تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819739634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پارسال بيش از 14 ميليارد دلار محصولات پتروشيمي به خارج صادر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پارسال بيش از 14 ميليارد دلار محصولات پتروشيمي به خارج صادر شد
اهواز- معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران گفت:ميزان صادرات محصولات پتروشيمي كشور در پارسال از مرز 14 ميليارد دلار گذشت.


به گزارش روز چهارشنبه ايرنا ، "عبدالحسين بيات" در ديدار با نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز با ارايه گزارشي از عملكرد صنعت پتروشيمي در ايران افزود: در آغاز پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، توليد پتروشيمي در كشور 6/1 ميليون تن بود ولي هم اكنون اين توليد به بالاي 42 ميليون تن و ظرفيت منصوبه از سه ميليون تن، به 5/54ميليون تن رسيده است.

وي با اشاره به اهميت پتروشيمي هاي مستقر در خوزستان ادامه داد:

ارزش توليدات واحدهاي پتروشيمي خوزستان در سال 1390 را حدود 9 ميليارد و 500 ميليون دلار عنوان كرد.

وي گفت: 16 واحد پتروشيمي خوزستان پارسال 16 ميليون و 500 هزار تن محصول توليد كردند كه ضمن كسب سهم چهار ميليارد دلاري از صادرات غيرنفتي كشور، پنج ميليارد و 500ميليون دلار در داخل كشور فروش داشتند.

وي افزود:‌كسب ثروت 5/9ميليارد دلاري پتروشيمي هاي مستقر در خوزستان در مقايسه با ارزش توليدات پتروشيمي كمتر از 200 تا 300 ميليون دلار در آستانه پيروزي انقلاب اسلامي، نشان دهنده تلاش نظام و متخصصان داخلي در اين زمينه است.

معاون وزير نفت در امور پتروشيمي، با تاكيد بر توجه ويژه وزارت نفت به برنامه هاي توسعه اي در خوزستان اظهارداشت: امروز در تمام حوزه هاي مشترك نفت و گاز با كشورهاي همسايه، مذاكراتي صورت گرفته كه اميدوارم هر چه سريع تر با عقد قراردادهاي لازم منابع ملي كشور را حفظ كنيم.

وي صنعت نفت را به عنوان صنعت بالادستي بسياري از صنايع ديگر عنوان كرد و گفت: حركت و جهش صنعت نفت به معني چرخش سريع تر و توسعه صنايع ديگر است و از اين نظر صنعت نفت محور توسعه اقتصاد كشور محسوب مي شود.

بيات در ادامه اظهار كرد: از جمله تلاش هاي صنايع نفت و پتروشيمي اين بوده كه چه در مرحله طراحي و چه در اجرا و نيز در بهره برداري از تاسيسات خود ، استانداردها و اصول ايمني و محيط زيست را رعايت كنند تا هرچه بيشتر سازگاري خود را با طبيعت افزايش داده و مطابق طراحي ، شاخص آلودگي ها را به صفر برساند.

وي انجام تعهدات اجتماعي صنايع نفت، از جمله پتروشيمي را يكي از وظايف اين صنايع دانست و افزود: توسعه زيرساخت هايي چون احداث مدرسه، جاده، پل، تاسيسات شهري و مساعدت به حوزه هاي مربوط به صنايع از جمله تعهدات اجتماعي آنهاست و در اين خصوص پارسال شركت هاي پتروشيمي ماهشهر بيش از50 ميليارد ريال در حوزه خود هزينه كرده اند.

مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران همچنين با اشاره به اجراي اصل 44 در پتروشيمي گفت: اميدواريم امسال به نقطه اي برسيم كه تمامي پتروشيمي ها خصوصي شوند و نخستين مجموعه اي در كشور باشيم كه اصل 44 را به طور كامل اجرا كرده باشد. ك/2 646/ 640

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80054021

چهارشنبه|ا|9|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن