تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821252190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزئيات جديد حج تمتع اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جزئيات جديد حج تمتع اعلام شد
سازمان حج و زيارت، شرايط و جزئيات جديد جهت نام نويسي و اعزام به حج تمتع را در سال 1391 اعلام كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ،سازمان حج وزيارت در اطلاعيه اي اعلام كرد: با عنايت خداوند متعال و برنامه ريزي هاي انجام شده، مقدمات لازم جهت پذيرش متقاضيان داراي اولويت تشرف براي اعزام به حج تمتع در سال 1391 فراهم شده است، از اين رو از افراد واجد شرايط دعوت مي شود جهت ثبت نام در كاروان هاي منتخب اقدام كنند.

مشمول تشرف

تمامي دارندگان قبوض حج تمتع از 10 شهريور 84 و متقاضيان داراي اسناد ثبت نامي سال هاي 1360 و 1363 مشمول تشرف مي شوند.

اسامي، نشاني و تلفن مديران منتخب كاروان هاي حج سال 1391 در روزهاي 16/1/1391 و 17/1/1391 از طريق جرايد محلي اعلام خواهد شد.

ضمناً زمان پذيرش متقاضيان داراي اولويت تشرف در كاروان ها جهت تمامي استان ها به غير از تهران، قم و البرز روز 17/1/1391و در استان هاي تهران، قم و البرز روز 18/1/1391 خواهد بود و براي اين منظور 10 روز مهلت در نظر گرفته شده است.

نحوه مراجعه و ثبت نام متقاضيان

در سال جاري به جهت رفاه حال متقاضيان تشرف به حج تمتع، علاوه بر امكان مراجعه معمول و حضوري به كاروان هاي منتخب، در صورت تمايل آنان مي توانند از ظرفيت 50 درصدي هر كاروان كه امكان ثبت نام به صورت غيرحضوري براي آنان فراهم شده نيز، استفاده كنند و با مراجعه به سامانه اينترنتي http://haj91.haj.ir نسبت به انجام مراحل ثبت نام در كاروان استان محل سكونت خود به صورت غيرحضوري اقدام كنند.

مدارك مورد نياز براي نام نويسي در كاروان

اصل و كپي قبض وديعه گذاري حج تمتع، اصل شناسنامه و تصوير از تمام صفحات آن، دو قطعه عكس4×6، اصل و كپي كارت ملي يا شماره تاييد شده آن از جمله مدارك لازم براي نام نويسي اعلام شده است.

تذكرات ضروري و لازم

متقاضيان پس از نام نويسي بايد رسيد مربوطه را از مدير كاروان دريافت و نزد خود نگهداري كنند و چنانچه نشاني و تلفن متقاضي نسبت به زمان ثبت نام اوليه در بانك تغيير كرده باشد؛ بايد نشاني و شماره جديد تلفن خود را هنگام ثبت نام به مديركاروان اعلام كنند.

گذرنامه

نظر به اينكه در حج تمتع به لحاظ شرايط خاص اجرايي موسم حج و سهولت در اخذ رواديد، از گذرنامه بين المللي انفرادي استفاده خواهد شد؛ لازم است متقاضيان واجد شرايط در صورتي كه گذرنامه معتبر(با تاريخ اعتبار 31/1/1392) در اختيار ندارند از هم اكنون نسبت تمديد يا تعويض يا دريافت گذرنامه جديد اقدام كنند.

هزينه تشرف

هزينه قطعي هر كاروان حج بر مبناي مخارج ارزي و ريالي براي هر زائر محاسبه شده است كه مبلغ قطعي آن در اطلاعيه استاني براي هر كاروان درج خواهد شد. بنابراين از آنجايي كه وديعه اوليه دريافت شده توسط بانك ملي به صورت علي الحساب بوده است ازاين رو مديران كاروان هنگام ثبت نام متقاضي برگه واريز قطعي هزينه سفر ويژه حج تمتع سال 1391 را جهت مراجعه به بانك و واريز هزينه مابه التفاوت به متقاضي تحويل خواهند داد.

نقل و انتقال اسناد

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، با توجه به بخشنامه شماره 15885/34/1 مورخ 27/9/78 سازمان ثبت اسناد و املاك كل كشور و نيز مندرجات ظهر قبوض وديعه گذاري حج تمتع، آن دسته از افرادي كه بنا به هر دليلي تمايل دارند اسناد حج تمتع خويش را به بستگان درجه يك شامل: ( پدر، مادر، فرزند، خواهر، برادر و همسر ) واگذار كنند، بايد قبل از ثبت نام در كاروان، ابتدا به يكي از دفاتر خدمات زيارتي مراجعه و نسبت به درج اطلاعات و طي مراحل بعدي انتقال مربوطه اقدام لازم را معمول نمايد

جمعه|ا|26|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن