تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815360387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صنايع خودروسازي ايران گام هاي بزرگي براي توسعه برداشته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: صنايع خودروسازي ايران گام هاي بزرگي براي توسعه برداشته است
مسكو - يك پايگاه اينترنتي روسي با اشاره به روند پيشرفت صنايع خودروسازي ايران و ارتقاي سطح بين المللي آن نوشت: صنايع خودروسازي جمهوري اسلامي در سال هاي اخير گام هاي بزرگ و موفقي در مسير توسعه برداشته است.


به گزارش ايرنا، پايگاه اينترنتي "ايران رو" در گزارشي تحليلي به قلم "نيكلاي سميونوف" نوشت: تجزيه و تحليل شاخص هاي اساسي اقتصاد كلان و توسعه اقتصاد ايران نشان مي دهد كه صنايع خودروسازي از مؤثرترين و موفق ترين شاخه هاي صنايع اين كشور است.

پايگاه اينترنتي روسي نوشت: كمتر كسي اطلاع دارد كه ايران در سال 2009 دوازدهمين توليدكننده بزرگ جهاني خودرو بود.

نويسنده گزارش تحليلي خاطرنشان كرد:صنايع خودروسازي ايران دومين شاخه مهم اقتصاد ملي بعد از صنعت نفت و گاز به حساب مي آيد و اين كشور در سال‌هاي 2008-2006 موفق شد پايه هاي محكم توانمندي صادرات خودرو خود را پي ريزي كند.

"سميونوف" با اشاره به آغاز صادرات گسترده خودرو ايران از سال 2008 نوشت: تا اواسط سال 2009 ارزش صادرات سالانه خودروهاي ساخت جمهوري اسلامي ايران به يك ميليارد دلار رسيد.

منبع خبري روسي به برنامه ريزي ايران براي توليد يك ميليون و 130 هزار دستگاه خودرو در سال جاري ميلادي اشاره كرد و ادامه داد:درحال حاضر 12 واحد توليدي در زمينه خودروسازي در ايران فعاليت مي‌كنند كه مهمترين آن‌ها "سايپا"، "ايران خودرو" و "پارس خودرو" مي باشند.

در اين گزارش تحليلي خاطرنشان شده است: ايران، خودروهاي ساخت داخل اعم از كاميون، اتوبوس، ميني بوس و اتومبيل سواري را به 30 كشور جهان صادر مي كند.

در ادامه اين گزارش به حضور توليدكنندگان اساسي جهاني خودرو در بازار ايران اشاره و گفته شده است:آن‌ها توليد انبوه محصولات خود را براساس پروانه فني راه انداخته‌اند كه در ميان آن‌ها پژو، سيتروئن و رنوي فرانسوي، فولكس‌واگن آلماني، تويوتا و نيسان ژاپني، قابل توجه اند.

پايگاه اينترنتي روسي نوشت:مزيت هاي ايران چون جذابيت بازار آن از نظر تقاضاي مصرف، ارزاني نسبي نيروي كار و چشم انداز صدور كالاهاي ساخت ايران به همه كشورهاي خاورميانه جاي هيچ شك و ترديدي براي علاقه مندي خودروسازان جهت حضور در بازار خودروي اين كشور باقي نمي گذارد.

در اين گزارش تحليلي به سياست موفق ايران در مقابله با تحريم هاي غرب به سركردگي آمريكا اشاره و گفته شده است:تهران به موازات تشديد رژيم تحريم و فشار از سوي واشنگتن در زمينه امور هسته‌اي،سياست متنوع كردن همكاري درحوزه خودروسازي را اتخاذ كرد كه با هدف دفاع از صنايع خودروسازي به اجرا در آمد.

پايگاه اينترنتي"ايران رو" در پايان گزارش خود به ناديده گرفتن تحريم ها از طرف شركاي ايران اشاره كرد و خاطرنشان شد:بازيگران بزرگ بازار خودروسازي ايران از تشديد تحريم ها به اضطراب نيفتاده‌اند،به عنوان مثال توليد كنندگان فرانسوي حاضر نيستند اين بازار را به رقيبان خود بدهند درحالي كه چيني ها سهم خود را در صنايع خودروسازي ايران افزايش مي دهند.

اروپام/2242**518

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80050259

يکشنبه|ا|6|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن