تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816366906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با و با اشاره به سفر نخست‌وزير تركيه به كشورمان تشريح كرد سوريه؛ محور مذاكرات تهران و آنكارا


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: سخنگوي وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با و با اشاره به سفر نخست‌وزير تركيه به كشورمان تشريح كرد سوريه؛ محور مذاكرات تهران و آنكارا
گروه سياسي صادق سلماني امروز صبح و در راستاي گفت‌وگوهاي دوجانبه منطقه‌اي و رايزني‌هاي مستمر ديپلماتيك ميان ايران و تركيه، رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير تركيه به همراه احمد داوود اوغلو وزير امورخارجه و ييلديز وزير امور انرژي اين كشور به ايران سفر كردند تا تهران به عنوان كانون مذاكرات درخصوص موضوع سوريه در سطح بين‌المللي مطرح گردد.
در همين راستا رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امورخارجه در گفت‌وگوي اختصاصي با با بيان اين كه روابط جمهوري اسلامي ايران و تركيه، راهبردي است سفر رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه به كشورمان را يك سفر رسمي كه نتايج خوبي براي دو كشور ايران و تركيه و همچنين منطقه خواهد داشت عنوان كرد و گفت: در بين كشورهاي بزرگ و مؤثر منطقه، رايزني و تبادل نظر يك مسئله ضروري است. همكاري‌هاي منطقه‌اي با حضور اين كشورها مي‌تواند قوت گرفته و تأمين كننده ثبات و امنيت در منطقه بوده و پيشرفت كشورها را تسهيل كند.
سخنگوي وزارت امورخارجه با اشاره به اين كه در مذاكرات دوجانبه ميان مقامات ايران و تركيه، بحث‌هاي مربوط به روابط دوجانبه حتماً جايگاه ويژه‌اي خواهد داشت تصريح كرد: تبادل نظر در رابطه با تحولات منطقه از جمله كشور سوريه حتماً در دستور كار مقامات دو كشور خواهد بود كه اين مسئله مي‌تواند بدون دخالت خارجي و به دور از هر نوع اقدامي كه منجر به آشفته‌تر شدن وضعيت داخلي سوريه و يا تنش‌هاي داخلي در آن شود زمينه مناسبي براي گفت‌وگو بين دولت و مخالفين مردمي را فراهم كند.
مشورت و رايزني بهترين راه‌حل براي جلوگيري از جنگ داخلي در سوريه
مهمانپرست در ادامه گفت‌وگو با ضمن تأكيد مجدد بر جلوگيري از مداخله خارجي در امور داخلي سوريه، مشورت و رايزني‌ها در رابطه با جلوگيري از ايجاد جنگ و درگيري داخلي در سوريه را مؤثر دانست و گفت: ما بايد در درجه اول به دنبال اين باشيم كه خشونت‌ها در سوريه متوقف شده و زمينه گفت‌‌وگوهاي ملي فراهم شود. بايد اجازه بدهيم تا اصلاحاتي كه به شكل مناسب توسط دولت بشاراسد در سوريه ارائه مي‌شود تحقق كامل پيدا كند.
سخنگوي وزارت امورخارجه بحث و مذاكره در رابطه با بيداري اسلامي در منطقه و تحولات كشورهاي بحرين و يمن و همچنين گفت‌و‌گوها در رابطه با فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي كشورمان را از جمله برنامه‌هاي سفر نخست‌وزير تركيه به ايران اعلام كرد و گفت: گفت‌و‌گوهاي ايران و 1+5 نزديك است و در آينده نزديك اين گفت‌و‌گوها دنبال خواهد شد. اميدواريم كه كشورهاي مختلف در حد توان خودشان تلاش بكنند تا حقوق ملت ما به رسميت شناخته شود.
وي افزود: ما همان‌طور كه در قبال تعهدات خودمان نسبت به اصولي كه در معاهده NPT ذكر شده پايبند هستيم به همان ميزان بر حقوق ملت خودمان كه كاملاً تعريف شده و قانوني بوده و براي پيشرفت كشور ضروري است اصرار و تأكيد مي‌ورزيم و آمادگي آن را داريم كه در يك فضاي مناسب، مثبت و سازنده و در كنار همه همكاري‌هايي كه با كشورهاي مختلف مي‌توانيم داشته باشيم حقوق خودمان را هم در اين زمينه به شكل كامل دنبال كنيم.
دستيار ويژه وزير امور خارجه تأييد نهايي در مورد زمان گفت‌و‌گوهاي ايران و 1+5 را بر‌عهده تيم مذاكره كننده هسته‌اي ايران عنوان و ابراز اميدواري كرد كه در رابطه با مكان مذاكرات هم به سرعت به توافق نهايي برسيم.
هيچ كشوري علاقه‌مند به مداخله نظامي در سوريه نيست
مهمانپرست در ادامه گفت‌و‌گو با در واكنش به اظهارات مطرح شده در رابطه با حمله نظامي تركيه به سوريه گفت: من فكر نمي‌كنم كه هيچ كشوري در حال حاضر اعتقاد به مداخله نظامي در سوريه داشته باشد، چرا كه در داخل سوريه اصلاحات خيلي خوبي درحال صورت‌گرفتن است. سخنگوي وزارت امور خارجه با تأكيد بر اين كه هيچ كشوري به مداخله نظامي در سوريه علاقه‌اي ندارد ابراز اميدواري كرد كه با رايزني‌هايي كه صورت مي‌گيرد همه كشورها كمك كنند تا در سريع‌ترين زمان ممكن، آرامش به داخل سوريه برگشته و اصلاحات لازم صورت بگيرد. دستيار ويژه وزير امور خارجه با بيان اينكه مداخله خارجي در سوريه مخل ثبات و امنيت در اين كشور و منطقه خواهد بود، تصريح كرد: بايد به مطالبات مردمي در سوريه توجه شود و از طريق گفت‌وگوهاي سازنده بين دولت و مردم سوريه، راه اصلاحات به خوبي طي شود.
شاهد موفقيت‌هاي فراوان در ديپلماسي فرهنگي هستيم
مهمانپرست در بخش ديگري از گفت‌وگو با با اشاره به برگزاري سومين جشن جهاني نوروز در كشور تاجيكستان با حضور دكتر احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور و موفقيت ديپلماسي فرهنگي كشورمان در اين زمينه گفت: ظرفيت‌هاي مختلف موجود در ملت ما حاكي از آن است كه مي‌توانيم در فضاي ديپلماسي فرهنگي شاهد موفقيت‌هاي فراواني باشيم. سخنگوي وزارت امور خارجه با تأكيد بر اين‌كه توجه ويژه رئيس جمهور بر مباحث فرهنگي در فضاي عرصه ديپلماسي جايگاه خودش را باز كرده است، تصريح كرد: ما اعتقاد داريم كه در كنار ديپلماسي رسمي، ديپلماسي عمومي بايد ظرفيت‌هاي خودش را ارائه كند تا زمينه تحقق كامل اهداف سياست خارجي فراهم شود.
وي افزود: در ديپلماسي عمومي حتماً يكي از مؤلفه‌هاي بسيار مهم و تأثيرگذار، ديپلماسي فرهنگي است كه خوشبختانه با اين توجهي كه در بين مسئولان وجود داشته و دقت نظري كه اعمال مي‌شود، ديپلماسي فرهنگي مسير خودش را به خوبي دنبال مي‌كند. مهمانپرست در پايان ابراز اميدواري كرد كه وزارت امور خارجه به عنوان مركز ديپلماسي عمومي كشور بتواند با حمايت‌هايي كه از طرف مقام معظم رهبري، رياست محترم جمهوري، مجلس شوراي اسلامي و همه سازمان‌ها صورت مي‌گيرد، ديپلماسي فرهنگي را به مرحله تحقق كامل برساند.

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن