تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816435585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محور اصلي ساختن ايران، توليد است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: محور اصلي ساختن ايران، توليد است
رئيس جمهور گفت: ساختن ايران مأموريتي است كه از محورهاي اصلي آن توليد است.


به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ محمود احمدي نژاد در مراسم افتتاح 17 هزار و 500 واحد مسكوني و575 كيلومتر راه شهري و روستايي در مشهد اظهارداشت: بارها گفته شده كه امروز ساختن ايران ، مأموريتي الهي ، انقلابي و انساني و پركشيدن ايران به قله هاي عزت ، ايمان ، شرف ، پركشيدن نوع انسان و ارزش هاي الهي است.

وي گفت: امروز هرفردي كه دلش براي خود ، فرزندان خود ، ايران عزيز ، جامعه بشري و ارزش هاي بشري مي سوزد ، بايد براي ساختن و آباد كردن و پيشرفت ايران عزير آستين بالا بزند.

رئيس جمهور با بيان اينكه مهمترين كارها گسترش توليد و افزايش ثروت ملي است ، افزود:‌ شايد بودند كساني كه باور نداشتند و ندارند كه ايران مي تواند با انديشه و كار و تلاش ايراني ساخته شود و قله هاي جهان را فتح كند اما تاريخ و باورها و عشق ما به پيامبر(ص) و اهل بيت (ع) و بزرگاني كه در دامن اهل بيت(ع) پرورش يافنتد، كارهايي كه در تاريخ به دست ملت محقق شد ، انقلاب بزرگ اسلامي و ايستادگي اسلام نشان مي دهد ، مي شود ايران را ساخت و بايد ايران را ساخت.

* امسال ميزان صادرات و واردات برابر مي شود

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه بايد توليد داخلي را بالا ببريم گفت: پس از انقلاب گام هاي بلندي در اين زمينه برداشته شد و در اول انقلاب ،صادرات غير نفتي ايران سالانه كمتر از يك ميليارد دلار بود.

احمدي نژاد با اشاره به لزوم افزايش صادرات غيرنفتي افزود: اگر صادرات غيرنفتي بيشتر شود درآمدهاي بين المللي ما افزايش مي يابد و به ثروت ملت افزوده مي شود.

وي اضافه كرد: علاوه بر صادرات غيرنفتي هر چقدر نفت و گاز فروخته شود در زيرساخت ها و پيشرفت بيشتر كشور خرج مي شود .

رئيس جمهور ادامه داد: در ابتداي دولت نهم نسبت صادرات به واردات به 7 دهم رسيد يعني شش و 8 دهم ميليارد دلار صادرات در برابر 7 و 36 صدم ميليارد دلار واردات ؛ به عبارت يك به پنج.

رئيس جمهور گفت: هميشه برابر كردن صادرات و واردات و جلو انداختن صادرات از آرزوهاي مديران كشور بوده كه با همت ، عزم و بسيج ملي ، اين اتفاق افتاد و پارسال 46 ميليارد دلار صادرات غيرنفتي در برابر كمتر از60 ميليارد دلار واردات محقق شد يعني نسبت يك به پنج به نسبت سه به چهار تبديل شد.

احمدي نژاد افزود:امسال اين رقم ها مساوي مي شود و به عبارت ديگر هر چقدر وارد كنيم همان قدر محصول ايراني صادر مي كينم .

وي گفت:اين اعداد نشان مي دهد اقتصاد كشور در درون خود مي چرخد و نياز نيست از درآمدهاي نفتي استفاده كنيم بلكه اين درآمدها بايد براي بسترسازي تامين نيازهاي اساسي در طرح هاي عمراني از جمله مسكن مهر استفاده شود.

رئيس جمهور در ادامه سخنان خود در مراسم افتتاح 17 هزار و 500 واحد مسكن مهر و 575 كيلومتر راه شهري و روستايي در استان خراسان رضوي گفت: هم اكنون بيش از 85 تا 90 كشور دنيا دريافت كننده توليد ايراني هستند.

احمدي نژاد افزود: البته توليد ايراني بايد با كيفيت بسيار خوب ، مناسب و قيمت رقابتي عرضه شود.

* همه سالها سال توليد است

وي با بيان اينكه همه سالها سال توليد است ، گفت: البته امسال به دلايلي بر توليد ملي تاكيد شده و دولت نيز در اين باره دو برنامه مشخص را تنظيم كرده است.

رئيس جمهور گفت: كارهايي مانند مسكن مهر در حمايت از توليد و توليد مسكن نيز نوعي كار است و مسكن بيش از 160 صنعت را فعال مي كند.

احمدي نژاد افزود: دولت علاوه بر كارهايي كه قبلاً انجام مي داد مي خواهد امسال دو بخش مشخص را مورد تاكيد بيشتري قرار دهد كه يكي از اين بخش ها ، كشاورزي است و استان خراسان رضوي نيز به لحاظ كشاورزي جز استانهاي بسيار خوب كشور است.

وي گفت: حدود 4 دهه است كه برنامه ريزان كشور بر اين باورند كه ظرفيت توليد كشاورزي تقريباً پر شده است و امكان گسترش ندارد ، همچنين ارزش افزوده در بخش كشاورزي پايين است و سرمايه گذاري در آن به صرفه نيست.

رئيس جمهور افزود: همين باورها موجب شده است كه سرمايه هاي اصلي كشور به ساير بخش هاي اقتصادي اختصاص يابد و در دوره اي 10 تا 12 ساله دلارهاي 7 توماني به ساير بخش ها رفت و كشاورزي تقريباً محروم ماند.

احمدي نژاد با اشاره به اينكه براي هر كار بزرگي نيازمند حركت عمومي ملت هستيم گفت: مي خواهيم ارزيابي كنيم كه آيا بخش كشاورزي زمينه گسترش ، سودآوري و اشتغالزايي را دارد يا خير؟

وي گفت: كشاورزي به زمين ، آب ، نيروي انساني و منابع مالي نياز دارد و اكنون وسعت ايران 184 ميليون هكتار است كه بخشي از آن آبي و 25 ميليون هكتار از آن هم كوير است.

رئيس جمهور با بيان اينكه حدود 100 ميليون هكتار مراتع، جنگل ها و دامنه با شيب تند كوه هاست، گفت: 36 ميليون هكتار زمين قابل كشت در ايران وجود دارد كه حدود 18 ميليون آن كشت مي شود كه 8.5 ميليون هكتار آن آبي و 9.5 ميليون هكتار آن ديم است .

احمدي نژاد افزود: از زمين هايي كه به صورت ديم كشت مي شود سالي سه تا چهار ميليون هكتار آن آيش مي ماند يعني عملاً 13 تا 14 ميليون هكتار كشت مي شود كه 5 تا 6 ميليون هكتار آن ديم است يعني با كمترين بازدهي.

رئيس جمهور ادامه داد : 18 ميليون هكتار زمين قابل كشت دست نخورده است، پس زمين كم نداريم.

احمدي نژاد با بيان اينكه براي كشاورزي نياز به آب داريم گفت: اينكه مي گويند ايران كم آب و خشك است و نمي توان كشاورزي كرد؛ حرف درستي نيست چرا كه متوسط بارش سالانه كشور 250 ميليمتر است كه اگر آن را در وسعت ايران ضرب كنيم حدود 450 ميليارد مترمكعب در اين كشور كم آب، بارش داريم.

وي افزود: از اين مقدار حدود 100 ميليارد مترمكعب آن را استفاده مي كنيم كه شش ميليارد آن به عنوان آب آشاميدني و دو ميليارد آن در صنعت و حدود 92 ميليارد آن نيز در كشاورزي مصرف مي شود.

رئيس جمهور گفت: 90 ميليارد مترمكعب آب مصرف مي كنيم و در عوض امسال مي خواهيم حدود 118 ميليون تن محصول بگيريم؛ يعني به ازاي هر كيلو محصول كشاورزي، 800 تا 900 كيلو آب مصرف مي كنيم.

احمدي نژاد افزود: آب داريم اما از آن درست استفاده نمي كنيم كه بايد درست استفاده كنيم.

رئيس جمهور افزود : اگر براي توليد يك كيلوگرم محصول حداكثر 100 كيلو آب مصرف كنيم باز هم 90 درصد آب را هدر مي دهيم .

محمود احمدي نژاد تصريح كرد : بايد شيوه آبياري را درست كنيم ، اين كار مي شود ، اگر همين ميزان آب را در گلخانه مصرف كنيم 10 برابر ميزان كنوني محصول توليد مي شود .

وي گفت : ما مي گوييم 10 برابر پيشكش ، 3 برابر توليد كنيد ؛ با 300 ميليون تن محصول مي توانيد همه بازارهاي آسيا و اروپا را با محصولات خود پركنيد ، غذا نياز ثابت بشر است .

رئيس جمهور از پرداخت حدود 1500 ميليارد ريال يارانه براي تغيير شيوه هاي آبياري در سال 90 خبرداد و افزود : امسال اين ميزان را افزايش داديم و اگر لازم باشد باز هم افزايش خواهيم داد و براي تغيير شيوه آبياري تا 85 درصدآن هم كمك دولتي در قالب يارانه داديم .

احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه كشاورز هم بايد آگاه شود كه اگر شيوه آبياري را تغيير دهد ميزان محصول هم بالا مي رود، گفت : اين طور نيست كه آب نداشته باشيم ؛ آب را هدر مي دهيم.

وي با بيان اينكه در برخي مناطق مانند منطقه مركزي ايران آب كم داريم ، افزود :‌ دولت براي مهار همه آب هاي سطحي برنامه دارد اما دو سه طرح بزرگ ملي و فراملي هم داريم .

رئيس جمهور همچنين گفت : در آخرين سفر خود به تاجيكستان ميان سه رئيس جمهور ايران ، افغانستان و تاجيكستان تفاهم نامه اي براي انتقال آب تاجيكستان از مسير افغانستان به ايران امضا شد و در اين تفاهم نامه راه و برق و راه آهن هم هست .

وي افزود :‌ هر قدر بتوانيم آب مي آوريم ، 300 ميليون ، 400 ميليون ، 500 ميليون و اين براي خراسان است.

رئيس جمهور گفت:كارهاي دو طرح انتقال آب از درياي عمان و درياي مازندران انجام شده است و به زودي عمليات اجرايي آنها آغاز مي شود.

احمدي نژاد افزود: اين دو طرح براي تامين آب شش يا هفت استان واقع در حاشيه كوير از جمله جنوب خراسان رضوي ، خراسان جنوبي ، كرمان ، يزد ، اصفهان ، قم و سمنان اجرا خواهد شد گرچه در اين مناطق با آب كم بهترين ميوه ها از جمله پسته توليد مي شود.

وي ادامه داد: سراسر منطقه كوير مركزي علاوه بر معادني كه دارد مي تواند زير كشت پسته آن هم از بهترين رقم آن در دنيا برود.

رئيس جمهور ادامه داد: محصولي همچون زعفران را نيز كه نيازي به آبياري آنچناني ندارد نيز مي توان در اين مناطق كاشت و لازم نيست آب را با لوله از سد دوستي به اين زمين ها هدايت كنيم اما در زمين كشاورزي، آب تبخير شود.

احمدي نژاد تاكيد كرد: آب در كشور وجود دارد پس بايد آن را خوب مديريت كرد.

رئيس جمهور افزود: برخي عنوان مي كنند كه آب وجود دارد اما منابع در دسترس نيست كه من به آنها مي گويم آيا كشور پول ندارد؟
آ

احمدي نژاد گفت: اين موارد را مطرح مي كنيم كه همه مردم مسايل كلان كشور را بدانند تا در برنامه ريزي ها مشاركت كنند.

وي با طرح اين پرسش كه حجم اقتصاد ايران چقدر است، افزود:نقدينگي كشور350 هزار ميليارد تومان است كه ميان اقتصاددانان اختلاف وجود دارد به طوري كه وزارت اقتصاد معتقد است اين نقدينگي سالانه سه و نيم بار در چرخش است اما بانك مركزي اعلام كرده است اين نقدينگي چهار و 2 دهم بار در سال چرخش دارد.

رئيس جمهور ادامه داد: نقدينگي در كشور هرچقدر بيشتر چرخش داشته باشد معنايش اين است كه اقتصاد فعال تر است.

احمدي نژاد گفت: ما همان سه و نيم بار را درنظر مي گيريم كه در اين صورت اگر سه و نيم را در350 هزار ميليارد تومان ضرب كنيم رقم به دست آمده هزار و 250 هزار ميليارد تومانمي شود ، آيا اين رقم كوچكي است؟

رئيس جمهور افزود: اگر 3 تا 5 درصد اين رقم وارد بخش كشاورزي شود كه خواهم گفت چگونه مي توان اين كار را انجام داد انقلابي در اين بخش روي خواهد داد .

* اگر دكورهاي داخل منازل مردم را بفروشيم مي توانيم برخي كشورهاي اطراف را يك جا بخريم

احمدي نژاد با بيان اين كه نقدينگي خوبي در كشور وجود دارد گفت: اگر دكورهاي داخل منازل مردم را بفروشيم مي توانيم برخي كشورهاي اطراف را يك جا بخريم.

رئيس جمهور افزود: ان شاء الله همه مردم در رفاه باشند و هيچ وقت فقري در ايران و در هيچ جاي دنيا نباشد و همه در رفاه زندگي كنند.

احمدي نژاد گفت: اين كه 15 هزار ميليارد تومان وارد بخش كشاورزي شود چيزي نيست ؛ آيا اين براي اقتصاد ايران عددي است؟

رئيس جمهور افزود: بانك هاي كشور سالانه 100 تا 120 هزارميليارد تومان وام پرداخت مي كنند كه اگر 15 هزار ميليارد تومان وارد بخش كشاورزي شود طوري نمي شود.

رئيس جمهور افزود: دولت تصميم جديدي گرفت و در سال 90 ده درصد از منابع صندوق توسعه ملي به بخش كشاورزي اختصاص يافت.

احمدي نژاد گفت: سه هزار و 600 ميليارد تومان با سود صفر درصد به حساب بانك كشاورزي واريز و مقرر شد فقط براي بخش كشاورزي هزينه شود و قرار شد سه هزار و 600 ميليارد تومان نيز بانك كشاورزي اختصاص دهد كه در مجموع مي شود هفت هزار و 200 ميليارد تومان و اين رقم را بانك بايد با سود 6 تا 7 درصد فقط به بخش كشاورزي اختصاص دهد .

رئيس جمهور افزود: امسال نيز در بودجه پيش بيني كرديم كه انشاء الله نمايندگان محترم نيز تصويب كنند كه آن 10 درصد را به 25 درصد برسانيم به صورت ريالي.

* دولت نهم و دهم تنها دولتي است كه بخشي از درآمد نفت را ذخيره كرده است

احمدي نژاد گفت: ملت ايران در جريان باشد كه نخستين بار در تاريخ كشور دولت نهم و دهم بخشي از درآمد نفت را كنار گذاشته است.

رئيس جمهور افزود: همواره دولت ها در پنجاه شصت سال گذشته درآمد نفت هر سال را همان سال در بودجه خرج مي كردند.

احمدي نژاد گفت: اما ما از سال 89 بيست درصد را كنار گذاشتيم، سال 90 نيز 20 درصد را كنار گذاشتيم و امسال نيز 23 درصد را كنار خواهيم گذاشت و سال 92 اين رقم به 26 درصد خواهد رسيد.
رئيس جمهور افزود: در دو سال گذشته 35 ميليارددلار در صندوق توسعه ملي ذخيره شده كه مال ملت است.

احمدي نژاد ادامه داد: همواره نفت خرج و تمام مي شد اما حالا با اين همه طرح هاي بزرگي كه دولت اجرا كرده از جمله اجراي هدفمندي يارانه ها كه دولت پول در جيب ملت گذاشت بازهم 35 ميليارد دلار كنار گذاشته است و دعا كنيد تا پايان سال قيمت نفت همين جور بالا برود كه اين رقم به 55 ميليارد دلار خواهد رسيد.

احمدي نژاد افزود: از اين ذخيره قرار شده 25 درصد به بخش كشاورزي اختصاص يابد و اين رقم غير از پول هايي است كه بانك ها و مردم دارند.

رئيس جمهور گفت: پس منابع هست و پيش بيني هم شده است.

رئيس جمهور با بيان اينكه كشور نيروي انساني دارد، گفت: بايد اينها را كنار هم قرار دهيم و تصميمي بزرگ بگيريم كه دولت اين تصميم را گرفته است.

* دولت تصميم گرفته در سال 91، دو ميليون هكتار به زمين هاي آبي كشور اضافه كند

احمدي نژاد افزود: دولت تصميم گرفته است در سال 91 حداقل دو ميليون هكتار به زمين هاي آبي كشور اضافه كند كه اين شدني است.

وي گفت : در سال 85 وقتي عده اي ، با قيمت مسكن بازي كردند براي اينكه ناجوانمردانه ملت را تحت فشار قرار دهند و پول هاي بادآورده ببرند كه اميدواريم يك روزي كساني كه مسئولند به اين ها رسيدگي كنند.

احمدي نژاد افزود: در جلسه شوراي مسكن همان سال، گفتيم بايد يك دفعه مشكل مسكن حل شود از اين رو گفتيم كه يك ميليون مسكن بسازيم.

رئيس جمهور در ادامه افزود: گفتند اين كار شدني نيست و بايد 10 هزار واحد را كلنگ بزنيم تا جو آرام شود كه البته ما اعلام كرديم قصد نداريم جو را آرام كنيم بلكه مي خواهيم مشكل مردم حل شود.

احمدي نژاد گفت: كلنجار با اين موضوع دو سال طول كشيد و جمعي تصميم گرفتند پاي اين موضوع ايستادگي كنيم و حالا وزير مربوط گزارش مي دهد.

وي افزود: بيش از يك ميليون و 300 هزار خانه روستايي تاكنون ساخته و تحويل شده است و اين غير از مواردي است كه مردم خودشان پروانه مي گيرند و اقدام به ساخت و ساز مي كنند.

رئيس جمهور ادامه داد: يكي ديگر از مشكلات ما ساختارهاي اداري است به اين معنا كه يكي مي خواهد 10 هكتار زمين بگيرد و آباد كند كه بايد خودش و فرزندان و نوه هايش حتي كفش آهني بپوشند تا بتوانند مجوزها را اخذ كنند.

* بحث محيط زيست و بهداشت را هم به زودي درست مي كنيم

احمدي نژاد افزود: همچنين اگر كسي مي خواهد مرغداري و گاوداري احداث كند ،درمانده مي شود زيرا به قدري مقررات در مقررات نوشته شده است كه البته اينها را هم حل كرده ايم.

وي گفت: ستادي در هر استان و شهرستان تشكيل و اختيارات وزراي كشاورزي و نيرو را به استاندار و فرماندار داده شده است تا مواردي از جمله تشخيص زمين، واگذاري آن، تخصيص آب و مجوزها را بتوانند انجام دهند.

رئيس جمهور افزود: موضوع ديگر، محيط زيست و بهداشت است كه آنها را هم به زودي درست مي كنيم.

احمدي نژاد گفت : ضوابط بهداشتي و محيط زيستي با ممنوع كردن، دو گزينه متفاوت است ، مي شود ضوابط را رعايت كرد و ممنوعيت هم نباشد.

وي افزود: اين موضوع هم طي 7-8 روز آينده اختيار آن با استاندار مي شود.

رئيس جمهور گفت: از دو ميليون هكتار زمين قابل كشت در كشور140 هزار هكتار سهم استان خراسان رضوي است يعني تا 200 هزار هكتار مي توان واگذار و با آن حداقل 150 هزار شغل ثابت و توليد ايجاد كرد.

احمدي نژاد با تاكيد بر وجود تسهيلات ، زمين ، آب و نيروي انساني براي جهش در بخش كشاورزي افزود: واگذاري زمين هاي كشاورزي و فعاليت در اين زمينه مسابقه اي براي پيشرفت كشور است و استانداران ، فرمانداران و مديران بايد براي فعاليت در اين زمينه كمر همت ببندند.

وي با اشاره به پيامدهاي تراكم جمعيت در شهرها گفت: چرا سه ميليون نفر جمعيت در شهر مشهد مقدس جمع شده اند؟ البته اميدواريم روزي برسد كه همه عالم به مشهد مقدس متصل و همه جهان رضوي شوند و اين آرزوي ماست اما تراكم زياد در شهرها به معني مصرف بلاتوليد است.

رئيس جمهور افزود:با وضع كنوني به تدريج برخي مشاغل مانند خياطي و دوزندگي و صافكاري نيز بايد از شهرها بيرون بروند كه اگر امكانات زندگي مانند زمين ، مسكن و بهداشت در روستاها وجود داشته باشد بسيار مطلوب است زيرا هزينه زندگي در روستاها بسيار كمتر است.

وي گفت: چرا بايد مدام درآمدهاي حاصل از فروش نفت را براي اجراي طرح ها و خريد امكانات شهري هزينه كنيم؟ البته نمي گويم اين بد است شهر هم لازم داريم اما چقدر؟

رئيس جمهور با اشاره به سكونت حدود هشت ميليون و 300 هزار نفر در تهران افزود: اين تعداد جمعيت در ميان دود و آلودگي و ترافيك و در داخل خانه ها با اعصاب خرد زندگي مي كنند كه اين وضع بايد تغيير يابد.

احمدي نژاد گفت: در سرزمين پهناور ايران به وسعت بيش از يك ميليون و 840 هزار كيلومتر مربع ، همه مردم را در چند نقطه جمع كرده ايم و مستمر با فروش نفت هزينه مي كنيم كه اين بايد تغيير كند و يكي از راهكارها توسعه كشاورزي است.

رئيس جمهور با بيان اين كه ايران در دوره اي طولاني جزو صادر كنندگان محصولات كشاورزي بوده است افزود: اكنون همه كشورهاي اطراف ما به ويژه در شمال كشور سالانه هفت تا10 ميليارد دلار محصولات كشاورزي ما را با قيمت هاي بالا مي توانند خريداري كنند و هر چه توليد كنيم نياز دارند پس مي توان در كشاورزي با جهش در توليد و ايجاد اشتغال پيشرفت كرد.

رئيس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم افتتاحيه 17500 واحد مسكوني و 575 كيلومتر راه شهري و روستايي در استان خراسان رضوي با اشاره به وضع صنعت در كشور گفت : پايه صنعت را غلط گذاشتند ، صنعت مونتاژ و صنعت خودمان رشد نكرد و بعد از انقلاب هم كه بدعادت شدند و همه براي كار توليدي به بيت المال چسبيدند و صنعت معتاد به كمك هاي دولت شد كه بايد اين ساختار را اصلاح كنيم .

محمود احمدي نژاد افزود : در صنعت هم برنامه ريزي شده و ساختاري شكل گرفته است ، بايد جهش كنيم، بايد صادرات ما به 70 يا 80 ميليارد دلار برسد و از واردات ما جلو بزند ، جنس هايي از اين طرف و آن طرف دنيا مي آورند و آدم حس مي كند به شخصيتش توهين شده است .

وي با بيان اينكه يك نمونه از صنعت ايراني صنايع دستي است و قاطعانه مي گويم بهترين و فناورانه ترين صنايع دستي دنيا مال ماست، گفت: مي توانيم بهترين خودروها را هم بسازيم ، مقداري محدوديت بر كارخانه ها اعمال شد كه استانداردها را رعايت كنند چقدر خودروها خوب شد ، همه فكر مي كردند ملت ايران تا آخر عمر بايد از ماشين هاي از رده خارج بيگانه ها استفاده كند.

احمدي نژاد تصريح كرد : نسلي كه ماهواره مي فرستد و در هسته اي و سلول هاي بنيادي و نانو و بيو تكنولوژي در رده هاي بالاي دنيا قرار گرفته نمي تواند راديو و صبط صوت بسازد؟

رئيس جمهور افزود : امروز نام ايران نام خوشايندي براي ملت هاست و ملت ها بخاطر فرهنگ و ايستادگي ملت ايران به اين ملت علاقمندند .

احمدي نژاد تصريح كرد : بايد جهش كنيم و توليدات خود را به بازارهاي دنيا بفرستيم و اين شدني و نيازمند همت ملي است ، نبايد كسي به فكر خودش باشد ، اينكه هر كس فقط به فكر خود باشد فرهنگ تحميلي استعمارگران است ، ما ملت بزرگ و پيوسته ايم ، چطور در طول تاريخ استعمار گران را از كشور رانديم.

وي گفت : انجمن هاي خيريه ، هيئت ها و دسته هاي مذهبي كه در ايران است در هيچ جاي دنيا نيست .

رييس جمهور گفت : بايد در ساختن ايران همه دست به دست هم دهيم .

محمود احمدي نژاد افزود : همه ملت يكي است ، بايد همه تلاش كنند چرا كه از هيچ كس هيچ چيز نمي ماند ؛ جز كار نيك ، جز نيت نيك، خدمت به ديگران و عمل صالح همه رفتني است و روزي رابطه آدمي با همه اين عنوان ها قطع مي شود البته سود هم مي برند كه نوش جانشان اما بسازيد .

وي گفت :كسي كه 2 هزار هكتار را آباد مي كند حداقل هزار يا 2هزار نفر را مشغول كار مي كند و 2هزار خانوار نان مي خورند ، اما استاندار بايد توجه كند ، هر جا كه مي خواهد زمين واگذار كند همه جوانب را بررسي نمايد تا مانند قبل نشود كه 2هكتار 2هكتار دست مردم دهيد كه خرج توليد بالا رود ، بايد ساختار مديريتي را درست كنيم به گونه اي كه در زمين هاي وسيع كشت، داشت و برداشت ارزان شود و بتوان روي آن كار فني انجام داد .

وي افزود : در جايي كه 2هزار هكتار زمين توزيع مي كنيم بايد شهركي نيز در كنار آن براي زندگي كارگران، مدرسه و يا جايي براي سرمايه گذاران نيز در نظر گرفته شود .

احمدي نژاد در پايان ابراز اميدواري كرد : به بركت وجود امام رضا(ع) و همت والاي خراساني ها ، استان خراسان رضوي در طرح توليد ملي نيز مانند خيلي از بخش هاي استان ، پيشقراول و ممتاز شود.

/ع2

شنبه|ا|19|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن