تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816719589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لرستان در سال 1390/ حركت به سمت قله هاي توسعه و پيشرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: لرستان در سال 1390/ حركت به سمت قله هاي توسعه و پيشرفت
خرم آباد - سال 1390 براي لرستان به واقع سالي جهادي و پر بركت بود، سالي كه با درايت مقام معظم رهبري جهاد اقتصادي نام گرفت تا كشور در سايه تلاشي جهادگونه قله هاي رفيع توسعه را در عرصه هاي مختلف فتح كرده و شاهد اعتلاي بيش از پيش نام ايران اسلامي در عرصه هاي ملي و بين المللي باشيم.


به گزارش ايرنا، در اين ميان استان لرستان نيز در سايه مديريتي علمي، هدفمند و موثر و با نهادينه كردن فرهنگ همدلي و وفاق در عرصه كار جمعي و گروهي، شاهد موفقيت ها و پيشرفت هاي چشمگيري در عرصه هاي مختلف به ويژه در حوزه تامين و توسعه زيرساخت هاي لازم براي توسعه اي متوازن و همه جانبه بود.

اجراي چندين طرح مهم عمراني و زيربنايي شامل راه آهن، آزادراه، مهار آب هاي سطحي براي توسعه كشاورزي، رونق اقتصادي، تامين انرژي پايدار و ايجاد اشتغال و فرصت هاي شغلي مولد و پايدار از جمله مهم ترين توفيقات و دستاوردهاي كار و تلاش جهادي در سال 90 براي استان لرستان بود.

يكي از مهم ترين اتفاقات استان لرستان در سال 1390 كه مي توان از آن به عنوان نقطه عطف توسعه و پيشرفت لرستان ياد كرد، انجام سه سفر رييس جمهوري اسلامي ايران به استان لرستان بود كه در اين سفرها، زمينه هاي لازم براي اجراي طرح هاي مهم عمراني و زيربنايي در لرستان و همچنين تامين و جذب اعتبارات مناسبي براي توسعه و رفع محروميت هاي مزمن و بجاي مانده از گذشته در اين استان فراهم شود.

آغاز عمليات اجرايي سه طرح ملي و عمراني زيربنايي راه آهن دورود – خرم آباد – انديمشك، راه آهن دورود – بروجرد – غرب كشور و آزاد راه خرم آباد – اراك از جمله طرح هاي بزرگي بودند كه در سال 1390 با حضور دكتر احمدي نژاد در اقدامي تاريخي و نادر براي استان لرستان رقم خورد.

اين طرح ها كه جملگي از مصوبات سومين سفر هيات دولت به لرستان محسوب مي شوند، در كمترين زمان ممكن پس از تصويب با حضور قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا به عنوان مجري طرح و با دستان رييس جمهور عملياتي شدند تا مردم لرستان شاهد تحقق يكي از مهم ترين مطالبات و خواسته هاي ديرين خود در زمينه رشد و توسعه استان باشند.

طرح هايي كه در دهه هاي اخير به يكي از مطالبات رويايي مردم لرستان مبدل شده بودند و در سال 1390 با كاري جهادي و تلاش و كوششي مستمر و هدفمند، منجر به تحقق اين مطالبات و گشوده شدن افق هاي روشن و جديدي در چشم انداز توسعه و پيشرفت اين استان شد.

در سال 1390 اقدامات بي نظير و ركوردهاي مهمي در حوزه كار و تلاش براي عمران لرستان به ثبت رسيد كه همگي آنها نشاندهنده حجم وسيع و گسترده خدمات، برنامه ها و طرح هاي اجرايي استان و همچنين عنايت ويژه دولتمردان به اين استان به واسطه تلاش هاي مديران اجرايي است.

توجه جدي و مشخص براي طراحي و عملياتي كردن طرح ها و پروژه هاي بزرگ و موثر عمراني و زيربنايي، نگاهي كارآمد به انجام فعاليت هاي روزمره و طرح هاي كوچك همزمان با اجراي طرح هاي بزرگ عمراني و رفع مشكلات مردم در دوره هاي زماني كوتاه مدت، همگي از دستاوردهاي تلاش گسترده مديران اجرايي و دولتمردان در سال 90 براي لرستان است.

تاكيد جدي و مستمر مديريت ارشد اجرايي استان لرستان بر كار برنامه ريزي شده مبتني بر اصول علمي و كارشناسي يكي از دغدغه هاي اصلي در زمينه فعاليت هاي اجرايي لرستان در سال 90 بود.

استاندار لرستان بر اساس مطالبه و رهنمود محوري رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر كار جهادي، انجام كارها را منوط به برنامه ريزي كارشناسي و مطالعات علمي و توجيهات اقتصادي، فرهنگي، منطقه اي و اجتماعي كرد و ثمره اين دغدغه نيز اجرايي شدن طرح هاي بزرگ ملي زيربنايي در حوزه هاي مختلف و در بخش هاي مختلف استان لرستان است.

خدمات گسترده و طرح هاي عمراني و زيربنايي انجام شده در سال 90 استان لرستان به يقين فرصت و مجالي مناسب مي خواهد كه در اين مرقومه نمي گنجد، اما مي توان به اختصار برخي از خدماتي را كه با اجراي آنها در سال 90 ، نويد آينده اي درخشان را در مسير عمران و آباداني لرستان براي دستيابي به توسعه پايدار و همه جانبه اجرايي مي دهد، اشاره كرد.

سفر سوم هيات دولت به لرستان از جمله اقداماتي بود كه در سايه يك حركت جمعي، وحدت و همدلي و با برنامه ريزي دقيق و كارشناسي ره آورد بسيار مثبت و ارزشمندي را براي لرستان داشت، اين سفر به واسطه تلاش و كوشش همه مسئولان و مديران استان و نمايندگان مردم در اواخر سال 89(14 اسفندماه ) به حركتي پر بركت براي استان مبدل شد و تصويب بيش از 220 طرح، سر آغاز تحولي اساسي را در ديار لرستان رقم زد.

سفري كه دستاوردهاي ارزشمندي را براي لرستان به همراه داشت و به دنبال آن تلاش و پيگيري جدي مديريت ارشد استان براي اجرايي شدن مصوبات موجب شد تا طعم شيرين خدمت و بركات و دستاوردهاي اين سفر در كوتاه ترين زمان ممكن به مردم اين ديار ارزاني شود.

در اين ميان تنها چهار تا پنج طرح از مجموع مصوبات سفر سوم كه با برنامه ريزي و تلاش مديريت ارشد اجرايي استان لرستان با ورود قرارگاه خاتم الانبيا براي اجراي طرح با سرعتي قابل توجه به سرانجام رسيد، 4 تا 5 هزار ميليارد تومان سرمايه را از محل قابليت هاي بخش خصوصي وارد چرخه مالي استان لرستان كرد تا با اين سرمايه و اجراي طرح هاي همچون سد معشوره، راه آهن دورود - خرم آباد – انديمشك، راه آهن دورود - بروجرد – غرب كشور و آزاد راه خرم آباد – اراك، علاوه بر ايجاد فرصت هاي شغلي پايدار و مولد، موتور توسعه و رشد لرستان شتابي مضاعف بگيرد.

رشد و توسعه بخش كشاورزي از طريق مهار آبهاي سطحي ، توسعه بخش حمل و نقل ريلي و جاده اي استان به عنوان مهم ترين عامل و زيرساخت در تحقق توسعه و عمران، گامي بود اساسي كه در سايه خدمت رساني بي منت و خالصانه استاندار تلاشگر لرستان و عدالت محوري دولتمردان به ويژه شخص رييس جمهور از طريق اجرايي شدن اين طرح ها براي رفاه مردم استان برداشته شد.

اهميت اين اقدام ارزشمند دو چندان شد وقتي كه شخص رييس جمهور در اقدامي كم نظير شخصا براي آغاز عمليات اجرايي سه طرح مهم عمراني و زيربنايي راه آهن و آزاد راه به لرستان آمدند و اين حضور نشان داد كه عزم دولت براي محروميت زدايي از لرستان جدي است و مديريت ارشد اجرايي استان، براي توسعه و عمران و آباداني لرستان، برنامه ريزي كرده و براساس يك بسته علمي و كارشناسي، چشم انداز روشن و درخشاني را براي آينده اين استان ترسيم كرده است.

اينكه براي نخستين بار در تاريخ لرستان، رييس جمهور در مدت زماني كمتر از يكسال سه بار به اين استان سفر كرده و با هر حضور، بستر مناسبي را براي تسهيل در روند عمران و آباداني استان فراهم مي كند، خود مبحثي گسترده و قابل توجه است كه بر شمردن مزايا و اهميت اين موضوع نيازمند بحث و بررسي كامل و جامع است.

در چنين شرايطي و براي سرعت بخشيدن به روند توسعه استان در اقدامي موثر و كم نظير، قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا (ص) به عنوان يكي از بزرگترين مجموعه هاي اجرايي و سازندگي كشور وارد عرصه كار و سرمايه گذاري در توسعه لرستان شد و اين حضور اثرگذار به عنوان مشاركت بخش خصوصي در روند توسعه استان، يكي ديگر از اقدامات ارزشمند و قابل توجهي است كه در سال 90 به واسطه تلاش مجموعه اجرايي به ويژه استاندار لرستان محقق شد.

ايجاد زمينه براي مهار و ذخيره بيش از سه برابر حجم ذخيره سازي تمامي سدهاي موجود و احداثي در طول تاريخ لرستان تنها از طريق احداث سد معشوره يكي ديگر از دستاوردي مهم اين حركت كارشناسي شده بود كه با بهره برداري از اين طرح بخش وسيعي از اراضي كشاورزي ديم استان به آبي تبديل شده و علاوه بر اشتغال زايي بالا، نقش مهمي در رونق اقتصادي مردم به ويژه روستاييان و كشاورزان لرستاني خواهد داشت.

يكي ديگر از فعاليت هاي مهمي كه در اين مدت به واسطه حركت هاي كارشناسي مديريت ارشد استان محقق شد، ارتقاء چشمگير ميزان جذب اعتبارات عمراني استاني استان لرستان در سال 90 نسبت به سال هاي گذشته بود.

در اين اقدام كارشناسي كه در نتيجه يك حركت علمي، مستمر و هدفمند محقق شد، جايگاه استان لرستان به لحاظ جذب اعتبارات عمراني استاني 22 پله ارتقا يافت به نحوي كه لرستان از رده 27 استان هاي كشور در سال 89 به رده 5 كشور در سال 90 به لحاظ ميزان تخصيص اعتبارات عمراني استاني صعود كرد.

دستاوردي كه به باور بسياري از كارشناسان مي بايست براي انجام آن چند سالي را رايزني و تلاش كرد تا بتوان اين چنين رشدي را در اعتبارات شاهد بود.

اين مهم به منزله افزايش سرمايه و منابع مالي براي گسترش فعاليت هاي عمراني در مسير توسعه و عمران استان و در يك كلام يعني حركت توسعه و پيشرفت لرستان، سرعتي چند برابر به خود گرفته است.

همچنين ارتقا قابل توجه جايگاه لرستان در زمينه اجرا و پيشرفت طرح مسكن مهر نيز از ديگر دستاوردهاي مهم استان لرستان در سال 90 در مسير توسعه همه جانبه استان بود و در اين اقدام نيز جايگاه لرستان در زمينه پيشرفت مسكن مهر با خروج از يك ركود مزمن، 16 پله در سطح كشور ارتقا يافت و اين به معناي آن است كه ساخت و تحويل واحدهاي مسكوني مسكن مهر در لرستان شتابي ويژه گرفت تا متقاضيان اين واحدها در كوتاه ترين زمان ممكن مسكن خود را تحويل بگيرند.

يكي ديگر از كارهاي ارزشمند و ماندگار انجام شده در استان لرستان طي سال 90 زمينه سازي براي تاسيس و راه اندازي دفتر علمي نخبگان در لرستان و همچنين پارك علم و فناوري استان بود كه اين دو نهاد موثر علمي با پيگيري جدي استاندار لرستان و دستگاه هاي متولي در سال 90 راه اندازي شدند تا يكي ديگر از دغدغه هاي جدي نخبگان و انديشمندان لرستان در حوزه فعاليت هاي علمي رفع شود.

كاري كه تا پيش از اين به عنوان يك حركت غير ممكن به آن نگاه مي شد اما در سايه تلاش و پيگيري جدي و مستمر مديريت ارشد استان به واقعيت تبديل شد تا جوانان دانشجو ، اساتيد علمي و نخبگان و مخترعان جوان و دانشگاهي لرستان شاهد آغاز فعاليت اين دو مجموعه مهم علمي در استان باشند، مجموعه هاي كه فعاليت آنها زمينه رفع بسياري از مشكلات نخبگان علمي و محققان و پژوهشگران استان را رفع خواهد كرد.

راه اندازي و تاسيس دانشكده علوم قرآني در زماني بسيار كوتاه و انجام كارهاي اداري براي پذيرش دانشجو در سال90 از جمله ديگر فعاليت هاي قابل توجه استاندار لرستان براي توسعه فضاي علمي استان است.

در زمينه توسعه و رونق فعاليت هاي علمي و ايجاد مراكز جديد دانشگاهي اقدامات بسيار خوبي در سال 90انجام شد و چندين دانشكده و مركز آموزش عالي جديد در لرستان طي سال 90 راه اندازي و اقدام به پذيرش دانشجو در ترم هاي تحصيلي مهر و بهمن كردند كه اين اقدامات نيز در حقيقت گام هاي موثري براي توسعه و پيشرفت علمي لرستان محسوب مي شوند.

ساماندهي و تامين تاسيسات زيرساختي اقامتي، رفاهي و خدماتي در مناطق گردشگري استان از جمله آبشارهاي بيشه، نوژيان و اماكن مذهبي و متبركه استان از ديگر خدمات ارزشمند اجرايي در لرستان بود كه در قالب طرحي ابتكاري از سوي استاندار لرستان از اواخر سال 89 كليد خورد و در سال 90 همگان شاهد دستاوردهاي مهم اين اقدامات در زمينه تامين و توسعه زيرساخت هاي صنعت گردشگري ، افزايش حضور مسافران نوروزي و امكان تامين رفاه و آسايش براي گردشگران ورودي به لرستان بوديم.

اجراي طرح مهم راهسازي در منطقه محروم و دورافتاده بزنويد بخش بشارت شهرستان اليگودرز و تسهيل رفت و آمد زايران بيشمار امامزاده محمد بن حسن (ع) از جمله اين اقدامات مهم بود كه علاوه بر رضايتمندي گسترده مردم، ره توشه اي ارزشمند براي آخرت و جلب رضاي ايزد منان شد، دراين خصوص مي توان به طرح ساماندهي اماكن متبركه در شهرستان هاي كوهدشت،نورآباد، پلدختر و ... نيز اشاره كرد.

اين اقدامات در كنار بسياري فعاليت هاي زيربنايي ديگر كه اثرات آن در دراز مدت مشخص خواهد شد، تنها گوشه اي از خدمات ارزنده اي است كه در سال 90 توسط مديران اجرايي استان لرستان در سايه مديريت علمي و كارشناسي استاندار تلاشگر لرستان و حمايت هاي دولت خدمتگزار براي محروميت زدايي از چهره لرستان اجرا شد و دراين راستا طرح هايي مانند اجراي خطوط انتقال گاز به خرم آباد و كوهدشت از ملاير، تصويب طرح و جذب اعتبار براي ساخت چندين سد مهم استان در دولت و مجلس، زمينه سازي براي حضور مقامات و مسئولان كشور براي بيان مسايل و نيازهاي استان و تامين اعتبارات موردنياز براي رفع آنها از ديگر فعاليت هاي اجرايي سال 90 در لرستان بود.

انجام سفرهاي مستمر شهرستاني و بازديد از فعاليت هاي اجرايي و همچنين ديدار با مردم شهرستان هاي مختلف استان و برقراري ارتباط نزديك با مردم همگي از برنامه هاي كاري و فعاليت هاي اجرايي مديريت ارشد استان لرستان در سال 90 براي تامين مطالبات و حقوق حقه مردم ولايي اين ديار بود.

در سال 90 همچنين با بررسي مسايل و مشكلات برخي مناطق فرسوده، حاشيه اي و قديمي خرم آباد كه در حقيقت به يك تهديد جدي براي بروز آسيب هاي اجتماعي و افزايش جرم و جرائم و بزهكاري اجتماعي تبديل شده بودند ، حركت سريع و مشخصي دراين مناطق آغاز شد.

اجراي طرح هاي مهمي همچون توانمندسازي و ساماندهي مناطق گل سفيد، علي آباد و كرگانه در خرم آباد نه تنها موجب ريشه كن شدن بسياري از مشكلات و نارسايي هاي اين مناطق شد، بلكه فضاي جديدي را براي رفاه، آسايش و آرامش مردم فراهم و زمينه اي را براي زيباسازي هرچه بيشتر شهر خرم آباد بوجود آورد, تا ديگر مردم نگران تردد و حضور فرزندان خويش در اين مناطق نباشند.

اجراي طرح هاي زيباسازي سطح شهر خرم آباد از جمله طرح نهضت آسفالت نيز از ديگر اقداماتي بود كه در سايه تدبير و درايت استاندار لرستان اجرايي شد كه در اين برنامه شهرداري خرم آباد با حمايت هاي جدي مالي و تجهيزاتي استانداري لرستان توانست بخش عمده اي از معابر و خيابان هاي اصلي و فرعي شهر خرم آباد را بهسازي و آسفالت كند، طراحي و احداث مجموعه تفريحي، تحقيقاتي ، گردشگري 14 معصوم (ع) در منطقه علي آباد و فضاي با نام بام خرم آباد و صدها اقدام موثر عمراني و خدماتي ديگر همگي اقداماتي هستند كه در سايه تلاش هاي مديريت ارشد اجرايي استان و مسئولان اجرايي استان با ايجاد فضاي همدلي و اتحاد در سطح استان لرستان اجرا شده است.

همچنين اجرايي شدن طرح راه آهن دورود – ازنا – اليگودرز – اصفهان كه از جمله طرح هاي مصوب سفر بود كه برغم تصويب و تاييد دولت در لايحه بودجه سال 90 در جريان بررسي مجلس شوراي اسلامي دچار مشكل شد و در زمان اصلي با ديگر طرح ها اجرايي نشد كه در نهايت با تلاش و پيگيري مديريت اجرايي استان در بهمن ماه سال 90، اين طرح مهم ريلي نيز در استان به عنوان چهارمين طرح ملي و مهم زيربنايي در حوزه حمل و نقل لرستان محقق و عملياتي شد.

به بار نشستن سفر خارجي استاندار و هيات تجاري استان لرستان به كشور بلغارستان و سفر جمعي از مديران و تجار بلغاري در اواخر سال 90 به لرستان و بررسي در راستاي سرمايه گذاري و انجام فعاليت هاي مشترك در زمينه تجارت و بازرگاني از ديگر اقدامات مهم سال گذشته بود كه نقش مهمي در توسعه و رونق اقتصادي و صنعت لرستان و حضور اين استان در بازارهاي جهاني دارد.

آغاز فعاليت هاي توليدي و صادراتي پتروشيمي لرستان كه سالانه صدها هزار دلار از اين طريق نصيب استان خواهد شد و علاوه بر رونق بخش توليد ، فرصت هاي شغلي مناسبي را نيز براي لرستان به همراه داشت، از ديگر توفيقات استان در سال 90 است.

تحقق كامل و بيش از تعهد استان لرستان براي سال 90 در زمينه اشتغالزايي از ديگر توفيقات ويژه استان لرستان بود كه ميزان اشتغالزايي صورت گرفته با انجام كاري علمي و همه جانبه و كارشناسي تحقق 116 درصدي تعهدات اشتغالزايي لرستان بود كه در واقع گامي مهم و موثر براي رفع مشكل بيكاري لرستان به عنوان يك معضل قديمي است.

و در نهايت خلق حماسه ماندگار و تاريخي انتخابات مجلس نهم در لرستان با مشاركت بيش از 70 درصد مردم استان در ميانگين كه نسبت به انتخابات سنوات گذشته حدود هفت درصد افزايش داشت و دراين حال ميزان مشاركت مردم در برخي شهرهاي استان مانند كوهدشت به بيش از 95 درصد رسيد.

انتخاباتي كه در سايه يك كار علمي و با تهيه و تدوين يك بسته انتخاباتي علمي و كارشناسي شده با درنظر گرفتن ويژگي هاي خاص استان برگزار شد تا براي اولين بار مردم لرستان شاهد برگزاري انتخاباتي در حوزه مجلس شوراي اسلامي باشند كه بدون كمترين درگيري و مشكلي در كمال آرامش و سلامت برگزار شد و نتيجه آن رقابتي سالم و مشاركتي همگاني شد تا نشاندهنده وحدت و انسجام مردم ولايي لرستان در دفاع از ارزش ها و آرمان هاي والاي انقلاب شود.

سال 1390 در سايه همدلي، تعامل و مشاركت جمعي مديران و تمامي دلسوزان اين استان اعم از مديران دستگاه هاي اجرايي، نمايندگان مردم، نخبگان ، اصحاب رسانه و در سايه حمايت هاي دولت خدمتگزار ، زمينه و بستر مناسب براي توسعه و پيشرفت استان لرستان فراهم شد.

مجموعه مديريتي استان لرستان با همكاري و همراهي نمايندگان مردم با صرف صدها ساعت كار كارشناسي و برگزاري جلسات متعدد كاري در داخل و خارج استان موفق شدند شرايط مناسبي را براي لرستان در حوزه اعتبارات براي اجراي طرح هاي مختلف عمراني در حوزه هاي مختلف ايجاد كنند.

اين اقدامات موجب شده تا در مجموع بتوان ادعا كرد كه معدل كارها در حوزه فعاليت هاي اجرايي، عمراني و خدمت رساني به مردم در لرستان قابل دفاع است هرچند كه بايد براي ارتقا سطح كار و موفقيت ها بيش از پيش تلاش كنيم تا به نقطه مطلوب و در شان مردم اين ديار نزديكتر شويم.

دراين ميان نقش اصحاب رسانه براي فراهم كردن زمينه مناسب كسب اين موفقيت ها به ويژه در ثبت حماسه ماندگار

انتخابات 12 اسفندماه بي بديل است و به همين دليل استاندار لرستان هميشه از تلاش گسترده و خالصانه رسانه هاي استان تقدير مي كند.

به گزارش ايرنا، استاندار لرستان در آخرين شوراي اداري لرستان در سال 90، گفت: در صورت تاييد نهايي و قانوني شدن لايحه بودجه سال 91 كشور كه در هيات دولت تهيه و تدوين شده، خبرهاي بسيار خوبي را در زمينه اعتبارات جاري و عمراني استاني لرستان براي سال 91 ، خواهيم شنيد.

دكتر حبيب الله دهمرده افزود: لايحه تنظيمي دولت در خصوص بودجه سال آينده كشور پس از تاييد مجلس شوراي اسلامي به صورت قانوني ابلاغ مي شود كه اگر موارد لحاظ شده در زمينه اعتبارات استان لرستان بدون تغيير تصويب شوند، سال 91 موفقيت هاي چشمگيري را در زمينه افزايش ميزان اعتبارات لرستان نسبت به سال جاري خواهيم داشت.

وي اظهار داشت: همچنين اجراي چندين طرح عمراني و زيربنايي مهم و اساسي نيز دراين لايحه پيش بيني شده كه اجرايي شدن آنها روند توسعه همه جانبه و متوازن لرستان را دو چندان خواهد كرد.

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به اينكه در روزهاي پاياني سال قرار داريم، تصريح كرد: سال 90 از سوي مقام معظم رهبري و بر اساس درايت و بينش عميق ايشان سال "جهاد اقتصادي" نام گرفت و در حقيقت همه دولتمردان در عرصه ملي و استاني، براي تحقق اين خواسته رهبري، جهادگونه كار و تلاش كردند.

دكتر دهمرده گفت: در استان لرستان نيز همين امر منجر به خدمات و كارهاي بزرگي در خدمت رساني به مردم شد كه اجراي سه طرح ملي و بزرگ راه آهن، آزادراه بزرگ خرم آباد - اراك، سد بزرگ و تاريخي معشوره و دهها طرح عمراني بزرگ و كوچك ديگر همگي ثمره تلاش و كوشش شبانه روزي و مجاهدوار مديران اجرايي لرستان در سايه يك حركت جمعي، وحدت و همدلي است.

وي افزود: با اجراي سد معشوره به تنهايي معادل ظرفيت تمامي سدهاي تاريخ لرستان، امكان ذخيره روان آب براي توسعه بخش كشاورزي لرستان فراهم شد و اين سد به لحاظ مالي و اعتباري نيز برابر تمامي سدهاي استان هزينه و سرمايه گذاري دارد.

استاندار لرستان همچنين از سه سفر رييس جمهور به لرستان در يكسال گذشته به عنوان يك اقدام تاريخي و ماندگار ديگر براي توسعه و آباداني لرستان ياد كرد و افزود: سه طرح ملي و بزرگ و زيربنايي راه آهن دورود - خرم آباد - انديمشك، دورود - بروجرد - ملاير و آزادراه خرم آباد - اراك در اقدامي ارزشمند و قابل تقدير با حضور شخص دكتر احمدي نژاد در لرستان اجرايي شد.

وي گفت: ارتقا جايگاه لرستان از رده 27 به رده 5 در زمينه اعتبارات عمراني استاني در سال 90 و صعود 22 پله اي جايگاه لرستان به لحاظ ميزان اعتبارات در مقايسه با سال 89، از ديگر اقدامات موثر و جهادي انجام شده براي پيشرفت اين استان بود.

دكتر دهمرده همچنين از حضور دشمن شكن و تاريخي مردم لرستان در انتخابات مجلس نهم در لبيك به نداي رهبري را يكي ديگر از حماسه هاي بزرگ و ماندگار سال 90 عنوان كرد و افزود: مشاركت مردم در انتخابات 12 اسفندماه در مقايسه با انتخابات دوره قبل مجلس حدود شش تا هفت درصد افزايش داشت.

به گفته وي، اين درحالي است كه مشاركت مردم در برخي از شهرستان هاي استان لرستان از جمله كوهدشت و دلفان 97 و 85 درصد بود كه اين حركت ارزشمند مردم ولايي لرستان برغم توطئه هاي دشمنان، يك ركورد و حماسه ماندگار و تاريخي ديگر را درسال 90 براي لرستان و ايران اسلامي ثبت كرد.

استاندار لرستان افزود: ايجاد، راه اندازي چندين دانشكده و مركز آموزش عالي و پذيرش دانشجو در مهر و بهمن ماه امسال نيز يكي ديگر از اتفاقات مهم و اساسي لرستان در سال جهاد اقتصادي بود كه در شرايط طبيعي بايد اين اقدامات حداقل در طول يك تا دو سال انجام مي شد.

دكتر دهمرده افزود: همين عوامل موجب شده كه اعلام كنيم معدل كارها در حوزه فعاليت هاي اجرايي، عمراني و خدمت رساني به مردم قابل دفاع است هرچند كه بايد براي ارتقا سطح كار و موفقيت ها بيش از پيش تلاش كنيم تا به نقطه مطلوب و در شان مردم اين ديار نزديكتر شويم.

استاندار لرستان همچنان از تلاش ها و اقدامات موثر و هدفمند رسانه هاي استان لرستان در طول سال 90 تقدير و تشكر كرد و گفت: نقش اصحاب رسانه رد فراهم كردن زمينه مناسب كسب اين موفقيت ها به ويژه در ثبت حماسه ماندگار انتخابات 12 اسفندماه بي بديل است و به همين دليل هميشه و همه جا بايد از تلاش گسترده و خالصانه رسانه هاي استان تقدير كنيم.

دهمرده گفت: مردم لرستان مردماني بابصيرت، ولايي، مومن، آگاه و بزرگ هستند كه هرچه براي اين مردم كار و تلاش و نوكري كنيم بازهم در برابر عظمت و بزرگواري آنها كم است، چراكه برغم بسياري مشكلات و كمبودها، در مواقع نياز همچون سيل خروشان در دفاع از نظام و ارزش هاي انقلاب حضوري حماسي داشتند.

استاندار لرستان از مديران اجرايي استان خواست هرآنچه كه در توان دارند براي خدمت رساني به اين مردم بزرگوار، كم توقع و بي ادعا بكار گيرند و زمينه اعتلاي بيش از پيش استان را فراهم كنند.

درهمين ارتباط، استاندار لرستان در نخستين لحظات آغاز سال 1391 با تبريك سال نو به عموم مردم مومن و ولايي لرستان در گفت وگو با ايرنا گفت: سال 90 كارهاي بزرگ و گام هاي انفجاري زيادي در حوزه هاي مختلف به ويژه در زمينه تامين و ايجاد زيرساخت ها با هدف زمينه سازي براي توسعه و پيشرفت همه جانبه و متوازن اين استان برداشته شد.

دكتر حبيب الله دهمرده افزود: سال 90 به واسطه اينكه از سوي مقام عظماي ولايت سال جهاد اقتصادي نام گرفت موجب مسئوليت پذيري بيشتر مسئولان و مردم براي توسعه و عمران كشور شد كه دراين ميان اتفاقات بزرگ و تاريخي در سايه درايت و تدبير حكيمانه رهبري، عنايت ويژه و عدالت ورزي دولت و تلاش و كوشش شبانه روزي و بي منت مسئولان اجرايي استان در لرستان شكل گرفت.

وي اظهار داشت: در استان لرستان با انجام كارهاي علمي، كارشناسي و همچنين ايجاد همدلي و وفاق در سطوح مختلف اقدامات بسيار مهم و ارزشمندي انجام شد كه دراين راستا مي توان به اجراي طرح هاي ملي و بزرگي در حوزه هاي زيرساختي شامل راه آهن ، سد، آزادراه، كشاورزي، صنعت و توليد اشاره كرد.

دكتر دهمرده با بيان اينكه عامل اصلي براي توسعه و پيشرفت همه جانبه حمل و نقل و انرژي است، افزود: در سال 90 در اقدامي بي نظير و تاريخي در ديار لرستان، عمليات اجرايي سه طرح ملي و زيرساختي بزرگ راه آهن دورود - خرم آباد - انديمشك و راه آهن دورود - بروجرد - غرب كشور و آزادراه خرم آباد - اراك با حضور رييس جمهوري اسلامي ايران به عنوان اقدامي تاريخي و نقطه عطفي در تاريخ استان، آغاز شد.

استاندار لرستان گفت: در حقيقت با اجراي اين طرح هاي بزرگ و ملي عمراني و زيرساختي در لرستان، اعتباري معادل 25 تا 30 سال مجموع اعتبارات عمراني استاني لرستان به صورت يكجا براي توسعه زيرساخت هاي عمراني و آباداني به اين استان تزريق شد.

به گفته وي، درهمين ارتباط آغاز عمليات اجرايي طرح راه آهن ازنا - اليگودرز - اصفهان نيز يكي ديگر از اقدامات زيرساختي و زيربنايي انجام شده در راستاي رونق حمل و نقل و توسعه و عمران لرستان بود كه در سال 90 محقق شد.

وي اظهار داشت: همچنين آغاز اجراي سد بزرگ معشوره كه از آن به عنوان بزرگترين سد چند منظوره تاريخ لرستان ياد مي شود، به اندازه تمامي سدهاي ساخته شده در استان ، توانايي ذخيره آب را دارد.

دكتر دهمرده افزود: اخذ مجوز اجراي طرح هاي آبياري نوين و تحت فشار در سطح 40 هزار هكتار از اراضي كشاورزي استان كه معادل كل فعاليت هاي انجام شده در تاريخ لرستان دراين حوزه است، از ديگر اقدامات جهادي و مهم اجرا شده براي توسعه و رونق بخش كشاورزي لرستان است.

استاندار لرستان همچنين با اشاره به موفقيت هاي بزرگ كسب شده در زمينه اشتغالزايي در سال 90، افزود: براساس اسناد و آمارهاي موجود استان لرستان در سال 90 موفق شد 20 درصد بيشتر از تعهد و سهميه تعيين شده در استان ايجاد شغل كند كه اين خود نيز اقدامي مهم و موثر در جهت توسعه استان است.

به گفته وي، فعاليت گسترده طرح پتروشيمي لرستان و آغاز صادرات محصول كه سالانه حدود ميليون دلار از محل صادرات اين واحد توليدي نصيب استان خواهد شد، از ديگر دستاوردهاي اجرايي سال 90 است.

دكتر دهمرده گفت: در حوزه مسكن مهر نيز لرستان در سال 89 در رده هاي آخر استان هاي سراسر كشور قرار داشت كه امروز با تلاش و كوششي هدفمند، علمي و كارشناسي شده، لرستان به لحاظ پيشرفت طرح مسكن مهر در رديف استان هاي برتر كشور قرار دارد.

استاندار لرستان همچنين افزايش چشمگير كف اعتبارات و بودجه سالانه استان لرستان را از ديگر اقدامات چشمگير و ارزشمند سال 90 در جهت توسعه و محروميت زدايي از استان دانست و گفت: ميزان اعتبارات عمراني استاني لرستان در سال 90 نسبت به سال 89 از افزايش قابل توجهي برخوردار شد به نحوي كه لرستان از رده 27 استان هاي كشور به لحاظ ميزان جذب اين اعتبارات به رده پنجم با 22 پله ارتقا صعود كرد.

دكتر دهمرده، اجراي طرح هاي گردشگري در مناطق تفريحي و توريستي استان، عملياتي شدن طرح مجتمع تحقيقاتي، گردشگري 14 معصوم (ع) در حد يك پروژه ملي و بين المللي ، اجراي طرح هاي عمران شهري در سطح استان به خصوص خرم آباد و ساماندهي سكونتگاههاي غيررسمي از ديگر اقداماتي است كه در سال 90 براي خدمت رساني بهينه به مردم اين استان انجام شد.

/1625/320

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80060027

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن