تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816333074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قدرت بدون اتكا به دين منجر به ظلم و وحشيگري مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: قدرت بدون اتكا به دين منجر به ظلم و وحشيگري مي شود
اين گزارش به گزيده اي از سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب در مهر ماه 1390 پرداخته است.


به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، گزيده سخنان مقام معظم رهبري در مهر ماه 90 به شرح ذيل است:
حضرت آيت الله خامنه اي در ديدار با شماري از جانبازان قطع نخاعي تجليل از جانبازان را تجليل از نمونه ها و نمادهاي ايثار خواندند و افزودند: تكريم و تعظيم جانبازان، مفهوم واقعي ايثار را در ذهن جامعه، عيني و مجسم مي كند و اين، كار بسيار مهمي است كه نظام و جامعه، امروز به آن نياز جدي دارند.
ايشان زبان را از تشريح عظمت كار جانبازان، حقيقتا قاصر و ناتوان خواندند و افزودند: ايثارِ يك عمر "هستي و سلامتي و آسايش" در پاي اسلام و انقلاب، معامله اي بسيار سودمند با معبود يكتاست كه پروردگار در قرآن كريم به آن بشارت داده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تشكر صميمانه و ابراز احترام حقيقي به همسران، مادران، پدران، فرزندان و پرستاران جانبازان خاطر نشان كردند: خدمت صادقانه و با روي خوش به جانبازان عزيز از بزرگترين ايثارها و از برجسته ترين جهادهاست و نزد خداوند از اجري عظيم برخوردار است.
آزادسازسي فلسطين با صبر و تدبير و توكل و مجاهدت محقق مي شود
حضرت آيت الله خامنه اي در جمع رهبران بلند پايه گروههاي مقاومت فلسطين و لبنان، "علما، انديشمندان و متفكران عدالت طلب و آزاد انديش جهان"، و رؤسا و مسئولان پارلماني جهان اسلام با تشريح طرح جمهوري اسلامي در قضييه فلسطين، خاطر نشان كردند: هدف والاي امت اسلامي يعني "آزادسازي همه فلسطين بدون چشم پوشي از يك وجب از اين سرزمين اسلامي"، تنها با صبر و تدبير و توكل و"مجاهدت همگاني گروههاي مقاومت و ملتها و دولتهاي اسلامي" محقق خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به روند ناكامي و نااميدي حاكم بر موضوع فلسطين تا مقطع پيروزي انقلاب اسلامي افزودند: با پيروزي اين انقلاب، دست قدرت خدا، ورق را برگرداند و در چارچوب تأثيرات شگرف جهاني و منطقه اي ناشي از پيروزي انقلاب اسلامي، دولت جعلي صهيونيست، سريعتر و آشكارتر از ديگر مستكبران، ضربات شديد و عميقي دريافت و به اذعان سران صهيونيست، روزهاي سياه و پُراضطرابي را تحمل كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه خط قرمز اوباما يعني امنيت رژيم صهيونيستي به دست ملتهاي به پا خاسته مسلمان شكسته خواهد شد افزودند آنچه رژيم صهيونيستي را تهديد مي كند "موشكهاي ايران و موشكهاي گروههاي مقاومت" نيست تا در برابر آن، اينجا و آنجا، سپر موشكي برپا كنند بلكه تهديد حقيقي و بدون علاج رژيم جعلي، عزم راسخ ملتهاي اسلامي است كه ديگر نمي خواهند و نمي گذارند آمريكا و اروپا و عوامل دست نشانده غرب، بر آنان حكومت و ملتها را تحقير كنند.
اگر به توصيه ها عمل مي شد هيچگاه دچار حوادثي همچون فساد بانكي اخير نمي شديم
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي در ديدار دست اندركاران حج امسال(سال 90)، حج را فرصتي بسيار گرانبها و ارزشمند براي ارتباط با امت اسلامي و بهره مندي معنوي خواندند و با اشاره به تلاش دشمنان براي اختلاف افكني و مقابله با موج بيداري اسلامي در مراسم حج ، تنها راه غلبه بر اين توطئه را نزديكتر شدن دلها و تقويت همدلي دانستند، ايشان همچنين در ادامه با اشاره به فساد بانكي اخير در كشور، علت وقوع اين سوء استفاده را عمل نكردن مسوولان به توصيه هاي مؤكد چند سال پيش رهبري در خصوص مقابله با فساد اقتصادي توصيف و تأكيد كردند: مسوولان قضايي ضمن پيگيري قوي، دقيق و عاقلانه قضيه و اطلاع رساني مناسب به مردم، بايد دستهاي خائن را قطع كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه با اشاره به توصيه هاي مؤكد خود به مسوولان، در سالهاي گذشته بويژه در فرمان ده سال قبل براي مبارزه با فساد اقتصادي خاطر نشان كردند:اگر چه مسوولان از مقابله با فساد اقتصادي استقبال كردند اما اگر به اين توصيه ها عمل مي شد، هيچگاه دچار چنين حوادثي همچون فساد بانكي اخير نمي شديم.
ايشان افزودند: وقوع چنين مسائلي، ذهن و دل مردم را مشغول، و دل بسياري را نيز مي شكند و آيا اين سزاوار است كه بخاطر عمل نكردن مسوولان، مردم به سبب اين حوادث ناراحت شوند و حتي برخي اميد خود را از دست بدهند.
قدرت بدون اتكا به دين منجر به ظلم و وحشيگري مي شود
رهبر معظم انقلاب در جمع صدها نخبه جوان كشور خاطرنشان كردند: نخبه بايد با احساس دلبستگي معنوي به كشور و ملت، در عرصه كاري خود، تلاش و فداكاري كند چرا كه بدون عشق به سرنوشت كشور و ملت، نخبه نمي تواند در جامعه خود، تأثيري واقعي و راهگشا داشته باشد.
رهبر انقلاب با اشاره به برخي تجربيات تاريخي و معاصر، "قدرت بدون اتكا به دين" را منجر به ظلم و وحشيگري دانستند و بر اين واقعيت تأكيد كردند كه اگر ملتي مي خواهد در دنياي پُرتلاطم كنوني، خود را حفظ كند و مانع از ”هجوم نظامي ـ امنيتي" و "هجوم نرم افزاري، فرهنگي و اخلاقي مراكز قدرت جهاني" شود، احتياج به نخبگاني دارد كه "همّ و غمّ" اصلي آنها، "پيشرفت و عزت و افتخار" كشور و ملتشان باشد و ايمان، مهمترين عاملي است كه مي‌تواند اين احساس دروني را، عميقاً ايجاد كند.
ايشان، پيشرفتهاي ملت ايران را در سي و سه سال اخير، ناشي از ايمان و احساس دلبستگي نخبگان به كشور بر شمردند و خاطر نشان كردند: با وجود فشارهاي همه جانبه بيگانگان، صدها شخصيت و نخبه برجسته نظير شهيد شهرياري در رشته هاي مختلف، به تلاش فداكارانه و كارهاي برجسته و ماندگار مشغولند.
ماندگاري نظام در گرو نيرو و ظرفيت عظيم مردمي است
رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع پُرشور هزاران نفر از مردم كرمانشاه در ورزشگاه آزادي اين شهر، در سخنان مهمي به تبيين نقش، جايگاه و حضور و عزم مردم در نظام جمهوري اسلامي بعنوان معيار اصلي و تأثيرگذاري استفاده از ظرفيت و تواناييهاي برجسته مردم براي مقابله با چالش هاي سخت و نرم و حركت شتابان در مسير پيشرفت علمي، اقتصادي، صنعتي و كشاورزي پرداختند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به آرمانهاي بلند نظام جمهوري اسلامي و مخالفت آن با نظام استكبار و بي عدالتي بين المللي و چالشهاي دشمنان براي اين نظام، خاطرنشان كردند، اگر چنين نظامي بخواهد بماند و به مسير حركت خود ادامه دهد، نيازمند نيرو و ظرفيت عظيم مردمي است كه با تدبير امام خميني(ره) از متن اسلام گرفته شد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به فتنه 18 تير سال 78 و فتنه سال 88 در تهران بعنوان يكي از چالش هاي پيچيده پيش روي نظام، خاطر نشان كردند: حضور مردم، اين دو فتنه را نيز به شكست كشاند بگونه اي كه پنج روز بعد از فتنه 18 تير، حركت عظيم 23 تير در سراسر كشور به وقوع پيوست و در فتنه 88 ، دو روز بعد از حوادث عاشورا، حركت عظيم و كم نظير مردم در 9 دي روي داد.
تأكيد بر لزوم ارائه مستدل و منطقي معارف اسلامي
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي در ديدار علماء، فضلاء ، روحانيون و طلاب شيعه و اهل تسنن استان كرمانشاه، با اشاره به موج سوم گرايش به اسلام بعد از حركتهاي اخير منطقه و جنبش ضد سرمايه داري در غرب ، وظيفه روحانيت را مضاعف دانستند و تأكيد كردند: امروز كه سخن جمهوري اسلامي مبني بر بي نتيجه بودن نظام ماركسيستي تحقق يافته و در مورد نظام سرمايه داري نيز در حال تحقق است ، علماء و روحانيون بايد با استفاده از مباني مستحكم عقلي و متناسب با نيازهاي روز، معارف منطقي و ريشه دار اسلام را براي مشتاقاني كه در سراسر دنيا، در حال افزايش است، ارائه كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي مقابله با تكفيري ها را يكي از وظايف علماي شيعه و اهل سنت برشمردند و با اشاره به وظيفه مهم روحانيت براي تبليغ خاطر نشان كردند: بهترين روش براي تبليغ شناخت مخاطب و آماده كردن مطالب مورد نياز او، با زبان روز است.
ايشان با تأكيد بر لزوم ارائه مستدل و منطقي معارف اسلامي به منظور تأثيرگذاري در لايه هاي عميق ذهن مخاطب افزودند: يكي ديگر از وظايف روحانيون، حضور در مسائل اجتماعي است كه بايد همراه با اخلاق، نصيحت و ارائه طريق باشد.
نيروهاي مسلح ايران داراي امتيازات و ويژگيهاي ممتازي هستند
فرمانده معظم كل قوا در مراسم مشترك يگانهاي نظامي استان كرمانشاه در سخناني با اشاره به اقتدار روز افزون نظام جمهوري اسلامي ايران در سه دهه گذشته تأكيد كردند، امروز ملت ايران، نظام جمهوري اسلامي و نيروهاي مسلح در ميان ملتهاي منطقه عزيز و مورد احترام هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي نيروهاي مسلح ايران را داراي امتيازات و ويژگيهاي ممتازي دانستند و افزودند: حفظ امنيت به عنوان بستر پيشرفت در همه عرصه ها، و ايمان مستحكم براي فدا كردن جان، دو ويژگي برجسته نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است.
ملت ايران با روحيه بسيجي قله هاي اقتدار جهاني را فتح خواهند كرد
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در اجتماع پرشور بسيجيان كرمانشاه به تبيين خاستگاه بسيج و ويژگيهاي منحصر بفرد آن، بعنوان يكي از ابتكارهاي ماندگار و معجزه آساي امام راحل(ره) و همچنين نياز همه عرصه هاي كشور به روحيه بسيجي براي ادامه مسير حركت پيشرفت نظام اسلامي و مقابله با چالش ها، پرداختند و تأكيد كردند: روحيه بسيجي بايد روز بروز در همه اركان و بخشهاي مختلف كشور گسترش و تعميق يابد و ملت ايران به لطف خداوند با همين روحيه بسيجي قله هاي اقتدار جهاني را فتح خواهند كرد.
ايشان پايبندي به قوانين و ضوابط را از لوازم بسيج و روحيه بسيجي برشمردند و تأكيد كردند: همانگونه كه بسيج و بسيجي بايد قانون را رعايت كند، از طرف ديگر، اگر قوانين و ضوابط دست و پاگيري مقابل بسيج و گسترش روحيه بسيجي وجود داشته باشد، بايد كساني كه تغيير قوانين بعهده آنان است، اين موانع را بر طرف كنند.
تأثير خاطرات دفاع مقدس در حفظ هويت ملي
حضرت آيت الله خامنه اي در اجتماع عظيم و پرشور مردم گيلان غرب، آحاد ملت پر استقامت ايران به ويژه جوانان را، "مدافعان هوشيار مرزهاي هويت، شخصيت و شرف ملي و ديني" خواندند و با اشاره به تهمت هاي تروريستي اخير آمريكا به جمهوري اسلامي ايران تأكيد كردند: دشمن براي منزوي كردن ملت ايران و گسترش ايران هراسي يقه مي دَراند و جان مي كند اما همانند گذشته جز نفرت بي پايان ملتها از رژيم آمريكا و افزايش علاقه مردم به شعارهاي پر افتخار ملت ايران هيچ نتيجه اي بدست نمي آورد.
ايشان حفظ خاطرات پر معناي دفاع مقدس را از عوامل موثر در حفظ هويت ملي برشمردند و با تجليل از بانوي مسلمان و شجاع گيلان غربي كه در آن دوران تعدادي از نظاميان دشمن را به هلاكت رساند و اسير كرد افزودند: حفظ خاطرات پايداري مردم گيلان غرب، قصر شيرين و اسلام آباد، سرپل ذهاب و ديگر مناطق كشور در حفظ هويت ملي، داراي چنان اهميتي است كه شخصيت هاي برجسته، دانشمندان و عناصر فعال و متفكر بايد در اين زمينه احساس مسئوليت كنند.
هيچ اشكالي در تغيير ساز و كار فعلي وجود ندارد
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، در اجتماع پرشور دانشگاهيان استان كرمانشاه با بيان مستدل و تشريح دلايل " جواني ذاتي و طراوت هميشگي اهداف و آرمان هاي نظام اسلامي " ، انعطاف در مهندسي نظام و " تغيير به هنگام " در ساز و كارها و سياست هاي تحقق اين آرمان ها را از ظرفيت هاي نظام اسلامي برشمردند و با اشاره به مقاصد پشت پرده سناريوي آمريكا از جنجال و تهمت هاي اخير تروريستي به جمهوري اسلامي ، به دشمنان ملت ايران هشدار دادند هر گونه توطئه و حركت مخرب و مزاحم با مقابله قاطع و پشيمان كننده جمهوري اسلامي روبرو خواهد شد.

ايشان دستور امام براي حذف پست نخست وزيري از ساختار قوه مجريه را يكي ديگر از موارد تغيير ساز و كار و مهندسي كلي نظام براي تحقق آرمان ها برشمردند و افزودند : در شرايط فعلي نظام سياسي كشور ، رياستي است و رييس جمهور با انتخاب مستقيم مردم برگزيده مي شود كه شيوه خوب و موثري است اما اگر روزي در آينده احتمالا دور ، احساس شود كه نظام پارلماني براي انتخاب مسئولان قوه مجريه بهتر است هيچ اشكالي در تغيير ساز و كار فعلي وجود ندارد.
رهبر انقلاب اسلامي درباره ظرفيت منعطف نظام براي نوسازي ساز و كارهاي پيش بيني شده تاكيد كردند : البته هر گونه تغيير و نوسازي و بازسازي در "سياست ها، خطوط و مهندسي نظام" بايد متكي بر اصول اسلامي و برگرفته از آنها باشد ضمن اينكه در قانون اساسي هم تدابير لازم در اين زمينه پيش بيني شده است.
ملت ايران در وسط راه "تعالي و پيشرفت و افتخار" توقف نمي كنند
رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع بسيار پُر شور "مردم كنگاور و شهرهاي اطراف" با استناد به پيشرفتهاي ملت بزرگ ايران در سه دهه اخير تأكيد كردند: ملت عزيز ما كه بخشهاي بسيار دشوار راه منتخب خود را، با افتخار و قدرت پشت سر گذشته، ضمن قانع نشدن به دستاوردهاي خود، از اين پس نيز با "وحدت و اميد و استقامت"، همه مراحل پيش رو را با موفقيت طي خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر استقامت ملي و استمرار حركت عمومي ملت بزرگوار ايران، قانع شدن به دستاوردهاي مياني راه و از سوي ديگر نا اميدي از تحقق اهداف نهايي را دو آفت بزرگ توقف زا در اين مسير برشمردند و افزودند: ملت عظيم الشأن ايران، در وسط راه "تعالي و پيشرفت و افتخار" توقف نمي كنند و با اطاعت از فرمان پروردگار كريم در قرآن مجيد، با قدمهاي استوار و محكم راه خود را تا رسيدن به جامعه اسلامي و برخوردار از عدالت، طراوت، آگاهي و مردم سالاري حقيقي ادامه خواهد داد.
مسئولين كيفيت كار و خدمت افتخار آميز خود را افزايش دهند

رهبر معظم انقلاب اسلامي، در جمع مسئولان، مديران و كاركنان دستگاههاي مختلف استان، خدمت صادقانه و خالصانه در نظام اسلامي را، توفيقي الهي و باعث "جلب رضايت پروردگار؛ كمك به مردم و استحكام بيشتر نظام "دانستند و تأكيد كردند: كيفيت كار مسئولان ملي و محلي در سراسر كشور مي‌تواند موجب افزايش يا خداي نكرده كاهش آبروي نظام شود بنابراين مسئولين تا سر حد ممكن، كيفيت كار و خدمت افتخار آميز خود را افزايش دهند.
رهبر انقلاب اسلامي، استمرار توطئه هاي دشمنان ملت را نشان دهنده حركت رو به جلو جمهوري اسلامي برشمردند و خاطر نشان كردند: لشگر كشي مداوم تبليغاتي، سياسي، اقتصادي و امنيتي جبهه استكبار، دليل روشني بر حركت پُر سرعت ملت ايران در مسير تحقق اهداف و آرمانهاست چرا كه اگر حركت ملت دچار ركود و عقب ماندگي و ضعف شده بود دشمن اين همه خود را به آب و آتش نمي زد./ج

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن