تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816345710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفتگوي مهر با آل اسحاق؛حمايت از توليد ملي، پاتك به حربه دشمنان/ لزوم تمركز بر توليد صادرات‌گرا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گفتگوي مهر با آل اسحاق؛حمايت از توليد ملي، پاتك به حربه دشمنان/ لزوم تمركز بر توليد صادرات‌گرا
حمايت از توليد ملي، پاتك به حربه دشمنان/ لزوم تمركز بر توليد صادرات‌گرا
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران گفت: بدخواهان ايران با حضور در حوزه اقتصاد قصد دارند جنگي تمام عيار عليه ايران به راه اندازند و به همين دليل بايد پاتك آن را در حوزه اقتصاد با حمايت از توليد داخلي و كار و سرمايه ايراني زد و در مقابل آن ايستاد.

يحيي آل اسحاق در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نامگذاري سال توليد ملي ، حمايت از كار و سرمايه ايراني از سوي مقام معظم رهبري گفت: سال 91 به حق از جانب مقام معظم رهبري به عنوان سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني نامگذاري شده كه اين عنوان در واقع ادامه جهاد اقتصادي است كه در سال گذشته از سوي ايشان مورد تاكيد قرار گرفته بود.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران افزود: فرمايش مقام معظم رهبري اين بود كه موضوع مهم امروز كشور كه ضرورت توجه هر چه بيشتر را مي طلبد هم به دلايل داخلي و هم به دلايل خارجي بوده كه لازم است در چنين شرايطي حركت جهاد گونه در اقتصاد ايران شكل بگيرد.

وي تصريح كرد: لازمه جهاد اقتصادي حركت جهاد گونه ملت است كه در اين راستا مقام معظم رهبري نيز به صورت اختصاصي امسال را سال توليد ملي ، حمايت از كار و سرمايه ايراني نام نهاده و فرموده اند كه عزم ملت بايد براي مقابله با دشمنان و ناكام گذاشتن حربه هاي آن در يك مسير قرار گيرد و توسعه اقتصادي و رسيدن به سند چشم انداز 20 ساله نظام مورد توجه آحاد ملت قرار گيرد.

به گفته آل اسحاق لازمه دستيابي به اهداف مذكور توجه به توليد داخلي و حمايت از سرمايه و كار ايراني است.

وي اظهار داشت: در اين ميان برخي بر اين باورند كه دارايي و قدرت اقتصادي يك كشور عمدتا متمركز بر مواهب طبيعي است كه خداوند در آن كشور قرار داده است و در اين راستا منابع خدادادي ، موقعيت جغرافيايي و طبيعي است كه قدرت اقتصادي يك كشور را مي سازد در حالي كه اين چنين نيست.

آل اسحاق با تاكيد بر اينكه بسياري از قدرت هاي اقتصادي دنيا هم اكنون از موقعيت جغرافيايي و يا منابع طبيعي حائز اهميتي برخوردار نيستند، گفت: تبديل شدن اين كشورها به قدرت اقتصادي تنها در سايه حمايت از توليد ملي ، كار و سرمايه داخلي محقق شده است.

وي كشور ژاپن را نمونه اين كشورها دانست و خاطرنشان كرد: نگاهي به اقتصاد اين كشور نشانگر آن است كه منابع طبيعي و موقعيت جغرافيايي آن در شرايطي نيست كه بتوان آن را به يك كشور برتر در اقتصاد دنيا تبديل كند بلكه اين كشور اقتصاد خود را در سايه سرمايه هاي خارجي و به كار گرفتن آن در مسير رونق توليد داخلي به چنين جايگاهي رسانده است.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران اظهار داشت: اقتصاد ژاپن بر پايه كار ، تلاش و حمايت از سرمايه انساني داخلي استوار شده و به چنين جايگاهي رسيده است.

وي ادامه داد: در مقابل اين كشور ، كشورهايي قرار گرفته اند كه داراي منابع عظيم نفت ، گاز و حتي طلا و الماس هستند و موقعيت جغرافيايي به مراتب بهتري دارند اما در زمره كشورهاي توسعه نيافته قرار گرفته و جزو چند قدرت برتر دنيا قرار ندارند. درعين حال الماس، طلا، نفت و گاز باعث دردسر و گرفتاري آنها شده است.

آل اسحاق گفت: ايران نيز از جمله كشورهايي است كه عليرغم بالا بودن منابع نفت و گاز و موقعيت جغرافيايي و نيز داشتن 250 ميليارد تن در قالب 62 گونه معدني نتوانسته از منابع خود به اندازه كافي بهره برداري كند ضمن اينكه ايران به لحاظ منابع انساني و موقعيت جغرافيايي و سوابق تاريخي از وضعيت هاي بسياري نيز برخوردار است.

وي اظهار داشت: نكته مهم ديگر اين است كه بايد از تمامي اين مواهب با توجه به توان و توليد داخلي بهره گرفت و قدرت اقتصادي برتر منطقه شد. در عين حال بايد در تداوم راه جهاد اقتصادي سال گذشته با جهت گيري حمايت توليد داخلي ، كار و سرمايه ايراني به اقتدار در اقتصاد دست يافت.

به گفته رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران حركت جهاد گونه در اقتصاد ايران زماني رنگ جدي تر به خود مي گيرد و ضروري تر مي شود كه دشمن به صورت رسمي اعلام كرد كه حوزه جنگ را قوي تر و با برخوردهاي پررنگ تري نسبت به گذشته در حوزه اقتصاد پيش خواهد برد.

وي ادامه داد: نتانياهو در مقابل اصرار براي انجام حمله نظامي به ايران اعلام كرده كه مي توان با جنگ اقتصادي به اهداف مد نظر دست يافت و نيازي به جنگ نظامي نيست.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران خاطرنشان كرد: بنابراين بدخواهان ايران با حضور در حوزه اقتصاد قصد دارند جنگ تمام عياري را عليه ايران راه اندازند و به همين دليل بايد پاتك آن را در حوزه اقتصاد و حمايت از توليد داخلي و با كار و سرمايه ايراني زد و در مقابل آنها ايستاد.

وي اظهار داشت: در رابطه با قدرت و اقتدار اقتصادي، ضرورت و منطق ايجاد مي كند كه با توجه به توليد داخلي و شرايط زماني و مكاني كه در داخل عليه اقتصاد ايران شكل گرفته از توليد داخلي حمايت كرده و حربه دشمن را ناكام گذاريم.

آل اسحاق گفت: براي رسيدن به اين هدف بايد كار اصلاحي، انقلابي ، ملي و وجداني صورت گيرد و البته جهت گيري مرتبط با آن نيز در سخنراني معنادار مقام معظم رهبري در ساعاتي قبل به خوبي نمايان شد و از اين حركت جهاد گونه در اقتصاد كشور به عنوان يك عمل عبادي، ملي و غيرت گونه تعبير مي شود و بر همگان تكليف است كه با حمايت از توليد داخلي و با كار و سرمايه ايراني اين حركت را پيش برند.

وي اظهار داشت: الزام رسيدن به اين هدف، توليد ملي و حمايت از كار داخلي است كه البته مصرف كنندگان و توليد كنندگان هر يك به سهم خود بايد در اين زمينه نقش آفريني كنند.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران با تاكيد بر ضرورت رعايت برخي الزامات از سوي حاكميت خاطرنشان كرد: براي رسيدن به اين اهداف بايد دولت برنامه ريزي هاي لازم را صورت دهد تا از توليد ملي حمايت كند ضمن اينكه چگونگي حمايت از توليد و فراهم آوردن بسترهاي لازم براي رشد و شكوفايي توليد امري است كه بايد با برنامه ريزي دقيق پيش برده شود.

وي تاكيد كرد: در واقع دولت بايد با برنامه ريزي دقيق و پشتيباني و حمايت لازم از توليد زمينه ساز تحقق منويات مقام معظم رهبري باشد كه البته رئيس جمهور نيز در سخنراني خود اعلام كرد كه قرار است امسال زمينه سازي لازم براي رشد توليد صورت گيرد.

به گفته آل اسحاق دولت بايد در زمينه بروكراسي اداري ، حذف آن و مسائل بانكي اقدامات لازم را صورت داده و زمينه براي تسهيل توليد را فراهم كند بنابراين توجه به مسائل بايد در اولويت اول دولت قرار گيرد.

وي اظهار داشت: مجموعه تصميم گيري ، تصميم سازي و فضاي فكري دولت، مجلس و قوه قضائيه بايد اين موضوع را مد نظر قرار دهد.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران گفت: همت دولت در سال 91 بايد اين باشد كه چگونه مي توان به اهداف مورد نظر مقام معظم رهبري در اقتصاد و توليد كشور دست يافت و بنابراين بايد بهبود فضاي كسب و كار صورت گرفته و زمينه براي رشد و توسعه اقتصادي در قالب حاكميت، دولت، مجلس و قوه قضائيه فراهم شود.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران تصريح كرد: توليد كنندگان نيز در اين زمينه بايد به وظايف خود عمل كرده و توليد را تنها به مفهوم توليد كالاهاي مصرفي و عمومي مد نظر قرار ندهند، بلكه توليد بايد به مفهوم واقعي آن مد نظر قرار گرفته و توليد فكر، علم، خدمات ، فناوري و دانش نيز در دستور كار قرار گيرد.

وي خاطرنشان كرد: اگر قرار بر اين باشد كه توليد ايراني منطبق با دنيا و تحولات صورت گرفته در جهان انجام شود بايد توليد دانش محور مد نظر قرار گيرد و كالاي قابل رقابت در عرصه هاي جهاني روانه بازار داخلي و خارجي شود.

به گفته وي توليدي كه فناوري در آن موج مي زند به راحتي مي تواند جاي خود را در بازارهاي داخلي و جهاني باز كند ضمن اينكه بايد به توليد در رشته هاي با فناوري بالا و آي تي نيز پرداخته شود بخصوص اينكه مقام معظم رهبري به تازگي با تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي ، تلاش در فراهم كردن بسترهاي لازم براي رشد و توسعه دانش ، علم و فناوري داشتند.

وي گفت: توليد كنندگان بايد منطبق بر فرمايش مقام معظم رهبري ، توليد صادرات گرا را مد نظر قرار داده و كالايي توليد كنند كه در آوردگاه و جنگ اقتصادي كه در دنيا بر عليه ايران شكل گرفته سربلند بيرون آيد و بتوانند با محصولات مشابه خارجي رقابت كند.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران افزود: كيفيت محصولات ايراني بايد منطبق با كالاهاي مشابه خارجي باشد و البته سلايق مشتريان بازارهاي جهاني را نيز مد نظر قرار دهد. ضمن اينكه كالايي كه روانه بازار مي شود از سوي يك خريدار ايراني در انتخاب ميان كالاي داخلي و خارجي مورد اقبال قرار گيرد.

آل اسحاق با تاكيد بر ضرورت توجه به بهره وري براي توفيق در بازارهاي جهاني تصريح كرد: البته اين موضوع به معناي جلوگيري از واردات كالا نيست بلكه واردات كالاي مصرفي نيز بايد متوقف شده و واردات براي توليد به منظور صادرات باشد و جلوي ورود كالاي قاچاق به كشور نيز گرفته شود.

وي گفت: مصرف كنندگان در سال 91 تكاليفي دارند به اين معنا كه بايد بدانند هر كالايي كه خريداري مي كنند در دو عرصه نقش آفريني آنان را رقم زده است. اول آنكه كالا را براي رفع نياز خريد كرده اند و دوم اينكه به عنوان يك سرباز ايراني در حوزه جنگ اقتصادي با نخريدن كالاهاي خارجي كه مشابه توليد داخلي دارند مقابل اهداف دشمن بايستند و در مقابل جنگ نرمي كه عرصه تفنگ و تفنگ بازي نيست بيرون آيد.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران گفت: اگر ايراني تصميم گيري كند كه كالاي خارجي نخرد ايران مي تواند كالاي توليدي بدخواهان خود را تحريم كرده و همچون سرباز در ميدان جنگ وارد شده و كالاهايي را خريداري كند كه منجر به اقتدار ايران در عرصه اقتصادي شود.

به اعتقاد وي اگر اين روحيه رواج يابد علاوه بر رعايت الگوي مصرف همگان دست به دست هم خواهند داد تا زمينه براي رشد و توسعه اقتصادي ايران فراهم شود كه البته در اين ميان نبايد نقش دولت ، مجلس ، قوه قضائيه، نخبگان و اصحاب رسانه را ناديده انگاشت.

آل اسحاق گفت: هر ايراني بايد در اين مقطع به وظيفه تاريخي خود عمل كرده و انگيزه براي توليد داخلي را بالا ببرد. آن زمان است كه ايران مي تواند قدرت اقتصادي شده و از مواهب طبيعي خود به بهترين شكل بهره گيرد.

وي ادامه داد: در شرايطي كه هم اكنون با بيداري اسلامي در منطقه مواجه هستيم ايران بايد به عنوان الگوي اين كشورها قرار گرفته و شرايط را به گونه پيش برد كه بتواند الگويي براي اين كشورها باشد.

وي گفت: اين اهداف دست يافتني است و با توجه به شرايط و امكانات موجود شعار نيست بلكه با روحيه ، نگرش و انضباط لازم مي توان به آن دست يافت.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران گفت: اگر به توليد داخلي توجه لازم صورت گيرد به طور قطع اشتغال محقق مي شود و نشاط لازم بر اقتصاد كشور حاكم خواهد شد.

وي با اشاره به ضرورت توجه به سرمايه هاي ايرانيان خارج از كشور گفت: چنانچه فضاي كسب و كار مهيا شده و امنيت براي سرمايه گذاران فراهم شود مي توان از سرمايه ايرانيان خارج كشور نيز بهره كافي برد.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران ادامه داد: امسال عالي تربن مقام كشور به عنوان يك دستور، حمايت از توليد ملي ، كار و سرمايه ايراني تكليف كرده اندو مجموعه عوامل بايد دست به دست هم بدهند تا به اين تكليف عمل شود.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|1|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن