تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820017303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دعوت از نماينده هفته نامه «يالثارات» به برنامه تلويزيوني هفت سينما در دولت دهم به سمت سقوط رفته است


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: دعوت از نماينده هفته نامه «يالثارات» به برنامه تلويزيوني هفت سينما در دولت دهم به سمت سقوط رفته است
گروه فرهنگي: مساله انحراف در سينماي ايران بحث داغي است كه پس از اكران نوروز در محافل مختلف مطرح شده است. اينبار اين بحث وارد تلويزيون شد و در برنامه هفت مورد بررسي قرار گرفت.

حال مساله سياسي‌تر شده و مقايسه‌اي بين دولت‌هاي هشتم و نهم و دهم صورت گرفته و اين كه انحراف سينما در كدام دوره بيشتر بوده؟

اولين برنامه سينمايي هفت در سال 91 (18 فروردين) از شبكه سوم سيما پخش شد. در اين برنامه؛ بخشي به بررسي وضعيت اكران فيلم‌هاي گشت ارشاد ساخته سعيد سهيلي و خصوصي ساخته حسين فرحبخش اختصاص داشت هر چند كه حضور نماينده نشريه يالثارات در برنامه جالب توجه و سوال برانگيز بود.

به گزارش خبرنگار ايلنا، محمدصادق كوشكي(عضو هيات علمي دانشگاه تهران) كه به‌عنوان نماينده مجله‌ي يالثارت و از مخالفان دو فيلم خصوصي و گشت ارشاد در برنامه هفت حضور پيدا كرده بود، با اشاره به محتواي اين دو فيلم گفت: ازنظر ما؛ فيلم خصوصي ساخته حسين فرحبخش، يك فيلم اروتيك و پرونوگرافيست‌. فيلم گشت ارشاد نيز به نيروهاي حزب اللهي اهانت كرده است.

كوشكي با انتقاد از سياست‌هاي دولت‌هاي نهم و دهم در سينماي ايران گفت: متاسفانه سياست‌هاي دولت و بخصوص دولت دهم در حوزه سينما و عملكرد دولت دهم در حوزه سينما به هيچ عنوان مطلوب نيست و سينما در اين دوره به سمت سقوط رفته است.

وي ادامه داد: امروز فيلم‌‌هايي همچون گشت ارشاد ساخته ‌مي‌شوند و از ارشاد مجوز ‌مي‌گيرند كه در آن متاسفانه به نيروهاي حزب اللهي و همچنين عزداري حضرت اباعبدالله حسين(ع) توهين ‌مي‌شود چرا بايد وزارت ارشاد اين گونه عمل كند و به سمتي حركت كند كه ديگر خانواده متدين احساس امنيت نكند تا به سينما بروند.

عضو هيات علمي دانشگاه تهران با اشاره به شرح وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: وظيفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي؛ رواج فرهنگ وهنر اسلامي است آيا با اكران فيلم‌هاي همچون گشت ارشاد و خصوصي ارشاد به وظايف خود عمل كرده است‌. وي ادامه داد‌: ما و جمعي از منتقدان معتقديم كه فيلم خصوصي يك فيلم پرونوگرافي است و سكس پنهان دارد و امروز موج اعتراضي كه راه افتاده؛ به دليل مخالفت با فسادي است كه در سينما وجود دارد. اميدواريم دوستان در ارشاد به نوعي به خود بازگردند تا خانواده متدينين به سينما اعتماد كنند. كوشكي با انتقاد از ادامه‌ حمايت ارشاد از دو فيلم گشت ارشاد و خصوصي به‌رغم مخالفت‌هاي متدينين و مراجع تقليد گفت: امروز متاسفانه درحالي كه چند مجتهد اين‌گونه فيلم‌ها را نفي كردند اما عليرضا سجادپور با لجبازي بر حرف خود و صدور مجوز تاكيد ‌مي‌كند‌.

كوشكي با تاكيد بر اينكه اگر ارشاد به اينگونه فيلمها مجوز ساخت و پروانه نمايش ندهد؛ حداقل فيلمسازان آنها مي‌توانند فيلم خنثي بسازند، ادامه داد: ‌مخاطب ما در اعتراض‌ها وزير ارشاد است كه متاسفانه به‌رغم دارا بودن مدرك فقه و حقوق اينگونه عمل مي‌كند و اصلا ما به صاحبان فيلم‌ها و سازندگان آنها كاري نداريم بلكه مشكل اصلي را وزارت ارشاد مي‌دانيم.

يکشنبه|ا|20|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 324]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن