تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817018074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران زمين


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ايران زمين
آغاز به كار دبيرخانه تجليل از نخبگان و فرهيختگان شهرستان پاكدشت

پاكدشت – مجيد انوري

به گزارش روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان پاكدشت دبيرخانه دومين جشنواره تجليل از نخبگان و فرهيختگان شهرستان با تصويب شوراي فرهنگ عمومي كه مقرر است در ارديبهشت ماه سال 1391 صورت پذيرد با ارسال فراخوان از بهمن ماه شروع به كار كرده و فراخوان واجدين شرايط حضور در جشنواره در سطح گسترده‌اي آغاز و از طريق رسانه‌هاي داخلي با استمرار همراه بوده است.در همين رابطه دبيرخانه جشنواره نيز رسماً با مركزيت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاونت برنامه‌ريزي در اسفندماه سال 1390 آغاز به كار نمود. نجفي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و دبير جشنواره ضمن دعوت از تمامي اهالي شهرستان اعم از اقشار سياسي، اجتماعي به حضور در اين گردهمائي بزرگ علمي، فرهنگي، ورزشي و سياسي جشنواره مذكور آن‌را يكي از مهمترين و بزرگترين و ماندگارترين برنامه‌هاي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خواند و در همين خصوص پيگيري و حمايت همه‌جانبه مسئولين شهرستاني و استاني در اجراي هرچه بهتر آن را خواستار شد.

با به‌كارگيري 5 دستگاه حفاري دريايي انجام شد:

بيش از 64 هزار متر حفاري در عمق آبهاي خليج فارس در سال جاري

اهواز - خبرنگار آفرينش

معاون مديرعامل شركت ملي حفاري ايران در پروژه‌هاي حفاري از 64 هزار و 664 متر حفاري چاه در فازهاي طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي به‌وسيله ناوگان دريايي اين شركت در سال جاري خبر داد.مهندس محمدرضا تاكايدي با اشاره به اين كه شركت ملي حفاري هم‌اكنون حفاري در فازهاي 9 و 10، 17 و 18 و 14 ميدان گازي پارس جنوبي را دردست اجرا دارد، گفت: با به‌كارگيري 5 دستگاه حفاري از ابتداي سال جاري تاكنون 45 هزار و 35 متر حفاري در فازهاي 17 و 18، 16 هزار و467 متر حفاري در فازهاي 9 و 10 و 3 هزار و 162 متر حفاري در فاز 14 انجام شده است.وي به حفاري 24 حلقه چاه در فازهاي 9 و 10 اشاره كرد و افزود: حفاري فاز 10 امسال به اتمام رسيد و با تكميل آخرين حلقه چاه در فاز 9 تا قبل از پايان سال، دفتر حفاري در اين دو فاز بسته مي‌شود.تاكايدي با تاكيد براين كه حفاري در فازهاي 17 و 18 طبق برنامه پيش مي‌رود، اظهار كرد: در اجراي اين پروژه كه در مرحله نخست آن حفاري 22 چاه از روزهاي نخست سال 1389 آغاز شد حفاري 12 حلقه چاه به‌صورت دسته‌اي (BATCH DRLLING) دنبال مي‌شود كه يك حلقه آن در مرحله تكميل است.

معاون مديرعامل شركت ملي حفاري ايران در پروژه‌هاي حفاري گفت: با هدف شتاب‌بخشي در اجراي پروژه فاز 14 نيز دومين دستگاه حفاري دريايي اين شركت در اين موقعيت قرار گرفت و انتظار مي‌رود با توجه به اين كه عمليات حفاري در اين فاز از 17 آذر با استقرار يك دستگاه حفاري آغاز شده است و اولين چاه توصيفي در مراحل پاياني است، حفاري 20 حلقه چاه توسعه‌اي و يك حلقه چاه ارزيابي به‌صورت دسته‌اي به‌زودي شروع شود.وي افزود: درهمين حال سه دستگاه حفاري ديگر اين شركت نيز در ميدان دورود در خارگ و سكوي‌هاي ابوذر و سلمان در پروژه‌هاي حفاري چاههاي نفت و گاز فعاليت دارند. تاكايدي يادآور شد: از ابتداي امسال تاكنون درمجموع حفاري 21 حلقه چاههاي دريايي به‌وسيله دستگاههاي حفاري اين شركت خاتمه يافت كه در قياس با حفاري 260 حلقه چاه در سه دهه فعاليت شركت ملي حفاري ايران قابل‌توجه است.

انجمن حمايت از زندانيان كرج دهمين جلسه خود را برگزار كرد

كرج – خاكپور

دهمين جلسه هيئت مديره انجمن حمايت از زندانيان كرج با حضور مهدوي‌راد رئيس كل دادگستري استان البرز، خبره قائم مقام سازمان بازرسي كل كشور و رئيس هيئت مديره انجمن و ساير اعضاء تشكيل شد. در ابتداي اين نشست خبره قائم مقام سازمان بازرسي كل كشور و رئيس هيأت مديره‌ انجمن حمايت از زندانيان كرج گفت : خانواده‌هاي زندانيان با تحمل رنج دوري از سرپرست خانوار و تأمين هزينه‌هاي زندگي مواجه‌اند ونبايد اثرات نامطلوب زنداني شدن سرپرست خانواده براعضاي خانواده باشد . توجه به سطح تغذيه، بهداشت، آموزش خانواده زنداني و حمايت از زندانيان ازطريق حرفه‌آموزي، امور عقيدتي و فرهنگي كه در اساسنامه نيز آمده است مورد توجه بيشتر فراتر گيرد. رئيس هيأت مديره‌ انجمن حمايت از زندانيان كرج با بيان اينكه، ‌ وظيفه انجمن‌ها و سازمان زندان‌ها واقدامات تأميني و تربيتي است كه اقدامات مناسبي را در اين جهت معمول ‌دارند افزود: در فعاليتهاي مردمي و اجتماعي يك يا دونهاد نمي تواند به تمامي اهداف خود برسد نقش نهادهاي مردمي و دولتي و سازمانهاي غير رسمي و خيرين تاثير گذار ومهم است والبته انجمن حمايت كرج در بين 132انجمن در سطح كشور در برقراري ارتباط موثر و افزايش مشاركت در سطح كشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است كه اميدواريم اين روند ادامه داشته باشد.سپس مرندي مدير عامل انجمن حمايت از زندانيان كرج گفت: بيش از 600 خانواده زنداني در كرج تحت پوشش انجمن مي باشند و شامل خانواده زنداياني هستند كه در كرج ساكن هستند و تفاوتي ندارد كه سرپرست آنها در كدام زندان مي‌باشد.وي در ادامه عملكرد ستاد ديه را در دوبخش در آمدها و هزينه‌ها تشريح نموده و افزود: هزينه‌ها شامل هزينه‌هايي مي‌شود كه يا مستقيم در اختيار زندان جهت امور رفاهي مي شود كه در11ماه سال 90 مبلغ 260422000ريال بوده است و يا در اختيار خانواده زنداني به‌صورت نقدي و خريد كالا و لوازم‌التحريرجمعاً به مبلغ 934676000ريا ل گرديده است.

علوي مدير كل زندانهاي استان البرز با اشاره به افزايش در آمدها و فعاليتهاي اقتصادي در انجمن گفت: انجمن‌هاي حمايت از زندانيان بايد با انجام فعاليت‌هاي قانوني اقتصادي بخشي از مشكلات مالي خانواده زندانيان را تأمين و در عين حال ‌حرفه‌آموزي خانواده‌هاي زندانيان در دستور كار قرار گيرد، تا آنان با تلاش خود امرار معاش نمايند و وابستگي آنها به مؤسسات خيريه و انجمن‌ها كاهش يابد. وي افزود : پيشنهاد مي‌شود با واگذاري واحدهاي توليدي و كارخانجات و فروشگاها در ارتقاي درآمد انجمن تلاش شود و به‌منظور كسب و كار بهتر و كمك بيشتر به تلاش شود. اين جلسه با تصويب 8مصوبه در زمينه‌هاي مختلف اختصاص سبد كالا به خانواده زندانيان در سال نو، پيگيري جهت خريد ساختمان جديد انجمن، بسترسازي مناسب جهت درآمدزايي به كار خود پايان داد.

آذربايجان غربي رتبه دوم كشور در توليد علوفه را داراست

اروميه – خبرنگار آفرينش

معاون فني اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري آذربايجان غربي گفت: اين استان رتبه دوم كشور در توليد علوفه را دارد. پرويز رياضي‌فر، در همايش مجريان طرحهاي مرتع داري منابع طبيعي در اشنويه افزود: اين امتياز، در توليد گوشت قرمز تاثير بسياري دارد. وي اضافه كرد: با توجه به تخريب 7/2 ميليون هكتاري عرصه منابع طبيعي در آذربايجان غربي، توجه به حفظ و صيانت مردم و مسوولان از عرصه هاي طبيعي موجود از اهميت زيادي برخوردار است. "محمدعلي حسين زاده"، فرماندار اشنويه، نيز گفت: منابع طبيعي در تداوم زندگي انسانها، شادابي و سلامتي مردم تاثير زيادي دارد. وي اضافه كرد: حفظ منابع طبيعي، نيازمند فرهنگ سازي موثر و مستمر دربين اقشار مختلف جامعه به وي‍ژه جوانان است.

افتتاح يك لاين كنارگذر جنوبي بومهن به شب عيد مي‏رسد

بومهن - خبرنگار آفرينش

مديركل راه و شهرسازي استان تهران گفت: با تلاش‏هاي صورت گرفته، دست‏كم بهره‏برداري يك لاين از كنارگذر جنوبي بومهن به نوروز 91 مي‏رسد. فريبرز واحدي در گفت‏وگو با خبرنگار آفرينش اظهار داشت: همه مراحل عملياتي اين پروژه تا انتهاي سال به پايان نمي‏رسد. وي ادامه داد: در راستاي رفاه حال مردم بومهن، شرق استان تهران و همچنين مسافراني كه قصد عزيمت به نواحي شمالي كشور در ايام نوروز را دارند، دست‏كم يك لاين رفت اين محور آماده‏سازي مي‏شود. واحدي ادامه داد: بر اساس برنامه‏هاي موجود، بلوار "كاميون‏داران" بومهن پس از اتمام مراحل آسفالت‏ريزي آماده بهره‏برداري مي‏شود. مديركل راه و شهرسازي استان تهران اضافه كرد: بدين ترتيب با راه‏اندازي اين طرح، مسافران ديگر اجباري براي تردد از معبر باريك و اغلب داراي ترافيك سنگين بومهن را ندارند.

نخستين كنگره بين‌المللي ايمني جاده‌ها در بيمارستان رضوي مشهد برگزار شد

مشهد - هانيه نهرين

بيمارستان فوق تخصصي رضوي ميزبان نخستين كنگره بين‌المللي ايمني جاده‌ها در مشهد بود. در اين كنگره 50 متخصص و صاحبنظر از 5 قاره جهان و400شركت‌كننده از داخل كشور حضور داشتند.دكتر سعيد عبدالحسيني مديرعامل بيمارستان رضوي و رييس برگزاري نخستين كنگره "ايمني جاده‌ها"در جمع خبرنگاران اعلام كرد: دراين كنگره در دو بخش پزشكي شامل متخصصان و جراحان مغز و اعصاب و در بخش غير پزشكي نيز مسئولان ارشد نهادهاي مرتبط ازجمله راهنمايي و رانندگي؛ نيروهاي انتظامي؛ جمعيت هلال احمر؛ شركتهاي خودروسازي؛ وزرات راه و ترابري؛ استانداري خراسان رضوي و فرمانداري مشهد گرد هم آمدند. وي بااشاره به مرگ‌ومير سالانه 20 هزار نفر بر اثر تصادفات در كشور افزود: در اين كنگره اساتيد صاحبنظر دنيا در زمينه‌هاي مختلف و مرتبط با موضوع حوادث ناشي از رانندگي و با هدف ارائه راهكارهاي مناسب براي كاهش آمار آسيبهاي حوادث رانندگي به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.پروفسور علي گرجي دبير كنگره "ايمني جاده‌ها" هم با اشاره به اينكه براساس گزارش بهداشت جهاني حوادث رانندگي درصورت ادامه روند كنوني؛ به‌زودي به يكي از سه عامل اصلي مرگ‌ومير بشر در جهان تبديل خواهد شد، عنوان كرد: ايمن‌سازي جاده‌ها؛ اقدامات موردنياز براي كاهش تصادفات جاده‌اي؛ افزايش ايمني خودروها؛ اقدامات مناسب در برخورد با افراد حادثه‌ديده در محل حادثه از محورهاي اصلي نخستين كنگره بين‌المللي جاده‌ها بود.دبير كنگره خاطرنشان كرد: از مجموع 100مقاله پزشكي توسط شركت‌كنندگان؛ 75 مقاله در قالب سخنراني و پوستر ارائه شد. همچنين برپايي نمايشگاهي با موضوع تصادفات جاده‌اي و حوادث رانندگي با معرفي شخصيتهاي مطرح دنيا كه در اثر اين حوادث آسيب ديده‌اند؛ از برنامه‌هاي جانبي برگزاري اين كنگره بود.

گرجي برگزاري كنگره "ايمني جاده‌ها"را مكمل نخستين كنگره بين‌المللي نروترما (ضربه‌هاي مغزي نخاعي) كه در آذرماه سال90 برگزار شد، دانست و ادامه داد: بسياري از بيماريهاي صعب‌العلاج و سخت‌درمان به‌دنبال ضربات سر به وجود مي‌آيند؛ كه آسيب جدي به ستون فقرات وارد مي‌سازد و در كل دنيا هيچ درماني نيز ندارد و بر همين‌اساس شركت‌كنندگان اين همايش نيز به دنبال يافتن راهكارهاي اجرايي براي پيشگيري به‌عنوان اصلي مهم در كاهش اين‌گونه حوادث هستند.

وي تصريح كرد:آمار تصادفات جاده‌اي در 20 سال گذشته در ايران به 500 هزار نفر برمي‌گردد كه شايعترين سن افراد فوت‌شده و آسيب‌ديده جوان هستند و براثر اين سوانح بيماري اپي ليست (بيماران قطع نخاعي) را تا اواخر عمر به همراه خود دارند. علي گرجي دخالت پليس را در تصادفات جاده‌اي 10تا20 درصد دانست و عنوان كرد: وزارت راه و ترابري و گروههاي پزشكي نقش مهمي در پيشگيري از تصادفات جاده‌اي دارند. اما متاسفانه ايمني جاده‌ها و خودروهاي كشور ما با استانداردهاي جهاني بسيار فاصله دارند. در اين كنگره نظر بر اين است كه تمامي گروهها را مسئول بدانيم و كار را گروهي انجام دهيم و حلقه آخر نيز خبرنگاران هستند كه مي‌توانند با ايفاي رسالت خويش در اين امر نقش مهمي را ايفا كنند. گفتني است سازمان بهداشت جهاني (WHO) براي نخستين بار در نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران در كنگره بين‌المللي "ايمني جاده‌ها"در كنار كشورهاي آمريكا، انگليس، كانادا، آلمان، استراليا، نيوزيلند، ايتاليا، سويس و آفريقاي جنوبي در بيمارستان رضوي مشهد شركت نمود.

دوشنبه|ا|22|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن