تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820438247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهارشنبه؛ احمدي نژاد پاسخگوي نمايندگان خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: چهارشنبه؛ احمدي نژاد پاسخگوي نمايندگان خواهد بود
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي از قطعي شدن زمان حضور رئيس جمهور در صحن علني مجلس براي پاسخگويي به سوالات نمايندگان خبر داد و گفت: احمدي نژاد روز چهارشنبه هفته جاري در بهارستان حاضر خواهد شد.


جهانبخش محبي نيا نماينده مردم مياندوآب، تكاب و شاهين دژ در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه رئيس جمهور روز چهارشنبه 24 اسفند ماه براي پاسخگويي به سوالات نمايندگان در صحن علني مجلس حاضر خواهد شد، گفت: طبق آيين نامه داخلي مجلس در اين جلسه يكي از نمايندگان سوال كننده به عنوان منتخب به مدت 15 دقيقه در خصوص محتواي سوالات توضيح مي دهد و سپس رئيس جمهور به مدت يك ساعت فرصت دارد تا پاسخگوي سوالات باشد.

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در ادامه افزود: از آنجا كه در آيين نامه داخلي مجلس در خصوص سوال از رئيس جمهور از لحاظ حقوقي، سياسي و يا موارد ديگر ترتيب خاصي پيش بيني شده است لذا هيچ گونه راي گيري و يا موضوع قانع شدن يا نشدن مطرح نيست.

گفتني است، هئيت رئيسه مجلس در نشست علني روز سه شنبه (18 بهمن ماه) طرح سوال از رئيس جمهور را اعلام وصول كرد.

همچنين مطابق آيين ماده 196 آيين نامه داخلي مجلس براساس اصل 88 قانون اساسي در صورتي كه يك چهارم كل نمايندگان مجلس بخواهند درباره يكي از وظايف رئيس جمهور از وي سوال كنند بايد سوال خود را به طور صريح و روشن و مختصر به رئيس مجلس تسليم كنند و رئيس مجلس نيز موضوع را در اسرع وقت به كميسيون تخصصي ارجاع نمايد و كميسيون نيز موظف است حداكثر ظرف يك هفته با حضور نماينده معرفي شده رئيس جمهور و نماينده منتخب سوال كنندگان تشكيل جلسه دهد و در اين جلسه نماينده رئيس جمهور پاسخ مقتضي را از طرف وي ارايه كند تا به نمايندگان سوال كننده گزارش شود.

پس از يك هفته چنانچه هنوز حداقل يك چهارم نمايندگان مجلس كه سوال را از اعضا كرده اند از سوال منصرف شده باشند رئيس مجلس موظف است در اولين جلسه سوال آنان را قرائت و فورأ براي رئيس جمهور ارسال كند و ظرف 48 ساعت تكثير و در دسترس نمايندگان قرار گيرد.

سوال از رئيس جمهور در 10 محور به هئيت رئيسه مجلس تحويل شده كه به شريح زير است:

1- چرا قانون تسهيلات ارزي براي متروي تهران و كلان شهرها و حمل و نقل عمومي ساير شهرها علي رغم نياز مبرم اين شهرها به روان سازي ترافيك، خصوصا با آغاز هدفمند شدن يارانه ها حاملهاي انرژي ابلاغ و اجرا نشد.

2

-قانون هدفمند كردن يارانه ها پنج ساله بوده است در حالي كه ميزان افزايش بهاي برخي حامل هاي انرژي نشان مي دهد كه دولت مدت اجراي آن را كمتر از 3 سال در نظر گرفته است در نتيجه مردم بايد فشار غير لازمي را در پرداخت بهاي مثلا گاز مصرفي تحليل نمايند. همچنين سهم بخش توليد صنعتي و كشاورزي تاكنون به درستي پرداخت نشده و باعث گران تمام شدن هزينه توليد كالا و محصول گرديده است چرا دولت مقيد به اجراي قانون مجلس نيست؟

3- طبق آمار رسمي نرخ رشد اقتصادي كشور در سال 89 زير يك درصد بوده و اگر نرخ اعلام شده از سوي صندوق بين المللي پول را بپذيريم حدود 3 درصد بوده است در حالي كه طبق برنامه بايد حداقل 8 درصد باشد آيا اين امر حاكي از ضعف مديريت اقتصادي كشور نيست؟ همچنين با اين نرخ رشد آيا ممكن است يك ميليون و ششصد هزار شغل در كشور ايجاد شده باشد؟

4-مقاومت يازده روزه جنابعالي در مقابل حكم حكومتي رهبر انقلاب اسلامي مبني بر ابقاي حجت الاسلام مصلحي وزير محترم اطلاعات چه توجيهي دارد؟

5-وزير ورزش و جوانان پس از پنج ماه از ابلاغ قانون تشكيل وزارت ورزش و جوانان با برنامه اي غير معمول به مجلس معرفي شد، آيا اين امر نوعي تلاش براي گريز از اجراي قانون است؟

6- اين سخن جنابعالي كه مجلس در راس امور نيست، چه هدفي را دنبال مي كند؟

7-مبلغ 1500 ميليارد تومان بودجه ارتقا شاخصهاي فرهنگي كشور در قانون بودجه سال 1389 چگونه هزينه شده است؟

8- چه ضرورتي وجود داشت كه آقاي منوچهر متكي وزير اسبق امور خارجه در زمان ماموريت خود به سنگال عزل شود به طوري كه علاوه بر تحقير شخصيت ايشان نظام جمهوري اسلامي ايران در سطح جهان آسيب ببيند؟

9- چرا جنابعالي با علم به اينكه انتقاد از برخي مجريان قانون عفاف و حجاب در رسانه ملي موجب كاهش اقتدار نظام ايران در اين حوزه و بد شدن وضع پوشش اسلامي در جامعه خواهد شد، در برنامه زنده تلويزيوني ضمن متهم كردن برخي مجريان اين قانون، برخلاف اجماع فقها بر وظيفه دولت اسلامي در آن مرتبه از امر به معروف و نهي از منكر كه نيازمند به قانون است، با اعلام اين مطلب كه راه حل اين مسئله منحصر به كار و زندگي است از دولت سلب مسئوليت نموديد و پس از مخالفت گسترده مراجع تقليد، ائمه جمعه، علماي عظام و نمايندگان مجلس با سخنان شما، در مصاحبه زنده تلويزيوني بعدي اعلام كرديد سخن من همان است كه گفتم. اين رفتار شما چگونه توجيه مي شود؟

10-چرا نظريه ترويج مكتب ايراني به جاي مكتب اسلامي را كه توسط رئيس دفتر شما بيان شد علي رغم ضديت با مباني انقلاب اسلامي و مخالفت قاطبه مراجع عظام تقليد و علماي بزرگ و دلسوزان نظام تاييد و بر آن تاكيد نموده باعث تنزل جايگاه انقلاب اسلامي و زنده شدن تعصبات قومي در ميان مسلمانان و سوء استفاده مخالفان وحدت اسلامي گرديد؟ اصولا چرا از گروه موسوم به جريان انحرافي علي رغم هشدار و اعلام خطر علماي بزرگ اعلام برائت نمي كنيد بلكه از اين افراد دفاع نيز مي نماييد؟/گ

شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن