تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819014593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي نقش شركت‌هاي PAP در ارائه خدمات نوين تلويزيوني


واضح آرشیو وب فارسی:ايستنا: بررسي نقش شركت‌هاي PAP در ارائه خدمات نوين تلويزيوني
سيد علي خدام‌حسيني - طيف : ارائه خدمات IPTV از طريق زيرساخت دسترسي باندوسيع، يكي از روندهايي است كه در سال‌هاي اخير توسط اكثر ارائه‌دهندگان دسترسي باندوسيع به مشتركان، در كنار ارائه خدمات دسترسي به اينترنت دنبال مي‌شود. در اين مقاله، از طريق بررسي مزاياي اقتصادي ارائه خدمات IPTV در كنار مدل‌هاي متفاوتي كه براي همكاري بازيگران مختلف ارائه آن مي‌توان متصور بود، فرصت‌هاي ارائه‌دهندگان خدمات باندوسيع را در مورد ارائه خدمات نسل جديد تلويزيوني، بررسي نموده و بر اساس تجربه‌هاي جهاني ارائه اين دست از خدمات، فرصت و لزوم ورود شركت‌هاي «نِدا» به عنوان ارائه‌دهندگان اين خدمت در كشور، مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

ارائه خدمات نوين تلويزيوني، فرصتي براي درآمدزايي
بر اساس پيش‌بيني موسسه اينفورما، درآمد حاصل از ارائه خدمات IPTV روندي رو به رشد را خواهد پيمود، به طوري كه درآمد 6.2ميليارد دلاري ارائه اين خدمات در سال 2011 به بيش از 11.9ميليارد دلار در سال 2016 خواهد رسيد. اين درآمد رو به افزايش، طيف وسيعي از بازيگران فعال در عرصه ارائه خدمات IPTV را منتفع مي‌نمايد كه در اين ميان سهم قابل توجهي متوجه بازيگران مخابراتي اين زنجيره ارزش است.

زنجيره ارزش IPTV و نقش بازيگران مختلف آن
زنجيره ارزش ارائه خدمات IPTV در حالت كلي خود معمولا شامل 3 حلقه است كه بازيگران هركدام از اين حلقه‌ها، با توجه به محدوده نفوذ خود در حوزه مخابراتي، نقش‌هاي متفاوتي را در اين زنجيره ارزش به عهده بگيرند.
حلقه اول اين زنجيره، ارائه محتوا است. وظيفه توليد، خريد، جمع‌آوري و مديريت مسائل حقوقي محتوا كه در انتها به مشترك ارائه مي‌گردد، بر عهده بازيگران اين حلقه از زنجيره قرار دارد. حلقه دوم اين زنجيره ارزش، ارائه خدمات است. بازيگر يا بازيگران اين حلقه كه معمولا توانايي ارائه خدمات باندوسيع به مشتركان را نيز دارند، با استفاده از قابليت‌هايي كه همين توانايي در آن‌ها ايجاد نموده است، مسئوليت طراحي، نصب و راه‌اندازي تجهيزات ارائه IPTV، برقراري ارتباط با مشتركان و تبليغات را برعهده دارند. حلقه نهايي ارائه اين خدمات نيز تأمين شبكه مخابراتي است. بازيگران اين حلقه نيز- كه معمولا اپراتورهاي غالب كشورها هستند- وظيفه ارائه زيرساخت به ارائه‌دهنده خدمات با يك كيفيت از پيش تعيين شده را بر عهده دارند.

ضرورت حضور شركت‌هاي PAP در ارائه خدمات IPTV
از يك ديدگاه مي‌توان ورود به حوزه ارائه IPTV را يك فرصت براي PAPها دانست تا با ارائه اين خدمات سهم خود را از بازار ارتباطات كشور افزايش دهند. اما در واقع، استفاده نكردن از اين فرصت موجب به وجود آمدن تهديدهايي براي اين بازيگران خواهد شد. يكي از اين تهديدها ورود بازيگران جديد ارائه اينترنت باندوسيع، مانند اپراتورهاي جديد باندوسيع (ADSL و WiMAX) و اپراتور نسل سوم تلفن همراه است. كاهش ميانگين درآمد به ازاي هر كاربر، تهديد ديگري است كه متوجه شركت‌هاي ارائه خدمات باندوسيع است.

جمع‌بندي
ارائه خدمات IPTV مي‌تواند موجب بهبود گستره‌اي از شاخص‌هاي فرهنگي، اقتصادي و فني كشور گردد كه نتيجه به وجود آمدن فضاي مناسب براي فعاليت بازيگران داخلي است. از ديگر مزاياي مهم ارائه اين دست خدمات از سوي كشورها و فراگيري آن‌ها در سطح جامعه، ارتقاء شاخص‌هاي دسترسي به باندوسيع است كه موجب حركت كشور به سمت توسعه‌يافتگي هرچه بيشتر مي‌گردد. در اين راستا، يكي از بهترين راهكارها براي افزايش نفوذ اين دست خدمات بين اقشار مختلف جامعه، استفاده از پتانسيل شركت‌هاي PAP به عنوان ارائه‌دهندگان اين خدمات است كه علاوه بر مزاياي فوق، موجب ورود سرمايه‌هاي بخش خصوصي به بازار خدمات ارزش‌افزوده و در نتيجه، رونق هرچه بيشتر اين حوزه مي‌گردد.

لينك ثابت || اضافه شده توسط آرش كريم بيگي|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلي || آرش كريم بيگي

| More

براي عضويت در خبرنامه روزانه ايستنا؛ نشاني پست الكترونيكي خود را در فرم زير وارد نماييد. پس از آن به صورت خودكار ايميلي به نشاني شما ارسال ميشود، براي تكميل عضويت خود و تاييد صحت نشاني پست الكترونيك وارد شده، مي بايست بر روي لينكي كه در اين ايميل برايتان ارسال شده كليك نماييد. پس از آن پيامي مبني بر تكميل عضويت شما در خبرنامه روزانه ايستنا نمايش داده ميشود.

ictna/BHwZen_US

ثبت نام

پنجشنبه|ا|3|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايستنا]
[مشاهده در: www.ictna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن