تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803596402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مهر؛ادامه سرما و يخبندان در آذربايجان غربي/ سومين روز تعطيلي مدارس


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر؛ادامه سرما و يخبندان در آذربايجان غربي/ سومين روز تعطيلي مدارس
ادامه سرما و يخبندان در آذربايجان غربي/ سومين روز تعطيلي مدارس
اروميه - خبرگزاري مهر: ادامه بارش برف و كولاك و تندباد شديد و يخبندان در آذربايجان غربي، باعث شده تا مدارس استان براي سومين روز متوالي تعطيل شود و برخي محورهاي مواصلاتي نيز مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بارش برف سنگين، تند باد، يخبندان و كولاك كه طي چند سال اخير كم سابقه گزارش شده، هفت شهر جنوب آذربايجان غربي را سفيد پوش كرده بطوريكه در برخي شهرها ارتفاع برف به يك متر رسيده و باعث ايجاد وضعيت بحراني شده است.

در اشنويه امدادگران جمعيت هلال احمر 50 مسافر گرفتار كولاك شديد در محور اشنويه - اروميه را نجات دادند، اين مسافران كه ساعتي در كولاك شديد گرفتار شده بودند، توسط امدادگران جمعيت هلال و احمر اشنويه نجات يافتند.

هم اكنون اين مسافران در پايگاه امداد و نجات عين روم اشنويه اسكان داده شده كه با توجه به مسدود بودن تمامي محورهاي ارتباطي اشنويه با شهرهاي اطراف، مسافران اسكان يافته در پايگاه امداد و نجات عين روم تا روز دوشنبه و تا زمان بازگشايي مسيرهاي مسدود شده در اين محل اسكان يافتند.

بارش برف و كولاك شديد كه از شامگاه يكشنبه در اشنويه، در جنوب آذربايجان غربي، شدت گرفته باعث مسدود شدن تمامي راه هاي ارتباطي اصلي و تمامي روستاهاي تابعه اين شهرستان شده است.

ادامه عمليات راهداري براي بازگشايي محورهاي مواصلاتي تكاب

تمامي محورهاي مواصلاتي تكاب به شهرهاي اطراف بر اثر بارش برف سنگين و كولاك شديد همچنان مسدود بوده و تلاش براي بازگشايي اين مسيرها ادامه دارد.

مسير تكاب - سنندج در محور شاهين دژ، تكاب- زنجان در دو محور دندي وبيجار، تكاب - آذربايجان شرقي و تكاب - سنندج در دو راهي ايرانخواه بر اثر بارش برف مسدود بوده و تا اطلاع ثانوي تردد در اين ها امكان ندارد.

فعاليت راهداران براي بازگشايي اين مسيرها به دليل كولاك شديد مختل شده و براي بازگشايي مسير تكاب - بيجار بسيار تلاش شد اما تنها پس از دو ساعت بازگشايي سپس مجدد مسدود شده و تردد در آن ممكن نيست.

از اداره راه و ترابري بيجار خواسته شده تا با استقرار نيروها در خروجي اين شهر به سمت تكاب از هر گونه ترددي در اين محور خودداري كنند، همچنين بر اثر كولاك شديد تردد خودروها و وسايط نقليه در خيابانهاي شهر تكاب به طور كامل مختل شد و برخي رانندگان خودروهاي خود را به ناچار در خيابان ها رها كرده و راهي منازل خود شدند.

اداره هواشناسي تكاب از تداوم بارشها و كولاك تا پايان روز دوشنبه خبر داده بطوريكه به دنبال اين امر شاهد كاهش دما در روزهاي آينده بوده و بارش مداوم برف كه از دو روز گذشته در تكاب آغاز شده در آخرين ماه از فصل زمستان كم سابقه است.

سقوط هفت بهمن و گرفتار شدن سه نفر در سردشت

سه سرنشين يك دستگاه خودرو، كه در محور سردشت - ميرآباد گرفتار بهمن شده بودند، نجات يافتند، اين افراد با يك دستگاه خودرو از نوع لندكروز از سمت سردشت عازم شهر ميرآباد بودند كه بر اثر سقوط بهمن گرفتار مي شوند.

هر سه نفر سرنشين اين خودرو مرد بوده كه با همكاري و تلاش نيروهاي امداد و نجات جمعيت هلال احمر، گروه راهداري و بخشداري نجات يافته اند.

سقوط بهمن باعث سقوط خودرو تا 500 متر به داخل دره اي واقع در اين محور شده بود، اين حادثه در حد فاصل روستاهاي گرژال و دي گه رخ داده و سرنشينان خودرو لندكروز كه هر سه اهل شهر ميرآباد هستند، تا زمان رسيدن نيروهاي امداد و نجات به مدت دو ساعت در زير بهمن گرفتار بودند كه نجات يافتند.

بارش برف سنگين و كولاك شديد در سردشت باعث انسداد راه هاي ارتباطي اصلي و 150روستاي تابعه اين شهرستان شده و محور سردشت - ميرآباد به دنبال بارش برف و كولاك شديد از شامگاه يكشنبه تا كنون شاهد سقوط هفت بهمن بود.

مدارس بوكان هم تعطيل شد

بر اساس اعلام اداره آموزش و پرورش بوكان، به دليل بارش برف، يخبندان و وزش شديد باد، تمامي مدارس مقاطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه بوكان در نوبت صبح در مناطق شهري و روستايي تعطيل شد.

كولاك شديد و وزش باد باعث شد كه كارمندان دولت با چند ساعت تاخير در ادارات حاضر شوند.

450 مسافر گرفتار كولاك در مهاباد نجات يافتند

رئيس اداره راه و ترابري مهاباد، از نجات 450 مسافر گرفتار برف و كولاك در محورهاي برفگير اين شهرستان خبر داد و گفت: اين مسافران در محورهاي مهاباد - سردشت و مهاباد - بوكان در جاده برهان در برف و كولاك شديد گرفتار شده بودند كه با تلاش ماموران راهدارخانه ها و امدادگران جمعيت هلال احمر نجات يافتند.

محمدي با اشاره به اينكه بيش از 100 دستگاه خودرو و چهار دستگاه اتوبوس به دليل نبود ديد و كولاك شديد در اين محورها گرفتار شده بودند، اظهار داشت: ارتفاع برف در گردنه زمزيران در محور مهاباد - سردشت و قره بلاغ در محور مهاباد - بوكان به بيش از يك متر رسيده است.

وي اضافه كرد: مسافران گرفتار شده به راهدارخانه ها، مساجد و روستاهاي حاشيه جاده ها انتقال يافته و شماري نيز به شهرهاي مبدا بازگردانده شدند و براي حفظ جان مسافران محورهاي مهاباد - سردشت و مهاباد - بوكان تا اطلاع ثانويه مسدود اعلام شده است.

رئيس اداره راه و ترابري مهاباد با اشاره به اينكه بيش از 10 دستگاه سنگين برف روب بيش از چهار روز است كه به صورت شبانه روزي در حال برف روبي و بازگشايي اين مسيرها هستند، ادامه داد: بارش برف از اواخر هفته گذشته در جنوب آذربايجان غربي آغاز و موجب بارش برف سنگين و مسدود شدن بيشتر محورهاي مواصلاتي اين مناطق شده است.

دماي مهاباد 4 درجه زير صفر

اداره هواشناسي مهاباد نيز ارتفاع برف در شهر مهاباد 10را سانتي متر و دماي هواي اين شهرستان را چهار درجه زير صفر گزارش كرده است.

اداره آموزش و پرورش مهاباد با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: تمامي مدارس مقاطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه اين شهرستان در نوبت صبح در مناطق شهري و روستايي تعطيل است.

بارش برف و كولاك شديد كه در چند سال اخير در مهاباد كم سابقه اعلام شده بروز مشكلات فراواني براي شهروندان مهابادي را به دنبال داشت.

مدارس شهرستانهاي شمال آذربايجان غربي هم تعطيل شد

روابط عمومي آموزش و پروش آذربايجان غربي در اطلاعيه اي اعلام كرد: به علت بارش سنگين برف و سرماي شديد كليه مدارس شهرستان چالدران، مدارس روستايي ماكو در هر سه مقطع در شفيت صبح و بعد از ظهر امروز دوشنبه تعطيل است.

در اين اطلاعيه همچنين مدارس شهري و روستاي بخشهاي سيلوانا و سوماي باردوست از توابع شهرستان اروميه در هر سه مقطع تعطيل اعلام شده است.

هم اكنون به دليل بارش سنگين برف و كولاك شديد سه راهي حيدر آباد به نقده، پيرانشهر به سردشت، پيرانشهر به تمرچين، شاهين دژ به تكاب، تكاب به ايرانخواه، تكاب به دندي، بسته است و راهداران در حال بازگشايي اين محورها هستند.

فرمانده پليس راه آذربايجان غربي اعلام كرد: غير از محورهاي ياد شده تمامي راههاي استان باز است ولي رفت آمد در جاده هاي كوهستاني و برفگير با كندي انجام مي شود بطوريكه نمك پاشي سطح جاده ها از ديشب آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

علي سعيدي از رانندگاه خواست به توجه به لغزندگي جاده هاي استان به سرعت مطمئنه حركت كرده و وسائط نقليه خود را به زنجير چرخ و چراغ مه شكن مجهز كرده و لباس هاي كردم و مقداري غذاي آماده به همراه داشته باشند.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|15|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 252]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن