تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815511176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باجوسازي عليه ايران نمايان شد/ژست طرفداري از مردم سوريه به سبك فيصل/ خط و نشان كشيدن براي عراق


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: باجوسازي عليه ايران نمايان شد/ژست طرفداري از مردم سوريه به سبك فيصل/ خط و نشان كشيدن براي عراق
ژست طرفداري از مردم سوريه به سبك فيصل/ خط و نشان كشيدن براي عراق
وزير امور خارجه عربستان در تلاش براي منحرف كردن افكارعمومي منطقه و جهان از سركوب بي رحمانه اعتراضات مردم در شرق عربستان و مشاركت در سركوب مردم بحرين، مدعي شد رياض حامي مردم سوريه است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از العربيه، سعود الفيصل وزير امور خارجه عربستان در پايان نشست وزيران امور خارجه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در رياض به تكرار ادعاهاي گذشته خود عليه سوريه پرداخت و مدعي شد : ز تلاشهاي بين المللي براي حل بحران سوريه استقبال مي كنيم، اما متاسفانه در توقف كشتار شكست خورده است.

فيصل كه خود را نماينده مردم سوريه مي داند با گرفتن ژست طرفداري از حقوق آنها در حالي كه رژيم آل سعود به طرز بي رحمانه اي هر گونه اعتراض مسالمت آميز مردم شرق عربستان را با زدن برچسب تروريست به معترضان سركوب مي كند و در سركوب مردم بحرين نيز در كنار آل خليفه قرار دارد، ادعا كرد : سوريها نظامي را كه بر باقي ماندن در قدرت از طريق زور اصرار دارد، نمي خواهند.

وزير امور خارجه عربستان با حمايت آشكار از گروههاي مسلح در سوريه خواستار تجهيز آنها به انواع سلاح شد و اعلام كرد اين گروهها حق دفاع مشروع از خويش را دارند.

فيصل با ابراز نااميدي مجدد از مواضع روسيه در قبال سوريه و همراه نشدن روسها با مواضع خصمانه رژيمهاي عربي و غربي ها ادعا كرد از دوستان سوريه مي خواهيم آن را به توقف سياست كشتار مردم نصحيت كنند!

وزير امور خارجه عربستان درباره نشست آتي سران عرب در بغداد هم گفت : نشست سران عرب را تحريم نخواهيم كرد.

فيصل در عين حال براي دولتمردان عراق خط و نشان كشيد و گفت آنها بايد موضع خود را در خصوص مسائل عربي پيش از نشست سران عرب بر اساس مواضع رژيمهاي عربي يكپارچه كنند.

سعود الفيصل در ادامه مواضع ضد سوري خود اعلام كرد اتحاديه عرب، عضويت سوريه را به حال تعليق درآورد و در نتيجه اين كشور در نشست سران عرب در بغداد شركت نمي كند.كشورهاي عضو شورا از استقلال عراق و عدم دخالت در امور داخلي آن استقبال مي كنند.

وي مدعي شد : ما خواهان حمايت از مردم سوريه و همچنين ثبات براي آنها هستيم.

وزيرامور خارجه عربستان در تلاش براي منحرف كردن افكارعمومي از دخالت آشكار كشورش در خشونتها و ناآرامي هاي سوريه با حمايت تسليحاتي از گروههاي مخالف، مدعي شد : نظام سوريه مردم خود را مي كشد و ما وقتي ارتش سوريه، سلاحهاي خود را به سوي سينه مردم نشانه گرفته است، متالم مي شويم.

فيصل، بار ديگر كينه خود از ملت و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را نمايان كرد و در تلاش براي توجيه سركوب وحشيانه تظاهرات مسالمت آميز مردم در شرق عربستان، اتهامات بي اساس خود عليه كشورمان را تكرار كرد و مدعي شد متاسفانه ايران با هجمه به كشورهاي حاشيه خليج فارس، براي مخدوش كردن وجهه آنها تلاش مي كند.

الزياني دبيركل شوراي همكاري خليج فارس نيز گفت كشورهاي عضو از ثبات يمن ابراز رضايت كرده اند.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن