طراحي شده‌اند و متأسفانه بي‌هيچ مقاومتي وارد زندگي ما مي‌شوند. برخورد جدي اصحاب فرهنگ وهنر براي جلوگيري از تغيير سبك زندگي ايراني – اسلامي

مومني با بيان اين كه ما اصحاب فرهنگ و هنر بيش از ديگران وظيفه داريم با اين پديده برخورد كنيم اضافه كرد: البته وظيفه هر يك از ما با توجه به تخصص و مسؤوليتش متفاوت است، اما همه مان يك وظيفه مشترك ملي و شرعي داريم و آن اين است كه حتي‌المكان از خريد كالاي خارجي خودداري كنيم؛ حتي اگر جنس خارجي از كيفيت خوبي برخوردار است و يا حتي نسبت به جنس ايراني ارزان‌تر تمام مي‌شود نبايد فراموش كنيم كه ما براي استقلال و عزت كشورمان بيش از اينها گذشت كرده‌ايم و آن هم جان پاك بهترين عزيزانمان بوده است.

رئيس حوزه هنري گفت: ملت نبايد فراموش كنند كه در گرماگرم يك جنگ نابرابر كه دشمن ما از همه امكانات و تجهيزات پيشرفته برخوردار بود، توليدكنندگان كالاهاي خارجي به ما حتي سيم خاردار هم نمي‌داند . لذا خريد كالاي خارجي در صورتي كه مشابه ايراني اش وجود داشته باشد، در حوزه هنري ممنوع شد و هر كسي كه از اين دستور تخطي كند، حتما با او برخورد جدي خواهيم كرد.

وي با تاكيد بر اين كه حوزه هنري در برابر اين شعار، مسؤوليت مهمتر ديگري هم دارد، گفت: مسئوليت ديگر حوزه هنري افزايش توليد محصولات هنري- فرهنگي خودش است.

او اضافه كرد: خوشبختانه هنوز ذائقه ايراني در حوزه هنر و ادبيات با هر گرايشي، علاقمند محصولات هنرمندان ايراني است؛ هم در فيلم، هم در هنرهاي تجسمي و مخصوصاً در هنرهاي سنتي و شعر و داستان. ما بايد اين موقعيت را قدر بدانيم و از اين مزيت نسبي نهايت استفاده را بكنيم.

مومني با بيان اين كه در حوزه فرهنگ و هنر، در بخش كودك و نوجوان كوتاهي كرده‌ايم، افزود: در اين عرصه بخشي بزرگي از بازار در دست كالاهاي خارجي است و اين خطرناك است. لذا ما از ابتداي مديريت جديد كوشيده‌ايم به اين موضوع اهتمام جدي داشته باشيم. بر همين اساس حوزه هنري كودكان و نوجوانان طراحي شد و چند ماهي است فعاليت‌هاي آزمايشي خود را شروع كرده است.

وي با ابراز اميدواري نسبت به موفقيت حوزه هنري كودك و نوجوان گفت: ان‌شاءالله امسال اين حوزه خودش را نشان خواهد داد و اميدواريم كه اين اقدام راهبردي و استراتژيك در مأموريت‌هايش موفق باشد.

رئيس حوزه هنري ادامه داد: لازم به تذكر است كه بگويم در طراحي اين مركز جديد تلاش شده از اختصاص فضاي فيزيكي زياد و امكانات زياد پرهيز شود بلكه سياستگذاري‌ها و كارشناسي‌ها در اين مركز انجام مي‌گيرد و توليدات در دفاتر و واحدهاي تخصصي صورت مي‌پذيرد.

مومني در ادامه به طراحي و تدوين برنامه‌هاي راهبردي حوزه هنري پرداخت و گفت: در اين كه حوزه هنري نسبت به آن درخشش اوليه كه در دهه شصت داشت، سال‌هاي متمادي كم فروغتر شد و حتي گمان مي‌رفت از گردونه خارج شده، شكي نيست. اما در علت اين شكست و عقب‌ماندگي تحليل‌هاي گوناگوني وجود دارد كه هر يك در جاي خود قابل تأمل است. البته حرف‌هاي بي‌ربط و نامربوط هم وجود دارد كه ناشي از عدم آشنايي با حوزه است.

اين مقام مسئول در اين خصوص اضافه كرد: به گمان من يكي از اين دلايل فقدان برنامه دراز مدت و مبتني بر تحولات آينده بود. در دهه شصت در آن فضاي آرماني ناشي از دفاع مقدس ما هم، پا به پاي مردم پيش مي‌آمديم و البته رقباي قابل اعتنايي هم نداشتيم. اما با اتفاقات بعد از جنگ دچار انفعال شديم و چون فاقد چشم‌انداز و برنامه ريزي دراز مدت بوديم، در گسترش و توسعه هم دچار احساسات شديم و سال‌هاست كه تاوان اين مسئله را مي پردازيم.

محسن مومني شريف با بيان اين كه بنده از همان روزهاي نخستين اين مسؤوليت پي‌گير تدوين برنامه‌اي بوده‌ام كه ما را به حوزه هنري متناسب با دهه چهارم و پنجم انقلاب اسلامي برساند افزود: مأموريتي كه مقام معظم رهبري براي هميشه حوزه هنري به ما داده است اين است كه حوزه هنري بايد به عنوان يك پايگاه هميشه حزب اللهي بماند و در كار نفوذ ارزش‌ها و معارف ديني در بدنه هنر از همه جلوتر باشد. براي عملياتي كردن اين مأموريت نياز به برنامه‌ريزي داريم.
پايان پيام

يکشنبه|ا|20|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن