تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821299815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسيني به مهر خبر داد:دو هزار ماموريت امدادي در خراسان جنوبي انجام شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حسيني به مهر خبر داد:دو هزار ماموريت امدادي در خراسان جنوبي انجام شد
دو هزار ماموريت امدادي در خراسان جنوبي انجام شد
بيرجند - خبرگزاري مهر: مدير مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند گفت: در طرح امدادنوروزي بيش از دو هزار ماموريت امدادي در اين استان انجام شد.

سيدمحمد رضا حسيني در گفتگو با مهر، تعداد كل ماموريت انجام شده توسط اورژانس 115 در طرح امداد نوروزي را دو هزار و 440 ماموريت اعلام كرد و اظهار داشت: از اين تعداد دو هزار و 140 ماموريت غيرتصادفي و 301 مورد ماموريت تصادفي بوده است.

وي با بيان اينكه ماموريت هاي امدادي در اين طرح به سه نوع شهري، جاده اي و بين مراكز درماني انجام شده است، تصريح كرد: از تعداد ماموريت انجام شده در ايام نوروز يك هزار و 34 مورد ماموريت شهري، يك هزار و 336 مورد جاده اي و 70 ماموريت بين مراكز درماني بوده است.

6.2 دقيقه زمان رسيدن نيروهاي امدادي به محل حادثه

مدير مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند ميانگين زمان رسيدن به محل حادثه در اين استان طي ايام نوروز را 6.2 دقيقه عنوان كرد و بيان داشت: از اين رقم 3.9 دقيقه ميانگين زمان رسيدن به محل حادثه شهري و 7.9 دقيقه جاده اي به ثبت رسيده است.

وي تعداد آمبولانس هاي مستقر در پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي استان در نوروز 91 را 53 آمبولانس برشمرد و بيان كرد: از اين تعداد 10 دستگاه آمبولانس پشتيبان مستقر در ستاد مركزي حوادث اين استان فعال بوده است.

حسيني با بيان اينكه تعداد پايگاه هاي اورژانس سرويس دهنده در ايام نوروز 43 باب بوده است، اظهار داشت: در اين ايام 9 پايگاه شهري و 34 پايگاه جاده اي به صورت آماده باش و مستقر بوده و به مسافران نوروزي سرويس دهي كرده اند.

وي با بيان اينكه شش نقطه استقرار اين پايگاه ها به صورت كمپ امدادي مشترك با همكاري ساير يگانهاي امدادي از جمله هلال احمر و پليس راه تعيين شده است، افزود: بيشترين تعداد حوادث ويژه به ترتيب در محور نهبندان(هفت مورد)، فردوس - بشرويه(شش مورد)، بيرجند- قاين(شش مورد)، سربيشه(سه مورد)، شهرستان بيرجند(سه مورد) و درميان(يك مورد) بوده است.

حسيني به آماده باش شش بيمارستان استان در طرح امداد نوروزي براي ارائه خدمات فوري به مصدومان اشاره كرد و گفت: طي اين ايام نيروهاي فعال در اين طرح 350 نفر بوده است.

وي در خصوص نحوه اجراي طرح امداد نوروزي تصريح كرد: طي اين طرح 26 حادثه ويژه ترافيكي و 360 مورد اعزام مصدودم به بيمارستان حادث شده است.

فاصله 30 كيلومتري پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي در استان

مدير مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند فواصل هر پايگاه امداد و نجات جاده اي در اين استان را 30 كيلومتر را ذكر كرد و افزود: طرح ويژه امداد نوروزي در اين استان 100 درصد حوادث جاده هاي اصلي استان را پوشش داده است.

به گفته وي عليرغم افزايش شديد بار ترافيكي جاده ها در نوروز آمار مجروحين نسبت به ميانگين سالانه به شدت كاهش يافته كه نشان دهنده رعايت اصول رانندگي و اعمال نظارت موثر در اين ايام است.

وي استقرار در حاشيه جاده ها و نقاط حادثه خيز جهت تامين آرامش رواني مسافران، اعمال نظارت ويژه بر ارائه خدمات فوريت هاي پزشكي طي طرح، تجهيز پايگاه هاي اورژانس شهرستانها به سيستم ضبط مكالمات، تشكيل تيمهاي نظارت بر عملكرد پايگاه هاي اورژانس 115 و بازديد دوره اي و منظم از پايگاه ها، تجهيز 38 آمبولانس به واحدهاي مراقبت هاي ويژه سيار و اطلاع رساني از طريق وسايل ارتباط جمعي را از مهمترين اقدامات انجام شده در اين طرح برشمرد.

حسيني از آماده باش دائمي و استقرار اين پايگاه ها در حاشيه جاده ها و نقاط حادثه خيز استان خبر داد و گفت: اين پايگاه ها از ساعت هشت تا 20 شب جهت امداد رساني سريع به مصدومان احتمالي و همچنين يادآوري مخاطرات سفر و ايجاد آرامش رواني براي مسافرين نوروزي فعال بوده است.

مدير مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند در پايان يادآور شد: طرح ويژه امداد نوروزي از 25 اسفند ماه 90 آغاز و تا پايان 15 فروردين ماه جاري ادامه داشته است.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|17|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن