تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816442771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرنگار فارس گزارش مي‏دهداردن در هفته‌اي ‌كه گذشتخبرگزاري فارس: برگزاري مراسم اولين سالگرد آغاز جنبش اعتراضي اردن، ديدار نخست وزير با اسلامگرايان و برگزاري راهپيمايي جهاني حمايت از فلسطين از مهم‏ترين رخدادهاي اردن در هفته گذشته است.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: خبرنگار فارس گزارش مي‏دهداردن در هفته‌اي ‌كه گذشتخبرگزاري فارس: برگزاري مراسم اولين سالگرد آغاز جنبش اعتراضي اردن، ديدار نخست وزير با اسلامگرايان و برگزاري راهپيمايي جهاني حمايت از فلسطين از مهم‏ترين رخدادهاي اردن در هفته گذشته است.
خبرگزاري فارس: برگزاري مراسم اولين سالگرد آغاز جنبش اعتراضي اردن، ديدار نخست وزير با اسلامگرايان و برگزاري راهپيمايي جهاني حمايت از فلسطين از مهم‏ترين رخدادهاي اردن در هفته گذشته است.


به گزارش فارس، درپي اتهام زني برخي نمايندگان پارلمان اردن به روزنامه نگاران مبني بر متشنج كردن فضاي عمومي كشور، اتحاديه روزنامه نگاران اردن هفته گذشته با صدور بيانيه اي پارلمان اين كشور را بار سنگيني بر دوش ملت توصيف كرد.

در بخشي از اين بيانيه آمده بود: درحالي كه كشور با مشكلات عمده اي دست و پنجه نرم مي كند، پارلمان به جاي آنكه در راستاي كمك به تحقق مطالبات ملت گام بردارد، به بار سنگيني بر دوش ملت تبديل شده است.

اين بيانيه افزود: نمايندگان ملت فهميده اند كه پارلمان كنوني مشروعيت خود را از دست داده و به منظور فرافكني، تلاش مي كنند تا با وارد آوردن انتقادات به ديگران، اذهان عمومي را منحرف كنند كه همين مساله نشانه ورشكستگي سياسي اين پارلمان است.

اتحاديه روزنامه نگاران اردن با تاكيد بر ضرورت احترام اصحاب رسانه، اين قشر را خدمتگذاران ملت توصيف كرده كه در راستاي تحقق مطالبات مردمي از هيچ كوششي فروگذار نمي كنند.

اين بيانيه همچنين از پارلمان اردن خواست تا به مسووليت خود در قبال ملت عمل كنند و به جاي اتهام زني به ديگران و فرافكني، در راستاي تحقق اصلاحات در كشور گام بردارند.

در پايان اين بيانيه ضمن تاكيد بر ضروت آزدي بيان و انديشه در كشور، از تمام اصحاب سانه خواسته شده نمايندگاني را كه به روزنامه نگاران بي احترامي كرده اند تحريم كنند.

ديدار نخست وزير اردن با اسلامگرايان اين كشور

هفته گذشته يك منبع آگاه در جنبش اسلامگراي اردن عنوان كرد كه "عون خصاونه" نخست وزير اردن در ادامه تلاش هاي خود جهت برون رفت از بحران، با رهبران اسلامگراي اين كشور ديدار و در مورد نقاط اختلاف با آنان گفت‏وگو كرد.

اين منبع كه خواست نامش فاش نشود تصريح كرد: چند روز پس از ديدار نخست وزير اردن با اعضاي جبهه ملي اصلاحات اين كشور كه رياست آن را "احمد عبيدات" نخست وزير اسبق اردن بر عهده دارد، عون خصاونه با رهبران اسلامگراي اين كشور از جمله "حمزه منصور" دبيركل جبهه عمل اسلامي، "زكي بني ارشيد" رئيس دفتر سياسي و "نمر عساف" معاون دبيركل اين حزب، "رحيل غرايبه" رئيس اداره سياسي جماعت اخوان المسلمين و "جميل ابو بكر" سخنگوي جماعت اخوان المسلمين اردن ديدار و در مورد برخي پرونده هاي داخلي با آنان مذاكره كرد.

بر اساس اين منبع آگاه، ديدار مذكور در منزل نخست وزير و به دعوت وي صورت گرفت و در آن مسائلي همچون اعتراضات اخير در استان طفيله و دستگيري تعدادي از معارضان اين منطقه، تعديلاتي كه بايد بر روي قانون اساسي صورت گيرد و نيز موضوع پرونده هاي فساد مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

لزوم بازنگري در قانون انتخابات اردن از ديگر خواسته هاي اسلامگرايان در ديدار با نخست وزير اين كشور بود.

بر همين اساس قرار است اسلامگرايان اردن و دولت اين كشور ديدارهاي ديگري را نيز برگزار كنند تا در زمينه حل مشكلات كشور به اتفاق نظر برسند.

ديدار شاه اردن و رئيس جمهور كره جنوبي در سئول

"عبدالله دوم" پادشاه اردن هفته گذشته در سفر خود به سئول با "لي ميونگ باك" رئيس جمهور اين كشور ديدار و در زمينه آخرين تحولات منطقه و روابط دوجانبه كره جنوبي و اردن با وي مذاكره كرد.

دو طرف در اين ديدار آخرين تحولات خاورميانه از جمله روند انقلاب هاي مردمي در برخي كشورهاي عربي و نيز تلاش هاي صورت گرفته در زمينه از سرگيري مذاكرات سازش ميان تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستي را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

عبدالله دوم برپايي دولت مستقل فلسطيني در خاك خودش و به پايتختي قدس شريف را زمينه ساز پايان دادن به درگيري هاي منطقه برشمرد.

پادشاه اردن در اين ديدار همچنين اظهار اميدواري كرد كه كره جنوبي در زمينه فناوري هسته اي بيش از پيش به كشورش كمك كند.

در حاشيه اين ديدار نيز وزراي خارجه دو كشور توافقنامه افزايش همكاري با يكديگر امضا كردند.

ناصر جوده وزير امور خارجه اردن نيز كه در اين سفر عبدالله دوم را همراهي مي كرد، پس از اين ديدار اعلام كرد كه توافقنامه جديدي در زمينه انرژي هسته اي ميان دو كشور به امضا رسيده است.

برگزاري مراسم اولين سالگرد سركوب انقلابيون اردن

صدها تن از شهروندان اردني هفته گذشته و در اولين سالگرد سركوب انقلابيون اين كشور در شهر "امان" تجمع كردند.

يك سال پيش در روز 25 مارس، صدها تن از شهروندان معترض و انقلابيون اردن در ميدان "جمال عبدالناصر" شهر "امان" (پايتخت اردن) تحصن كردند و خواستار تحقق اصلاحات فوري در كشور از جمله بركناري دولت و انحلال پارلمان شدند.

هنوز ساعتي از برگزاري اين مراسم نگذشته بود كه نيروهاي امنيتي و نيز نيروهاي لباس شخصي حامي نظام با حمله به تحصن كنندگان، آنان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در اين درگيري، ده ها معترض اردني زخمي شدند و يك شهروند نيز جان باخت.

پس از گذشت يك سال از سركوب انقلابيون اردن، معترضين اين كشور با ديگر تصميم گرفتند تا در همان محل گرد هم آيند و بر لزوم تحقق مطالبات شهروندان كه اكنون سقف آن افزايش يافته تاكيد كنند.

تعداد انبوهي از نيروهاي امنيتي، ضد شورش و نيروهاي ژاندارمري از نخستين ساعات روز در محل برگزاري اين مراسم حضور داشتند و به طور مرتب بالگردهاي ارتش اردن بر روي اين منطقه پرواز مي كرد.

هرچند نيروهاي امنيتي مستقر در محل مانع از رسيدن معترضين به ميدان جمال عبدالناصر مي شدند ولي بيش از 100 تن از شهروندان توانستند خود را به ميدان برسانند و در آنجا نماز جماعت برپا دارند.

معترضين و انقلابيون اردن با سردادن شعارهايي عليه دولت، خواستار تحقق فوري اصلاحات در كشور از جمله تشكيل دولت منتخب مردمي، مبارزه با فساد، تعديل قانون اساسي و توقف دخالت نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي در امور زندگي شهروندان شدند.

جنبش اعتراضي شهروندان اردني از ابتداي سال گذشته ميلادي آغاز شده ولي تا كنون نظام اين كشور اقدامي در راستاي تحقق مطالبات ملت انجام نداده است.

برگزاري تظاهرات ضد دولتي شهروندان اردني

در ادامه فعاليت هاي ضد دولتي شهروندان اردني، هزاران تن از شهروندان هفته گذشته نيز پس از اقامه نماز جمعه با برگزاري تظاهرات ضد دولتي در شهرهاي مختلف اين كشور، خواستار تحقق فوري و جامع اصلاحات در كشور شدند.

در شهر كرك (جنوب اردن)، صدها تن از شهروندان اين منطقه با برگزاري تظاهرات ضد دولتي از ميدان صلاح الدين اين شهر، خواستار تحقق اصلاحات سياسي و اقتصادي در كشور، مبارزه با فساد و مفسدان و نيز تعديل قانون اساسي شدند.

در اين تظاهرات كه توسط جنبش مردمي و جوانان كرك و با مشاركت احزاب مخالف دولت، اتحاديه هاي برگزار شد، مشاركت كنندگان بي تفاوتي دولت در تحقق مطالبات مردمي را به شدت محكوم كردند و خواستار تحقق فوري آن شدند.

محكوم كردن دخالت نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي در امور زندگي شهروندان و لزوم توقف آن از ديگر خواسته هاي تظاهرات كنندگان كرك بود.

در شهر ذيبان نيز ساكنان اين منطقه پس از اقامه نماز جمعه با برگزاري تظاهرات ضد دولتي از مقابل مسجد جامع اين شهر، عليه دولت شعار دادند.

لزوم جلوگيري از امتياز دادن به برخي عناصر وابسته به نظام، اصلي ترين شعار اين مراسم بود.

انحلال پارلمان، بركناري دولت، تشكيل دولت منتخب مردمي و تعديل قانون اساسي از ديگر مطالبات شهروندان ذيبان بود.

تظاهرات كنندگان، پارلمان اين كشور را به توطئه عليه ملت محكوم و اعلام كردند كه نمايندگان پارلمان از مفسدان كشور حمايت مي كنند و به نمايندگان دولت تبديل شده اند كه هدفي جز خشنود كردن دولتمردان ندارند.

معترضين ذيبان از دستگاه اطلاعاتي و امينتي اردن خواستند تا به دستگيري فعالان سياسي و معترضين پايان دهند و هرچه سريع تر زندانيان سياسي را كه اخيرا دستگير شده اند آزاد كنند.

شهر طفيله نيز كه طي هفته هاي گذشته بسياري از فعالان ضد دولتي آن توسط نيروهاي امنيتي دستگير شده اند، شاهد برپايي تظاهرات اعتراضي بود.

معترضين اين منطقه تاكيد كردند كه پارلمان بايد هرچه سريع تر منحل شود؛ زيرا مشروعيت خود را از دست داده و قادر به تامين مطالبات ملت نيست.

لزوم آزاد كردن فعالان سياسي و معترضان اين منطقه از ديگر مطالبات شهروندان طفيله در روز جمعه بود.

شهروندان جرش در شمال اردن نيز با برپايي يك تحصن اعتراضي در ميدان شهرداري اين شهر، خواستار تحقق اصلاحات و آزادي انديشه و بيان شدند.

تحصن كنندگان اعلام كردند كه دادن گذرنامه ديپلماتيك مادام العمر به نمايندگان مجلس، در حقيقت پاداشي براي خدمتگذاري آنان به دولت بوده است.

در شهر شوبك نيز صدها تن از معترضين با برگزاري تظاهرات ضد دولتي، خواستار بركناري دولت، تشكيل دولت نجات ملي و انحلال پارلمان شدند.

لزوم پايان دادن به دخالت نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي در امور شهروندان و تعديل قانون اساي از مهم ترين خواسته هاي تظاهرات كنندگان اين منطقه بود.

شهروندان ساير شهرهاي اردن به دليل مشاركت در راهپيمايي جهاني حمايت از قدس، برگزاري تظاهرات ضد دولتي را به زمان ديگري موكول كردند.

تظاهرات ده‏ها هزار نفري حمايت از قدس در اردن

همزمان با برگزاري راهپيمايي حمايت از فلسطين، ده‏ها هزار تن از حاميان فلسطين در اردن، پس از اقامه نماز جمعه با برگزاري راهپيمايي در منطقه مغطس (2 كيلومتري شهر اريحا)، حمايت خود را از فلسطين و مقدسات آن اعلام كردند.

ساير مناطق اردن نيز از نخستين ساعات بامداد شاهد برگزاري تجمعات مشابه در حمايت از فلسطين بود.

برخي سازمان هاي اردني حامي فلسطين، با فراهم كردن ده ها دستگاه اتوبوس، حاميان فلسطين را به مرز اين دو كشور انتقال دادند.

برگزار كنندگان اين مراسم اعلام كردند كه 50 هزار نفر در اين راهپيمايي مشاركت كردند.

علاوه بر شهروندان اردني، اتباع ساير كشورها از جمله آمريكا، يونان، سوئيس، ايتاليا، اندونزي، هند، مالزي، آفريقاي جنوبي، الجزاير و مراكش نيز در اين راهپيمايي حضور داشتند.

دستگاه اطلاعاتي و امنيتي اردن به شكل كاملا مشهودي از نخستين ساعات بامداد در محل راهپيمايي حضور داشتند و نسبت به حمله به مرزهاي رژيم صهيونيستي هشدار دادند.

استقرار تجهيزات نظامي از جمله صد ها دستگاه خودروي حامل سلاح، گاز اشك آور و ساير وسايل سركوب توسط دستگاه امنيتي اردن از نكات قابل توجه بود.

شركت كنندگان در اين تظاهرات اعلام كردند مساله فلسطين يك موضوع جهاني است و اين آزادگان جهان هستند كه سرنوشت ملت فلسطين را رقم مي زنند ونه نيروهاي اشغالگر صهيونيستي.

تظاهرات كنندگان تاكيد كردند كه اراده ملت ها قوي تر از نيروي اشغالگري صهيونيست هاست و اين اشغال به زودي پايان خواهد پذيرفت.

احمد عبيدات نخست وزير اسبق اردن و رئيس جبهه ملي اصلاحات اين كشور، ربحي حلوم هماهنگ كننده و مسوول اجرايي اين تظاهرات و همام سعيد رهبر جماعت اخوان المسلمين اردن از سخنرانان اين مراسم بودند.

سر دادن شعارهاي "مرگ بر اسرائيل"، "قدس از آن فرزندانش است" و "تا آزادي كامل قدس در كنار آن خواهيم ماند" از اصلي ترين شعارهاي سرداده شده در اين مراسم بود.

تعدادي از شركت كنندگان در اين مراسم قصد وارد شدن به مرزهاي فلسطين را داستند كه پس از دخالت نيروهاي امنيتي مستقر در محل، از اين كار منصرف شدند.

انتهاي پيام/++

جمعه|ا|11|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن