تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816462195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهمان‌پرست: موضوع مذاكرات با 1+5 با توافق دو طرف تعيين خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: مهمان‌پرست: موضوع مذاكرات با 1+5 با توافق دو طرف تعيين خواهد شد
سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان گفت: فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران جزء حقوق ماست و ادامه هم پيدا خواهد كرد.
به گزارش ايسنا، رامين مهمان‌پرست، درباره اظهارات اخير كاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا مبني بر تلاش 1+5 براي ترغيب ايران نسبت به پايان دادن به فعاليت‌هاي هسته‌يي‌اش و انجام مذاكرات پس از آن، گفت: زمان اين اظهارات مربوط به چند سال پيش است. ايران فعاليت‌هاي خود را به صورت بومي دنبال مي‌كند و همه اجزاي آن كامل شده و جزو نيازهاي اساسي ماست و در آينده از اين دانش بومي براي پيشرفت و توسعه كشورمان استفاده خواهيم كرد. آن چه كه قطعي است اين است كه همه كشورها حق دارند از دانش هسته‌اي براي فعاليت‌هاي صلح‌آميز استفاده كنند و قطعا در خط مقدم اين جريان، جمهوري اسلامي ايران است و از اين دانش هم استفاده مي‌كند.
او تاكيد كرد: موضوع مذاكرات ايران و 1+5 با توافق دو طرف تعيين خواهد شد و در مورد اينكه مذاكرات چه چارچوبي خواهد داشت حتما توافق اوليه صورت مي‌گيرد كه چه مواردي از سوي دو طرف دنبال شود؛ بعيد مي‌دانم طرف مقابل بخواهد بحث‌هايي را مطرح كند كه اصل موضوع نشست را زير سوال ببرد.
مهمان‌پرست در پاسخ به پرسشي درباره تعيين زمان و مكان انجام مذاكرات گفت: ما همواره نسبت به آغاز مشاركت مجدد اعلام آمادگي كرده‌ايم. با مكاتباتي كه ميان جليلي و اشتون صورت گرفته است به زودي شاهد نشست بعدي ايران و1+5 خواهيم بود. در مورد مكان اجلاس بحث‌هايي مطرح شده است كشورهايي اعلام آمادگي كرده بودند هنوز قطعي نشده است، اما يكي از كشورهايي كه رسما اعلام آمادگي كرده، تركيه بوده است، با اين وجود بايد منتظر بمانيم تا توافق نهايي درباره زمان و مكان اجلاس انجام شود، فكر نمي‌كنم تعيين اين موضوع كار سختي باشد.
سخنگوي وزارت امور خارجه هم‌چنين در مورد برخي مسائل مطرح شده درباره فعاليت‌هاي ايران در سايت پارچين و اظهارات اخير آمانو مبني بر اين كه در اين سايت فعاليت‌هايي در حال انجام است كه ممكن است ايران در حال از بين بردن آثار آن باشد، گفت: سايت پارچين يك سايت نظامي است كه فعاليت‌هاي متعارف نظامي در آن صورت مي‌گيرد؛ بنابراين اظهارنظرهايي كه درباره فعاليت‌هاي هسته‌اي نظامي صورت مي‌گيرد دقيق و سنجيده نيست.
او ادامه داد: كساني كه با مسائل فني هسته‌اي آشنايي دارند مي‌دانند كه به هيچ وجه اظهاراتي مبني بر پاك كردن آثار فعاليت‌هاي هسته‌يي، اظهارات قابل توجهي نيست. اصولا اگر در منطقه‌اي فعاليت‌هاي نظامي هسته‌اي بخواهد صورت گيرد آثار آن به هيچ وجه قابل پاك شدن نيست و اين مساله بيش‌تر نوعي فضاسازي تبليغاتي است و نتيجه منطقي ندارد. سايت پارچين فعاليت نظامي متعارف خود را دنبال مي‌كند.
سخنگوي وزارت امور خارجه هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا پذيرفتن بازديد از سايت پارچين به معناي پذيرفتن پروتكل الحاقي است، گفت: اين موضوع به معناي پذيرفتن پروتكل الحاقي نيست. پروتكل الحاقي به صورت داوطلبانه توسط كشورها اجرا مي‌شود و معناي آن اين است كه كشور ما با حسن نيت رفتار مي‌كند از عملكرد هسته‌اي خود كاملا مطمئن است و به صلح آميز فعاليت‌هايش كاملا اطمينان دارد و بنابراين بيشترين همكاري را با آژانس دنبال كرده است و مايل به ادامه همكاري‌ها هم خواهد بود.
خبرنگاري در مورد مواضع مقامات آمريكايي در مورد حمله به ايران پرسيد كه مهمان‌پرست گفت: اينگونه اظهارات را بيشتر جنگ رواني، غيرمنطبق با شرايط منطقه و واقعيت‌هاي ايران مي‌دانيم. يكي از اهداف جنگ رواني تاثيرگذاري آن بر ميزان مشاركت مردم در انتخابات است، دنياي غرب بايد متوجه اين نكته شده باشد كه هر زمان فضاي تبليغاتي سنگين‌تري بر ملت ما دامن مي‌زند ملت ما انگيزه بيشتري براي مشاركت در اداره كشورشان پيدا مي‌كنند و ميزان مشاركت 64 درصدي مردم ما در انتخابات نشان‌دهنده اين است كه تبليغات آن‌ها موثر بوده است و توانسته‌اند كمك كنند مردم ما مشاركت بيشتري داشته باشند بيش از اين تهديدات غرب را موثر نمي‌دانيم.
دستيار ويژه وزير امور خارجه در مورد گزارش اخير احمد شهيد نسبت به حقوق بشر در ايران نيز گفت: تا زماني كه اينگونه اقدامات بخواهد با اهداف سياسي صورت گيرد و منابعي كه در اختيار اين افراد براي قضاوت و ارائه گزارش گذاشته مي‌شود منابع گروه‌هاي تروريستي باشد، گزارشي ديگري غير از اين گزارش‌هاي غيرواقعي دريافت نخواهيد كرد.
مهمان‌پرست تصريح كرد: ‌در اين گزارش متاسفانه تنها منابعي مورد استفاده قرار گرفته كه توسط گروه‌هايي كه در پرونده آن‌ها سراسر جنايت، ترور و رفتار غيرانساني بوده است مشاهده مي‌شود. ما به هيچ وجه اين گزارش‌ها را درست نمي‌دانيم و معتقديم كشور ما براي احقاق حقوق بشر در همه كشورها با احساس مسئوليت بالا عمل مي‌كند و در درون كشورمان هم فعاليت‌هاي بسيار قابل توجهي صورت گرفته است.
وي افزود: ما در زمينه‌هايي كه واقعا نسبت به حقوق بشر رسيدگي درستي صورت گيرد آمادگي همكاري با مجموعه‌هاي حقوق بشري و كميسارياي عالي حقوق بشر را داشته و داريم.
مهمان‌پرست گفت: ما بيشترين ضربه را از فعاليت‌هاي تروريستي در داخل كشورمان خورده‌ايم.حقوق بشر در كشور ما بيشتر توسط كشورهاي غربي و عاملان تروريست‌ آن‌ها نقض شده است. بيشتري شهداي نخبگان علمي و هسته‌اي را در كشورمان داريم و ملت ما فقط به جرم حمايت از استقلال‌شان و دفاع از منافع ملي به شهادت مي‌رسند. اگر قرار است گزارشگر ويژه‌اي تعيين شود و حقوق بشر را بررسي كند بايد عوامل ترور دانشمندان كشور ما را شناسايي كند و كساني كه از آن‌ها حمايت مي‌كند را زير سوال ببرد.
خبرنگار ديگري پرسيد اخباري منتشر شده كه بعضي از ميوه‌هاي صاداراتي ايران به عراق با استفاده از برگه‌هاي قرآن دسته‌بندي شده كه باعث اعتراضاتي شده است كه مهمان‌پرست گفت: مردم ما با نوع بازارچه‌هاي مرزي آشنايي دارند ممكن است از اوراقي استفاده شده است كه در بخش كمي از آن به آيات اشاره شده است و در واقع نشريات و مجله‌هايي بوده است كه در بخش‌هايي اين آيات درآن به چاپ رسيده ممكن است بي‌دقتي در استفاده از اين مجلات شده باشد، قطعا صحت ندارد كه تجار و صادركنندگان ميوه ما ميوه را در آيات قرآني حمل كنند.
وي افزود: اين موضوعات نياز به دقت بيشتر دارد. مردم ما نيز حساسيت زيادي نسبت به اين موارد دارد كه بي‌احترامي و اهانتي نسبت به شعائر اسلامي صورت نگيرد.

سه|ا|شنبه|ا|23|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن