تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815314920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نهاد رياست جمهوري و معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد، خبرنگاران را تحقير كردند


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: نهاد رياست جمهوري و معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد، خبرنگاران را تحقير كردند
انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در بيانيه‌اي تصريح كرد:دولتي كه ماهانه يارانه 70 ميليون نفر را به حساب واريز مي‌كند، توانايي واريز هديه 7 هزار خبرنگار را به حسابشان نداشت تا آنان را به شيوه اي تحقيرآميز به صف نكند؟
انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در بيانيه‌اي تصريح كرد:دولتي كه ماهانه يارانه 70 ميليون نفر را به حساب واريز مي‌كند، توانايي واريز هديه 7 هزار خبرنگار را به حسابشان نداشت تا آنان را به شيوه اي تحقيرآميز به صف نكند؟

به گزارش فارس، انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در بيانيه‌اي ضمن شكايت نسبت به حواشي اعطاي هديه رئيس جمهور به خبرنگاران از مسئولين دولتي خواست اگر توان عمل به وعده‌هاي خود را ندارند، مطالبه و خواستي را در هيچ قشري ايجاد نكنند.

متن كامل بيانيه انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان به شرح ذيل است:

افزون بر 7 ماه پيش همزمان با روز خبرنگار، مسئولان دولت از وعده رئيس جمهور براي اعطاي هدايايي به خبرنگاران خبر دادند و پس از چندين بار خلف وعده، نهايتاً در آخرين روزهاي سال 90 اين هديه با روشي به خبرنگاران پرداخت شد كه مايه تاسف شد و علامت سئوال‌هاي بسياري را در اذهان بسياري از اهالي فرهيخته و صبور رسانه و مطبوعات نسبت به رفتار دست اندركاران نهاد رياست جمهوري و معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد ايجاد كرده است.

هر چند اصحاب رسانه و مطبوعات با وعده‌هاي كلان تحقق نيافته دولت نامانوس نيستند، اما از رئيس جمهور محترم اين پرسش را دارند كه اساساً ايشان چه ضرورتي احساس كردند تا وعده‌اي تحت عنوان پرداخت «هديه» - كه در سيره و سنت معصومين عليهم السلام مفهوم والاي «بزرگداشت» و «افزوني محبت» را دارد- مطرح كنند و اگر ضرورتي بوده، چرا اجازه دادند تا مديران ايشان بيش از 7 ماه با شيوه هاي غلط ، شخصيت و شانيت خبرنگاران اين مرز و بوم را به سخره بگيرند.

كدامين رفتار در اين 7 ماه انتظار براي تحقق وعده رئيس جمهور به خبرنگاران با شعار «مهرورزي» و احترام و محبت سازگاري دارد؟ آيا آداب اسلامي حكم نمي‌كرد كه با خبرنگاران در شأن و جايگاهشان رفتار مي‌شد؟

مگر مجموع مبلغ در نظر گرفته شده براي هديه خبرنگاران چقدر بود كه چنين پروسه طويل المدتي براي اعطاي آن طي شد؟ آيا دولتي كه ماهانه يارانه 70 ميليون نفر را به حساب واريز مي‌كند، توانايي واريز هديه 7 هزار نفر را به حساب آنان نداشت تا آنان را به شيوه اي تحقيرآميز به صف نكند؟

اعلام تاريخ‌هاي متعدد براي پرداخت هديه خبرنگاران توسط مسئولان مختلف دولتي، نامشخص بودن متولي پرداخت اين هدايا و تعيين ضوابط من درآوردي در معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد براي ثبت نام خبرنگاران، از جمله مواردي بود كه طي اين 7 ماه موجب تخفيف و تحقير قشر مطبوعاتي جامعه شد اما در پايان اين كش و قوس‌ها، نهاد رياست جمهوري راساً متولي پرداخت اين هديه شد و در آخرين روزهاي سال – يعني زماني كه بسياري از خبرنگاران عازم مسافرت نوروزي بوده و يا گرفتار كارهاي آخر سال هستند – بازه زماني 2 روزه‌اي اعلام شد تا خبرنگاران را به محوطه نهاد رياست جمهوري بكشانند و كارت هايي اعتباري كه ظاهراً بعضي از آنها هنوز خالي است و بعداً شارژ مي شود به آنها اعطا كنند!

قطعاً صف خبرنگاران حاضر در نهاد رياست جمهوري- با توجه به مشكلات مادي و مالي فراواني كه دارند - از شأن و جايگاه آنان كم نمي‌كند اما اين صف، مايه هيچ فخر و مباهاتي براي حضرات مسئول در نهاد رياست جمهوري نيز نيست و اتفاقاً نمايانگر ناكارآمدي آنهاست كه بعد از 7 ماه نتوانستند در اين عصر ارتباطات و دولت الكترونيك(!) سازوكار مدرن تري غير از «صف» براي پرداخت مبالغي ناچيز به يك قشر فرهنگي به كار گيرند.

در اين ميان اما نمي‌توان سكوت سنگين معاونت مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت ارشاد را كه متولي رسمي امور خبرنگاران و اصحاب رسانه است ناديده گرفت و به عملكرد اين مجموعه اعتراض نكرد.مجموعه‌اي كه ساز و كارهاي بوروكراتيكش براي احراز هويت خبرنگاران به هفت خوان رستم شبيه شده اما در برابر اين توهين آشكار به خبرنگاران دم برنمي آورد و از خود سئوال نمي كند كه چرا بايد 2 روز مانده به آغاز تعطيلات نوروزي صدها خبرنگار در نهاد رياست جمهوري براي يك وعده تحقق نيافته 7 ماهه به صف شوند و به سخيف ترين وجه ممكن تحقير شوند.

انجمن روزنامه نگاران مسلمان ضمن عذرخواهي از جامعه فرهيخته رسانه‌اي و خبرنگاران خدوم كشور به خاطر توهين آشكار مجريان و دست اندركاران پرداخت «هديه» رئيس جمهور، از مسئولان دولتي مي‌خواهد اگر توان عمل به وعده‌هاي خود را ندارند، مطالبه و خواستي را در هيچ قشري ايجاد نكنند و اگر چنين تواني را در خود مي‌بينند، وعده‌هاي خود را به تحقير و تخفيف افراد نيالايند كه عايدي چنين برخوردهاي دور از شأني، جز خسران و بي اعتمادي نخواهد بود.

ان اريد الا‌الاصلاح ما استطعت و ما توفيقي الا بالله

انجمن روزنامه نگاران مسلمان

28/اسفند/1390

نظر شما:
------------

دوشنبه|ا|29|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن