تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816340144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بي توجهي ها به تحريم هاي غرب عليه ايران ادامه دارد؛ هندي ها به دنبال افزايش سطح مبادلات اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: بي توجهي ها به تحريم هاي غرب عليه ايران ادامه دارد؛ هندي ها به دنبال افزايش سطح مبادلات اقتصادي
هيئتي متشكل از تاجران هندي بدون توجه به تحريم هاي غرب عليه ايران و از سويي ديگر بحران اقتصادي حاكم بر غرب و محدود شدن فرصت هاي تجاري با اين حوزه، افزايش مبادلات با ايران را هدف قرار داده اند.


گروه اقتصادي «خبرگزاري دانشجو»؛ هيئتي ۷۰ نفره از تاجران هندي كه سفير هند در ايران، دبيركل وزارت بازرگاني و رييس فدراسيون صادرات هند نيز آنان را همراهي مي‌كنند روز شنبه در گردهمايي اتاق تهران با همتايبان ايراني خود ديدار كردند.

احمد سبحاني، مديركل غرب آسيا وزارت امور خارجه ايران در اين گردهم‌آيي اعلام كرد: «طبق توافقات صورت گرفته ميان دولت‌هاي دو كشور، مبادلات تجاري ميان ايران و هند از اين پس با روپيه انجام مي‌شود.»

رفيق احمد رييس فدارسيون صادرات هند، توافق دو كشور ايران و هند براي پرداخت ۴۵ درصد پول نفت به روپيه را در راستاي «قابل اعتماد دانستن شريك تجاري ايران با وجود اعمال تحريم‌ها عليه ايران» خوانده است.

دو بانك پارسيان ايران و UCO بانك هند نيز توافق كردند در زمينه پرداخت ۴۵ درصد پول نفت ايران به روپيه همكاري داشته باشند.

بنا بر گزارش‌ها در اين گردهمايي «سريواستاوا» سفير هند درايران نيز گفت: «كشور هند، اقلام مختلفي را از ايران وارد مي‌كند و موازنه تجاري دو كشور به نفع ايران است. بايد تلاش كنيم حجم صادرات كالا به ايران را نيز افزايش دهيم.»

سفر هيئت بزرگ تجاري هند به ايران براي افزايش مبادلات تجاري، نشانه شكست تلاش هاي آمريكا و همپيمانان اين كشور در تحريم ايران و موجب سردرگمي مقامات اين كشورها شده است. به گفته كارشناسان و اعتراف مسئولان كشور هاي غربي، آمريكا با تحريم ايران، موجب ضرر و زيان شركت ها و مؤسسات مالي و اقتصادي اين كشور و نيز اروپايي ها شده است.

بازرگانان هندي با توجه به بحران اقتصادي حاكم بر غرب و محدود شدن فرصت هاي صادراتي به اين حوزه بويژه اعضاي اتحاديه اروپا و آمريكا؛ افزايش مبادلات با ايران را هدف قرار داده اند. اين هيئت بزرگ تجاري قصد دارد از ظرفيت تجاري «عظيمي» كه مجازات هاي آمريكا و اروپا براي منصرف كردن جمهوري اسلامي از فعاليت هاي علمي و صلح آميز هسته اي به وجود آورده است، استفاده كند.

از سوي ديگر، صادركنندگان ايراني كالا و خدمات نيز مي توانند با استفاده از شرايط كنوني در پرداخت ها؛ فعاليت هاي اقتصادي و بازرگاني خود را متوجه هند كنند.

هند - كه در سال گذشته به طور متوسط روزانه ۳۴۰ هزار بشكه نفت از ايران وارد كرده است و دومين مشتري عمده نفت ايران پس از چين محسوب مي‌شود - از گسترش تبادلات اقتصادي خود با ايران خبر داد. در همين راستا هيئتي از تجار بزرگ با هماهنگي وزارت بازرگاني و صنايع و برنامه ريزي فدراسيون سازمان هاي صادركنند هند(FIEO) به ايران آمده اند تا در تهران با مقامات اتاق بازرگاني؛ معادن و صنايع جمهوري اسلامي ايران و همچنين اتاق بازرگاني تبريز مذاكره كنند.

راهول خولار، وزير بازرگاني هند در اين باره تاكيد كرد: اعزام هيئت تجار و بازرگانان هندي به ايران با هدف افزايش صادرات اين كشور به ايران صورت گرفته است. هند به دنبال گسترش مبادلات تجاري با ايران در سايه تحريم هاي بين المللي است . حجم مبادلات تجاري ايران و هند به 13.7 ميليارد دلار در سال مي رسد كه ميزان صادرات هند به ايران تنها 2.74 ميليارد دلار است.

ايران و هند مي توانند ارزش مبادلات تجاري مشترك را تا سال 2015 ميلادي به بيش از 30 ميليارد دلار افزايش دهند.

رفيق احمد، رئيس اتحاديه دولتي سازمان هاي صادرات هند در نشستي در تهران در جمع صاحبان صنايع ايران گفت :« دهلي نو قصد دارد صادرات خود را به ايران افزايش دهد و افزايش تجارت را نشانه اي از روابط رو به رشد مي داند.»

احمد اعلام كرد: « دهلي نو اهميت فراواني براي تقويت روابط با تهران قائل است.»

سخنگوي فدراسيون سازمان هاي صادراتي هند اعلام كرد: اگرچه صادركنندگان هندي هم اكنون با مشكلات و چالش هاي زيادي براي دريافت پول كالاهاي صادراتي خود به ايران روبرو هستند، ولي فكر مي كنم انجام اين سفر دستاوردهاي زيادي براي تجار و بازرگانان هندي خواهد داشت.

از اين جهت است كه گروه هاي هوادار رژيم صهيونيستي در آمريكا از سفر اين هيئت به ايران به شدت انتقاد و هند را به از بين بردن تلاش هاي جامعه بين الملل براي منزوي كردن تهران متهم مي كنند. امريكا همچنان به دهلي فشار مي آورد تا خريد نفت از ايران را كاهش دهد، ولي هند تاكنون زير بار خواسته آمريكايي ها نرفته است.

سفر هيات هندي به تهران در حالي صورت گرفته كه تحريم هاي آمريكا و كشورهاي اتحاديه اروپا عليه جمهوري اسلامي ايران تشديد شده است.

پيشتر يكي از سخنگويان فدراسيون صادر‌كنندگان هند، درباره سفر اين هيات به ايران گفته بود: انتظار عقد قراردادهاي تجاري زيادي را در جريان اين سفر داريم.

مقام هاي هندي در جريان ديدار امروز با نمايندگان اتاق بازرگاني تهران، صراحتا ابراز اميدواري كرده اند كه تراز بازرگاني ميان دو كشور، كه به نفع ايران است، در آينده به نفع هند تغيير كند.

به گفته رئيس فدراسيون صادركنندگان هند در حال حاضر اين كشور سالانه ۹ ميليارد دلار نفت و ۲ ميليارد دلار كالا از ايران وارد و ۲.۷ ميليارد دلار كالا به ايران صادر مي‌كند.

مقامات دهلي گفته اند تنها به مجازات هايي كه از سوي سازمان ملل اعمال شود، احترام مي گذارند. ايران پس از عربستان سعودي، دومين تأمين كننده نفت هند است و دوازده درصد نيازهاي نفت اين قدرت نوظهور را تأمين مي كند.

بر اساس گزارش روزنامه «وال استريت ژورنال»، هند در ماه ژانويه سال ۲۰۱۲ با واردات حدود ۵۵۰ هزار بشكه نفت در هر روز به اولين مشتري نفت ايران تبديل شده است.

اين افزايش واردات به دليل توافقنامه اخير تهران-دهلي است كه بر اساس آن هند پول حدود نيمي از نفت وارداتي را به روپيه (واحد پولي اين كشور) مي‌پردازد. از همين پول براي دريافت هزينه‌ي صادرات كالا از هند به ايران استفاده خواهد شد. اعضاي اين هيات فعال در زمينه هاي «كشاورزي و غذايي، دارو، لوازم آرايشي و بهداشتي، خودروسازي و قطعات، پتروشيمي، صنايع كشاورزي وادويه» با توجه به روش هاي مختلف پرداخت هاي معاملاتي، درصدد افزايش همكاري هاي تجاري است.

رئيس فدراسيون صادركنندگان هند امروز از توافق دو كشور براي پرداخت ۴۵ درصد پول نفت خريداري شده از ايران به صورت روپيه خبر داده و افزوده است كه اين كشور به طور كلي مايل است پول نفت ايران را به روپيه پرداخت كند.

دوشنبه|ا|22|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن