تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815346798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني در همايش جهاد اقتصادي ؛ سايه سياست نبايد بر مسائل اقتصادي حاكم شود/غرب؛ بازنده مذاكرات زور و تهديد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: لاريجاني در همايش جهاد اقتصادي ؛ سايه سياست نبايد بر مسائل اقتصادي حاكم شود/غرب؛ بازنده مذاكرات زور و تهديد
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه فراهم بودن بسترهاي سياسي براي رسيدن به توسعه اقتصادي ضروري است، گفت: از نظر سياسي نيز بايد وحدت دروني در جامعه حفظ شود چرا كه دعواهاي سياسي نفعي براي كشور ندارد و موجب به هم ريختن آرامش جامعه و در نتيجه فرار سرمايه‌دار مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري خانه ملت؛ علي لاريجاني امروز چهارشنبه درهمايش جهاد اقتصادي كه در دانشگاه عالي دفاع ملي در حال برگزاري است، ضمن ارزيابي وضعيت كشور و بيان نقاط ضعف و قوت آن گفت: اگر بخواهيم از وضعيت كشور و نقاط ضعف و قدرت آن ارزيابي داشته باشيم بايد به چند مولفه توجه كنيم كه يكي از اين ويژگي‌ها وضعيت طبيعي، ژئوپولتيك و منابع گاز و نفت است.

وي افزود: پيشرفت‌هاي علمي و فناوري نيز از ديگر نقاط قوت ايران است كه در اين زمينه توانستيم گام‌هاي بلندي برداريم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به توليد ناخالص ملي گفت: توليد ناخالص ملي ايران چيزي حدود ۸۰۰ ميليارد تومان است كه اگر اين مقوله مبنا باشد ايران جزو ۲۰ كشور اول دنيا است.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي افزود: در بعضي فناوري‌ها نيز پيشرفت خوبي داشتيم. مثلاً در حوزه برق ۶۲ هزار مگاوات برق نصب شده داريم كه از اين منظر جزو ۱۷ كشور اول دنيا هستيم و در خاورميانه نيز مقام اول را داريم.

وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران موجب پيشرفت و حيات مجدد دنياي اسلام شد، گفت: در ۳۰-۴۰ سال پيش وضعيت مسلمانان يك وضعيت دست دوم و سوم بود كه غالباً افراد سرسپرده برآنها تسلط داشتند و نمي‌گذاشتند تفكر اسلامي به بلوغ خود برسد.

لاريجاني افزود: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره) اين دستاورد ملت و انقلاب را مي‌بينيم چنانكه دشمنان عقيده دارند ايران به دنبال بر هم زدن موازنه قدرت در منطقه و در سطح بين‌الملل است.

وي تاكيد كرد:‌ تنها دغدغه ايران حل مشكلات دنياي اسلام و عزت و پيشرفت آن است و هدفش امپراطوري در منطقه و بر هم زدن قوا نيست.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دنياي غرب نسبت به مساله هسته‌اي ايران ماجراجويانه برخورد مي‌كند، گفت: آنها مي دانند كه ايران دنبال سلاح هسته‌اي نيست، اما قصدشان از ايجاد اين هياهو و سر و صداها سنگ‌اندازي جلوي پيشرفت ايران و تخريب وجهه انقلاب اسلامي در ميان ساير كشورها است.

مذاكرات با زور و تهديد، دستاوردي براي غرب نخواهد داشت

وي با اشاره به پيشنهاد كشورهاي غربي براي آغاز مذاكره هسته‌اي با ايران تاكيد كرد: اگر آنها بخواهند همان مسير فشار، زور و تهديد را ادامه دهند هيچ دستاوردي براي آنان نخواهد داشت چرا كه با تهديد نمي‌شود از ايران چيزي را گرفت.

لاريجاني با بيان اينكه مقوله مبارزه با تروريسم و پرونده حقوق بشر از ديگر ابزارهاي فشار نظام سلطه بر ايران است، گفت: بهره برداري از اين مقوله نيز براي آنان حاصلي نخواهد داشت چرا كه ايران خود قرباني تروريسم است و دموكراتيك‌ترين كشور خاورميانه نيز به شمار مي‌آيد.

وي افزود: برخي از اين كشورهاي منطقه كه دوستان صميمي آمريكا و اروپايي‌ها هستند مردمان كشورشان از كمترين حقوق اوليه نيز برخوردار نيستند و يك نظام استبدادي و ديكتاتوري بر آنان حاكم است اما آمريكايي‌ها آنان را دموكراتيك و ما را غيردموكراتيك مي نامند. بنابراين با مانور دادن بر اين موضوع نيز چيزي عايد آنان نخواهد شد.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي همچنين اختلاف افكني ميان شيعه و سني در يكي دو ماه اخير را ديگر استراتژي‌ آمريكا براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران خواند و تاكيد كرد: ايران ثابت كرده كه از همه قيام‌هايي كه عليه ديكتاتورها و نظام استكباري در دنياي اسلام آغاز شده است، دفاع كرده است - مانند انقلاب مصر، تونس و ليبي - بنابراين ملاك ما شيعه و سني بودن نيست بلكه استراتژي‌ ما وحدت و عزت دنياي اسلام است.

توطئه جديد آمريكا؛ اختلاف افكني ميان كشورهاي منطقه با كشورهاي اروپايي

وي همچنين اختلاف افكني ميان كشورهاي منطقه با كشورهاي اروپايي را از ديگر توطئه‌هاي آمريكا دانست و گفت: مردم منطقه نسبت به كشورهاي اروپايي حب و بغضي ندارند و بيشتر مسئله آنان با آمريكا و رژيم صهيونيستي است. بنابراين آمريكا براي آنكه كشورهاي اروپايي از اين موقعيت به وجود آمده در منطقه بهره برداري نكنند با تندروي‌هايي كه انجام داده‌است مي‌خواهد ميان كشورهاي منطقه و كشورهاي اروپايي دعوا راه بياندازند.

لاريجاني با اشاره به تحريم‌هاي دنياي غرب عليه ايران گفت: مسئوليت ما در شرايط فعلي اين است كه زمينه‌اي را هموار سازيم تا يك حركت مردمي براي تسهيل در امر اقتصادي به وجود بيايد.

با يك جهاد اقتصادي، زمينه توسعه و تسهيل فضاي كسب و كار را فراهم كنيم

وي افزود: اگر مي‌خواهيم اقتصاد پايدار داشته باشيم بايد به سمت توليد داخلي حركت كنيم و ساختار فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي‌مان با يك استراتژي به هم پيوسته باشد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه رهبر معظم انقلاب اسلامي هوشمندانه امسال را سال جهاد اقتصادي ناميدند، گفت: ما بايد با يك جهاد اقتصادي كه مردم در آن نقش پررنگي داشته باشند جهش و زمينه توسعه و تسهيل فضاي كسب و كار را فراهم كنيم.

وي همچنين رشد نقدينگي را عامل اصلي بحران در بازار كلان سكه دانست و گفت: تنها راه حل ريشه‌اي براي جلوگيري از اين گونه بحران‌ها رونق اقتصادي و حركت در بخش توليدي است يعني اينكه فضا را براي سرمايه گذاري داخلي آسان كنيم.

لاريجاني افزود: در قانون برنامه در چند ماده تصميم سازي با كمك بخش مردمي صورت گرفت لذا اگر مردم و توليد داخلي را محور قرار بدهيم و به دنبال واردات نباشيم و بگذاريم مردم در صحنه بيايند مي‌توانيم به رونق اقتصادي دست يابيم.

رسانه‌ها نبايد سايه و گمانه زني‌هاي سياسي را بر مسايل اقتصادي حاكم كنند

نماينده مردم قم در مجلس با اشاره به نقش رسانه‌ها در ايجاد فرهنگسازي در جامعه گفت: رسانه‌ها نيز در موقعيت‌هاي بحراني و فضاي خدمت نبايد سايه و گمانه زني‌هاي سياسي را بر مسايل اقتصادي حاكم كنند كه باعث انحراف يك مصوبه قانوني، يك مصوبه اقتصادي و يا يك كار اقتصادي شود.

وي توضيح داد: در بحث تسهيل فضاي كسب و كار يك روزنامه تيتر زد كه اين قانون تنها به نفع يك درصد از جامعه است در حاليكه با حرف‌هاي پوپوليستي كه براي اقتصاد مضر است نبايد رسانه‌‌ها سايه سياسي را بر فضاي اقتصادي حاكم كنند.

همچنين در ادامه اين همايش لاريجاني با بيان اينكه فراهم بودن بسترهاي سياسي براي رسيدن به توسعه اقتصادي ضروري است، گفت: از نظر سياسي هم بايد وحدت دروني در جامعه حفظ شود چرا كه دعواهاي حيدري- نعمتي نفعي براي كشور ندارد و موجب به هم ريختن آرامش جامعه و در نتيجه فرار سرمايه‌دار مي‌شود.

شرايط سياسي داخلي بايد همواره وحدت‌گرا باشد

وي با بيان اينكه برخي از نزاع‌ها جنبه كينه توزانه دارد، گفت: شرايط سياسي داخلي بايد همواره وحدت‌گرا باشد و گروه‌هاي سياسي با اختلاف‌هاي فرسايشي نبايد شرايط جامعه را به گونه‌اي رقم بزند كه سرمايه دار احساس ناامني كند.

لاريجاني در پايان با بيان اينكه در امر تقنيني نيز ضعف‌هايي در حوزه اقتصاد وجود دارد، خاطرنشان كرد: اميدواريم در پايان اين همايش به دستاوردهاي خوبي دست يابيم كه ما نيز در مجلس براي رفع آن مشكلات قانون‌هايي مناسب وضع كنيم./

پايان پيام

چهارشنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن