تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816934462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل پزشكي قانوني كرمان: سالانه بيش از 2000 مرگ غيرطبيعي در استان اتفاق مي‌افتد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديركل پزشكي قانوني كرمان: سالانه بيش از 2000 مرگ غيرطبيعي در استان اتفاق مي‌افتد
خبرگزاري دانشجويان ايران - يزد
سرويس: استان‌ها

مديركل پزشكي قانوني استان كرمان گفت: سه تا پنج درصد آمار مراجعات به اين اداره كل مربوط به معاينات تعيين علت فوت و تالارهاي تشريح است كه در مجموع بيش از 2000 مورد مرگ غير طبيعي در سال اتفاق مي‌افتد.

"عباس آميان"، در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه كوير، افزود: سازمان پزشكي قانوني يكي از سازمانهاي وابسته به قوه قضائيه است كه رييس آن از طرف رياست قوه قضائيه در كشور تعيين مي‌شود.

وي ادامه داد: اين سازمان در استانها و شهرستانهايي كه امكانات لازم را داشته باشند، داراي اداره كل پزشكي قانوني است.

آميان اظهار كرد: به موجب قانون از سال 1372 سازمان پزشكي قانوني از دادگستري منفك و مستقل شده است و كار كارشناسي قضايي و پاسخ به استعلامات قضايي پزشكي براي ساير دستگاه‌ها را انجام مي‌دهد، به طوري كه يك سوم پرونده‌هاي دادگستري جهت انجام اقدامات كارشناسي به پزشكي قانوني ارجاع مي‌شود.

مديركل پزشكي قانوني استان كرمان تصريح كرد: در شهرستانهاي استان كرمان حدود 14 مركز پزشكي قانوني فعال، خدمات ارائه مي‌كنند.

وي در ادامه بيان كرد:‌ در شهرستانها فقط معاينات ضرب و جرح و تعيين نقص عضو انجام مي‌شود، البته در شش شهرستان عمليات تشريح نيز انجام مي‌گيرد، اما به طور كلي آزمايشگاه و كميسيونها فقط در مركز استان صورت مي‌پذيرد.

آميان با اشاره به تعداد مراجعه‌كنندگان به اين اداره‌كل گفت: روزانه 120 تا 150 نفر در مركز استان به پزشكي قانوني مراجعه مي‌كنند و تقريبا به همين تعداد نيز در ساير شهرستانها مراجعه‌كننده وجود دارد.

وي افزود:‌ بيشترين آمار مراجعه‌كنندگان مربوط به ضرب و جرح و پس از آن در رابطه با جراحات تصادفات است.

مديركل پزشكي قانوني استان كرمان اظهار كرد: سه تا پنج درصد آمار مراجعات در رابطه با معاينات، تعيين علت فوت و تالارهاي تشريح است كه در مجموع بيش از 2000 مورد مرگ غير طبيعي در سال اتفاق مي‌افتد.

آميان تصريح كرد: در 11 ماهه سال جاري 2126 مورد مرگ اتفاق افتاده است كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال 89 كه 2297 مورد بوده، 7.5 درصد كاهش داشته است.

وي بيان كرد: همچنين در 11 ماهه سال 90 به علت مسموميت 51 نفر جان خود را از دست داده‌اند كه در مقايسه با مدت مشابه در سال 89 كه 39 نفر به اين علت جان باخته‌اند، 31 درصد رشد را نشان مي‌دهد.

مديركل پزشكي قانوني استان كرمان گفت: در 11 ماهه سال 90 فوت به علت حوادث كار 25 مورد اتفاق افتاده كه در مقايسه با سال گذشته كه 54 مورد اتفاق افتاده بود، كاهش چشمگير 54 درصدي داشته است كه نشان دهنده ارتقاي شاخصهاي ايمني كار است.

آميان افزود: متاسفانه در 11 ماهه گذشته امسال 16 نفر به علت مسموميت با گاز منوكسيد كربن(co) فوت كرده‌اند كه در مقايسه با سال 89، اين ميزان رشد 33 درصدي داشته است.

وي در ادامه اظهار كرد: همچنين در اين مدت 1006 مورد فوت ناشي از تصادفات روي داده كه با توجه به 1166 مورد در 11 ماهه سال 89 رشد منفي قابل توجهي را شاهد بوده‌ايم، به طوري كه كاهش 14 درصدي اين مورد ناشي از كاسته شدن حوادث جاده‌اي است.

مديركل پزشكي قانوني استان كرمان تاكيد كرد: نكته قابل توجه اين است كه با وجود مرگ و مير كم در تصادفات، ميزان تعداد مجروح‌ها در 11 ماهه گذشته امسال نسبت به سال گذشته افزايش داشته است كه مي‌تواند بيانگر كاهش شدت تصادفات باشد.

آميان در ادامه افزود: در حوادث كار نيز مورد مشابه تصادف وجود دارد و باتوجه به آمار ميزان مصدوميت حوادث كار افزايش 50 درصدي داشته است، هرچند كه به علت رعايت برخي نكات ايمني ميزان مرگ و مير ناشي از اين حادثه 54 درصد كاهش يافته است.

وي به فوت ناشي از مصرف مواد مخدر اشاره و اظهار كرد: در 11 ماهه امسال فوت ناشي از عوارض اعتياد، بيماري‌هاي قلبي و عفوني بين 13 تا 17 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش يافته است كه ناشي از رشد شاخصهاي سلامت است.

آميان بيان كرد: در سال 89 نسبت به سال 88 ميزان مرگ و مير در استان كرمان افزايش يافته بود، اما علي‌رغم اين رشد تعداد مرگ و مير سال 90 نسبت به سال گذشته كاهش داشته است.

مديركل پزشكي قانوني استان كرمان گفت:‌ در سال جاري آمار مجروحين ناشي از سلاح گرم 5.5 درصد كاهش داشته است.

آميان در پايان با ابراز نگراني از آمار همسرآزاري در استان كرمان خاطرنشان كرد: در 11 ماهه گذشته سال 90 همسرآزاري 100 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|16|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن