تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817403030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهور در مراسم افتتاح ۱۷ هزارو 500 واحد مسكن مهرو 575 كيلومتر راه در مشهد خبر دادامضاي تفاهم نامه انتقال آب از تاجيكستان به خراسان رضوي


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: رئيس جمهور در مراسم افتتاح ۱۷ هزارو 500 واحد مسكن مهرو 575 كيلومتر راه در مشهد خبر دادامضاي تفاهم نامه انتقال آب از تاجيكستان به خراسان رضوي
رئيس جمهور روز گذشته با حضور در مشهد ۱۷ هزار و ۵۰۰واحد مسكن مهر، ۵۷۵ كيلومتر راه شهري و روستايي و ۵ تقاطع غير همسطح در خراسان رضوي را به صورت ويدئو كنفرانس افتتاح كرد.محمود احمدي نژاد همچنين طي سخناني در مراسم افتتاحيه اين طرح ها به تشريح برنامه هاي دولت براي حمايت از توليد ملي پرداخت و از امضاي تفاهم نامه با تاجيكستان براي انتقال آب به خراسان رضوي از مسير افغانستان و آغاز عمليات اجرايي انتقال آب از درياهاي عمان و مازندران به استان هاي حاشيه كوير مركزي كشور در آينده نزديك خبر داد.به گزارش خراسان رئيس جمهور همراه با علي نيك زاد وزير راه و شهرسازي و ثمره هاشمي مشاور ارشد خود صبح ديروز با حضور در شهرك مهرگان منطقه قرقي مشهد، كليد ۲ واحد از ساختمان هاي احداث شده در اين منطقه را به صورت نمادين به مالكان آن ها تحويل داد.در مجموع ۵هزار واحد مسكن مهر در شهرك مهرگان احداث شده است كه روز گذشته هزار واحد آن به بهره برداري رسيد. وي سپس با حضور در سالن صباي صدا و سيماي استان ۱۷هزار و ۵۰۰واحد مسكن مهر را در شهرهاي جديد بينالود و گلبهار و شهرستان هاي نيشابور، تربت جام، كاشمر، تايباد، تربت حيدريه، چناران، درگز، سبزوار، سرخس، فريمان، قوچان، كاشمر و گناباد، به صورت ويدئو كنفرانس افتتاح كرد.همچنين در اين مراسم ۵۷۵ كيلومتر راه شهري و روستايي با اعتبار ۲۶۱ ميليارد تومان در سراسر استان به بهره برداري رسيد. از جمله راه هاي افتتاح شده در اين مراسم مي توان به احداث قطعات ۲و ۳ باند دوم محور باغچه- تربت حيدريه و كنار گذر تربت حيدريه به طول ۹۰ كيلومتر، بهسازي و احداث بزرگراه مشهد- شانديز به طول 11.5كيلومتر و احداث قطعه دوم باند محور فيض آباد- بجستان به طول ۶۰كيلومتر اشاره كرد.۵تقاطع غير هم سطح از جمله تقاطع باغچه به طول ۱۲كيلومتر و بينالود به طول ۶كيلومتر از ديگر پروژه هايي بود كه در اين مراسم توسط رئيس جمهور افتتاح شد.

ساختن ايران ماموريتي الهي، انقلابي و انساني است

احمدي نژاد پس از افتتاح پروژه ها، طي سخناني با تاكيد بر اين كه امروز ساختن ايران ماموريتي الهي، انقلابي و انساني است، گفت: يكي از مهم ترين كارها در اين زمينه افزايش توليد و ثروت ملي است، از اين رو بايد توليد ملي را افزايش دهيم.وي به نقش موثر و ويژه صادرات غيرنفتي در اعتلاي اقتصادي كشور اشاره و عنوان كرد: افزايش صادرات غيرنفتي به معناي ايجاد درآمد ملي است و در صورتي كه صادرات و واردات باهم برابر شود، مي توانيم درآمد فروش نفت را براي امور زيربنايي هزينه كنيم.

احمدي نژاد با بيان اين كه رقم صادرات غيرنفتي ما در آغاز پيروزي انقلاب اسلامي حدود 0.7 ميليارد دلار بود، افزود: «اين رقم تا ابتداي فعاليت دولت نهم به 6.8 ميليارد دلار رسيد. اما در مقابل آن حدود ۳۷ ميليارد دلار كالا به كشور وارد مي شد. رئيس جمهور با بيان اين كه برابر كردن صادرات و واردات و بيشتر شدن صادرات هميشه جزو آرزوهاي مديران كشور بوده است، ادامه داد: در سال گذشته صادرات غيرنفتي ما به ۴۶ ميليارد دلار رسيد و در مقابل ۶۰ ميليارد دلار واردات انجام شد. ما اميدواريم كه يك قدم ديگر در سال ۹۱ برداشته شود تا واردات و صادرات را با هم برابر كنيم.

حدود ۹۰ كشور، وارد كننده محصولات ايراني هستند

احمدي نژاد در ادامه صحبت هاي خود، با بيان اين كه ما مي توانيم كشور را با توليد خودمان اداره و توليداتمان را به ديگر كشورها هم صادر كنيم، افزود: در حال حاضر حدود ۹۰ كشور وارد كننده محصولات ايراني هستند. او بر اين نكته تاكيد كرد كه توليد ايراني بايد با كيفيت مناسب و قيمت رقابتي عرضه شود.

برنامه هاي دولت براي حمايت از توليد ملي

رئيس جمهور در ادامه سخنانش به تشريح برنامه هاي دولت براي حمايت از توليد ملي در سال جاري پرداخت و با اشاره به برنامه هاي پيش بيني شده براي افزايش توليد در ۲ بخش كشاورزي و صنعت، گفت: بخش زيادي از كارهاي دولت همچون طرح مسكن مهر در افزايش توليد ملي نقش دارد اما ما در سال جاري براي ۲ بخش (كشاورزي و صنعت) به طور ويژه برنامه ريزي كرده ايم.احمدي نژاد حرف هايش را با توضيح برنامه هاي دولت در بخش كشاورزي ادامه داد و گفت: حدود ۴ دهه است كه برنامه ريزان كشور باور دارند ظرفيت توليد در بخش كشاورزي كامل شده است و امكان گسترش ندارد. بنابراين با طرح اين موضوع كه ارزش افزوده در بخش كشاورزي پايين است و سرمايه گذاري در آن سودي ندارد، سرمايه هاي كشور به ساير بخش هاي اقتصادي اختصاص يافته است. او زمين، آب، نيروي انساني و منابع مالي را به عنوان مواد اوليه موردنياز براي فعاليت كشاورزي برشمرد و به بررسي ميزان وجود هر يك از آن ها در كشور پرداخت.

18.5 ميليون هكتار زمين مناسب و دست نخورده داريم

احمدي نژاد به بررسي موضوع «زمين» پرداخت و گفت: مساحت كشور ما در حدود ۱۸۴ ميليون هكتار است كه از اين مقدار حدود ۳۶ ميليون هكتار قابل كشت است. در حال حاضر حدود ۱۸ ميليون هكتار از زمين هاي كشور زير كشت رفته كه 8.5 ميليون هكتار آن به صورت آبي و 9.5 ميليون هكتار به صورت ديمي با كمترين ميزان بازده است. از زمين هاي ديمي نيز سالانه بين 3.5 تا ۴ ميليون هكتار زير كشت نمي رود بنابراين مي توان گفت حدود 18.5 ميليون هكتار زمين دست نخورده قابل كشت در كشور داريم و مشكل كمبود زمين وجود ندارد.

شيوه آبياري بايد اصلاح شود

رئيس جمهور در ادامه صحبت هاي خود موضوع آب را به بحث گذاشت و با اشاره به وجود اين شائبه كه عده اي معتقدند ما در كشور كمبود آب داريم، ابراز داشت: متوسط بارش سالانه كشور ما ۲۵۰ ميلي متر است و اين يعني در مجموع ۴۵۰ ميليارد مترمكعب بارش سالانه داريم. اما تنها از ۱۰۰ ميليارد مترمكعب استفاده مي شود كه ۶ ميليارد آن براي آشاميدن، ۲ ميليارد براي صنعت و حدود ۹۲ ميليارد مترمكعب براي كشاورزي مصرف مي شود. او با اشاره به اين كه در حال حاضر براي برداشت هر كيلو محصول در كشور حدود ۹۰۰ كيلو آب مصرف مي شود، تصريح كرد: با توجه به اين موارد درمي يابيم كه ما آب داريم، اما از آن درست استفاده نمي كنيم. در صورتي كه با اصلاح شيوه هاي آبياري مي توان براي هر كيلو محصول حداكثر ۱۰۰ كيلو آب مصرف كرد. در اين شرايط ميزان توليدمان حدود ۳ برابر مي شود و مي توانيم تمام بازارهاي آسيا و اروپا را به دست بگيريم.احمدي نژاد همچنين به اختصاص هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان يارانه براي تغيير شيوه آبياري در سال گذشته اشاره كرد و از افزايش اين رقم در سال جاري خبر داد.

براي مهار همه آب هاي كشور برنامه داريم

رئيس جمهور در ادامه صحبت هاي خود به اين نكته هم اشاره كرد كه برخي از مناطق كشور همچون منطقه مركزي با مشكل كم آبي مواجهند اما در عين حال تأكيد كرد: دولت براي مهار همه آب هاي كشور برنامه دارد. او در اين زمينه از پيش بيني چند طرح ملي و فراملي براي افزايش منابع آبي كشور خبر داد و افزود: در سفري كه نوروز به تاجيكستان داشتم، تفاهم نامه اي بين ايران، تاجيكستان و افغانستان امضا شد كه به موجب آن آب تاجيكستان از مسير افغانستان به ايران منتقل و در منطقه خراسان مصرف خواهد شد.احمدي نژاد همچنين به طرح انتقال آب از درياهاي عمان و خزر به مناطق حاشيه كوير مركزي كشور كه از سال ها قبل مطرح بود اشاره كرد و از آغاز عمليات اجرايي آن در آينده نزديك خبر داد: «در حال حاضر كارهاي مقدماتي اين طرح انجام شده است و عمليات اجرايي آن براي آب رساني به استان هاي حاشيه كوير مركزي از جمله خراسان رضوي به زودي آغاز مي شود.»

اختصاص ۲5 درصد از صندوق توسعه ملي به كشاورزي

رئيس جمهور سپس به بررسي موضوع پول و منابع مالي براي توسعه كشاورزي پرداخت و با طرح اين سوال كه آيا ايران پول ندارد، گفت: نقدينگي كشور، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان است. بنابر اطلاعات وزارت اقتصاد اين رقم سالانه 3.5 نوبت و طبق گفته بانك مركزي 4.2 نوبت بين مردم گردش دارد. ما حتي اگر 3.5 نوبت را هم معيار بررسي قرار دهيم، درمي يابيم كه حجم اقتصاد ما سالانه ۱۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان است و اگر حدود ۵ درصد آن هم به كشاورزي اختصاص يابد، شاهد تحولي در اين عرصه خواهيم بود.احمدي نژاد از اختصاص ۲۵درصد بودجه صندوق توسعه ملي براي توسعه كشاورزي در سال جاري خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۰درصد از بودجه صندوق توسعه ملي برابر با ۳هزار و ۶۰۰ميليارد تومان به بخش كشاورزي اختصاص يافت.ما اين رقم را به حساب بانك كشاورزي واريز كرديم و قرار شد آن ها هم همين مقدار را اختصاص دهند و وام با سود ۶ يا ۷درصدي براي توسعه كشاورزي پرداخت كنند. در سال جاري نيز اين ميزان به ۲۵درصد افزايش يافت. او درباره صندوق توسعه ملي هم گفت: طي ۶۰سال اخير دولت ها همواره درآمد نفتي را در همان سال هزينه مي كردند اما ما طي ۲سال گذشته هر سال ۲۰درصد از درآمد نفت را در صندوقي به نام توسعه ملي ذخيره كرديم و تصميم گرفته ايم اين ميزان را در سال جاري به ۲۳درصد برسانيم. هم اكنون ۳۵ميليارد دلار بودجه در اين صندوق موجود است و اين رقم تا پايان سال جاري به 55 ميليارد دلار مي رسد.

افزايش ۲ميليون هكتار به زمين هاي زير كشت آبي كشور

نيروي انساني موضوع ديگري بود كه احمدي نژاد به بررسي آن پرداخت.رئيس قوه مجريه با اشاره به جمعيت ۱۴۰هزار نفري دانش آموختگان كشاورزي در كشور، اظهار داشت: يك مهندس كشاورزي حداقل مي تواند هزار هكتار را مديريت كند. بنابراين اگر تنها حدود ۱۵هزار نفر از اين افراد وارد عرصه كشاورزي شوند، حدود ۱۵هزار هكتار به اراضي زير كشت كشور افزوده مي شود.احمدي نژاد سپس با اين نتيجه گيري كه همه زمينه هاي لازم براي گسترش كشاورزي در كشور فراهم است، تصريح كرد: تنها نياز موجود يك تصميم بزرگ است كه دولت اين كار را كرد و تصميم گرفت در سال ۹۱ حداقل ۲ميليون هكتار به زمين هاي زيركشت آبي كشور بيفزايد.

افزايش ۱۴۰ هزار هكتاري زمين هاي كشاورزي استان

احمدي نژاد سپس سهم خراسان رضوي از طرح افزايش ۲ميليون هكتار زمين زيركشت كشاورزي آبي در كشور را ۱۴۰ هزار هكتار اعلام كرد و گفت: با اين ميزان مي توان حدود ۱۵۰هزار شغل ثابت ايجاد كرد.

تفويض اختيارات وزيران كشاورزي و نيرو به استانداران و فرمانداران

رئيس جمهور از ساختارهاي اداري به عنوان يكي از مشكلات اصلي در زمينه توسعه بخش كشاورزي نام برد و از طرح دولت براي رفع اين مشكل خبر داد و افزود: مقرر شده است كه امسال ستادي در همه استان ها و شهرستان ها تاسيس و تمام اختيارات وزراي كشاورزي و نيرو در امور واگذاري زمين، آب، مجوزها، وام و ... به استانداران و فرمانداران تفويض شود. اين مصوبه طي ۸-۷ روز آينده ابلاغ مي شود.

پايه صنعت را غلط گذاشته اند

رئيس جمهور بخشي از سخنانش را به ارائه توضيحات كوتاهي درباره برنامه هاي دولت براي افزايش توليد در بخش صنعت اختصاص داد و گفت: متاسفانه پايه صنعت در كشور ما غلط گذاشته شده است. مونتاژ باعث شد كه صنعت ما رشد نكند و بعد از انقلاب هم همه براي توليد به منبع بيت المال متصل شدند!

احمدي نژاد با تاكيد بر اين كه ميزان صادرات كشور بايد به ۷۰ تا ۸۰ ميليارد دلار برسد، افزود: براي صنعت نيز چنين ساختاري (ساختاري شبيه به بخش كشاورزي) ايجاد شده است و به زودي شروع به كار مي كند.او در انتقاد از وضعيت موجود واردات گفت: انسان با مصرف برخي از كالاهايي كه از اطراف دنيا به كشور وارد شده، احساس مي كند كه به شخصيتش توهين شده است.رئيس هيئت دولت با تاكيد بر اين كه ما مي توانيم بهترين محصولات را توليد كنيم، افزود: در موضوع توليد خودرو شاهد بوديم كه با ايجاد اندكي محدوديت، چقدر كيفيت افزايش پيدا كرد.احمدي نژاد در پايان سخنانش تصريح كرد: ملتي كه ماهواره و موشك مي سازد و به فناوري هاي نوين هسته اي، نانو تكنولوژي و بيوتكنولوژي دست پيدا مي كند، مي تواند بهترين محصولات را توليد كند. تحقق اين امر نيازمند عزم ملي است.

۳۷ درصد مسكن روستايي كشور در دولت هاي نهم و دهم ساخته شد

علي نيك زاد، وزير راه و شهرسازي هم طي سخناني در اين مراسم، به ارائه گزارشي از فعاليت هاي دولت هاي نهم و دهم در عرصه هاي متبوعش پرداخت و از ساخت 37 درصد واحدهاي مسكوني روستايي كشور در اين مدت خبر داد.او به احداث يك ميليون و ۱۱۰ هزار واحد مسكن روستايي در مدت فعاليت دولت هاي نهم و دهم در كشور اشاره و عنوان كرد: در آغاز كار دولت نهم مجموع مسكن روستايي كشور ۴ ميليون و ۴۲۸ هزار واحد بود.نيك زاد همچنين به احداث ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار واحد مسكوني در شهرها در اين ۲ دولت اشاره كرد و گفت: از اين تعداد ۴۰۰ هزار واحد به مالكان تحويل شده است و امسال نيز يك ميليون و ۲۰۰هزار واحد ديگر تحويل مي شود. ۸۰۰ هزار واحد باقيمانده نيز سال آينده تكميل و تحويل خواهد شد. او سهم خراسان رضوي از مسكن سازي در كشور را ۲۴۱ هزار و ۱۷۱ واحد شهري و روستايي اعلام كرد و افزود: از اين ميزان ۹۲ هزار واحد مسكن روستايي بوده كه تاكنون ۷۰ هزار واحد آن تحويل داده شده است و بقيه نيز تا پايان سال جاري تحويل مي شود.

وي همچنين گفت: ۱۱۲ هزار و ۱۷۱ واحد شهري نيز در اين استان احداث شده كه ۲۲ هزار واحد پيش از اين افتتاح شد و ۲۲ هزار واحد نيز امسال افتتاح مي شود. ۱۶هزار و ۶۰۰ واحد باقيمانده نيز در سال ۹۲ تحويل خواهد شد.

وزير راه و شهرسازي درباره ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحدي كه افتتاح شد هم گفت: اين واحدها با ۷۱۰ ميليارد تومان اعتبار مجموعا در زميني به مساحت يك ميليون و ۷۵۰ مترمربع احداث شد و براي ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقيم اشتغال ايجاد كرد.

او همچنين از فعاليت هاي حوزه راه نيز گزارشي ارائه داد كه از جمله موارد آن مي توان به افزايش ۱۱ فروند هواپيما به ناوگان حمل و نقل كشور در سال گذشته، كاهش ۱۵ درصدي سوانح جاده اي و افزايش خدمات حمل و نقل ريلي، جاده اي، دريايي و هوايي اشاره كرد.محمود صلاحي، استاندار خراسان رضوي نيز طي سخناني در اين مراسم به ارائه توضيحاتي درباره پروژه هايي كه افتتاح شد، پرداخت.

در حاشيه

* رئيس جمهور راس ساعت ۹ صبح ديروز با حضور در شهرك مهرگان پروژه مسكن مهر منطقه قرقي را در حالي افتتاح كرد كه مجموع مراسم افتتاحيه كمتر از ۳ دقيقه به طول انجاميد و هيچ سخنراني و ارائه توضيحاتي نيز درباره پروژه انجام نشد.

احمدي نژاد سپس براي اهداي كليد طلايي به يكي از واحدهاي احداث شده وارد شد، اما از حضور خبرنگاران به اين واحد جلوگيري شد. حتي فرماندار و شهردار مشهد هم با وساطت استاندار اجازه ورود يافتند!

* مشكلات گوناگوني كه در پوشش برنامه سفر رئيس جمهور براي خبرنگاران استاني به وجود آمد، انتقاد تعداد زيادي از آن ها رابرانگيخت. به عنوان مثال در حالي كه خبرنگاران ۲ ساعت قبل از آغاز برنامه به محل افتتاح پروژه مسكن مهر منتقل شده و در فضاي باز منتظر بودند، در زمان افتتاح تنها به يك نفر اجازه ورود داده شد و از ميان عكاسان نيز تنها ۳ نفر به قيد قرعه اجازه حضور در مراسم را پيدا كردند.

* احمدي نژاد در بخشي از سخنانش اين طور توانمندي اقتصادي كشور را تشريح كرد: اگر لوازم موجود در دكورهاي خانه هاي مردم كشورمان را بفروشيم، برخي از كشورهاي همسايه را يك جا مي توانيم بخريم.

يکشنبه|ا|20|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن