تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821200533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در صحن علني مجلس؛ برخي مواد لايحه جامع منابع طبيعي و آبخيزداري كشور تصويب شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: در صحن علني مجلس؛ برخي مواد لايحه جامع منابع طبيعي و آبخيزداري كشور تصويب شد
در ادامه بررسي لايحه جامع منابع طبيعي و آبخيزداري كشور توسط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مواد 2 ، 3 ، 4 ، 5 و 6 اين لايحه از تصويب نمايندگان گذشت.
ايلنا: در ادامه بررسي لايحه جامع منابع طبيعي و آبخيزداري كشور توسط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مواد ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ اين لايحه از تصويب نمايندگان گذشت.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا، در بررسي ماده ۳ ، جمشيد انصاري نماينده زنجان پيشنهاد حذف عبارت «توسط طراحان تدوين شود» را ارائه كرد و گفت: اين عبارت ابهام دارد و در واقع در تدوين هر سندي يك گروهي وجود دارد كه آن را طراحي مي‌كنند و پيشنهاد مي‌كنم اين عبارت براي رفع ابهام حذف شود.

لاريجاني در واكنش به اين پيشنهاد گفت: پيشنهاد شما متين است و حذف اين عبارت آن را شفاف‌تر مي‌كند.

سپس اين پيشنهاد به راي گذاشته شد كه توسط نمايندگان تصويب شد.

پس از آن ماده ۳ كه شامل ۹۶ بند بود قرائت شد و با ۱۳۶ راي موافق به تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي رسيد.

در ادامه جلسه ثروتي نماينده بجنورد پيشنهاد مسكوت ماندن لايحه منابع طبيعي و آبخيزداري را به مدت سه ماه مطرح كرد و گفت: به دليل كم بودن فرصت بررسي و همچنين طرح‌ها و لوايح ضروري ديگر پيشنهادمي كنم كه اين لايحه مسكوت بماند و مجلس نهم ادامه آن را بررسي كند.

سپس يوسف‌نژاد نماينده ساري در مخالفت با اين پيشنهاد گفت: اين بحث اشتباهي است و مغاير با آيين نامه است. چرا كه مجلس آينده به هيچ وجه نمي‌تواند كار نيمه تمام مجلس قبل را ادامه دهد و در واقع بايد از ابتدا لايحه را بررسي كند.

پس از صحبت مخالف پيشنهاد مسكوت ماندن به راي گذاشته شد كه تصويب نشد.

در بررسي ماده ۴ خليل حيات مقدم نماينده مردم ماهشهر پيشنهاد حذف ماده ۴ را داد و گفت: وظايفي كه در ماده ۴ پيش بيني شده است در واقع تشكيل يك شوراي بدون ساختار است. ما چقدر بايد شورا ايجاد كنيم. شورا در اينجا يك بحث اضافي است و وقتي سازمان داريم شورا نبايد داشته باشيم. چرا كه شورا براي سازمان تعيين تكليف مي‌كند.

كميسيون در واكنش به پيشنهاد حذف ماده ۴ گفت: اگر به بند ۹۵ ماده ۳ دقت مي‌كرديد متوجه مي‌شديد كه آنجا براي ايجاد اين شورا يك تعريفي آورديم و در واقع ماده ۳ به تصويب رسيد و اگر ماده ۴ حذف شود بند ۹۵ ماده ۳ بدون تكليف مي‌شود.

پس از اظهار نظر سخنگوي كميسيون پيشنهاد به راي گذاشته شد كه به تصويب نرسيد.

در ادامه ماده ۴ و تبصره آن به راي گذاشته شد كه با ۱۱۶ راي موافق از تصويب نمايندگان گذشت.

ماده ۵ و ماده ۶ لايحه جامع منابع طبيعي و آبخيزداري كشور نيز بدون اظهار نظر موافق و مخالف قرائت شد و به تصويب نمايندگان مجلس رسيد.

پايان پيام

چهارشنبه|ا|16|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن