تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816362837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اصفهاني‌ها ميزباني شايسته براي مسافران نوروزي؛ اقامت بيش از 4 ميليون مسافر نوروزي در استان اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: اصفهاني‌ها ميزباني شايسته براي مسافران نوروزي؛ اقامت بيش از 4 ميليون مسافر نوروزي در استان اصفهان
تعطيلات نوروزي فرصت بسيار خوبي است تا خانواده‌ها پس از يكسال كار و تلاش بتوانند در هواي بهاري نخستين روزهاي سال كوله بار سفر ببندند و عازم نقاط مختلف كشور شوند. جاذبه‌هاي گردشگري ايران از شمال تا جنوب و شرق و غرب و مركز كشور به قدري متنوع است كه هر گوشه و كنار اين كشور مي‌تواند ميزبان خوبي براي خانواده‌هاي ايراني باشد. مسافران نوروزي در روزهاي زيباي سال 91 نيز همچون سال‌هاي گذشته با هدف بازديد از اماكن مذهبي، تاريخي و جاذبه‌هاي طبيعي و ديدار با خانواده‌هاي خود عازم مناطق مختلف كشور شدند. در اين ميان شهر تاريخي و فرهنگي اصفهان همچون سال‌هاي گذشته ميزبان مسافران زيادي از شهرهاي مختلف كشور بود. مسافراني كه از نقاط مختلف كشور با طي كردن مسيرهاي دور و نزديك به ديار نصف جهان آمدند تا ضمن بازديد از جاذبه‌هاي متنوع تاريخي، طبيعي و فرهنگي اين شهر لحظات خوش را در كنار رودخانه هميشه زنده زاينده رود سپري كنند. استان اصفهان با قرارگيري در مسير گردشگري كشور، داشتن آب و هواي معتدل و برخورداري از جاذبه‌هاي تاريخي و گردشگري بي‌شمار و صنايع دستي و سوغات متنوع، از نعمت مردمي مهمان نواز و خونگرم بهره‌مند است. عواملي از اين دست باعث تبديل اصفهان به يكي از مقاصد مهم گردشگري كشور شده به طوري كه مسافران نوروزي اگر به قصد مسافرت به شهرها و روستاهاي تاريخي استان اصفهان و به ويژه شهر اصفهان راهي اين ديار نشوند، در مسير خود به سمت شهرهاي جنوبي يا شمالي كشور اقامتي هرچند كوتاه در اين منطقه خوش آب و هوا و ديدني كشور خواهند داشت. در نوروز امسال برودت هوا و بارش نزولات آسماني در برخي استان‌هاي شمالي و غربي باعث شد مسافران راهي مناطق مركزي و جنوبي كشور شوند. آب و هواي معتدل اصفهان نسبت به ديگر مناطق كشور در كنار جاري بودن رودخانه زيباي زاينده رود باعث جذب گردشگران بيشتري در نوروز امسال به شهر گنبد‌هاي فيروزه‌اي شد.
سفرهاي نوروزي امسال نيز مانند سال‌هاي ديگر از روزهاي 25 اسفند ماه آغاز شد و تا روز سيزدهم فروردين همچنان ادامه داشت كه با توجه به آمارهاي اعلام شده از سوي ستاد تسهيلات سفرهاي كشور، مسافرت‌هاي نوروزي امسال از رشد خوبي نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بود. با اين وجود بايد توجه داشت كه آنچه امروز علت توجه كشورهاي جهان به گردشگري و رقابت كشورها براي جذب بيشتر گردشگران است، در كنار معرفي فرهنگ و ميراث تاريخي كشورها، كسب درآمد و نتايج اقتصادي از اين صنعت پاك با ظرفيت‌هاي بالا مي‌باشد گرچه هنوز گردشگري داخلي دوران جواني خود را سپري مي‌كند و اين مهم چندان مورد توجه قرار نگرفته اما دستيابي به درآمدهاي بخش گردشگري جزو اهداف اجتناب ناپذير توسعه پايدار است.
گرچه در پايان تعطيلات نوروز رقابت شهرها و استان‌هاي مختلف كشور براي بدست آوردند رتبه برتر گردشگري موجب ارائه آمارهاي متفاوت و گاهي متناقض با يكديگر در هر سال شده اما شايد بتوان از لا به لاي صبحت‌هاي فعالان بخش‌هاي گردشگري و خدماتي شهرها به ويژه بخش‌هايي كه خدمات مستقيمي به مسافران نوروزي ارائه مي‌دهند از وضعيت مسافران نوروزي در اين ايام تا حدود زيادي مطلع شد.
افزايش 60 درصدي مسافران نوروزي استان اصفهان
در اين خصوص قائم مقام ستاد دايمي تسهيلات سفرهاي استان اعلام كرد: از 25 اسفند تا 13 فروردين ماه، چهار ميليون و 314 هزار و 979 نفر در استان اصفهان اقامت داشتند.
سيد جمال الدين صمصام شريعت با اعلام اين خبر گفت: از 25 اسفند تا 13 فرودين ماه، 21 ميليون و 589 هزار و 475 مسافر و گردشگر نوروزي وارد اصفهان شدند كه از اين تعداد چهار ميليون و 314 هزار و 979 نفر در استان اقامت داشتند.
قائم مقام ستاد دايمي تسهيلات سفرهاي استان افزود: اين آمار حاكي از افزايش 60 درصدي ميزان مسافران نوروزي ورودي به استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.
صمصام شريعت ميزان مسافران ورودي به اصفهان را در مدت مشابه سال گذشته، حدود 13 ميليون و 500 هزار نفر اعلام كرد.

وي به استقبال بالاي مسافران نوروزي از جاذبه‌هاي گردشگري استان نيز اشاره كرد و گفت: در اين مدت پنج ميليون و 155 هزار و 600 نفر از اماكن تاريخي بازديد كرده‌اند.
يكي از مهمترين نيازهاي توسعه بخش گردشگري، توجه به زيرساخت‌هاي مورد نياز اين بخش مي‌باشد. خوشبختانه در نوروز امسال همچون سال‌هاي قبل، شاهد همكاري و تلاش‌هاي بي‌دريغ شهرداري اصفهان و ساير دستگاه‌هاي خدماتي براي رفاه حال مسافران نوروزي بوديم اما بايد گفت متأسفانه شهر فرهنگي و تاريخي اصفهان هنوز از داشتن كمپينگ گردشگري محروم است به علاوه ظرفيت ده هزار نفري هتل‌ها و مهمانپذيران اين شهر جوابگوي نياز اصفهان نيست و اين وضعيت باعث شده شهر اصفهان نتواند از ظرفيت‌هاي گردشگري خود به نحو شايسته‌اي استفاده كند.
* تكميل ظرفيت مهمان پذيران اصفهان در هفته نخست تعطيلات نوروزي
رئيس اتحاديه مهمان پذيران استان اصفهان اظهار داشت: در هفته نخست تعطيلات نوروزي ظرفيت كامل مهمان پذيران اصفهان تكميل شد ولي با توجه به بحث منازل مسكوني استيجاري و تسهيلات اسكان مسافران از سوي آموزش و پرورش و تربيت بدني در هفته دوم تعطيلات در مجموع 70 درصد ظرفيت مهمان پذيرها در اصفهان اشغال شد.
محمد مهدي ضيايي گفت: امسال ظرفيت اشغال مهمان پذيرها از سوي مسافران نوروزي حدود 30 تا 35 درصد نسبت به سال گذشته در اصفهان افزايش داشت.
رئيس اتحاديه مهمان پذيران استان اصفهان با تاكيد براين كه در سال جديد مهمان پذيرها در استان اصفهان، افزايش قيمتي نداشتند، بيان داشت: با توجه به تورم و گراني موجود مدت اقامت مسافران از 5 روز به 2 تا يك و نيم روز كاهش يافته است.
30 درصد مسافران نوروزي از منازل مسكوني استيجاري استفاده كردند
رئيس اتحاديه مسكن استان اصفهان نيز اظهار داشت: نوروز امسال حدود 30 درصد مسافران در اصفهان، از منازل مسكوني استيجاري استفاده كردند.

رسول جهانگيري با اشاره به شناسايي 10 هزار واحد مسكوني استيجاري از طريق 100 واحد صنفي براي استفاده مسافران نوروزي، اظهار داشت: با توجه به سياست ستاد اسكان بر محدود شدن و حذف چادر خوابي مسافران، حدود كمتر از 5 درصد چادر خوابي در اصفهان مشاهده شد.
وي با بيان اينكه امسال سامان دهي منازل استيجاري در اصفهان توسط اتحاديه مشاوران املاك انجام شد، افزود: امسال كيوسك‌هاي ستاد هدايت اتحاديه در مبادي ورودي شهر، مسافران را راهنمايي كرده و از فعاليت كليد به دستان در شهر جلوگيري شد.
رئيس اتحاديه مسكن استان اصفهان، اضافه كرد: بيش از 2 ميليون مسافر به اصفهان پس از تكميل ظرفيت پذيرش هتل‌ها و مهمان‌پذيرها از طريق كرايه منازل استيجاري در كنار ظرفيت پذيرش آموزش و پرورش اسكان يافتند.
وي استقبال مسافران از منازل استيجاري در اصفهان را بسيار خوب توصيف كرد، بيان داشت: در ايام پيك مسافر با توجه به سرويس دهي مطلوب و مبلمان منازل استيجاري 95 درصد منازل از سوي مسافران اجاره شد.
جهانگيري با بيان اين كه سال گذشته 6 هزار واحد مسكوني در اختيار مسافران نوروزي قرار گرفت كه امسال به 10 هزار واحد استيجاري افزايش يافت، تصريح كرد: كرايه منازل استيجاري علاوه بر ايجاد امنيت به ثبت ساير مشخصات از جمله، مشخصات مالك، شخص اجاره‌كننده و مدت اقامت مسافران پرداخت.
جابجايي يك ميليون مسافر با ناوگان حمل و نقل جاده‌اي در ايام نوروز
مدير كل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان اصفهان گفت: حدود يك ميليون مسافر طي 60 هزار سفر در هفده روز اول طرح مسافرين نوروزي با ناوگان حمل و نقل عمومي جابجا شدند.
حسين علي شمعانيان با اشاره به اينكه از اين تعداد سفر، بيش از 12 هزار مسافر در 280 سفر، مربوط به طرح راهيان نور بود، اظهار داشت: در اين مدت نزديك به 60 هزار قطعه بليت نوروزي توسط شركت‌هاي حمل و نقل مسافربري استان پيش فروش شد كه از اين تعداد بيش از 52 هزار بليت به صورت حضوري و نزديك 7 هزار بليت به صورت اينترنتي به فروش رسيد.

مدير كل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان اصفهان همچنين از رشد 2 درصدي سفر و مسافر با ناوگان حمل و نقل جاده‌اي خبر داد و افزود: بيشترين جابجايي مربوط به استان‌هاي خراسان رضوي و شهرهاي جنوبي كشور بوده است.
جابجايي 850 هزار مسافر نوروزي از طريق پايانه‌هاي شهر
همچنين مديرعامل سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهرداري اصفهان اعلام كرد: حدود 850 هزارمسافر در ايام نوروز از طريق پايانه‌هاي شهر اصفهان جابه جا شدند.
سيد جلال هاشمي نژاد با بيان اينكه در اين ايام 150 هزار و 914 مسافر از طريق 11 هزار و 474 سرويس در داخل استان اصفهان مسافرت كرده اند، افزود: همچنين 283 هزار و 819 مسافر برون استاني نيز از طريق 14 هزار و 41 سرويس به خارج از استان اصفهان جابه جا شدند.
مديرعامل سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهر اصفهان تصريح كرد: در ايام نوروز بيش از 380 هزار مسافر در هتل‌هاي پايانه‌هاي شهر اصفهان اسكان يافتند.
فروش اجناس ايراني در اماكن تاريخي اصفهان
رئيس اتحاديه صنايع دستي استان اصفهان هم با ابراز رضايت از وضعيت فروش صنايع دستي در بازار اصفهان در ايام نوروز امسال خاطرنشان كرد: امسال، سالي است كه با اطمينان مي‌توانيم بگويم در اماكن تاريخي فقط اجناس ايراني فروش رفت و خوشبختانه با وجود فروش اجناس ايراني ولي مغازه‌داران ميدان نقش جهان از فروش ابراز رضايت مي‌كنند.
غلامعلي فيض‌اللهي افزود: امسال با همكاري‌هاي صورت گرفته، امكانات خوبي جهت بازرسي مغازه‌‌هاي صنايع دستي در اماكن تاريخي مهيا شد و حتي بازرسان ما براي اطلاع يافتن از قيمت صنايع دستي و جلوگيري از گران فروشي وارد گفت و شنود مستقيم با مسافران شدند.
رئيس اتحاديه صنايع دستي اصفهان اذعان داشت: در ايام تنها 8 مغازه به علت تخلف اخطار گرفتند كه اقدام به رفع تخلف نمودند و يك مغازه نيز به دليل فروش جنس تقلبي پلمپ شد كه آن نيز پس از جمع آوري اجناس خارجي خود از بازار، فك پلمپ شد و به كار خود ادامه داد.
وي خاطر‌نشان كرد: البته فعاليت ما فقط در اماكن تاريخي متمركز شده بود چون طبق مصوبه هيئت دولت فقط وظيفه حراست از فروش صنايع دستي ايراني را در اماكن تاريخي داشتيم و متاسفانه در حوزه فروش اجناس خارجي در اماكن غير تاريخي بر عهده ما نبود و همچنان شاهد فروش صنايع دستي خارجي در اين اماكن بوديم.
دسترسي به امكانات و خدمات مناسب فرهنگي، تفريحي و اقامتي در تعطيلات مي‌تواند اوقات خوشي را براي مسافران فراهم سازد تا خانواده‌ها بتوانند بيشترين استفاده را از تعطيلات خود برده و با رضايت خاطر به شهر و ديار خود برگردند. تلاش براي جلب رضايت مسافران، بهترين تبليغ براي جذب گردشگران بيشتر در هر سال و كمك به اقتصاد و پويايي شهر است. خوشبختانه اصفهان توانسته به يمن جاذبه‌هاي بي‌شمار و متنوع گردشگري جايگاه خود را به عنوان يكي از مقاصد گردشگري كشور تثبيت كند اين درحالي است كه هر ساله تلاش‌هاي زيادي براي حفظ اين جايگاه از سوي مسئولان و مردم اصفهان صورت مي‌گيرد با اين حال هنوز هم كمبود مراكز اقامتي و تفريحي به نسبت ظرفيت‌هاي شهر اصفهان محسوس است كه توجه بيشتر متوليان امر براي رفع اين كمبودها و رونق گردشگري را مي‌طلبد.
نمره 18 مسافران نوروزي به عملكرد ستاد تسهيلات سفر شهر اصفهان
خوشبختانه امسال هم مثل سال‌هاي قبل مسافران نوروزي با رضايت خاطر از اصفهان به شهرهاي خود بازگشتند كه نظرسنجي‌هاي به عمل آمده از مسافران نوروزي گواه اين مدعاست. در همين رابطه مسوول كميته اطلاع رساني ستاد تسهيلات سفر شهر اصفهان اعلام كرد: مسافران نوروزي در نظرسنجي اين كميته در محل‌هاي اسكان، سطح شهر و اماكن تاريخي به عملكرد ستاد تسهيلات سفر شهر اصفهان نمره 18 دادند.
اصغر آذربايجاني افزود: درصد قابل توجهي از مسافران از ارايه خدمات ستاد تسهيلات سفر شهر اصفهان بويژه در حوزه هدايت و اسكان ابراز رضايت كردند.
*از 25 اسفند تا 13 فروردين ماه، 21 ميليون و 589 هزار و 475 مسافر و گردشگر نوروزي وارد اصفهان شدند كه از اين تعداد چهار ميليون و 314 هزار و 979 نفر در استان اقامت داشتند
*در اين مدت پنج ميليون و 515 هزار و 600 نفر از اماكن تاريخي بازديد كردند
*اگرچه اصفهان توانسته به يمن جاذبه‌هاي بي‌شمار و متنوع گردشگري جايگاه خود را به عنوان يكي از مقاصد گردشگري كشور تثبيت كند با اين حال هنوز هم كمبود مراكز اقامتي و تفريحي به نسبت ظرفيت‌هاي شهر اصفهان محسوس است كه توجه بيشتر متوليان امر براي رفع اين كمبودها و رونق گردشگري را مي‌طلبد
*درصد قابل توجهي از مسافران از ارايه خدمات ستاد تسهيلات سفر شهر اصفهان بويژه در حوزه هدايت و اسكان ابراز رضايت كردند

چهارشنبه|ا|16|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن