تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820682923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرمايه گذاري در كاروانسراي پيام مرند موجب رونق گردشگري منطقه مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سرمايه گذاري در كاروانسراي پيام مرند موجب رونق گردشگري منطقه مي شود
تبريز- ناظر عالي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور گفت: توسعه كاروانسراي پيام مرند به دليل اهميت ويژه اي كه دارد، موجب رونق گردشگري منطقه مي شود.


" حسن قدمگاهي " روز سه شنبه در بازديد از كاروانسراي تاريخي پيام مرند افزود: اين كاروانسرا به دليل قرار گرفتن در مسير گردشگري ايران به اروپا و مورد توجه بودن گردشگران از اهميت ويژه اي برخوردار است.

وي با اشاره به توانمندي هاي اين بنا در جذب گردشگران گفت: كاروانسراي شاه عباسي پيام مرند يكي از مهمترين تاسيسات بين راهي جاده ابريشم به شمار مي رفت كه به عنوان بزرگترين كاروانسراي شمال غرب كشور از مهمترين ابنيه تاريخي و گردشگري كشور محسوب مي شود.

وي با قدرداني از تلاش هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در مرمت و بازسازي شايسته اين بنا، گفت: اقدامات انجام گرفته در تامين كليه امكانات رفاهي، تبديل كاروانسراي پيام مرند به يك مركز اقامتي تفريحي به صورت سنتي و مرمت مناسب اين اثر شاخص قابل توجه و چشمگير بوده است.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي نيز در اين بازديد گفت: بناي‌ قديمي‌ اين كاروانسرا كه در 54 كيلومتري‌ تبريز به مرند قرار گرفته به علت شرايط سخت اقليمي‌ دچار آسيب‌ديدگي‌هايي شده بود كه در سال‌هاي اخير توسط مرمتگران بازسازي و احيا شد.

تراب محمدي افزود: قدمت كاروانسراي پيام مرند به دوره مغول و صفويه مي رسد كه پس از مرمت، هم اكنون به عنوان يكي از 999 كاروانسراي موسوم به شاه عباسي، امكان بازديد براي عموم گردشگران را دارد.

وي گفت: اين كاروانسرا به علت اهميت مكاني و مبادلات وسيع كالا در قرون گذشته بر خلاف كاروانسراهاي كوهستاني، داراي حياط مركزي وسيع و از نوع كاروانسراهاي چهار ايواني است كه از سردر رفيع، گنبدخانه حياط مركزي به شكل هشتي، اتاقها و ايوان هاي مشرف به حياط براي اقامت كاروانيان تشكيل مي شود.

محمدي خاطرنشان كرد: منطقه نمونه گردشگري پيام شهرستان مرند داراي پتانسيل هاي طبيعي و تاريخي قابل توجهي براي جذب گردشگران است.

وي با اشاره به امكانات گردشگري منطقه نمونه گردشگري پيام مرند، يادآور شد: پيست اسكي مجهز پيام، وجود كاروانسراي تاريخي شاه عباسي و جاده ترانزيت از جمله جدي ترين پتانسيل هاي گردشگري اين منطقه به شمار مي روند كه اميدواريم با حضور سرمايه گذار بهره برداري از آن به سرعت محقق شود.

7237/587

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80053052

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 325]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن