تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814691646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بارش سنگين برف در3 استان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: بارش سنگين برف در3 استان
تبريز ـ خبرنگاراطلاعات: بارش سنگين برف در آخرين روزهاي زمستان در استان آذربايجان‌شرقي، رفت و آمد خودروها در جاده‌هاي اين استان را با مشكلات زيادي مواجه كرد.

استان آذربايجان‌شرقي و شهر تبريز در پائيز و زمستان امسال ايام سرد و پربارش را پشت سر گذاشت كه گفته مي‌شود حداقل در سه دهه اخير بي‌سابقه بوده است.

بارش سنگين برف در اكثر شهرهاي آذربايجان شرقي از پنجشنبه گذشته آغاز شد و بنا به گفته مهندس نيك‌وند معاونت راهداري استان تا ديروز يك متر و 20 سانتي‌متر برف در شهرستان چاراويماق در ناحيه جنوب شرقي استان، 40 سانتي‌متر برف در شهرستان‌هاي مرند، ورزقان، هشترود، مراغه و اهر و 25 سانتي‌متر برف در شهرستان بستان‌آباد به زمين نشست.

معاونت راهداري آذربايجان‌شرقي همچنين گفت: ديروز تمامي راه‌هاي اصلي استان باز بود، اما تردد در آنها با زنجير چرخ امكان داشت.

وي خاطرنشان كرد: به علت بارش سنگين برف توام با كولاك هم اكنون اكثر راه‌هاي روستايي آذربايجان‌شرقي بسته بوده و تلاش ماموران راهداري براي بازكردن آنها ادامه دارد.

بارش سنگين برف در آخرين روزهاي زمستان و در آستانه فرا رسيدن تعطيلات سال نو ‌ و آغاز سفرهاي نوروزي در تبريز موجب لغزندگي خيابان‌ها و ايجاد اخلال در رفت و آمد خودروها در اين شهر شد.

سنگين‌ترين برف سال

اردبيل سنگين‌ترين برف سال 1390 در اردبيل در واپسين روزهاي زمستان در اين منطقه و ساير شهرستان‌هاي اين استان باريد.

به گزارش ايرنا، ارتفاع برف در سپيده دم ديروز در سطح گذرگاه‌هاي شهر اردبيل به لحاظ همراهي با كولاك از 35 تا 50 سانتي‌متر متغير بود.

حجم انبوه برف و يخبندان شديد سطح گذرگاه‌هاي درون‌شهري اردبيل تردد رهگذران پياده و وسايل نقليه را مختل كرد.

يك متر برف در گردنه الماس

خلخال ـ معاون اداره راه و ترابري خلخال گفت: ارتفاع برف در گردنه الماس واقع در محور خلخال به اسالم ديروز به بيش از يك متر رسيد.علي قرباني افزود: ارتفاع برف در سطح گردنه‌هاي صعب‌العبور نيز زياد بود و اين در حالي است كه در معتدل ترين مناطق شهرستان خلخال نيز بيش از 50 سانتيمتر برف بر روي سطح جاده‌ها نشست.

انسداد جاده‌هاي 80 روستاي مشگين‌شهر

مشگين شهر ـ رئيس اداره راه و ترابري مشگين‌شهر ديروز از مسدود شدن راه ارتباطي 80 روستاي اين شهرستان بر اثر بارش برف خبر داد.

محمدرضا حاتمي در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا افزود: به دليل لغزنده بودن راه‌ها تردد در محورهاي اصلي اين شهرستان نيز به سختي امكان‌پذير بود.

بارش برف در واپسين روزهاي زمستان مردم شهرستان مشگين‌شهر را غافلگير و آنها را وادار به استفاده از پوشاك گرم و وسايل گرمايشي كرد.

بارش 90 سانتيمتر برف در محور اسالم ـ خلخال

رشت ـ مديركل راه و شهرسازي گيلان گفت: ارتفاع برف در محور اسالم به خلخال ديروز به 80 تا 90 سانتيمتر رسيد. حجت شعبانپور افزود:‌علاوه بر اين، ارتفاع برف در محور بهارستان شهرستان آستارا به 20 تا 15 سانتيمتر رسيد. وي ادامه داد : ديروز ارتفاع برف در محور آبي نام شهرستان لاهيجان 20 سانتيمتر و فومن پنج سانتيمتر؛ ماسوله 20؛ ديلمان 10؛ ماسال و صومعه‌سرا پنج سانتيمتر بود.

نجات سرنشينان بيش از100 خودرو از ميان برف و كولاك

اردبيل ـ رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان نير گفت: سرنشينان بيش از يكصد خودرو در محورهاي مواصلاتي اين شهرستان از چنگال برف و كولاك نجات يافتند.

عسگر فرجي ديروز در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا از اسكان اضطراري ده‌ها مسافر در راه مانده در منطقه خبر داد و افزود: ديشب 106 دستگاه خودرو و دو دستگاه اتوبوس به دليل كولاك شديد و نبود ديد كافي در راه مانده بودند كه توسط امدادگران اين جمعيت امدادرساني شدند و بين آنها يكصد بسته غذايي توزيع شد.وي گفت: همچنين يك دستگاه خودرو سواري پرايد با يك دستگاه تريلر در 10 كيلومتري جاده نير ـ اردبيل در منطقه سربالايي جوراب‌چاي برخورد كردند كه در اين حادثه سه نفر از سرنشينان اين خودروها مجروح و به صورت سرپايي مداوا شدند و يك نفر نيز به كمك گروه امداد و نجات هلال احمر نير به درمانگاه نير انتقال داده شد.

مهندس آيدين هاشمي رئيس اداره راه و ترابري شهرستان نير هم از آماده‌باش نيروهاي راه و ترابري و بسيج امكانات و تجهيزات موجود براي بازگشايي راه‌هاي مواصلاتي منطقه خبر داد.

يعقوب عبدالله نژاد كارشناس هواشناسي شهرستان نير هم ارتفاع برف در داخل اين شهر را 25 سانتي‌متر و ارتفاعات اطراف شهر نير را 70 سانتي متر اعلام كرد.

غافلگيري مسافران نوروزي گيلان

سرويس خبر: بارش برف شديد موجب غافلگيري مسافران و گردشگران نوروزي به گيلان و مسدود شدن چند محور شد.

بارش برف شديد كه از عصر پريروز آغاز شده و تاعصر ديروز با شدت ادامه داشت، مسافران و گردشگران گيلان را در موج نخست مسافرت نوروزي غافلگير كرد.

مجيد جمشاد رئيس پليس راه گيلان ديروز در گفت‌وگو با فارس در رشت با بيان اين كه موج نخست سفرهاي نوروزي به گيلان آغاز شده است، يادآور شد: در حال حاضر تمامي محورهاي ارتباطي استان به استثناي دو محور اسالم ـ خلخال و پونل ـ دوران، باز است و تردد در آنها جريان دارد.

وي از رانندگان خواست تا از عجله و شتاب پرهيز كنند و با رعايت كامل مقررات راهنمايي و رانندگي به توصيه‌هاي پليس راه توجه داشته باشند.

اين مسئول شماره 7755004 ـ0131 را براي تماس مسافران از آخرين وضع راه‌هاي استان اعلام كرد.

تصادف 12 خودرو در بزرگراه زنجان ـ قزوين

رئيس پليس راه استان زنجان با اشاره به تصادف 12 دستگاه خودرو با يكديگر در بزرگراه زنجان ـ قزوين، گفت: به علت بارش شديد برف ديروز همه جاده‌هاي استان زنجان بسته شد.

عبدعلي رشتياني افزود: با ادامه بارش و بسته شدن جاده‌هاي استان ضروري است مردم با صبر و حوصله از مسافرت‌هاي غير‌ضروري اجتناب كنند .

رئيس پليس راه استان زنجان درباره تصادف 12 دستگاه خودرو با يكديگر در بزرگراه زنجان ـ قزوين خبر داد و گفت: يك نفر در اين حادثه مجروح شد.





يکشنبه|ا|28|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن