تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816451837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تسخير 55 كيلو با جادوي تزارها درخشش كشتي‌گيران خارجي در جام سي و دوم


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: تسخير 55 كيلو با جادوي تزارها درخشش كشتي‌گيران خارجي در جام سي و دوم
سي و دومين دوره رقابت‌هاي كشتي آزاد جايزه بزرگ فيلا جام جهان پهلوان تختي از روز شنبه با حضوركشتي‌گيران پنج كشور خارجي در سالن 12هزار نفري آزادي تهران آغاز شد. ديدارهاي اوزان 55، 66 و 96 كيلوگرم در روز اول برگزار شد كه قهرماني 3 وزن نخست رقابت‌ها به كشتي‌گيران ايران و روسيه رسيد. البته اين مسابقه‌ها شگفتي هم داشت كه مي‌توانيم به قهرماني ميثم نصيري در وزن 66 كيلوگرم اشاره كنيم. نصيري از جمله كشتي‌گيران جوان ايران است كه توانسته در سال‌هاي اخير به اردو‌هاي تيم ملي برسد، حالا با تغيير كادر فني تيم ملي او اميد زيادي براي رسيدن به دوبنده به دست آورده است اما دو طلاي ديگر سه وزن اول هم به يك كشتي‌گير روس و عباس طحان از كشورمان رسيد. در بين تمامي اين اتفاقاتي كه در روز اول جام تختي رخ داد غيبت رمضان شاهين و همچنين عدم استقبال مسابقات از سوي تماشاگران به رغم تبليغات زياد فدراسيون كشتي و سالن خالي آزادي بدجوري تو ذوق مي‌زد. البته اين نكته هم خيلي عجيب بود كه كشتي‌گيران نه چندان مطرح خارجي به راحتي كشتي‌گيران ايراني را كنار زدند كه البته در وزن 55 كيلوگرم درخشش خارجي‌ها خيلي بيشتر بود. در سي‌و‌دومين دوره اين رقابت‌ها به كشتي‌گيران اول تا سوم وزن‌هاي هفتگانه به ترتيب 4 هزار، 3 هزار و 1500 دلار جايزه نقدي اهدا مي‌شود. به تيم‌هاي اول تا سوم نيز به ترتيب 6، 4 و 3 هزار دلار تعلق مي‌گيرد.

برخلاف آنچه كه پيش‌بيني مي‌شد استقبال خوبي از اين مسابقات صورت نگرفته است و حدود هزار و پانصد تماشاگر در سالن حاضر شدند كه عصر روز اول و همزمان با برگزاري مسابقه فوتبال استقلال و راه آهن اين تعداد هم ديگر در سالن نبودند.
حجت‌ا... خطيب سرپرست فدراسيون كشتي، رسول خادم مديرتيم‌هاي ملي، ابراهيم جوادي دارنده 4 مدال طلاي جهان و برنز المپيك، محمدعلي صنعتكاران قهرمان جهان و دارنده نشان نقره المپيك و نايب رييس سابق فدراسيون كشتي، عليرضا سليماني قهرمان سابق سنگين وزن جهان و عضو شوراي سياستگذاري فدراسيون كشتي، عباس جديدي قهرمان جهان و نايب قهرمان المپيك و علي اكبرنژاد سرپرست هيات كشتي استان تهران با حضور در سالن اين رقابت‌ها را از نزديك تماشا كردند، يعني همه افرادي كه در حال حاضر با فدراسيون همكاري مي‌كنند.
از نكات جالب در مسابقات امروز شكست دوران ژوماگازيف، دارنده نشان برنز جهاني استانبول و قهرمان 2011 آسيا برابر ميثم نصيري در وزن 66 كيلوگرم بود.
در ديدار نيمه‌‌نهايي وزن 55 كيلوگرم و در رويارويي سلطاني با ناران باتار در حالي كه كشتي‌گير مغول در تايم نخست به پيروزي رسيده بود، در ثانيه‌‌هاي پاياني وقت دوم 3 امتياز از حريف نامدار خود گرفت اما با وجود اينكه زمان به پايان رسيده بود با اعتراض مربيان مغولستان بعد از بازبيني فيلم 3 امتياز به حريف سلطاني دادند تا وي با نتيجه ۴-۳ به پيروزي برسد. اين موضوع با اعتراض مربيان ايراني همراه شد اما بي‌‌فايده بود. رسول خادم، مدير فني تيم‌هاي ملي كشتي براي اصلاح نظر داوران وارد عمل شد اما تلاش اوهم فايده نداشت و دست كشتي‌گير مغول به عنوان فرد پيروز بالا رفت. اين موضوع كه براي مربيان ايران اصلًا خوشايند نبود با اعتراض تماشاگران هم همراه بود كه در نهايت با پادرمياني مسوولان به پايان رسيد.

نصيري: مزد زحماتم را در جام تختي گرفتم
به جز تقوي همه مدعيان 66 كيلويي بودند

ايران ورزشي- قهرمان وزن 66 كيلوگرم جام تختي معتقد است با وجود اينكه تمامي مدعيان اين وزن به جز مهدي تقوي در جام تختي حضور داشتند موفق شده عنوان قهرماني را به خود
اختصاص دهد.
نصيري در اين باره مي‌گويد: «تمرين‌هاي سختي را در اردوها پشت سر گذاشته و زحمات زيادي براي اين قهرماني كشيدم، خوشحالم كه مزد زحماتم را گرفتم. اين عنوان قهرماني به دلم چسبيد چون تمام مدعيان 66 كيلو به غير از تقوي در اين رقابت‌ها حضور داشتند و خوشحالم كه به مدال طلا رسيدم.»
نصيري ادامه مي‌دهد: «كشتي‌گيران خوبي از قزاقستان و روسيه حضور داشتند. در دور اول ژوماگازيف قزاق، قهرمان 2011 آسيا و نفر سوم جهاني تركيه را شكست دادم كه كشتي‌گير خوبي بود. در ديدار فينال هم مسابقه سنگيني با آباكارو از روسيه داشتم كه او را هم شكست دادم و قهرمان شدم. تمرين‌هاي سختي را در اردوها پشت سر گذاشته بودم و زحمات زيادي براي اين قهرماني كشيدم؛ خوشحالم كه مزد زحماتم را گرفتم.»
نصيري معتقد است: «متاسفانه كادر فني قبلي اعتقادي به من نداشت و خوشحالم با آمدن خادم توجه‌ويژه‌اي به پشت خط مانده‌ها مي‌شود. تمام تلاشم اين است كه خودم را به كادر فني ثابت كنم و خوشحالم كه با نشان طلاي جام تختي تا حد زيادي به اين هدف نزديك شدم اما بايد همين روند رو به رشد را ادامه دهم.»

عملكرد سبك‌وزن‌هاي ايران راضي كننده نبود
لايق: در سبك وزن ضعف داريم

ايران ورزشي- مربي تيم ملي كشتي آزاد مي‌گويد: «متاسفانه موجوديت كشتي ايران در سبك‌وزن همين نفرات هستند و فاصله نفرات دوم با نفر اول بسيار زياد است.» او درخصوص عملكرد ضعيف نمايندگان ايران در وزن نخست ادامه مي‌دهد: «كشتي‌گيران كشورمان در 55 كيلو اصلا عملكرد قابل قبولي نداشتند و نتوانستند انتظارات را برآورده كنند. متاسفانه موجوديت كشتي ايران در سبك‌وزن همين نفرات هستند و فاصله نفرات دوم با نفر اول بسيار زياد است.» مربي تيم ملي كشتي آزاد مي‌گويد: «تلاش كرديم از تمام داشته‌هاي‌مان استفاده كنيم و به همين منظور از تمام مدعيان به جز رحيمي براي حضور در جام تختي دعوت كرديم اما عملكردشان راضي‌كننده نبود.»
لايق با اشاره به رفع كمبود‌هاي موجود مي‌گويد: «در اين وزن خلا داريم و تصميم كادر فني اين است تا با دعوت از نفرات جوان در اردوهاي بعدي به دنبال استعدادهاي ديگر هم برويم. در سبك وزن كشتي‌گيران خارجي خوبي حضور داشتند و اگر در نيمه‌نهايي اشتباه داوران نبود سلطاني هم مي‌توانست فيناليست باشد.»

وزن خارجي‌ها

در وزن 55 كيلوگرم رقابت‌هاي سه وزن اول جام تختي كشتي‌گيران خوب كشورمان يك حريف قدر از روسيه در پيش داشتند كه در نهايت هم هيچ يك نتوانستند از پس اين كشتي‌گيرنامي روس‌ها بر بيايند البته بايد اين وزن را يكي از بهترين اوزان اين رقابت‌ها ناميد كه كشتي‌گيران خارجي حضور خوبي در آن داشتند، به نحوي كه مدال‌هاي اين وزن به كشتي‌گيران خارجي رسيد و محمد حسين سلطاني كه تا قبل از نيمه نهايي خوب پيش رفته بود در اين مرحله مقابل ناران باتار مغولستاني با ناداوري مغلوب شد.
اين مغول چغر به فينال رسيد ولي در اين مرحله نتوانست از پس كشتي‌گير روس نريمان اسرافيلوف بر بيايد و به مدال نقره بسنده كرد. محمد حسين سلطاني هم در گروه بازنده‌ها راه به جايي نبرد و به عنوان پنجمي مسابقه‌ها اكتفا كرد. مدال برنز هم به كشتي‌گيران گرجستان و قزاقستان رسيد.

دوشنبه|ا|22|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن