تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816310030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جمهوري آذربايجان: تهديد مشترك ايران و روسيه؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جمهوري آذربايجان: تهديد مشترك ايران و روسيه؟
نويسنده مسكو تايمز اظهارات يكي از مقامات سابق ضداطلاعاتي آذربايجان را نقل مي كند كه وضعيت كنوني باكو را به كازابلانكا در زمان جنگ جهاني دوم تشبيه كرده است: شهري پر از جاسوسان، معامله كنندگان اسلحه و آدمكش ها.
با افزايش تنش ها بر سر برنامه هسته اي ايران و تلاش هاي رژيم صهيونيستي براي متوقف كردن برنامه هسته اي كشورمان به هر نحو ممكن، حوزه همسايگان شمالي ايران بيش از پيش مورد توجه اين رژيم قرار مي گيرد. به نظر مي رسد اين امر به همان ميزان كه عليه منافع ملي ايران است، به منافع ملي روسيه نيز آسيب مي رساند.

به گزارش «تابناك»، روزنامه روسي «مسكو تايمز» امروزي با انتشار تحليلي، به بيان اين امر پرداخته كه افزايش كشمكش ها بر سر برنامه هسته اي ايران، بيانگر افزايش حضور و مداخله آمريكا و رژيم صهيونيستي در قفقاز است و اين امر سبب نگراني جدي «ولاديمير پوتين»، رئيس جمهور جديد روسيه مي شود.

بر اين اساس، نگراني عمده روسيه اين خواهد بود كه ايالات متحده سعي دارد در منطقه اي كه همواره به عنوان «حياط خلوت» روسيه تلقي شده، به يك بازيگر فعال تبديل شود و از اين طريق نقش روسيه را محدود كند.

نويسنده اين مطلب سپس به بيان دغدغه هاي كم و بيش مشترك ايران و روسيه در اين رابطه مي پردازد. البته به بيان وي، طبيعتاً ايران بايد بيش از روسيه نگران باشد، زيرا با وجود اين باور در ايران كه «موساد» با برقراري پايگاه در باكو به فعاليت عليه ايران مشغول است، يك خطر امنيتي جدي از اين ناحيه متوجه ايران است.

وي سپس با اشاره به قرارداد بيش از يك و نيم ميليارد دلاري تسليحاتي ميان آذربايجان و رژيم صهيونيستي، بيان مي كند كه به احتمال زياد مبلغ اين گونه معاملات تسليحاتي در سال هاي آتي افزايش نيز خواهد يافت.

نويسنده مسكو تايمز بر اين اساس نتيجه مي گيرد كه اين معامله بخشي از يك برنامه گسترده تر از سوي آمريكا و رژيم صهونيستي است. وي به نقل اظهارات يكي از كارشناسان اين حوزه مي پردازد: «مشكل است باور كنيم آمريكا و اسرائيل در حال هماهنگ كردن فعاليت هاي خود در قفقاز نيستند... مي توان حدس زد كه ايالات متحده اين اقدامات را تأييد كرده است».

وي نتيجه مي گيرد كه روسيه و آمريكا در قفقاز و به ويژه در مورد آذربايجان در تقابل با يكديگر قرار گرفته اند. روسيه توانسته قراردادهاي مربوط به پايگاه هاي نظامي خود در ارمنستان و گرجستان را تمديد كند، اما مدت زمان اجاره پايگاه «قَبَله» در جمهوري آذربايجان اواخر امسال به پايان مي رسد. علاوه بر اين، در مورد خطوط لوله انتقال نفت و گاز نيز آذربايجان و روسيه در مقابل يكديگر قرار گرفته اند.

نويسنده اين مطلب، يكي از دلايل اين امر را حضور آمريكا در آذربايجان مي داند. آمريكا به منظور ارسال كمك هاي موردنياز به نيروهايش در افغانستان از آذربايجان استفاده مي كند. همچنين ميزان كمك هاي اعطا شده از سوي آمريكا به آذربايجان، اكنون به به بيش از دو و نيم ميليون دلار رسيده است كه با ميزان كمك ها به ارمنستان برابري مي كند. اين در حالي است كه ارامنه داراي لابي بسيار قوي در آمريكا هستند و اين ميزان از كمك ها طبيعي است، اما در مورد آذربايجان اين امر صدق نمي كند.

نويسنده مسكو تايمز نهايتاً اظهار مي دارد تنها زماني اين وضعيت در آذربايجان به پايان مي رسد، كه مسئله برنامه هسته اي ايران به نحوي از انحا حل شود. وي اظهارات يكي از مقامات سابق ضداطلاعاتي آذربايجان را نقل مي كند كه وضعيت كنوني باكو را به كازابلانكا در زمان جنگ جهاني دوم تشبيه كرده است: شهري پر از جاسوسان، معامله كنندگان اسلحه و آدمكش ها.

سه|ا|شنبه|ا|1|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن