تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816331323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سومين نشست ادبي «آيينه‌هاي روبه‌رو»/2فردي: اين نقدها از سر تكليف نبود/بايرامي: «آشيانه‌اي در مه» از لذت‌هاي كتابخواني من بودخبرگزاري فارس: اميرحسين فردي گفت: با حضور چنين منتقديني ادبيات مي‌تواند به بدنه جامعه نفوذ كند و افراد بيشتري را به كتاب سوق دهد. حسيني تلاش فراواني كردند كه در انتقادات خود به احساسات و علايق نويسنده نزديك شوند.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سومين نشست ادبي «آيينه‌هاي روبه‌رو»/2فردي: اين نقدها از سر تكليف نبود/بايرامي: «آشيانه‌اي در مه» از لذت‌هاي كتابخواني من بودخبرگزاري فارس: اميرحسين فردي گفت: با حضور چنين منتقديني ادبيات مي‌تواند به بدنه جامعه نفوذ كند و افراد بيشتري را به كتاب سوق دهد. حسيني تلاش فراواني كردند كه در انتقادات خود به احساسات و علايق نويسنده نزديك شوند.
خبرگزاري فارس: اميرحسين فردي گفت: با حضور چنين منتقديني ادبيات مي‌تواند به بدنه جامعه نفوذ كند و افراد بيشتري را به كتاب سوق دهد. حسيني تلاش فراواني كردند كه در انتقادات خود به احساسات و علايق نويسنده نزديك شوند.


به گزارش خبرنگار كتاب و ادبيات خبرگزاري فارس، عصر ديروز، سومين جلسه نشست «آيينه‌هاي روبه‌رو» با موضوع نقد ادبيات در حوزه شعر و داستان در دفتر مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري واقع در خيابان سميه برگزار شد. موضوع سومين جلسه از اين سلسله جلسات، بررسي «فضاي روستا» در آثار امير حسين فردي و محمدرضا بايرامي بود. محمدحسن حسيني به مانند دو جلسه پيش مسئوليت برگزاري اين نشست را بر عهده داشت و به بحث و كنكاش در مورد فضاي روستا در نوشته‌هاي اين نويسندگان پرداخت و براي ملموس‌تر شدن بحث قطعاتي از نوشته‌‌هاي اين نويسندگان را براي حاضرين خواند. محمد ناصري، محمد علي گوديني، محمد كاظم مزيناني از جمله شركت كنندكان در اين جلسه بودند.

* فردي: اين مدل نقد عميق و كارشناسانه است

در پايان نقد و بررسي آثار امير حسين فردي و محمد رضا بايرامي، اميرحسين فردي پشت تريبون قرار گرفت و عنوان كرد: پرداخت و نقد كتاب‌ها از اين ديدگاه انگيزه قوي مي‌خواهد. با حضور چنين منتقديني ادبيات مي‌تواند به بدنه جامعه نفوذ كند و افراد بيشتري را به كتاب سوق دهد. آقاي حسيني تلاش فراواني كردند كه در انتقادات خود به احساسات و علايق نويسنده نزديك شوند. نقد ايشان به مانند ديگر نقدها از سر تكليف نبود بلكه نقدي عميق و كارشناسانه بود. محمد از چهار سالگي با من در يك مسجد مي‌آمد و امروز كه به او مي نگرم او تبديل به منتقدي قابل در ادبيات داستاني شده است.

او در ادامه افزود: در ابتدا من مخالفت‌هايي نسبت به پرداختن به كتاب‌هايم داشتم اما دوستان من را قانع كردند و و بر مخالفت‌هاي من چيره شدند.

* بايرامي: كتاب «آشيانه در مه» از لذت‌هاي كتاب‌خواني من محسوب مي‌شود

پس از سخنان امير حسين فردي، محمدرضا بايرامي پشت تريبون قرار گرفت و عنوان كرد: واقعا از آقاي حسيني متشكرم. ايشان با دقت نظر بسيار بالايي آثار را مطالعه كرده بودند و اين در حالي است كه ما نويسندگان خود اين گونه به آثارمان نمي‌نگريم. در فضايي كه ادبيات را كسي تحويل نمي‌گيرد، كساني مثل حسيني بسيار عالي هستند.

بايرامي در خصوص كتاب «آشيانه در مه» امير حسين فردي گفت: «آشيانه در مه» يكي از شيرين‌ترين خاطرات كتاب‌خواني من است. من در آن روزگار كه اين داستان به صورت دنباله‌دار در كيهان بچه‌ها چاپ مي‌شد بسيار بي قرار بودم تا هر چه زودتر اين مجله چاپ شود و من قسمت ديگري از اين داستان را بخوانم. واقعا با اين كتاب لذت بردم و بعدها مطلبي هم در وصف و رساي اين داستان نوشتم تا عنوان كنم كه اين كتاب چقدر براي من ملموس و خاطره انگيز است.

بايرامي در خصوص موفقيت اين كتاب گفت: به زعم من دليل موفقيت اين كتاب و كتاب بعدي ايشان با نام «سياه چمن» به تكنيك آقاي فردي در نوشتن داستان بازنمي‌گردد بلكه به اين ويژگي مربوط مي‌شود كه ايشان خيلي خوب با موضوع رابطه برقرار مي‌كنند و دست بر قضا از چيزهايي مي‌گويند كه ديگران در آن تجربه سهيم هستند و چون سهيم هستند مي‌توانند قضاوت كنند كه اين اثر تا چه ميزان زنده است. براي مثال شخصيت لطيف هنوز هم هست و نمونه‌اش را من در سفر اخيرم به روستاي خودمان ديدم. اين كار بسيار ملموس و حسي است كه با ناخود آگاه نويسنده نوشته شده است. از سوي ديگر عاطفه در جاي جاي اين داستان ديده مي‌شود.

او در ادامه افزود: كتاب «آشيانه در مه» از لذت‌هاي كتاب‌خواني من محسوب مي‌شود و متاسفانه اين روزها اين اتفاق نمي‌افتد و كمتر كتابي است كه اين روزها مي‌خوانيم و از آن لذت مي‌بريم. اگر اين روزها كتابي مي‌خوانيم از سر تكليف است و براي اطلاع از نويسنده هم صنفي و مقايسه كارهاي آنها با آثار خودمان.

انتهاي پيام/و

سه|ا|شنبه|ا|16|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن