تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816356906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دست‌اندازي متصرفان به 8هزار هكتار از زمين‌هاي ملي تهران


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: دست‌اندازي متصرفان به 8هزار هكتار از زمين‌هاي ملي تهران
محيط زيست > منابع‌طبيعي - گروه محيط‌زيست - اسدالله افلاكي:
8 هزار هكتار از اراضي ملي استان تهران تحت تصرف افراد حقيقي و حقوقي است.

سهم نهادهاي نظامي و انتظامي از اين تصرفات 2هزار هكتار و 6 هزار هكتار باقيمانده در تصرف افراد حقيقي است. اين آماري است كه مديركل منابع طبيعي استان تهران روز گذشته در آستانه برگزاري هفته منابع طبيعي در جمع خبرنگاران اعلام كرد. به گفته وي، حداقل ارزش اين اراضي از قرار هر متر مربع 60 هزار تومان است اما در مناطقي ارزش هر متر مربع از اين اراضي بيش از يك ميليون تومان است.

اين در حالي است كه منابع غيررسمي آمار اراضي ملي تصرف شده در استان تهران را 20 هزار هكتار اعلام كرده‌اند، البته منابع رسمي اين آمار را تاييد نكرده‌اند.

غلامعباس عبدي نژاد، مديركل منابع طبيعي استان تهران ‌در ادامه افزود: با اقدامات انجام شده، زمينه رفع تصرف از عرصه‌هايي كه در تصرف دستگاه‌هاي نظامي و انتظامي است فراهم آمده و انتظار مي‌رود اين اراضي به دولت بازگردانده شود. به گفته وي، در حال حاضر 10 هزار پرونده حقوقي مرتبط با منابع طبيعي استان تهران در محاكم قضايي مطرح است كه 60 درصد اين پرونده‌ها مربوط به تخلف و تصرفاتي است كه از سنوات گذشته مفتوح مانده است. در عين حال، وي از كاهش ميزان تخلفات خبر داد و گفت: در سال‌جاري از 238 هكتار اراضي ملي و طبيعي تصرف شده خلع يد شده درحالي‌كه اين آمار در سال گذشته 180 هكتار بوده است.

واكنش به ساخت و ساز در پارك ملي خجير

مديركل منابع طبيعي استان تهران در حالي از كاهش تصرف اراضي ملي و طبيعي خبر مي‌دهد كه 4اسفندماه جاري شركت عمران پرديس،740 هكتار از اراضي منطقه حفاظت شده جاجرود را كه در مرز پارك ملي خجير واقع شده است تصرف كرد تا بخشي از حساس‌ترين منطقه حفاظت شده پايتخت را كه از آن به‌عنوان ريه‌هاي تنفسي تهران ياد مي‌شود تبديل به منازل مسكوني كند. اقدامي كه انتظار مي‌رفت سازمان حفاظت محيط‌زيست با موضعگيري و شكايت به مراجع قضايي مانع اجراي آن شود اما سكوت مديران سازمان حفاظت محيط‌زيست سبب شد تا خبرنگاران عرصه محيط‌زيست از هر مجالي براي طرح اين مسئله استفاده كنند كما اينكه شنبه گذشته در نشست خبري رئيس سازمان جنگل‌ها و مراتع، اين دخل و تصرفات يكي از پرسش‌هاي خبرنگاران بود.

روز گذشته نيز عبدي نژاد درباره تصرف اراضي مناطق حفاظت شده جاجرود و پارك ملي خجير گفت: به‌محض شروع اين تصرفات، با مراجعه به دستگاه قضايي، مسئله را پيگيري كرديم اما دستگاه قضايي درخواست ما را به‌دليل آنكه سمتي در مناطق حفاظت شده نداريم رد كرد و در پاسخ اعلام كرد كه مسئوليت اين مناطق با سازمان حفاظت محيط‌زيست است.

عبدي نژاد در ادامه به حساسيت حوزه تحت مديريت خود اشاره كرد و افزود: استان تهران با آنكه يك درصد از مساحت كل كشور را شامل مي‌شود اما 20 درصد از كل جمعيت كشور را در خود جاي داده است، وي گفت: اين تراكم جمعيت ارزش افزوده زمين را چند برابر كرده به همين دليل، به‌منظور پيشگيري از تصرف اراضي ملي و طبيعي، تا‌كنون براي 97 درصد عرصه‌هاي ملي استان كه يك ميليون و 100 هزار هكتار است سند مالكيت به نام دولت صادر شده و اخذ سند براي 3 درصد باقيمانده اراضي در دست پيگيري است.

به گفته وي، سرانه جنگل در استان تهران 17 مترمربع است كه قرار است اين ميزان تاپايان برنامه پنجم توسعه به 30 مترمربع كه نزديك به سرانه جهاني است افزايش يابد.

وي در باره توسعه فضاي سبز استان تهران تصريح كرد: با توجه به عنايت ويژه مقام معظم رهبري به دامنه البرز جنوبي با هدف جلوگيري از تصرف و ساخت و سازهاي ناموزون در اين محدوده، براي 98 درصد اراضي اين منطقه سند مالكيت به نام دولت اخذ شد تا حاكميت دولت در اين منطقه تثبيت و در پي آن اين منطقه به فضاي سبز تبديل شود. عبدي نژاد خاطرنشان كرد: براساس مطالعات انجام شده 20 هزار هكتار از كل سطح 120 هزار هكتاري دامنه البرز جنوبي به جنگلكاري، 70 هزار هكتار به عمليات آبخيزداري و بقيه به امور حفاظت اختصاص مي‌يابد. همچنين 3800 هكتار از اراضي اين منطقه براي ايجاد فضاي سبز در حال واگذاري به شهرداري است.

علاوه براين، در هفته منابع طبيعي، هزار هكتار از اراضي جنوب تهران با كمك سازمان مديريت پسماند و مشاركت مردم درختكاري مي‌شود. وي از عملكرد شهرداري تهران در ايجاد فضاي سبز در حاشيه شهر تهران قدرداني كرد و گفت: با شهرداري توافقنامه‌اي امضا كرديم كه براي جايگزين كردن درختان قطع شده و اجراي طرح‌هاي مصوب به منابع طبيعي كمك كند و شهرداري هم در اين خصوص اعلام آمادگي كرده است.

دوشنبه|ا|15|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 511]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن