تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816354633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فلاح :دولت نقش مهمي در نهادينه كردن فرهنگ استفاده از كالاي داخلي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فلاح :دولت نقش مهمي در نهادينه كردن فرهنگ استفاده از كالاي داخلي دارد
دولت نقش مهمي در نهادينه كردن فرهنگ استفاده از كالاي داخلي دارد
زنجان -خبرگزاري مهر : مدير كل امور اقتصاد و دارايي استان زنجان گفت: دولت مي تواند با تدوين قوانين و مقررات و اتخاذ سياست لازم براي تشويق مصرف كالاي داخلي و نظارت بيشتر بر قيمت تمام شده كالاي توليد داخل و همچنين رعايت استانداردهاي كيفيت كالاي داخلي به نوعي در نهادينه كردن فرهنگ مصرف كالاي داخلي در جامعه نقش آفريني كند.

ابوالفضل فلاح در گفتگو با خبرنگار مهر،افزود : در استمرار شعار سالهاي گذشته همچون اصلاح الگوي مصرف ، همت و تلاش مضاعف و جهاد اقتصادي ، سال 91 با رويكردي جزئي تر توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني توسط مقام معظم رهبري نامگذاري شده است .

وي اظهار داشت: دستيابي به جايگاه تعريف شده براي جمهوري اسلامي ايران درسند چشم انداز بيست ساله كشور و لزوم تحقق رشد اقتصادي براي مقابله با نظام مقدس جمهوري اسلامي تاكيدي بر چرايي اين نامگذاري است.

مدير كل امور اقتصاد و دارايي زنجان ، تاكيد كرد: تحقق شعار سال جاري و رونق بيش از پيش توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني ، موجبات استفاده حداكثري و بهينه از ظرفيتهاي موجود و گسترش ظرفيت هاي توليدي بخش هاي مختلف اقتصادي و به تبع آن افزايش اشتغال ملي را فراهم خواهد كرد و لذا اين افزايش توليد در صورتي كه با ارتقاءبهره وري در توليد همراه باشد و كاهش نرخ تورم را نيز به همراه خواهد داشت.

فلاح افزود: براي تحقق مطلوب اين شعار بايد نگاهي يكپارچه و نظام مند به موضوع داشت و ناگفته نماند كه نامگذاري هايي كه توسط مقام معظم رهبري براي هر سال صورت مي گيرد به مفهوم محدود شدن پيگيري آن به همان سال نيست بلكه اين موضوعات به عنوان خط مشي ها و سياست هاي كلي براي آحاد جامعه همواره بايد مورد توجه قرار گيرد از اين رو نوع نگاه نسبت به شعار امسال نيز بايد اينگونه باشد .

وي گفت:براي رونق توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني لازم است نقش و وظيف دولت البته مفهوم سه قوه ( مجريه ، مقننه و قضائيه ) توليد كنندگان و صاحبان كسب و كار و مصرف كنندگان و تعامل آنها با يكديگر توامان مورد توجه قرار گيرد .

مدير كل امور اقتصاد و دارايي زنجان ، تاكيد كرد: بهبود فضاي كسب و كار ، كوتاه كردن فرآينده هاي اداري ، اصلاح قوانين و مقررات موجود با رويكرد ايجاد سازگاري آنها با يكديگر و تسهيل امور سرمايه گذاري و فعاليت بنگاههاي اقتصادي، اتخاذ سياستهاي تجاري، پولي و ارزي مناسب، تقويت مالي در كشور با رويكرد متنوع سازي آن و استفاده از روش هاي جديد تامين مالي از مهمترين وظايف دولت در اين حوزه مي توان نام برد .

فلاح افزود: دولت مي تواند با تدوين قوانين و مقررات و اتخاذ سياست لازم براي تشويق مصرف كالاي داخلي و نظارت بيشتر بر قيمت تمام شده كالاي توليد داخل و رعايت استانداردهاي كيفيت كالاي داخلي به نوعي در نهادينه كردن موضوع مصرف كالاي داخلي در جامعه نقش آفريني كند .

وي، افزود : توليد كنندگان نيز بايد با مديريت صحيح و استفاده بهينه از عوامل توليد و بهره گيري از دانش فني و فناوري هاي نوين ، زمينه ارتقا ء بهره وري در بنگاه اقتصادي و به تبع آن كاهش قيمت تمام شده و بهبود مستمر كيفيت و افزايش رقابت پذيري محصولات خود را فراهم آورند و از اين طريق علامت مثبتي به مصرف كنندگان جهت هدايت ترجيحات مصرفي آنها به مصرف كالاهاي داخلي بدهند .

مدير كل امور اقتصاد و دارايي زنجان، در ادامه ياد آور شد: مردم نيز در نقش مصرف كننده با درك عميق از شرايط موجود كشور و با تكيه بر فرهنگ غني ملي و اسلامي، استفاده بيشتر از كالاي داخلي در سبد مصرفي خود را به عنوان يك ارزش و افتخار تلقي كرده و با ترويج اين باور در نهادينه كردن در جامعه مي توانند نقش خود را ايفا نمايند.

فلاح گفت : در سطح استان نيز متاثر از انجام وظايف و نقشي كه هر سه عامل دولت ، توليد كنندگان و مصرف كنندگان خواهند داشت برنامه ها و اقدامات لازم جهت عملياتي شدن و تحقق مطلوب شعار امسال اجرايي خواهد شد.

وي ، ادامه داد: هر چند در حال حاضر ظرفيت هاي قانوني خوبي در اين زمينه وجود دارد كه با استفاده حداكثري از اين ظرفيت ها مي توان گامهاي موثري در جهت حمايت از توليد ملي برداشت و منع خريد كالاي خارجي كه مشابه داخلي دارند توسط دستگاههاي اجرايي و نقش ذيحسابان در كنترل و نظارت مالي در اين زمينه ،تكاليف دستگاههاي اجرايي در تسريع و تسهيل صدور مجوزهاي فعاليت اقتصادي و تشكيل ستاد سرمايه گذاري استان جهت رسيدگي به شكايات سرمايه گذاران كه در ماده 7 قانون اجراي سياستهاي كلي اصل 44 قانون اساسي پيش بيني شده و ايجاد مركز خدمات سرمايه گذاري استان جهت پيگيري اخذ مجوزها و رسيدگي به مشكلات سرمايه گذاران از جمله اين ظرفيت ها به شمار مي آيند .

مدير كل امور اقتصاد و دارايي زنجان ، گفت : براي استفاده مطلوب از اين ظرفيتهاي قانوني تاكنون اقدامات مناسبي صورت گرفته كه با تلاش مضاعف در سال جاري بستر لازم براي تسهيل هر چه بيشتر امور سرمايه گذاري و فعاليت هاي اقتصادي در استان در جهت تحقق شعار توليد ملي ، حمايت از كار و سرمايه ايراني فراهم خواهد شد .

فلاح ادامه داد: مقام معظم رهبري در سالهاي اخير شعار اصلي كشور در آغاز سال را در حوزه اقتصاد انتخاب مي كنند كه اين نشان از نياز به توجه جدي به اين حوزه و اهميت توسعه اقتصاد ملي است و حمايت از توليد ملي و ضرورتها و الزامات است.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|10|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن