تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819855460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشكلات گراني و بيكاري را حل كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: مشكلات گراني و بيكاري را حل كنيد
موج قانون: سيلي سخت همان اصطلاحي است كه رهبر انقلاب وعده آن را روزها قبل از انتخابات به مردم دادند. اين وعده كه پاي صندوق‌هاي راي محقق شد حرف‌هاي بسياري براي گفتن داشت. برخي گفتني‌هاي آن را در گفت‌وگو با آيت الله محمدجواد فاضل لنكراني مي‌خوانيم:

*مردم عزيز كشورمان در روز ۱۲ اسفند حماسه بزرگي خلق كردند. اين بي گمان يكي از حماسه هاي به ياد ماندني انقلاب خواهد بود. اگرچه مردم هميشه در طول انقلاب از آزمون هاي بزرگ موفق و سربلند بيرون آمده اند، اما انصاف بر اين است كه بگوييم حضور آنان در انتخابات مجلس نهم بالاتر از حد انتظار بود. اين سخن ناظر به شرايط خاص داخلي و خارجي است كه كشور با آن روبرو است؛ از يك سو كشورهاي غربي ايران را تحريم و تهديد كرده اند و از سوي ديگر در داخل مردم با برخي مشكلات اقتصادي روبرو هستند.

*حضور مردم در انتخابات اخير نشان دهنده عمق آگاهي ديني و انقلابي مردم، اقتدار نظام و هدايت هاي مؤثري مقام معظم رهبري بود. پيام بسيار مهم اين انتخابات اين بود كه مردم افزون بر انتخاب نمايندگان مطلوب خويش، سيلي محكمي نيز، به تعبير رهبر معظم انقلاب، بر آمريكا نواختند. در واقع يكي از دلايل مشاركت مردم در انتخابات مجلس پاسخي بود كه آن ها مي خواستند به دشمن بدهند.

*حضور مردم در انتخابات مجلس از زاويه ديگري نيز براي نظام ما مهم بود. دشمنان انقلاب با پديدار شدن بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه، با آگاهي از حوزه نفوذ ايران در تحولات، چنين تبليغ مي كردند كه مردم ايران از انقلاب خودشان مأيوس و نسبت به آن دلسرد شده اند. مردم ما با شركت در انتخابات اخير ثابت كردند كه تجربه شان موفق بوده و به مردم كشورهايي نيز كه به دنبال مبارزه با طاغوت و احقاق حق خودشان هستند اين پيام را دادند كه راه شان را ادامه بدهند و پايداري بورزند.

*انتخابات مجلس نهم در ابعاد داخلي نيز حاوي پيام هايي بود. برخي از اشخاص و جريانات كه زمزمه جدا شدن مردم از نظام و رهبري را سرمي دادند از مشاركت ۶۵ درصدي در انتخابات مجلس نهم شگفت زده شدند. البته ما بايد قبول كنيم كه برخي مشكلات اقتصادي همچون نرخ بالاي تورم، گراني و بيكاري در كشور وجود دارد ولي برخي اين موضوع را مستمسك و بهانه اي براي فاصله گرفتن جامعه از انقلاب و اهداف امام خميني(ره) قرار دادند. ان شاءالله مردم ما از اين مشكلات داخلي نيز با تدبير مسئولان رهايي خواهند يافت.

*انتخابات مجلس پيام بسيار مهمي نيز براي مسئولان داشت. مسئولان بايد بدانند كه مردم براي اسلام در ۱۲ اسفند آمدند. مردم براي يك جريان يا گروه خاص به انتخابات نيامدند، بلكه به خاطر اسلام و مكتب اهل بيت (ع) به ميدان آمدند. گفتگوهاي انجام شده با مردم گواه اين مطلب بود كه دغدغه پير و جوان اين مملكت مسئله اسلام، شهدا و آرمان هاي امام(ره) است. مسئولين اگر طالب وفاداري مردم نسبت به خويش هستند بايد پايبند به اين اصول باشند، دلسوز مردم باشند و هرچه بيشتر درجهت حل مشكلات آنان بربيايند. مسئولان بايد اختلافات را كنار بگذارند و از كشيده شدن آن به بطن جامعه پرهيز كنند.

*اما نكته حائز اهميت ديگر آن است كه ما براي تداوم برگزاري انتخابات هاي پرشور در آينده، بايد مجال بيشتري براي حضور نخبگان در عرصه هاي سياسي فراهم كنيم. در هر مجلسي كه شكل مي گيرد ما بايد بررسي كنيم كه آيا حضور نخبگان علمي و سياسي در آن بيشتر است يا نه؟ اگر فرآيند شكل گيري مجالس در ايران به گونه اي باشد كه به كاهش فعاليت نخبگان بيانجامد، بايد آن را نگران كننده دانست. متأسفانه طي يك دهه اخير در كشورمان جو افتراها و تهمت ها نسبت به يكديگر افزايش يافته و مردم را آزرده خاطر ساخته است. چنين فضايي اگر در آينده تداوم بيابد، مانع از حضور افراد ارزش مدار، نخبه و كاردان در مناصب كشور مي كند. مسئولين و رهبران جامعه ما بايد براي مسئله تدبير اساسي بينديشند.

سه|ا|شنبه|ا|16|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن