تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805456034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ويلاس بواس قرباني قدرت ستاره‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: ويلاس بواس قرباني قدرت ستاره‌ها
زماني كه آندره ويلاس بواس وارد چلسي شد اظهار داشت در مقايسه با مورينيو كه گفته بود «من آقاي خاص هستم» اعلام كرد كه مي‌خواهد «اهل كار گروهي» باشد. سعي داشت از همان اول بگويد كه اصلا آدم مغروري نيست و از اين جهت نبايد او را با مورينيو يكسان بدانند اما هشت ماه بعد از آن تاريخ ويلاس بواس را از استمفورد بريج بيرون انداختند آن هم با بي‌رحمي كامل.
اين مربي در پورتو كه بود عادت داشت حتي در چارچوب همان قوانين سختگيرانه خودش هم به بازيكنانش اجازه بدهد اعتراضشان را بيان كنند. اين شيوه در پورتو موفقيت آميز بود اما در چلسي نتوانست با ستاره‌هاي صاحب نام تيم كنار بيايد و زور ستاره‌هاي چلسي به او چربيد. مورينيو كه به خودش لقب «آقاي خاص» را داده بود، كادري از بازيكنان قدرتمند را ساخت كه از تك تك دستوراتش پيروي مي‌كردند و نتيجه‌اش هم رقم خوردن بهترين دوران چلسي در تاريخ بود. اين مربي كه زير دست ژوزه مورينيو به‌عنوان مسوول بررسي بازي تيم‌هاي حريف كار مي‌كرد حالا متوجه شده كه بازيكناني مثل جان تري، فرانك لمپارد، ديديه دروگبا و اشلي كول چقدر مي‌ارزند اما زماني كه او وارد چلسي شد با ستاره‌هايي روبرو شد كه در روزهاي پاياني اوج دوران حرفه‌اي خودشان به سر مي‌بردند. برخي مي‌گويند كه به خاطر جوان بودن مربي كه تنها 34 سال دارد، براي بازيكنان سخت بود كه حرفش را بخوانند. آن هم كسي كه تا همين ديروز آمار حريفان را براي‌شان در مي‌آورد اما از اين به بعد قرار است او كسي باشد كه دستور مي‌دهد. بدتر از همه اينكه ويلاس بواس هنوز نيامده برخي از اين ستاره‌ها را كم كم به سمت درهاي خروجي استمفوردبريج سوق داد. كاري كه حتي كارلو آنچلوتي هم جرات انجام دادنش را نداشت. نخستين نشانه‌هاي دردسر در پيش فصل بروز كرد چون جان تري از همان موقع گردن‌كشي را آغاز كرد. بعد موقعي كه زمان تغيير سيستم بازي چلسي شد نيز مربي به مشكل برخورد. خوان ماتا و رائول ميرلس خريدهاي كليدي ويلاس بواس بودند و سعي داشت با حضور آنها تغيير سبك را آغاز كند اما تساوي بدون گل با استوك سيتي در نخستين بازي فصل سنگ بناي بقيه نتايج اين فصل راهم گذاشت. نخستين باخت فصل را هم مقابل يونايتد با نتيجه 3-يك تجربه كردند. اين مربي هم در پاسخ به انتقادات، مفسران تلويزيوني را به خاطر اظهاراتشان سرزنش كرد و به اين نكته هم اشاره داشت كه الان فشار را حس مي‌كند.
يك اتفاق مهم ديگر در ديدار با كويينز پارك رنجرز رخ داد كه بعدا اعلام شد تري در اين بازي به آنتون فرديناند بازيكن حريف توهين نژادپرستانه كرده. او به خاطر مواجه شدن با اين اتهامات بازوبند كاپيتاني تيم ملي انگليس را از دست داد و كلي هم جنجال و شايعه در اين باره درست شد كه روحيه بازيكنان چلسي را به هم ريخت. اشتباه تري كمي بعد به باخت 5-3 در خانه برابر آرسنال منجر شد و كار را به جايي رساند كه ويلاس بواس ديگر نمي‌توانست جلوي اين روند ناكامي را بگيرد.
رفتار مربي جوان از آن به بعد در رختكن و در مواجهه با رسانه‌ها و منتقدانش بدتر هم شد. برد حساسي كه مقابل والنسيا به دست آوردند و به مرحله بعدي ليگ قهرمانان رفتند مي‌توانست زمينه ساز روزهاي بهتري براي چلسي و مربي‌اش باشد اما اين پيروزي بيشتر به خاطر اظهارات تند ويلاس بواس عليه منتقدانش دركنفرانس خبري بعد از مسابقه در يادها مانده است. بعد از اين بازي سيتي را 2- يك زدند ولي اوضاع تيم اصلا خوب نشد. در عين حال رابطه مربي با لمپارد بد و بدتر شد به طوري كه گمان مي‌رفت شايعه دو دستگي ميان بازيكنان چلسي در حمايت كردن از مربي يا جبهه گرفتن عليه او صحت داشته باشد.
يك ماه قبل آبراموويچ يك هفته تمام سر تمرين‌هاي چلسي در كوبهام حاضر مي‌شد تا با چشم خودش ببيند عيب كار از كجاست. يك هفته بعد از تساوي بازي يونايتد و چلسي- در ديداري كه چلسي برتري سه گله خودش را راحت از دست داد- اين تيم به اورتون 2- يك باخت و رييس مجبور شد باز سر تمرين‌ها برود و با همه حرف بزند. در اين جلسه بازيكنان بي پروا از عملكرد مربي خود انتقاد كردند. در نتيجه اين هم‌انديشي لمپارد، كول و اسين در ديدار با ناپولي روي نيمكت نشستند. ريسكي كه به باخت 3- يك چلسي انجاميد وتيم را در آستانه حذف قرار داد. بعد هم ويلاس بواس از يك مصاحبه راديويي استفاده كرد تا از آبراموويچ بخواهد دست از عادت بركنار كردن مربيان ناكامش بردارد. با اين حرفش كار خودش را تمام كرد چون كمتر از 24 ساعت پس از باخت يك- صفر در خانه وست بروم كه چلسي را در رتبه پنجم جدول نگه داشت، ويلاس بواس هم از چلسي كنار گذاشته شد. به اين ترتيب مردي كه خودش را در خدمت كار گروهي قرار داده بود بهاي سنگيني را براي احترام نگذاشتن به ستاره‌هايش پرداخت.

پپ، يك گزينه وسوسه انگيز
«نتايج و عملكرد تيم در حد انتظارات باشگاه نبوده و نشاني از پيشرفت تيم نداشته.» اين جمله پاياني بود براي 257 روز كار ويلاس بواس در چلسي و حالا فكر به خدمت گرفتن پپ گوارديولا مثل خوره به جان آبراموويچ افتاده است. يورگن كلوپ هم در دورتموند حسابي درخشيده اما پپ بيشتر از همه فكر رييس را به خودش مشغول كرده. او معمار اصلي بهترين تيم روي زمين است و به گفته آبراموويچ مي‌تواند بارسلونا را در قالب لباس آبي رنگ چلسي بنشاند.

سه|ا|شنبه|ا|16|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن