تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815375997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير راه و شهرسازي خبر داد بلوك‌بندي قيمت مسكن از اواخر فروردين


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: معاون وزير راه و شهرسازي خبر داد بلوك‌بندي قيمت مسكن از اواخر فروردين
معاون وزير راه و شهرسازي معتقد است سال ۹۱، چون سال به بار نشستن سياست‌هاي مسكن مهر با تحويل تمام واحدهاي مسكوني مهر است يقيناً بازار مسكن كنترل خواهد شد و افتتاح ۳۰۰ هزار مسكن در تهران تا پايان امسال، نويد كنترل قيمت و اجاره مسكن را مي‌دهد.
ابوالفضل صومعلو معاون امور مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي درخصوص پيش‌بيني خود از بازار مسكن در سال‌جاري گفت: يقيناً بازار مسكن كنترل خواهد شد.
براي ورود به بحث آخرين وضعيت مسكن مهر را تشريح كنيد.
در سال گذشته ۳۱۰ هزار واحد مسكوني مهر افتتاح شد و با توجه به اينكه يك برنامه زمان‌بندي وجود داشت، مقرر شد واحدهايي كه در كل كشور به مرحله نازك‌كاري رسيده است در سه ماهه اول سال ۹۱ افتتاح شود و واحدهايي كه در مرحله سفت‌كاري بودند را در ماه‌هاي تير، مرداد و شهريور به بهره‌برداري برسانيم و كليه واحدهايي كه در مرحله اسكلت و سقف بودند را در ماه‌هاي مهر، آبان و آذر افتتاح كنيم و تعدادي از واحدهاي مسكوني كه در مرحله پي‌سازي هستند را در دي، بهمن و اسفند ۹۱ به بهره‌برداري برسانيم. در واقع يك ميليون و ۸۷۰ هزار واحد مسكوني برنامه اصلاحي سال ۸۹ و ۹۰ بوده است كه اينها با ميانگين ۱۰۰درصد به بالا از مرحله پي‌سازي عبور كرده‌اند. در سه ماهه اول سال‌جاري ۲۷۲ هزار واحد مسكوني به افتتاح مي‌رسد و در سه ماهه دوم ۴۴۵ هزار واحد مسكوني و در سه ماهه سوم ۲۴۶ هزار واحد مسكوني، در سه ماهه چهارم ۴۶۵ هزار واحد مسكوني به افتتاح مي‌رسد؛ يعني در مجموع اين يك ميليون ۶۰۰ هزار واحد مسكوني شهري تا پايان سال ۹۱ به مرحله بهره‌برداري و تحويل مي‌رسد.
با افتتاح يك ميليون و ۶۰۰ هزار واحد مسكوني كه به آن اشاره كرديد تصور مي‌شود كه سال‌جاري با توجه به اين همه واگذاري مسكن ما بايد شاهد كنترل قيمت و ثبات در بازار مسكن باشيم.
با توجه به اينكه بخش مسكن در سال ۸۹ به خاطر سياست توليد بيشتر براي نخستين بار بعد از انقلاب يك روند تورم معكوس داشت و با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها و بازارهاي رقيبي كه در اثر سياست‌هاي كلان و متغيرهاي اقتصادي اتفاق افتاد، يك تغييراتي در سال ۸۹ در بخش مسكن رخ داد كه علي‌رغم همه اين مسائل بازار مسكن، بازار نسبتاً ملايم و آرامي بود. چرا كه مردم رشد شتابان ساخت مسكن مهر و سياست‌هاي حمايتي دولت را در افتتاح‌ها و واگذاري‌ها مي‌بينند. اما چون سال ۹۱ سال شكوفايي بخش مسكن است و سال به محصول نشستن سياست‌هاي مسكن، با تحويل تمام واحدهاي مسكوني مهر در مناطق شهري است يقيناً بازار مسكن كنترل خواهد شد.
منتفي شدن افزايش ۵ ميليون تومان به سقف وام خريد مسكن را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟
به اعتقاد دفتر برنامه‌ريزي اقتصاد مسكن و مجموعه دفاتر تخصصي بخش مسكن اين ۵ ميليون تومان، تأثير خوبي در جهت رفاه مردم به وجود نمي‌آورد لذا احتمال داشت اين ۵ميليون تومان موجب افزايش قيمت مي‌شد. به همين دليل كارگروه مسكن اين موضوع را فعلاً منتفي كرد.
پيش‌بيني شما از بازار مسكن (اجاره و قيمت) در سال‌جاري بخصوص در تهران چيست؟
در حال حاضر در تهران روند خوبي براي افتتاح‌هاي مسكن مهر است كه در شهرهاي جديد استان تهران ۳۲هزار واحد مسكوني در سه ماهه اول سال‌جاري، ۳۷ هزار واحد مسكوني در سه ماهه دوم، ۱۵ هزار واحد مسكوني در سه ماهه سوم و ۲۹ هزار واحد مسكوني در سه ماهه چهارم افتتاح خواهد شد.
در شهرهاي زير ۲۵ هزار نفر ۱۶۰۰ واحد مسكوني در سه ماهه اول، ۱۷۰۰ واحد مسكوني در سه ماهه دوم، ۱۸۰۰ واحد مسكوني در سه ماهه سوم و ۳۰۰۰ واحد مسكوني در سه ماهه چهارم افتتاح خواهيم داشت. در شهرهاي بالاي ۲۵ هزار نفر نيز سه هزار واحد مسكوني در سه ماهه اول، ۲۷ هزار واحد مسكوني در سه ماهه دوم، ۱۱ هزار واحد مسكوني در سه ماهه سوم و ۲۷هزار واحد مسكوني در سه ماهه چهارم افتتاح خواهد شد. در مجموع نزديك به ۳۰۰ هزار واحد مسكوني در استان تهران برنامه‌ريزي شده است كه افتتاح شود.
اين افتتاح‌ها مي‌تواند نويدبخش كنترل بازار مسكن باشد. از سوي ديگر نيز با توجه به اينكه نرخ سود بانكي افزايش پيدا كرده اين نگراني مستأجران را كاهش داد كه پول پيش بيشتري نسبت به اجاره ماهانه پرداخت كنند و موجران ترجيح خواهند داد كه پول رهن را گرفته و آن را با آرامش در بانك گذاشته و از سود آن استفاده كنند.
آيا طرح تعزيرات ۷ تا ۹ درصدي اجاره بها براي تهران در سال ۹۰ ، در سال ۹۱ نيز اجرا مي‌شود؟
اين كار هم خوب جواب داد و اكثراً هم به ما اعلام كردند كه اين سياست خوبي بود. ما يك بسته سياستي آماده كرديم كه در دل اين بسته سياست استفاده از قانون تعزيرات بود كه آن هم به كمك ما آمد كه ما از آن فصل بحران عبور كرديم.
آيا در سال ۹۱ از اين‌گونه طرح‌ها براي اجاره‌ بها خواهيد داشت؟
من فكر مي‌كنم وزارت راه و شهرسازي علاقه‌اي به دخالت در بازار مسكن ندارد اما اگر قيمت‌ها بشدت افزايش يابد و افرادي بخواهند به قصد سوداگري آرامش بازار مسكن را برهم بزنند، آن موقع تدابير لازم را اتخاذ خواهيم كرد.
طرح بلوك‌بندي چطور، آيا در سال ۹۱ اجرا مي‌شود؟
خوشبختانه طرح بلوك‌بندي به مرحله نهايي رسيده است. در اين طرح براي اطلاع مشاوران املاك تهران از تعداد املاك معامله‌شده در هر بلوك به قيمت‌هاي حداقل، ميانگين و حداكثر ثبت مي‌شود و اين اطلاعات براساس سامانه املاك و مستغلات استخراج و پس از جانمايي روي نقشه تهران دراختيار متقاضيان قرار مي‌گيرد. در مجموع حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰ بلوك شناسايي شده است و در اين سامانه از سامانه شركت پست و كدپستي و سامانه املاك و مستغلات استفاده شده است تا بتوانيم اين قيمت‌ها را روي نقشه آن بلوك‌ها پياده كرده و اطلاعات آن را به مشاوران املاك داده تا آنها اطلاعات را دراختيار مردم قرار دهند. اين طرح از اواخر فروردين‌ماه جاري آغاز مي‌شود.

دوشنبه|ا|14|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن